Totalt nybegynder. Hvor skal jeg starte?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Totalt nybegynder. Hvor skal jeg starte?

Indlægaf emillos » tirs 29. mar 2016 00:07

Hej!

For et års tid siden, fik jeg øjnene op for hele konceptet omkring gaming. Jeg synes dog at det er svært at finde ud af hvor man skal starte, med det kæmpe udvalg som er af YouTube-videoer, onlinekurser og meget andet stof. Nogle siger at XXX er vigtigt at få styr på fra start af, mens andre mener at man bør få styr på YYY først.

Jeg håber derfor på et godt råd eller to fra nogle af jer med lidt erfaring.

Status er at jeg her til sommer fylder 23, og at jeg aldrig har haft hverken kæreste eller eller et one night stand endnu.

Jeg er normalt ikke genert, eller bange for at snakke med piger. At holde en samtale kørende på en date eller på Tinder er heller ikke et issue. Jeg lavede mit første K-close for et halvt års tid siden (hvor det var kvinden som tog initiativ), hvilket sgu var mere spøjst/mærkeligt end dejligt. Efter hvad jeg kan se, ligger mit problem i at eskalere seksuelt. Selvsikkerhed er normalt ikke et issue, fordi jeg ved at jeg har styr på mine ting. Men ift. sex har jeg ingen referenceramme, og er nok usikker på ting såsom om jeg kan tilfredsstille kvinden tilstrækkeligt, og om jeg risikerer at blive afvist i sidste sekund.

Mit mål er ikke at blive en hardcore player, som slæber piger med hjem nat efter nat. Kan jeg få et noglelunde normalt sexliv med lidt scoringer hist og pist, og en fornuftig kæreste på den længere bane, vil jeg være mere end tilfreds.

Korte facts om mig:
-Gennemsnitligt udseende og gennemsnitlig/alm. kedelig tøjstil. Normalvægtig tendenserende til halvtynd. Muskler er der ikke mange af :)
-Bor 30 min fra KBH
-Egen virksomhed og politiker (og derfor ingen daglig kontakt til jævnaldrene piger, uden at jeg bevidst opsøger det)
-Har været på en enkelt kort bootcamp hos Maggiez i Aalborg, på en RSD Free Tour samt en enkelt gang i byen med en wing (uden at det blev til mere med ham bagefter).

What to do, and where to start?
emillos
Gummi Tarzan

Re: Totalt nybegynder. Hvor skal jeg starte?

Indlægaf Kaizer » tirs 29. mar 2016 01:30

Du siger, at dit sticking point er at eskalere fysisk, så det kunne være et godt sted at starte.

Research emnet; fx søg på ‘kino’ eller ‘physical escalation’ på YT eller andetsted, tag noter, og så gå ud i den virkelige verden og implementer det progressivt, indtil du er kompetent med det. Som så meget andet bliver du bedre til det ved at gøre det til at fokusområde og træne det.

Det kan godt være, at det føles underligt og akavet i starten, men et eller andet sted må du også bare gøre op, hvad der er vigtigt i dit liv og værd at kæmpe for og tage noget ansvar. Join the winners circle and come CRUSH it.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Desire » tirs 29. mar 2016 08:13

Tjek de øverste links. De besvarer alle de spørgsmål du stiller er:
viewtopic.php?f=21&t=961

Af dit indlæg lyder det lidt som om, at der ikke burde være det store i vejen? Du har været på boot camps.. Du ser average ud (lige som alle os andre).. Du kan godt snakke med piger.. Du har tinder.. Og du påstår selv, at du er selvsikker?

Det lyder mest af alt, som om du holder noget tilbage. Hvor er det helt præcis, at det går galt? Er det fordi, at du slet ikke tager kontakt til kvinder? Eller løber du skrigende væk, hvis de viser interesse?
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf emillos » tirs 29. mar 2016 09:49

Kaizer skrev:Du siger, at dit sticking point er at eskalere fysisk, så det kunne være et godt sted at starte.

