Kæmpe setback, hvordan lærer jeg af det?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Kæmpe setback, hvordan lærer jeg af det?

Indlægaf Glow » ons 2. mar 2016 23:37

Kaizer skrev:Delen med at knalde x antal kvinder er optionel, og afhænger af preferencer. Jeg er mere direkte/aggressiv i det og kan godt lide at have meget sex med og opleve mange forskellige typer piger, så det falder let til mig. Men det vigtigste er, at han kan tage den skridtet videre, ikke at han hele tiden gør det, bare for at gøre det. Det er vigtigt med eksponeringen og træningen. Jeg mener at min model kommer af at han bliver bedre til at score, ved at gå ud og øve sig i at gøre det en helt masse og lægge timerne i. Det er en skill som så meget andet. Arbejdet han lægger i det, er forudsætningen for, at han bringer sig i en situration, hvor han møder en pige, hvor der er gensidig kemi, samt at han yderligere er i stand til at score hende næste gang. Netop fordi han har gjort det så mange gange før og er kompetent, samt at han har oplevet så mange kvinder, at han kender sig selv, kender kvinder, samt ved, hvad han søger i en kvinde. Der er ikke rigtigt et alternativ, hvadenten han vil have en kæreste, kærester eller knalde en helt masse. Klingen skal slibes, vejen dertil er den samme. Der er ingen kærestemodel som sådan. Hvis du vil have en kæreste, må du da være kommet dertil, hvor du kan score en sådan en først. Ellers vil jeg gerne have uddybet modellen? Også, hvad går Alabaster modellen ud på, hvis det ikke omfatter det beskrevne også?

skills ja, og at komme ud over stepperne ja. Men GFTOG, skabe masser af reference oplevelser mm er en vej. Denne fokuserer på en større mængde piger og en længere varende udviklngsprocess som du selv skriver. Måske den kan være større eller mindre men de pointer du skriver og subkommunikerer er volume i alle subframes og langtidsperspektiv = kvinder er mere objekter/bodies. Kærestemodellen (som måske er et skoddenavn) fokuserer på et mere kortsigtet fokus hvor man selvf. udvider sit arsenal, leger med gaming teknikker men hvis man rammer en røvsød-hamrende interessant-pige hurtigt så er man ikke bange for at hengive sig. dvs meget mindre volume fokus. eller kæmpe lidt for det. vs hurtig nexting hvis det ik lige er nemt osv. den skaber en anden læring og den lægger umiddelbart også op til en mere dyb kontakt til os selv og kvinderne. Det handler om hvad man vil indeni og hvor man kommer fra. og modellen hænger umiddelbart ik sammen med hvad han vil indeni som jeg ser det. Alabaster er lidt midt imellem men fokuserer på en helt anden relation og tilgang til kvinder der er mere romantisk med færre længere varende elationer med en lidt dybere nydesfuld relation til kvinderne og mødet. Aka ikke kæreste-relation men små mediumvarende bindinger som "romatic lovers/skønne væsner på mange planer". Gir det mening?
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Kaizer » tors 3. mar 2016 00:40

Ok, giver mening, især når man snakker om både breadth and depth of experience. Den ene kan ikke stå uden den anden, dvs er både nexting og "kærestemodellen" er uholdbare i sig selv, pga. henholdsvist for meget overflade eller for lidt kontekst/erfaring: Enten når du aldrig i dybden med pigerne, dig selv, eller noget, fordi du hele tiden 'er videre' og 'nexted' uden refleksion, eller også er du for hurtigt til at hengive dig, uden allerede at have tilstrækkelig erfaring og kontekst med kvinder generelt til at kunne få noget ud af det (needyness, lack of experience ect.), hvorefter det går i vasken. Fordi du (omvendt) aldrig kommer nogle steder. Begge ting skal være mere eller mindre grounded. To faldgrupper på hver sin side, og afhænger meget af personen og omstændighederne, hvordan posen skal blandes nu.

PS fik i øvrigt nu en association til Radiohead-sangen 'The Tourist', en sang som guitarist Jonny Greenwood skrev, efter at han en smuk sommerdag sad på en plads i Paris og der betragtede en gruppe amerikanske turister fare forvildet igennem det hele i deres iver efter at opleve alting på 10 minutter: “Jonny was shocked at how these people could be in a place so beautiful and so special and not realize it because they weren't taking the time to just stop and look around.” :?
http://genius.com/Radiohead-the-tourist-lyrics , https://www.youtube.com/watch?v=aAXRKPGKXWs
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Leisure Pirate » tors 3. mar 2016 16:54

