A gamer with a golden heart (?)

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: A gamer with a golden heart (?)

Indlægaf Fame » man 29. feb 2016 12:14

Billede
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Re: A gamer with a golden heart (?)

Indlægaf Motivation » ons 2. mar 2016 00:27

Kami skrev:Jeg anklagede dig, fordi det var det, du gjorde. Fint nok at du trækker det i land, nu hvor jeg har været pissy - jeg vil hellere dét end at hvert indlæg skal være en lang række af disclaimers.

Jeg trækker ikke i land, fordi, jeg skrev ikke ned til dig på grund af dit køn. Jeg antog en sammenhæng mellem dit køn og en eventuel manglende forståelse for den mandlige seksualitet. Det er ikke ned at se på dig som køn, det er at have en fordom om dig som køn. Der er væsentlig forskel. Desuden viser fordomme sig ofte at holde stik, fordi fordomme oftest bygger på tendenser, hvorfor det er fuldstændig legitimt at formode noget ud fra fordomme, fordi det ofte er korrekt – men ikke altid, selvfølgelig, og det er vigtigt at gøre klart, hvilket jeg også gjorde i det oprindelige indlæg.

Det er det samme du gør, når du skriver, at mænd kan han have svært ved at se sexisme i nattelivet, eller forstå hvordan kvinder oplever trusler fra mænd. En fast bestanddel af den feministiske ideologi, er idéen om, at forskellige befolkningsgrupper har fast definerede privilegier. At være minoritet og kvinde trækker op, at være mand og majoritet (hvid) trækker ned i privilegiehierarkiet, og ordet privilegieblindhed bruges igen og igen. Dét er præcis det samme, nemlig en antagelse om en sammenhæng mellem ens køn eller etnicitet, og ens manglende forståelse for andre køns eller etniciteters problemer. Jeg vil ikke mene, at du anser det som at se ned på mænd, at komme med en sådan antagelse, og du er derfor ikke konsistent, når du skriver, at ”det var det du gjorde” til mig, i relation til at se ned på dig som køn.

Jeg ved ikke, om vi bruger begrebet "objektivisering" ens. Objektivisering er i min bog, at man fjerner dybden fra et menneske, så de reduceres til at være "ting". Seksuel objektivisering er så, når dette foregår i en seksuel kontekst.

Alle kvinder screener jeg som sagt automatisk for hvor attraktivt jeg synes de er seksuelt inden jeg har haft nogen kontakt med dem. Det er det der gør, at man kan beslutte, hvem man har lyst til at lægge an på i byen f.eks. Dét er essensen af seksuel objektivisering. At der er flere lag i et menneske end deres seksuelle kapital, er jo uden for enhver diskussion, og det er elementer der indgår i min vurdering af hendes attraktivhed. For så vidt angår ONS har det dog stort ingen betydning, og heller ikke hvis jeg bare skal se dem et par gange. Det er sådan min seksualitet er, og jeg føler mig derfor angrebet, hver gang jeg hører feminister snakke om det problematiske i objektivisering.

Grunden til at feminister er sure, er fordi de/vi er trætte af den seksuelle objektivisering af kvinder i ikke-relaterede sammenhænge. Hvad folk gør i soveværelset er ligegyldigt, men det er latterligt at en kvinde udstilles f.eks. i en reklame for at sælge et produkt. I dén kontekst er det umuligt at få flere niveauer med, så det er med til at sprede et billede af, at kvinder er ligegyldige eksistenser. Det er en lang og træls og helt anden debat, så den skal vi måske bare lade ligge.

Det problem du mener der er her, bygger på en forudsætning om, at man kan fralægge individet alt ansvar. Jeg mener ikke, at det er et problem, at kvinder udstilles i reklamer for at sælge et produkt. Det er op til en selv som menneske, at forstå, at kvinder er mere end deres udseende, og du har som menneske et selvansvar for at gøre dette. Hvis du ikke er i stand til det, får man automatisk massive problemer ved at begå sig i samfundet, og det rammer selv en. Der findes idioter overalt i samfundet, og nogen vil ikke kunne forstå, at en kvinde er mere end deres seksualitet. Det hjælper ikke, at prøve at undgå at kvinder fremstilles på en seksuel måde i reklamer.

