Kæmpe setback, hvordan lærer jeg af det?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Kæmpe setback, hvordan lærer jeg af det?

Indlægaf PickupTrainee » tirs 1. mar 2016 21:46

Kort fortalt

Mødte jeg HB til en privatfest, så hende et par gange efterfølgende. K-closede. Skrev sammen, flirtede en masse, tæt på at f-close, men ikke helt. Alt gik egentlig perfekt, indtil jeg fik en besked idag om, at hun på grund af et ''instinkt'', ikke mente der var kemi, dog uden at kunne beskrive på nogen måde hvorfor?

HB var den første pige, jeg rigtigt har ses med flere gange (og ikke bare 1 aften/nat), efter jeg begyndte at lære om Game. Jeg prøver at bruge denne episode konstruktivt, og lære noget af det. Men imodsætning til mit tidligere needy, overdrevene søde-jeg, så følte jeg, at jeg gjorde alt rigtigt denne gang. Normalt har jeg tidligere kunnet se, hvad jeg gjorde forkert, men denne gang virkede det bare som noget der kom ud af det blå.

Jeg kan mærke, at det virkelig har fungeret demotiverende på mig, da jeg har svært ved at se hvordan jeg kan lære af det. Er der nogen der har oplevet noget lignende? at alt egentlig gik som det skulle, hvorefter så noget skete ud af det blå? Hvis ja, måske i kunne dele nogle vise ord med mig her?
PickupTrainee
Happy Meal

Geografisk sted: København

Re: Kæmpe setback, hvordan lærer jeg af det?

Indlægaf Kaizer » tirs 1. mar 2016 23:18

GFTOG - Om igen! Nogle piger kan lide dig, andre ikke, fokuser på at finde dem, der kan, og på at få så mange erfaringer som muligt. Game er tilfældigt, på samme måde som poker langt hen ad vejen er tilfældigt (a numbers game). Jo bedre du bliver, desto mere kan du selvfølgelig optimere og styre oddsene til din fordel, men der vil altid være elementer du ikke kan og skal styre, pga det er menneskelige interaktioner. Dit problem er højest sandsynligt, at du ikke gamer. At lære game er ikke ‘one shot one kill’ som her, men en langt kontinuerlig process som skal tages mere seriøst. Især pga du lige er begyndt, lige har læst The Game, og det her er den første pige du snakker med eller sådan noget. Jeg havde sku langt mere ild i røven, da jeg lige startede og langt mere bredde på min erfaringer. Det er sådan, man lærer, ved at få flest mulige reference experience, frem for at dvæle i et eller andet, for jeg ved ikke hvor meget, man kan og skal lære fra et set. Hvor tit går du ud? og hvor mange piger snakker du med på en ugentligt basis? Nogle af de piger, man åbner, bliver til gode samtaler, som bliver til kys, som bliver til f-closes, måske kærester osv., andre falder fra et sted undervejs. Hvis du oprigtig talt gamede, ville du have nok af piger som godt kunne lide dig, til ikke at lave en post om en af dem, som ikke gjorde. Samtidig ville du også kunne begynde at se overordnede mønstre på godt og ondt, og lære af disse.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Kaizer » tirs 1. mar 2016 23:26

Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf PickupTrainee » ons 2. mar 2016 05:12

Kaizer skrev:GFTOG - Om igen! Nogle piger kan lide dig, andre ikke, fokuser på at finde dem, der kan, og på at få så mange erfaringer som muligt. Game er tilfældigt, på samme måde som poker langt hen ad vejen er tilfældigt (a numbers game). Jo bedre du bliver, desto mere kan du selvfølgelig optimere og styre oddsene til din fordel, men der vil altid være elementer du ikke kan og skal styre, pga det er menneskelige interaktioner. Dit problem er højest sandsynligt, at du ikke gamer. At lære game er ikke ‘one shot one kill’ som her, men en langt kontinuerlig process som skal tages mere seriøst. Især pga du lige er begyndt, lige har læst The Game, og det her er den første pige du snakker med eller sådan noget. Jeg havde sku langt mere ild i røven, da jeg lige startede og langt mere bredde på min erfaringer. Det er sådan, man lærer, ved at få flest mulige reference experience, frem for at dvæle i et eller andet, for jeg ved ikke hvor meget, man kan og skal lære fra et set. Hvor tit går du ud? og hvor mange piger snakker du med på en ugentligt basis? Nogle af de piger, man åbner, bliver til gode samtaler, som bliver til kys, som bliver til f-closes, måske kærester osv., andre falder fra et sted undervejs. Hvis du oprigtig talt gamede, ville du have nok af piger som godt kunne lide dig, til ikke at lave en post om en af dem, som ikke gjorde. Samtidig ville du også kunne begynde at se overordnede mønstre på godt og ondt, og lære af disse.