Jeg vil sige at Alabaster Girl handler om at blive en "lover" som Zan Perrion ser det. Den tager egentlig ikke stilling til kvantiteten, men beskæftiger sig mere med kvaliteten af interaktionen. Hans tilgang er meget direkte, men den store forskel ligger nok i at han inviterer pigerne ind i hans verden, han chaser dem aldrig og derfor er der ingen "approach, approach, approach!" og "eskaler, eskaler, eskaler!" mentalitet i hans materiale.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Glow » tors 3. mar 2016 19:09

Leisure Pirate skrev:Jeg vil sige at Alabaster Girl handler om at blive en "lover" som Zan Perrion ser det. Den tager egentlig ikke stilling til kvantiteten, men beskæftiger sig mere med kvaliteten af interaktionen. Hans tilgang er meget direkte, men den store forskel ligger nok i at han inviterer pigerne ind i hans verden, han chaser dem aldrig og derfor er der ingen "approach, approach, approach!" og "eskaler, eskaler, eskaler!" mentalitet i hans materiale.

Takker, super. ku ik lige sætte ord på det men det gør du godt. Kvaliteten af interaktionen dvs. en større fokus på nydelse af selve interaktionen og mødet med kvinden, magien.. right? #skalnoklæsesnart
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf PickupTrainee » tirs 8. mar 2016 20:04

Hey guys

Der er sket lidt efterfølgende, og jeg har desparat brug for noget vejledning ifh. til hvad jeg skal gøre fremover.
Følgende er den lange version:

baggrund

Der er rigtig meget i det, men nu prøver jeg at gengive det vigtigste i grove træk.

Jeg mødte HB til en privatfest i begyndelsen af februar. Vi snakkede rigtig godt sammen, og der var også noget kropskontakt (ikke kys eller lign.) Frem mod slutningen af aftenen spurgte jeg hende, om hun havde lyst til at få en drink med mig 2 uger efter. Det sagde hun ja til. Jeg spurgte til festen, om hun havde en kæreste, og fik her et nej. I forlængelse af det, sagde hun bassicely, at hun ikke ledte efter noget (det var ca. 1 år siden de slog op, til jeg mødte hende).

Vi mødtes herefter og fik en drink sammen ca. 2 uger efter. Alt gik ganske fint, og der var også en del kropskontakt. Jeg prøvede at K-close, men blev afvist med samme begrundelse som tidligere givet. Jeg tog det i stiv arm, og fortsatte aftenen uden de store problemer. Aftenen sluttede rigtig godt, og vi aftalte at ses igen.

Vi sås igen en aften i byen til øl på mit studiums fredagsbar og en tur på en arcade (hun er ret vild med den slags). I løbet af denne aften holdte hun om min arm, og holdte mig i hånden (hun tog selv initiativet til begge dele i vid udstrækning). Vi aftalte at ses igen hos mig weekenden efter.

Hun kom, vi så nogle serier sammen, og jeg fik her endelig k-closed. På et tidspunkt lå hun oven på mig, og lavede ''sex-lignende bevægelser'' samtidig, dog med tøj på. Jeg prøvede ikke rigtig at eskalere videre denne gang.

Efterfølgende har vi ses en gang yderligere (en lørdag), hvor vi var i biografen sammen, ude og spise, og efterfølgende på en bar og få en enkelt drink, inden hun tog hjem. Det gik også rigtig godt, og der var meget intenst kysseri, kropskontakt, og så fremdeles. På et tidspunkt nævnte hun, at en anden havde spurgt hende, om jeg var hendes kæreste, hvorefter hun så havde sagt nej, men ikke rigtig vidste hvad vi var. Jeg sagde noget i retning af, ''well, i guess vi går ud/dater, for at se om det kan blive til noget''? Hvis jeg har dummet mig, har det muligvis været her, da hun svarede noget i retning af, at hun ikke brød sig om at give det navne.

Dagen efter (søndag) skrev vi som vi plejede, og hun virkede som hun plejede.

Mandag kunne jeg mærke, der var et eller andet helt galt i hendes måde at skrive på, men slog det i første omgang hen. Om tirsdagen spurgte jeg ind til det, og fik svaret, at hun var blevet i tvivl om mig og hende. Hun begrundede dette med, at hun lidt så mig mere som en ven (FUCK! tænker jeg), da hun ikke mente der var kemi. Jeg prøvede at tage det cool, selvom jeg kunne mærke jeg var ekstremt irriteret. Efter jeg var kommet over den værste frustration, sagde jeg til hende, at jeg syntes vi lige skulle give det 2 uger mere, og gøre status derefter, hvilket hun var OK med.

