Hvor går grænsen mellem LMR og et nej?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Hvor går grænsen mellem LMR og et nej?

Indlægaf Musars » tors 10. mar 2016 12:46

Har som overskriften antyder undret mig over hvornår et nej er et nej ift. LMR da jeg på den ene side sad og læste
viewtopic.php?f=21&t=971 omkring LMR og samtidig læste informations serie hvor kvinder står frem og fortæller om voldtægtsoplevelser (der i flere tilfælde virker som om LMR er blevet overskredet).

Er der nogen der har nogle generelle betragtninger og tanker omkring det her? (kan trods alt godt regne ud at hvis hun begynder at skrige og slå er det nok ikke sagen, det er mere "gråzonen" jeg tænker på)
Musars
MacDaddy

Re: Hvor går grænsen mellem LMR og et nej?

Indlægaf Gnome » tors 10. mar 2016 14:06

Det er bestemt en gråzone, især for nogen PUAs og måske allermest for chodes. Jeg tror, at hvis du viser hende at du ikke har brug for det, og tilmed er parat til at gå i seng uden sex, så kommer det helt automatisk. Jeg har (7 9 13 - knock on wood, baby) aldrig taget en pige med hjem uden at knalde hende. Eller det passer ikke, jeg har selv haft LMR et par gange, og sagt at vi ikke skulle knalde selvom hun gerne ville - men det er en anden snak :lol:

For at hun ikke føler sig brugt og fortryder det dagen efter så overhold et par 'simple' regler.
1) Hver en gentleman omkring det. Læg i ske med hende efterfølgende, lav evt. morgenmad til hende, behandl hende med respekt.. Hvis du ikke gider de ting, hvorfor pokker har du så inviteret hende med hjem? Så du ku' onanere i hende? Minus gentleman.
2) Læs hendes kropssprog og signaler. Er det playful LMR? --> "Ej, du får mig altså ikke til at knalde i aften, tihihi fnis".. Eller er hun reelt i tvivl? Hvis det sidste, så følg de her regler hvis i ender med at have sex.
3) Vær opmærksom på, at der er andre i sengen end dig, gør dit bedste for at hun er i centrum (i hvert fald 50% af tiden).
4) Altså for at opsummere, gi' hende en god oplevelse.

Kvinders biologi er radikalt anderledes end mænds, husk på dette når du har ONS og møder LMR. Kvinders biologi (og mænds) har været den samme i de seneste mange tusind år. Hvis en kvinde gik i seng med en mand for 10.000 år siden, hvor der ikke fandtes prævention, så var der en risiko for, at hun skulle tilbringe 9 måneder + af sit liv på at skaffe føde til 2, istedet for 1. Dette kunne være en dødsdom way back when. Kvinders risiko er derfor større ved ONS end mænds. så hendes krop går i forsvarsposition, og skal være sikker på at hendes partner vil være der for hende. Derfor møder man mere LMR hos kvinder end mænd, og det er derfor man er en fucking gentleman, når man har ONS :) Det er selvfølgelig simplificeret lidt, men du/I fatter budskabet.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Kaizer » tors 10. mar 2016 14:22

Hvis hun siger “nej” og gør modstand, så tager du øjeblikketligt et skridt tilbage og stopper du det, du har gang i, og hvis ikke, så er det voldtægt. Det er som regel også ret tydeligt at mærke på hendes kropssprog, om hun oprigtigt har lyst, og om det er en gensidig ting eller ej, det, I har gang i. Hvis du ikke på den ene eller anden måde formår at få hende til at føle sig tryg ved det, som skal ske, og hun ikke når til et punkt, hvor hun er entusiastisk og åbentlyst liderlig omkring at have sex med dig lige der, så er det nok et tegn på at lade være med at tage det så vidt.

Som Jeffy siger; “At RSD we talk about how you must have demonstrable attunement to the girl's subjective emotional experience and be present to form any sort of connection, aka "me-you" communication. The opposite of this is ME-IT communication where you're not paying attention to the other party as a person but rather as some sort of agentic means to an end in the environment, and how this kills rapport.