Hej Kaizer.

Tak for feedback. Jeg hører hvad du siger. One shot, one kill = bad. Nogle vil sikkert sige pas på med one-iti's osv.

Sandheden er at jeg har haft gang i en 3-4 andre samtidig, men at min interesse i dem efterhånden blev mindre og mindre, jo mere jeg så hende her. Jeg måtte nærmest tvinge mig selv til at tage initiativ til at svare dem.

Jeg ved det er dumt, men generelt for mig er, at jo mere interesseret jeg bliver i en, des mindre interesse får jeg i alle andre. Jeg ved ikkr helt hvordan jeg skal deale med den state-of-mind.
PickupTrainee
Happy Meal

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » ons 2. mar 2016 12:54

Bare accepter, at det er sådan du har det, uden at du stopper dig selv fra at ses med andre også.

Det er lidt som at få nye venner - man kan møde en ny person man har vildt god kemi med og gerne vil hænge ud med. Men derfor skal man ikke stoppe med at møde nye mennesker, danne nye relationer og vedligeholde de gamle.

Indtil man er kærester /eksklusive og den slags, og rent faktisk har aftalt at nu ses man ikke med andre - så er det altså ret normalt/gængs at man ser andre også.
Det er helt ok at crushe lidt, men hvis det forhindre dig i at ses med/snakke med andre, kan du måske være nødt til at drosle ned i en periode for den person, du crusher på.

For mig er forskellen på crush og oneitis netop, at jeg ved oneitis ikke kan finde ud af, at ses med andre og ikke nyder andres selskab. Og er jeg ikke interesseret i LTR eller at være eksklusiv med den person, så ses jeg mindre med vedkommende og mere med andre, indtil jeg kommer over det.
Kami

Indlægaf Glow » ons 2. mar 2016 14:31

PickupTrainee skrev:
Kaizer skrev:GFTOG - Om igen! Nogle piger kan lide dig, andre ikke, fokuser på at finde dem, der kan, og på at få så mange erfaringer som muligt. Game er tilfældigt, på samme måde som poker langt hen ad vejen er tilfældigt (a numbers game). Jo bedre du bliver, desto mere kan du selvfølgelig optimere og styre oddsene til din fordel, men der vil altid være elementer du ikke kan og skal styre, pga det er menneskelige interaktioner. Dit problem er højest sandsynligt, at du ikke gamer. At lære game er ikke ‘one shot one kill’ som her, men en langt kontinuerlig process som skal tages mere seriøst. Især pga du lige er begyndt, lige har læst The Game, og det her er den første pige du snakker med eller sådan noget. Jeg havde sku langt mere ild i røven, da jeg lige startede og langt mere bredde på min erfaringer. Det er sådan, man lærer, ved at få flest mulige reference experience, frem for at dvæle i et eller andet, for jeg ved ikke hvor meget, man kan og skal lære fra et set. Hvor tit går du ud? og hvor mange piger snakker du med på en ugentligt basis? Nogle af de piger, man åbner, bliver til gode samtaler, som bliver til kys, som bliver til f-closes, måske kærester osv., andre falder fra et sted undervejs. Hvis du oprigtig talt gamede, ville du have nok af piger som godt kunne lide dig, til ikke at lave en post om en af dem, som ikke gjorde. Samtidig ville du også kunne begynde at se overordnede mønstre på godt og ondt, og lære af disse.

Hej Kaizer.

Tak for feedback. Jeg hører hvad du siger. One shot, one kill = bad. Nogle vil sikkert sige pas på med one-iti's osv.

Sandheden er at jeg har haft gang i en 3-4 andre samtidig, men at min interesse i dem efterhånden blev mindre og mindre, jo mere jeg så hende her. Jeg måtte nærmest tvinge mig selv til at tage initiativ til at svare dem.