Research emnet; fx søg på ‘kino’ eller ‘physical escalation’ på YT eller andetsted, tag noter, og så gå ud i den virkelige verden og implementer det progressivt, indtil du er kompetent med det. Som så meget andet bliver du bedre til det ved at gøre det til at fokusområde og træne det. [/i]

Noteret. Det giver god mening at have fokus dér.

Desire skrev:Af dit indlæg lyder det lidt som om, at der ikke burde være det store i vejen? Du har været på boot camps.. Du ser average ud (lige som alle os andre).. Du kan godt snakke med piger.. Du har tinder.. Og du påstår selv, at du er selvsikker?

Det lyder mest af alt, som om du holder noget tilbage. Hvor er det helt præcis, at det går galt? Er det fordi, at du slet ikke tager kontakt til kvinder? Eller løber du skrigende væk, hvis de viser interesse?

"Selvsikker" skal måske uddybes. Hvad jeg prøver at sige her, er at jeg ikke generelt har problemer med selvtilliden, hvis vi ser bort fra seksuel selvtillid. At stå på en scene og holde foredrag for 100 mennesker, blive optaget på video, eller at spurte efter en pendler på vej ind i toget for at stikke ham/hende en kampagneflyer i hånden, er på ingen måde et issue. Jeg er også ret overbevist om, at jeg besidder nogle gode kvaliteter som kæreste (når den tid engang kommer). Men jeg har dælme svært ved at fake, at jeg er super-skarp til at rive en kvinde rundt i sengen, når jeg ikke har været så meget som i nærheden af det før... Og det tænker jeg kan aflæses ret tydeligt på mig, da jeg ikke ligefrem lyser ud af sexuel energi :D

Jeg kan godt tage kontakt til kvinder, omend at jeg nok er for hurtig til at tænke "hun er helt ude af min liga - det kommer der aldrig noget ud af", hvis der står en HB10'er ift. en HB6'er. Men når jeg har en samtale kørende, får jeg ikke eskaleret seksuelt. Berøring/kino falder ikke naturligt, og samtalen får aldrig nogen seksuel vibe. Jeg går kold fordi jeg ikke ved om jeg kan præstere seksuelt, og hvordan hele akten skal foregår rent lavpraktisk. Spørgsmål såsom "ender vi hos hende eller mig?", "vil hun have mig selvom jeg er jomfru - og skal jeg sige det?" og "hun har været sammen med 100 før mig - har jeg overhovedet noget at tilbyde hende" er ting som jeg tit tænker over.

En af de dates som jeg havde for et halvt års tid siden, endte som sagt med k-close fra hendes side af. Inden da kørte hun den groveste flirt på mig, men frem for selv at lege med, var jeg i større grad nok et spørgsmålstegn, da hun havde halvdelen af tungen inde i min mund. Netop tænker jeg viser meget godt hvor mine issues ligger...
emillos
Gummi Tarzan

Indlægaf Lucard » tirs 29. mar 2016 13:11

Seksuel selvtillid får man typisk ved at have erfaring med sex. Og man får typisk sex hvis man udstråler seksuel selvtillid. Så den her catch-22 kan være lidt tricky at komme ud af. Men der er håb, mange herinde er selv startet temmelig sent (ikke sandt guys, det er ikke kun mig???).

Et godt værktøj, hvis man føler sig virkelig nervøs i et set, er netop at sætte ord på det. "Jeg kan mærke, at jeg er lidt nervøs", kan lette hele stemningen fordi du sætter ord på hvad de sandsynligvis allerede kan mærke. Det er elefanten i rummet som alle ved er der, men som ingen påtaler. Påtal elefanten. Husk, what you feel, they feel.

Det samme kan siges om din situation mht. manglende erfaring. Det kan være svært at føre hende, hvis du føler dig usikker, og i øvrigt ikke ved hvor du skal føre hende hen. Så derfor, italesæt det. Og især fordi du måske virker selvsikker på andre områder, vil de sandsynligvis blive overraskede over sådan en udmelding. Det er meget muligt, at du vil få at vide først, at den tror de ikke på.