US-THEM is me-it in the plural. This is misogyny. A corruption of a normal cognitive function... categorization. Categories give meaning and order to the world around us. by assuming the next entity we encounter in a given situation has the same characteristics of the last, we can navigate a changing world. Once negative bias begins, the lens gets clouded. We seize on what confirms the bias and ignore that which doesn’t. Anxiety, fear, unease around women starts it. Then the mind builds up more evidence with each disquiet, media depiction, percieved slight. Apprehension can become antagonism. Of course prolonged friendly contact erodes this.

Solution: GET MORE GIRLS.”

Og er jo netop præcist årsagen til, at kvinder giver LMR, og kommer med alle de her historier, pga den faldgruppe, som nævnes her. At man er mere 'me-it' end 'me-you', og på den ene eller anden måde rammer skævt i sin kommunikation, og kvinden så fornemmer og reagere på dette.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Musars » tors 10. mar 2016 15:27

Fedt med input, jeg kom bla til at tænke på det her udfra en tidligere oplevelse (og en af mine første oplevelser med lmr).
Jeg havde en pige hjemme og da jeg var ved eskalere (nåede til hendes bukser) udviste hun LMR, sagde nej og spurgte hvad jeg troede der ville ske den her aften (i min optik kommunikerede hun, at der ikke skulle ske mere, og at jeg havde læst situationen forkert).
Til det svarede jeg bare "Det ved jeg ikke", holdt en pause og eskalerede så igen hvorefter hun i stedet for at sige nej, bare lod mig eskalere.
I det her tilfælde ville hun jo gerne mere, men da jeg sad og læste nogle af voldtægtshistorierne lød flere af dem på, at de var blevet inviteret til "the", "vin" whatever hos en fyr fx efter en bytur, var gået op til ham og så haft sex, hvor de bagefter beskriver, at de sagde nej et par gange og så bare lod være med at sige noget og lod ham eskalere...

Bagefter læste jeg så om LMR i forummets guide hvor der fx står:
"Metode 4
Dette er den KLART nemmeste metode og kan beskrives med en kort sætning. Afviser hun dig? Så prøv igen om et par minuttet, afviser hun dig der? Prøv igen om 5 minutter, bare sørg for at gå tilbage til de punkter på hendes krop du tidligere har kærtegnet når hun afviser dig."

Hvis man er god til social kalibrering kan man jo sagtens læse det her på den rigtige måde, men i kan godt se, at man kan finde et "problem" i det her ikke?

Jeg synes i hvert fald, at der hvis man skal bruge den her metode stilles nogle væsentlige krav til fyren ift. social kalibrering. Det kan godt være, at man med tankegangen "Jeg er et bæst og hun vil gerne have sex med mig, det er bare lmr" kan få mere sex end langt de fleste fyre, det er bare en skræmmende tanke hvis man er med en pige der ikke kan finde ud af, at sige fra og ikke rigtig ved hvad hun vil - Mange af dem man læser om får jo store mén af sådan noget.
Musars
MacDaddy

Indlægaf Gnome » tors 10. mar 2016 15:38

Jeg er helt enig, og jeg kan sagtens se det problem du fremhæver.. Tror det er vigtigt med det mindset, at du skal være helt sikker på at pigen vil knalde dig, og ikke have et gram tvivl i din krop. For mig personligt tænder det mig fuldstændigt af, hvis pigen ikke udviser hendes begejstring for sitationen - aka er tændt og vil det. For mange fyre er det svært ikke at gå all in på en smuk pige der 'måske kan overtales til at knaldes' - skal ikke ophæve mig selv for meget, men det er dårlig stil i min bog. Hvis du ikke kan få tændt pigen på en måde, hvor du ikke er i tvivl, så skal du ikke gå i seng med hende. Period. Men det er jo bare min holdning til tingene :)
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Motivation » tors 10. mar 2016 17:26

