Jeg holder mig selv tilbage!

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Jeg holder mig selv tilbage!

Indlægaf Galwis » ons 3. feb 2016 12:50

Jeg er på jagt efter den bedste version af mig selv! Alligevel holder jeg mig tilbage.

Jeg er som person ikke vanvittig god til at møde nye mennesker. Meget forsigtig og egentlig meget stille. Hvilket altid overrasker mig selv.

Jeg går en del i byen med mine venner og opskriften er altid den samme. Vi drikker og hygger. Ikke at det ikke er sjovt. Men vi sidder i vores lille gruppe og lukker sjældent andre ind eller opsøger det. Vi snakker dog om damer, imens vi sidder med vores øl eller drinks og gør ingen ting.

Jeg drikker ofte mod til mig, og til tider virker det også. I fredags var ingen undtagelse. Jeg sidder med min drink til en dimensionsfest. Her er der piger nok at snakke til og med! Men alligevel sidder jeg samme sted stort set det meste af aftenen. Lige indtil alkoholen begynder at slå ind og man bliver lidt mere løs i det.

Jeg tror jeg er bange for en afvisning! Bange for hvad sidemanden tænker. Hvad tænker mine venner hvis jeg går over til en fremmed.
Jeg bliver en undskyldning for mig selv, og holder mig derved mig selv tilbage.

Jeg føler at jeg har behov for hjælp med første skridt.

Hvad ville en god start være? Findes der overhovedet en "blid" start.

//Galwis
Galwis
Private Johnson

Re: Jeg holder mig selv tilbage!

Indlægaf Desire » ons 3. feb 2016 14:18

Første skridt er at gøre op med dig selv hvad du gerne vil. Hvis du VIRKELIG gerne vil snakke med pigerne. Hvorfor bliver du så siddende?
Hvorfor ikke inkludere dine venner i det? "Hey man,.. Vi sidder altid her og snakker om damerne.. Hvad med, at vi faktisk SNAKKEDE med dem i stedet?".

Jeg er ekstremt ekstrovert, så jeg er nok ikke den rette til at hjælpe en introvert person.
Men det hele starter med din psyke. Du er nødt til selv (eller med professionel hjælp) at finde ud af, hvad der holder dig tilbage. Er det angst for afvisning? Angst for at du ikke er god nok? Angst for at se dum ud?... Alt listet ovenover er ligegyldigt.. Vi frygter ikke udfaldet. Vi frygter frygten selv.
Men det er det du skal lære. Det sker selvfølgelig ikke over en nat. Det er en læringsproces.

En god øvelse er altid at tænke i "hvad er det værste der kunne ske." Hvis nu du bliver afvist, hvad er så det værste du kan forestille dig? Og hvorfor er det så slemt? Kunne det gå værre endnu? Ville du lære noget af det? Vil det så være så slemt igen? Hvad ville være mest slemt. At gøre det eller ikke at gøre det?

Hvad dine venner tænker er FUCKING ligegyldigt.
Hvad andre tænker er FUCKING ligegyldigt.
Hvis du INGENTING gør kommer du ingen steder.
Man scorer INTET ved bare at snakke om at score.
Hvem siger overhovedet, at de vil tænke noget negativt. Måske de endda vil sige noget negativt, men indeni ville de jo selv ønske de snakkede med piger.

Eventuelt kan du starte med at definere hvor du er. Hvor du vil hen. Hvad du tror det vil tage osv. eventuelt skriftligt. Derefter skal du læse. Lære. Øve. Og hele tiden lave status over, hvor du er. Det er en proces, hvor du langsomt skal rykke dig skridt for skridt, delmål for delmål.

Start med dig selv.
Derefter kan du starte med damerne.

Og husk livets vigtigste citat: "Når man ser tilbage på sit liv er det aldrig de ting man gjorde man fortryder. Det er alle de ting man aldrig fik gjort."
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Lillo » ons 3. feb 2016 14:23

uhh jeg var i samme båd som dig, så det du skriver kan næsten alle relatere til.. Det jeg tænkte var mere "hvad nu hvis" og "kan jeg tillade mig det" "virker det mærkeligt" and so on.

Jeg ved ikke om der er en blid start... En start er først når du gør noget ved det...

Mit råd.. Hop ud i det.. seriøst prøv dig frem. lad vær med at tænke så meget over det - men husk at have hovedet med dig så du ikke lave noget vanvigtigt :)

Lad vær med at være bange for en afvisning - vær glad når du får en - tænk over situationen - hvad kunne jeg gøre bedre etc

det gjorde jeg og jeg kan kun tale ud fra min egen erfaring.