Dette er måske ikke det optimale for et ONS. Jeg tænker det er bedre at få nogle telefonnumre og så sætte kaffedates op. Eller lave noget aktivt sammen. Her vil der være ro til, på et eller andet tidspunkt at sige:

"Prøv at høre her, jeg føler mig meget usikker lige nu fordi jeg har meget lidt erfaring med kvinder. Jeg kan rigtig godt lide dig, men jeg er meget usikker på hvordan jeg skal forføre dig."

Du må virkelig ikke undervurdere værdien af ærlighed!

Lur mig om ikke rigtig mange kvinder vil føle sig beærede over at få lov til at vise dig vejen. Held og lykke :)

Når alt dette er sagt, så følg endelig de andre råd på siden her. Se nogle videoer om kino og test det igen og igen i byen. Det er et typisk kæmpe sticking point for nye. Næsten altid er der SLET IKKE NOK kino, selvom man føler man virkelig har prøvet!
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Indlægaf Desire » tirs 29. mar 2016 15:31

Okay jeg fanger mellem linjerne, at du siger, at...
Du mangler kalibrering og social forståelse, i hvert fald ift. piger
Du er anspændt i situationer med piger.
Du tænker du ikke er god nok til dem.
Du ved ikke hvad du skal gøre.
Du ved ikke, hvordan man eskalerer seksuelt.

Heldigvis er her en god nyhed. DU ER PRÆCIS LIGESOM RIGTIG MANGE ANDRE MÆND. Der er intet i vejen med dig. Det der bare er sket, og som sker for flere og flere er, at den del af opdragelsen er glippet, og at du er vokset op i et samfund, der tillader absolut ingen kontakt på det seksuelle og flirtende plan.

1. Spørg du mig, er første skridt at blive god på det helt basale sociale plan. Du tænker nemlig straks, at du ikke er god seksuelt? Har du overvejet, at man også kan snakke med en pige, kysse hende eller flirte med hende, uden at du behøver at kneppe hende? Din manglende seksuelle erfaring behøver ikke gå hånd i hånd med dine bekymringer/problemer.

For at blive god på det hele basale plan skal du snakke med et væld af kvinder, mænd, grupper. Du skal feste. Du skal mingle. Du skal være social. Og hver gang du er det skal du presse dig selv lidt mere. Tag kontakt til lidt flere. Flyt lidt flere grænser. Prøv at dril dem i en samtale. Fortæl en joke. Fortæl en historie.

Basalt set: Bliv komfortabel i enhver social situation, og specielt når der er kvinder involveret.

2. Når du har styr på det basale ift. social kontakt, så kan du begynde at arbejde på at eskalere seksuelt, og hvordan man bliver et "seksuelt/sensuelt væsen".

Jeg vil mene, at hvis du ser gennemsnitlig ud (like me), og har styr på trin 1, så vil piger helt automatisk føre dig frem til kys, sex osv. Forskellen er, at på trin 1, der får du sex når kvinden vælger, og det kan være alt fra 1-10 gange om året. Når du er på trin 2, så vælger du (i større grad), hvem du vil have sex med, og du kan årligt have sex med 1-100 kvinder.

Derfor er mit argument, at du ikke har så godt styr på basal social adfærd (især mht. kvinder), som jeg lidt synes at læse, at du mener. Det fede er jo så, at det er fedt og sjovt at gøre noget ved. Man får flere venner, bliver lyttet mere til, spreder forhåbentlig smil og glæde, og får sig ikke mindst langt flere fede oplevelser.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Glow » tirs 29. mar 2016 17:17

Enig med kaizer. Sociale evner gir om udgangspunkt flere muligheder. Det lærer dig ikke eskalering. Synes Lucard har nogle gode pointer om stille og rolig at gå fremad. Og få mere komfortabilitet med sex. tal om det. start med kys. anerkend at du er novice og styr det fra DIT tempo. ikke hvad du tror en kvinde vil ha som sikkert i 99 % af tilfældende ik er rigtig.