Det skal siges, at vores kommunikation hele vejen igennem har været præget af, at hun aldrig har skrevet til mig først. Ikke en eneste gang. Vi har skrevet meget på daglig basis, men det har altid været mig, der har taget initiativet. Hun har vist en vis modstand mod at gå videre med mig (eller med nogen som helst) et par gange over tale, men har skrevet ting til mig som, at ''hun er vild med hvordan jeg ikke bare gav op hurtigt'' og at hun elsker det ved mig ''at jeg ser alting som en challenge, og at jeg er så selvsikker på mig selv i den sammenhæng''. Hun har generelt set været meget optaget af, at blive valideret af mig, med spørgsmål som: kan du lide det/kan du ikke lide det? generer det dig? etc. etc. op til flere gange.

Jeg tog snakken med en mere erfaren PUA jeg kender IRL, som mente, at problemet muligvis lå i, at jeg ikke havde prøvet at eskalere nok (har på intet tidspunkt lagt op til sex, rørt ved hende på en seksuel måde, på røv, bryster etc. på trods af at jeg har set hende flere gange) Da jeg så hende sidste weekend, prøvede jeg at eskalere så langt jeg kunne, men kom ikke særlig langt, da hun fjernede min hånd ret hurtigt hver gang jeg prøvede at røre ved andet end røv.

Vi konkluderede allerede første gang vi sås, at vi havde utrolig meget tilfælles, og den kropskontakt vi har haft (herunder kys) har altid været ret intens. Jeg skal se hende 1 gang mere (så er der gået de 2 uger jeg talte om). Jeg har ikke skrevet til hende siden mandag tidlig morgen, hvilket er første gang nogensinde, vi ikke har skrevet sammen i så lang tid. Skal jeg fortsætte med det, eller skal jeg skrive før vi ses?

Hvad gør jeg fremover?

Jeg har lidt konkluderet, at det jeg vil med pigen (hvis muligt) er et LTR. Hvordan ville i arbejde videre med hende herfra, og skal jeg skrive til hende denne uge, selvom hun ikke skriver til mig (inden vi skal ses lørdag)?

Jeg har overvejet de nedenstående ting på lørdag:
- prøve at virke afvisende (ikke kysse eller kramme hende, som jeg nok har været meget flittig til indtil videre, medmindre hun kommer til mig meget stærkt).
- fortælle sandheden (at jeg faktisk godt kan lide hende, hvilket jeg ikke har sagt på noget tidspunkt, som måske er hvad der gør hende usikker + give hende komplimenter for hendes person: jeg har nærmest ingen givet overhovedet endnu, ville ikke virke needy)

Uanset hvad jeg vælger af de 2, og hvilken reaktion de giver, er jeg også i tvivl om hvordan jeg skal gøre fremover. Jeg har overvejet følgende:
- cutte hende helt af i en periode (bassicely sige, at jeg ikke leder efter venner, og at jeg ikke vil have den store interesse i at se hende ellers), og så ellers ikke skrive til hende i en længere periode
- godtage hende venneanmodning uden det store drama, men så fortsætte med at flirte med hende når jeg har chancen fremover, og så ellers fortsætte med at skrive med hende som jeg har gjort indtil videre.

Hvad vil i foreslå at jeg gør?
PickupTrainee
Happy Meal

Geografisk sted: København

Indlægaf Desire » tirs 8. mar 2016 23:15

Har svaret i pm.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kaizer » tirs 8. mar 2016 23:34

Fra: Desire
Til: PickupTrainee

GFTOG!

Alt godt,
D.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Leisure Pirate » ons 9. mar 2016 00:00

Hun har vist en vis modstand mod at gå videre med mig (eller med nogen som helst) et par gange over tale, men har skrevet ting til mig som, at ''hun er vild med hvordan jeg ikke bare gav op hurtigt'' og at hun elsker det ved mig ''at jeg ser alting som en challenge, og at jeg er så selvsikker på mig selv i den sammenhæng''. Hun har generelt set været meget optaget af, at blive valideret af mig, med spørgsmål som: kan du lide det/kan du ikke lide det? generer det dig? etc. etc. op til flere gange.

Ovenstående er hvad der har gjort hun gav dig en chance. Alt ved din opførsel der ikke er i overenstemmelse med dette er hvad der har sat dig i friendszone.

Kvinder vil gerne tages, og det demonstrerede du for hende igennem dine handlinger at du ikke kunne. Hun må ikke være i tvivl om at du vil bolle hende hvis muligheden opstår. Derfor skulle du ha' hevet bukserne af hende da hun lavede bollebevægelserne.

Næste gang: pull the fucking trigger.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Desire » ons 9. mar 2016 00:02

Kaizer skrev:Fra: Desire
Til: PickupTrainee

GFTOG!

Alt godt,
D.

Haha pakket pænt ind. Lidt alla friendzone tankegang som Leisure fremhæver.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Desire » tirs 5. apr 2016 20:16

Oh btw. Faldt lige over den her halvgamle artikel som rammer spot on på emnet:
http://markmanson.net/fuck-yes
Brugeravatar
Desire
T1000

Foregående

Tilbage til Generelt om The Game