Hvis man ikke er i stand til at forstå, at kvinder ikke er ligegyldige mennesker, fordi de fremstilles på en seksuel måde i reklamer, har man så store problemer, at det bunder i andre ting end den måde, som den kapitalistiske markedsføring fremstiller kvinder.

Det er et eksempel på, hvordan systematisk objektivisering af en gruppe af mennesker, kan påvirke et helt samfund. Og det er sådan noget, feminister slås imod - ikke hvad folk laver i soveværelset eller hvad der foregår i hjernen på unge drenge.

En fast bestanddel af den nazistiske ideologi er, at visse mennesker ikke er noget værd som mennesker. Den liberale ideologi i moderne vestlige stater er ikke en ideologi der siger, at kvinder ikke er noget værd som mennesker, men har et økonomisk system der fordrer, at der spilles på en fast bestanddel af den menneskelige natur – den seksuelle. Hvis nogen mænd tror kvinder ikke er noget værd, fordi de fremstilles på en seksuel måde, har de så store problemer, at en begrænsning af den seksuelle objektivisering intet ville nytte. De to situationer er efter min opfattelse usammenlignelige. Jeg mener du kører problemet med seksuel objektivisering ud af proportioner.

Jeg kan huske jeg spurgte min far, da jeg var helt ung, hvorfor Hitler ikke dræbte alle sorte som han gjorde med jøder. Han forklarede mig, at det ikke lå ideologisk i nazismen, at sorte skulle udryddes. Du kan simpelthen ikke sammenligne det der foregik i 1930’erne og 1940’erne med de moderne vestlige demokratier.

Ift. politisk korrekthed - hvis politisk korrekthed er at behandle andre med respekt og ligeværdighed, så er jeg all for it.
Det er blevet moderne at gøre oprør mod politisk korrekthed. Man er bare ikke cool, hvis man er politisk korrekt. Jeg har det sgu bare sådan lidt.. Jeg er ligeglad med diverse mode-luner og hvad der gør mig til det smarte barn i klassen, jeg vil hellere være retfærdig og respektfuld over for andre.
Så kan I have jeres fuckpoliticalcorrectness hashtags i fred.

At behandle andre mennesker med retfærdighed, respekt og ligeværdighed er ikke politisk korrekthed. Det er almindelig menneskelig opførsel.

At have en berøringsangst overfor at kunne lave jokes om minoriteter, kvinder, mænd eller en hvilken som helst anden befolkningsgruppe på baggrund af stereotyper, er politisk korrekthed.

At have en berøringsangst overfor at beskrive virkeligheden som den er, fordi man er bange for, at det støder nogen, er politisk korrekthed.

At mene, at bestemte holdninger er udtryk for, at man har en mere ædel moral end mennesker, med andre holdninger, er politisk korrekthed.

Der er mennesker, der ikke kan opføre sig som almindelige fornuftige mennesker og samtidig være politisk ukorrekte. Jeg er ikke en af dem, og jeg føler derfor at politisk korrekthed i høj grad begrænser min ytringsfrihed i visse sfære, og det er derfor jeg er en indædt modstander af det.

"In the name of feminism, we denied some essential aspects of our authentic selves. While feminism should have been nothing if not a celebration of our own unique characteristics, we insisted that we had no unique characteristics... that gender differences were hogwash, and a feminine woman was nothing more than a plaything for men." – Marianne Williamson
Senest rettet af Motivation ons 2. mar 2016 02:56, rettet i alt 1 gang.
Determine what you want. Pursue it relentlessly. Do whatever you have to. Destroy your doubts and fear, and let nothing stop you. Do the work. There are no excuses, no variables. It comes down to you. If you truly want it, you will have it. Never give up.
Brugeravatar
Motivation
Konge af Burma

Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Generelt om The Game