Men lazer ind på selve eskaleringen og det at vise og udtrykke interesse for en pige, aktivt at køre jeres interaktion mod noget sensuelt. verbalt, fysiskt, v øjenkontakt, v framing osv. Puas/seducers som Julien fra RSD, 60 years of game, gunwitch mfl. er meget mere fokuserede netop på den dimension.
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Motivation » tirs 29. mar 2016 18:08

Meget enig i det Desire skriver, som er meget spot on. Har dog et forbehold:

Desire, du argumenterer for en sammenhæng mellem hans manglende evner for så vidt angår det kvinder, og så mangel på helt basal social adfærd. Den forestilling jeg har af emillos ud fra hvad han har skrevet er, at han vitterlig fungerer helt optimalt socialt og har styr på basale sociale færdigheder (og måske mere til. At være politiker er at være social). Min opfattelse er imidlertid, at det for rigtig mange mænd ikke nødvendigvis vil føre til erfaringer med kvinder, medmindre de aktivt søger det og går efter det, og at ens sociale færdigheder og succes med kvinder er en smule mere uafhængigt af hinanden. Det er de færreste hvor det kommer naturligt, og rigtig mange fyre har en personlighed (uden at sige noget negativt overhovedet om dét), hvor de lidt negligerer det med piger og fokuserer på deres skole, karriere eller hobbyer, fordi de ikke rigtig har motivationen for at gøre noget ved det. Sådanne personer kan godt være rigtig gode socialt. (ham der f.eks. altid bliver friendzoned) Det var jo tilfældet for ham Neil Strauss (hvis jeg ikke tager meget fejl?) For dig personligt, er det også en fordel, at du er langt over gennemsnittet i højde og frame. Det har en del at sige. Dermed ikke sagt, at det der forhindrer langt de fleste mænd fra at få "succes" med kvinder, ikke er, at de mangler de basale sociale færdigheder. Basale sociale færdigheder er uden tvivl et fundament for succes med kvinder, og er en nødvendighed for at blive i stand til at flirte, drille og bruge humor på en flirtende måde. Jeg manglede f.eks. lidt basale sociale færdigheder inden jeg havde sex første gang. Just my thoughts i denne konkrete situation. :)
Determine what you want. Pursue it relentlessly. Do whatever you have to. Destroy your doubts and fear, and let nothing stop you. Do the work. There are no excuses, no variables. It comes down to you. If you truly want it, you will have it. Never give up.
Brugeravatar
Motivation
Konge af Burma

Indlægaf Desire » tirs 29. mar 2016 19:54

Godt indspark.

Lad os tage udgangspunkt i den situation så. Så er der endnu kortere til at opnå punkt 1, specifikt med tanke på når kvinder indgår i ligningen. Kvinder er ret gode til selv at tage rigtig meget af initiativet når de virkelig vil, og man skal som mand oftest bare tage det sidste skridt (eskalering). F.eks. derfor at kvinder så ofte sender IOIs (indicator of interest). Hvad jeg vil frem til er, at så snart du får styr på dine sociale kompetencer ift. kvinder, så skal du nok også naturligt kunne få sex og kys uden det kræver de helt vilde skills. Ikke at det vil komme i en flodbølge af sig selv, men der vil komme muligheder. Hvis du er average looking. Alle mine chode-venner får sgu også fisse fra tid til anden, og de aner ikke hvorfor :D

Hvor du så for alvor kan adskille dig er når du gamer systematisk for at få kys/sex/forhold på dine præmisser (såsom; hvem. hvor mange og hvornår).
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Motivation » tirs 29. mar 2016 20:04

Jep. Enig .
Determine what you want. Pursue it relentlessly. Do whatever you have to. Destroy your doubts and fear, and let nothing stop you. Do the work. There are no excuses, no variables. It comes down to you. If you truly want it, you will have it. Never give up.
Brugeravatar
Motivation
Konge af Burma

Næste

Tilbage til Generelt om The Game