Good Luck :)
Jeg kigger på mig selv "Yo hvad gør vi nu"
Du lugter langt væk af sød røg og malibu
Har jeg gjort det igen... i kender det. kære Mr. Lillo
Se hvad du har fået mig til.
Brugeravatar
Lillo
Shagrat, the Black Hand of Mordor

Geografisk sted: Sjælland / KBH

Indlægaf Lillo » ons 3. feb 2016 14:24

Desire forklaret det perf der :)
Jeg kigger på mig selv "Yo hvad gør vi nu"
Du lugter langt væk af sød røg og malibu
Har jeg gjort det igen... i kender det. kære Mr. Lillo
Se hvad du har fået mig til.
Brugeravatar
Lillo

Geografisk sted: Sjælland / KBH

Indlægaf Galwis » ons 3. feb 2016 19:13

Tak for jeres input. Det giver ret god mening.

start med dig selv. Derefter kan du starte med damerne

Desire

Det du mener er at få styr på hvorfor jeg holder mig selv tilbage, altså hvad er det jeg er bange for?
Galwis
Private Johnson

Indlægaf Desire » ons 3. feb 2016 19:52

Se det lidt som ordsproget: "Du skal elske dig selv, før du kan elske andre."
Du er nødt til at kende dig selv, før du kan finde din vej til succes med kvinderne. Du er nødt til at forstå dig selv (psykologisk) for også at forstå, hvad det er DU skal arbejde med, for at rykke dig.

Så svaret er mere eller mindre ja. Prøv at besvar (overfor dig selv) nogle af de spørgsmål jeg stillede oven over. Og gerne mange flere.
Prøv på bedste mulige vis skriftligt at definere, hvordan du ser dig selv. Socialt, udseende, attitude, stil, humør alt. Hvor er du NU. Find så ud af hvor du vil hen. Lige så detaljeret. Fin så ud af, hvad der afholder dig fra at nå det. Hvilke blokeringer har du? Social angst osv. Til sidst kan du så begynde at lave en plan over, hvad du skal gøre for at overkomme de ting.

Men bottom line er: Du skal gøre noget. At tage action skaber resultater.

Action kan være alt muligt. Så længe du bryder dit nuværende mønster. "The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting a different result." Du kan ikke forvente udvikling uden at foretage dig noget nyt.

Nogle presser sig selv til at gå tale med 10 nye piger på strøget hver dag, hvor samtalen skal holdes i live i min. 5 minutter. Nogle snakker med ekspedienter i H&M og får hjælp til tøj. Nogle udfordrer sig selv ved at tage ædru eller alene byen. Der er tonsvis af muligheder.

Men jeg vil mene dit udgangspunkt starter INDE i dig selv. Oppe i dit hoved. Før du kan vide, hvad du specifikt har behov for her og nu.

Af litteratur kan anbefales:
- Feel the fear and do it any way
- How to win friends and influence people

Og selvfløgelig: The Game
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Galwis » ons 3. feb 2016 21:20

Tak for uddybning! Jeg vil starte med at kradse lidt ting ned som du forslår!

"du skal elske dig selv før du kan elske andre"
Jeg synes nu ikke at jeg har negative tanker eller føleser omkring mig selv.

Men du har ret i at jeg nok bør forstå mig selv.

Tak for input til litteratur, det har jeg ledt lidt efter.
Galwis
Private Johnson

Indlægaf Desire » ons 3. feb 2016 23:19

Det var også kun for at illustrere, at det starter i en selv. Ikke selve betydningen af ordsproget.
Held og lykke. Og tag endelig et kig forbi "nybegynder" forummet herinde. Der er god hjælp at finde til, hvor man starter. Litteratur og alt.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Max Powers » man 8. feb 2016 14:17

Hey Galwis

Hvis du gerne vil have en blid start kan jeg anbefale at begynde at føre small talk med folk i din hverdag. Det kan eksempelvis være at blive og snakke med hende der lige solgte dig en sandwich i fem minutter ekstra eller at small talke med personen ved siden af dig på metro stationen.

Jeg gjorde det selv i en måneds tid inden jeg endelig havde balls til at tage ud med folk herinde fra og uden det er jeg ikke sikker på om jeg havde haft balls til at tage ud i første omgang.

Jeg er varm fortaler for ikke at starte ud med 200 km. i timen, men i stedet langsomt opbygge momentum, da det vil give dig flere små succes oplevelser som man ofte er meget afhængig af i starten. Fokus skal dog altid være at få opbygget momentum og ikke blot lade handling blive ved tanke.
- There's the right way and the Max Powers way!
- Isn't that the wrong way?
- Yeah, but faster!
Max Powers

Tilbage til Generelt om The Game