Jeg er helt enig, og jeg kan sagtens se det problem du fremhæver.. Tror det er vigtigt med det mindset, at du skal være helt sikker på at pigen vil knalde dig, og ikke have et gram tvivl i din krop. For mig personligt tænder det mig fuldstændigt af, hvis pigen ikke udviser hendes begejstring for sitationen - aka er tændt og vil det. For mange fyre er det svært ikke at gå all in på en smuk pige der 'måske kan overtales til at knaldes' - skal ikke ophæve mig selv for meget, men det er dårlig stil i min bog. Hvis du ikke kan få tændt pigen på en måde, hvor du ikke er i tvivl, så skal du ikke gå i seng med hende.

Hvis jeg ikke havde været yderst aggressiv med min eskalering mod min ekskærestes LMR første gang vi skulle have sex, så kunne alt være sket. Hvis ikke vi havde knaldet på første date, og jeg havde gjort noget åndssvagt dagen efter, kunne det have fået hende til ikke at ville se mig mere. Vi snakker virkelig voldsomt, gradvis eskalering skridt for skridt. Hun sagde aldrig nej, men alene "Vi skal altså ikke have sex" gentange gange. Da vi endelig havde sex, var hun totalt begejstret for mig efter.

Jeg spurgte hende måneder efter, hvorfor hun tøvede. Hendes svar: "Det gør man jo bare".

De problemer der kan opstå for så vidt angår for voldsom modstand mod LMR bunder efter min overbevisning næsten fuldkommen i problemer hos en selv. Visse personer kan uden tvivl ikke styre hvor grænsen går, mens andre har et veludviklet moralsk og socialt kompas, der gør dem i stand til at vurdere, hvornår man ikke skal eskalere mere, hvornår man skal tage et skridt tilbage.

Pointen er nok bare, at jeg mener, at man som en normalt fungerende fyr godt kan presse på, også massivt på, for at bryde LMR, fordi man helt naturligt - HELT NATURLIGT - burde have en stopklods, som burde komme op, når man vidste, at man skulle stoppe, ud fra de signaler man modtog. Personligt tænder det mig heller ikke af, at der er modstand. Piger har aldrig vist begejstring for mig, når jeg har været passiv. Jeg har flere gange oplevet at jeg har nået grænsen i forhold til at hvor meget jeg kan kæmpe mod LMR, og jeg har aldrig nogensinde været i tvivl hvor den grænse er gået, ligesom der har været gange, hvor min jeg har brudt gennem LMR og det har været virkelig god sex for begge parter. Fælles er, at jeg aldrig har fornemmet ét gram af fortrydelse eller ubehag hos nogen piger, jeg nogensinde har været intime med. Man kan konstant spørge sig selv, om jeg er i stand til at se det, og der må jeg med al ydmyghed bare sige, at ja, jeg vurderer, at jeg kan styre hvor grænsen går og hvor den ikke går, hvilket er baseret på mine hidtidige erfaringer.

Der er fucked up mennesker, der ikke fatter hvor grænsen går. Jeg hader dem mere end nogen anden, men jeg føler ikke, at jeg skal begrænse mig selv på grund af dem.
Determine what you want. Pursue it relentlessly. Do whatever you have to. Destroy your doubts and fear, and let nothing stop you. Do the work. There are no excuses, no variables. It comes down to you. If you truly want it, you will have it. Never give up.
Brugeravatar
Motivation
Konge af Burma

Indlægaf Gnome » tors 10. mar 2016 17:53

Motivation skrev:
Pointen er nok bare, at jeg mener, at man som en normalt fungerende fyr godt kan presse på, også massivt på, for at bryde LMR, fordi man helt naturligt - HELT NATURLIGT - burde have en stopklods, som burde komme op, når man vidste, at man skulle stoppe, ud fra de signaler man modtog.