Jeg ved det er dumt, men generelt for mig er, at jo mere interesseret jeg bliver i en, des mindre interesse får jeg i alle andre. Jeg ved ikkr helt hvordan jeg skal deale med den state-of-mind.

det er ikke dumt men en sund reaktion. hvis du ikke blev ked/ærglig over at miste noget du var glad for ville alt være ligegyldigt. Fremadrettet - Det kommer and på hvad du vil. du behøves ikke følge kaizers model. det er EN model. MEN Hvis du indeni helst vil en kæreste så er game en fin vej til det. Og det er en fin model. der måske gir dig mere hvor du er? face it med hende her kunne ligeså godt have fungeret. Men det handler lidt om dit mål med game.
Hvor kommer du fra?
hvad vil du gerne opnå?
ikke sikkert du har klare svar men reflektion om dette er smart.
du kan også mærke efter og se hvad du gerne vil.. - undersøge det lid når du er sammen med kvinder.

mange gamere der følger kaizers model kommer fra frygt-kontrol fokus. din reaktioner er umiddelbar super sund - fortsæt accepter sorgen og lær men vær ikke bange for at gå efter en kun hvis du føler for det. Mit game igennem tid har feks. IKKE været knep 1000 kvinder tilgangen men meget mere en måde at møde og omgås kvinder på som gør at jeg kan score rigtig lækre kvinder som jeg er blevet kæreste med. har landet 2 lækre ltrs på den måde. Omvendt hvis dit ønske og valg er at lære gaming er der ingen tvivl om at boldness og mere agressiv stil er smart for at begynde at forstå kvinder/piger bedre aka noget i retning af kaizers tilgang. Check evt. "alabaster girl" for et 3dje mindset og se efter hvad netop du vil.

Jo mere du følger det der kommer indefra i dig og ikke bare fiser rundt og søger validering af eksterne - jo mere kraftfuld bliver du. tag dit valg. Brug tid på at forme det. mærk efter.

Når du blir mere advanceret kan dit game blieve helt anderledes end det overfladiske meet-fuck-next liv der generelt ses meget og som ofte dehumaniserer kvinden. Jeg er meget mere til at igangsætte og opleve kvinders empatiske væsen men det kræver et helt andet game at sætte det igang. Mere for at hinte hvilke retninger der kan kommer senere. Men glem det nu og kig på hvor du er og hvad du vil. Og husk på - man lærer noget i gamefucknext modellen. noget andet i alabaster girl modellen. noget tredje i kærestemodellen. Og der er faldgrupper i hver.
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf jffffi » ons 2. mar 2016 15:29

Du kan lære at ting nogen gange er ude af ens egen kontrol. Der kan være sket tons af ting som gør at hun ikke føler at det er rigtig.

Jo hurtigere du indser at nogle ting i universet bare sker og der ikke er noget du selv kan gøre ved det, jo hurtigere vil lign. oplevelser med kvinder (og generelt i livet) være lettere at tackle. I 'game'-terminologi vil du opleve at blive mindre outdome-dependent.
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf Kaizer » ons 2. mar 2016 20:39

Delen med at knalde x antal kvinder er optionel, og afhænger af preferencer. Jeg er mere direkte/aggressiv i det og kan godt lide at have meget sex med og opleve mange forskellige typer piger, så det falder let til mig. Men det vigtigste er, at han kan tage den skridtet videre, ikke at han hele tiden gør det, bare for at gøre det. Det er vigtigt med eksponeringen og træningen. Jeg mener at min model kommer af at han bliver bedre til at score, ved at gå ud og øve sig i at gøre det en helt masse og lægge timerne i. Det er en skill som så meget andet. Arbejdet han lægger i det, er forudsætningen for, at han bringer sig i en situration, hvor han møder en pige, hvor der er gensidig kemi, samt at han yderligere er i stand til at score hende næste gang. Netop fordi han har gjort det så mange gange før og er kompetent, samt at han har oplevet så mange kvinder, at han kender sig selv, kender kvinder, samt ved, hvad han søger i en kvinde. Der er ikke rigtigt et alternativ, hvadenten han vil have en kæreste, kærester eller knalde en helt masse. Klingen skal slibes, vejen dertil er den samme. Der er ingen kærestemodel som sådan. Hvis du vil have en kæreste, må du da være kommet dertil, hvor du kan score en sådan en først. Ellers vil jeg gerne have uddybet modellen? Også, hvad går Alabaster modellen ud på, hvis det ikke omfatter det beskrevne også?
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf Leisure Pirate » ons 2. mar 2016 21:31

Har 2 kommentarer.

1. Du bør være åben for at du enten ikke har forstået game eller at den game teori du har læst tager fejl. I hvertfald er det forkert at antage at alt "gik som det skulle". Ingen ved hvad der er den perfekte måde.

2. Jeg kan kun slutte mig til koret: game er ret random og nogen kan lide dig og nogen kan ikke. Det kan også ske at hun om 3 mdr skriver ud af det blå og vil ha dig. Du bliver nødt til at favne tilfældigheden for ønsket om perfekte interaktioner leder til needynes.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Kaizer » ons 2. mar 2016 22:37

Patience, Persistence, and Progression... Not Perfection :D
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Næste

Tilbage til Generelt om The Game