Enig med at vi alle burde have den stopklods, men det er bare ikke tilfældet for mange (især chode-fyre). Pointen med denne post er vel at diskutere, hvor den 'etiske' grænse går? Jeg vil påstå, at når du siger man kan presse massivt på, så har du brudt (min) etiske grænse. Jeg siger dog ikke, at det ikke kan blive godt bagefter, og at du - ligesom i dit tilfælde - kan blive kæreste med pigen, og gi' hende en god oplevelse. Men det er nok en smagssag hvor ens grænse går, og hvor meget man vil og kan presse på.

Hvis du derimod (siger bestemt ikke det er dig, Moti) går ud fra, at pigen har en stopklods der nok skal holde dig tilbage, så er du helt galt på den.
Den stopklods du regner med pigerne har forsvinder når de står overfor en autoritet (som manden, hvis han er ledende i interaktion ofte er). Det er blevet foretaget tonsvis af psykologiske eksperimenter (slå milgram-eksperimentet op f.eks.) som dokumentere en såkaldt manglende moralsk stopklods når en person står overfor en autoritet. Min pointe? Piger kan sagtens føle sig tvunget til at have sex pga. en magtfigur (fyren), og derfor ikke træffe et frit valg (skriver opgave om 'free will' lige pt.). Derfor synes jeg NETOP det er så vigtigt, at vi fyre, som er en kilde til naturlig autoritet, skal være opmærksomme på når vi møder LMR, og derfor IKKE presse for hårdt på, da kvinden i sidste ende kan foretage valg hun under andre omstændigheder ikke ville have truffet.. Er det voldtægt hvis det sker? Tja, det ved jeg ikke. Jeg vil nok sige nej, men det er en manipulering af en art. Også er vi tilbage til hvor den etiske grænse går..

Skrevet i hast det her, håber det giver mening..
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Gnome » tors 10. mar 2016 19:59

Speaking of... Manipulation vs. becoming a great man --> Jeffy snakker om det her i starten.. Derfor vi ikke burde manipulere kvinden til at gå i seng med os, men vise hende man er en awesome fyr som hun faktisk GERNE vil i seng med..
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Motivation » tors 10. mar 2016 20:20

Gnome skrev:
Motivation skrev:
Pointen er nok bare, at jeg mener, at man som en normalt fungerende fyr godt kan presse på, også massivt på, for at bryde LMR, fordi man helt naturligt - HELT NATURLIGT - burde have en stopklods, som burde komme op, når man vidste, at man skulle stoppe, ud fra de signaler man modtog.

Enig med at vi alle burde have den stopklods, men det er bare ikke tilfældet for mange (især chode-fyre). Pointen med denne post er vel at diskutere, hvor den 'etiske' grænse går? Jeg vil påstå, at når du siger man kan presse massivt på, så har du brudt (min) etiske grænse. Jeg siger dog ikke, at det ikke kan blive godt bagefter, og at du - ligesom i dit tilfælde - kan blive kæreste med pigen, og gi' hende en god oplevelse. Men det er nok en smagssag hvor ens grænse går, og hvor meget man vil og kan presse på.

Hvis du derimod (siger bestemt ikke det er dig, Moti) går ud fra, at pigen har en stopklods der nok skal holde dig tilbage, så er du helt galt på den.
Den stopklods du regner med pigerne har forsvinder når de står overfor en autoritet (som manden, hvis han er ledende i interaktion ofte er). Det er blevet foretaget tonsvis af psykologiske eksperimenter (slå milgram-eksperimentet op f.eks.) som dokumentere en såkaldt manglende moralsk stopklods når en person står overfor en autoritet. Min pointe? Piger kan sagtens føle sig tvunget til at have sex pga. en magtfigur (fyren), og derfor ikke træffe et frit valg (skriver opgave om 'free will' lige pt.). Derfor synes jeg NETOP det er så vigtigt, at vi fyre, som er en kilde til naturlig autoritet, skal være opmærksomme på når vi møder LMR, og derfor IKKE presse for hårdt på, da kvinden i sidste ende kan foretage valg hun under andre omstændigheder ikke ville have truffet.. Er det voldtægt hvis det sker? Tja, det ved jeg ikke. Jeg vil nok sige nej, men det er en manipulering af en art. Også er vi tilbage til hvor den etiske grænse går..

Skrevet i hast det her, håber det giver mening..

Jeg sagde ikke man nødvendigvis skulle presse massivt på. Nogen gange kan det efter min vurdering give fin mening, andre gange ikke. Det burde være en selv der kunne se, hvornår det er passende opførsel at gøre, og hvornår det ikke er. Min erfaring er, og jeg kan naturligvis tage meget fejl her, er, at stort set alle kvinder vil udsende signaler, hvor det er uden for enhver rimelig tvivl, at de ikke ønsker, at man progresserer med sin eskalering. Stopklods er jo ikke nødvendigvis et "nej". Det kan f.eks. også være et stemningsskifte, hvor pigen går fra at være snaksaglig, imødekommende, osv., til at blive komplet passiv. Alle alarmklokker ville ringe hos mig i det tilfælde, og jeg ville aldrig gå videre, uden eksplicit "tilladelse" i sådan et tilfælde. Jeg tror ikke det er svært, at se, hvornår grænsen den er nået i forhold til hvor meget man kan eskalere. Jeg føler hvert fald ikke det har været et problem for mig hidtil.

Milgram-eksperimentet baseres på et autoritativt forhold som samfundet igennem dets institutioner har legimiteret, hvilket står i et modsætningsforhold til den sociale relation kønnene imellem der er biologisk og kulturelt baseret, og som i Danmark, efter min mening, i høj grad er udvandet. Jeg skal hilse og sige, at min oplevelse er, at kvinder gør præcis hvad det passer dem. Men jeg ved det ikke... tror du man kan sammenligne en lærer-elev, politi-borger eller læge-patient relation med en mand-kvinde relation i de her situationer? Jeg spørger fordi jeg er i tvivl. Min umiddelbare vurdering er nej, altså at man ikke kan konkludere noget ud fra dét eksperiment i den kønslige relation.

Der vil nok være nogen piger hvor det er helt umuligt, at se, at de ikke ønsker at man eskalerer. Men som sådan som stort set alle mænd er, som jeg kender, så kan jeg slet ikke forestille mig, at pigen ikke ville være totalt og komplet bevidst om, at hun kunne sige fra, uden nogen konsekvenser, problemer eller andet til følge. Selvom manden er større og kan tvinge hende til noget fysisk, så er det trods alt de færreste mænd der udstråler den totale mangel på empati og menneskelighed. :)

Men stor respekt for din tilgang. Jeg ville have det dårligt hvis jeg fik en pige til at gøre noget hun ville fortryde efterfølgende, og ville også revurdere min tilgang.
Determine what you want. Pursue it relentlessly. Do whatever you have to. Destroy your doubts and fear, and let nothing stop you. Do the work. There are no excuses, no variables. It comes down to you. If you truly want it, you will have it. Never give up.
Brugeravatar
Motivation
Konge af Burma

Indlægaf Gnome » fre 11. mar 2016 01:36

Jeg tror sagtens f.eks. milgram-forsøget kan overføres på kønsrollerne. Det handler jo om autoritære kilder, og vores hjerne skelner ikke nødvendigvis specielt skarpt på det område. Autoritet er folk der er en selv overlegen på visse punkter og som har en viden eller magt over en. Hvad end det er en læge, ens chef eller en overlegen (i den brede forstand af ordet) person man har mødt i byen.

Jeffy siger det så godt i den video jeg har linket til. Der er to tilgange til at blive god til pickup, enten så bliver du en god 'manipulater' eller også bliver du en god mand. Jeg tror på den sidste, og hvis du er den gode mand hun søger, så mindsker du højst sandsynligt hendes LMR. Du behøver ikke overtale hende til at knalde dig, fordi du er awesome.

Motivation skrev:Men stor respekt for din tilgang. Jeg ville have det dårligt hvis jeg fik en pige til at gøre noget hun ville fortryde efterfølgende, og ville også revurdere min tilgang.

I know, buddy :) Og I lige måde.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Næste

Tilbage til Generelt om The Game