Totalt nybegynder. Hvor skal jeg starte?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Totalt nybegynder. Hvor skal jeg starte?

Indlægaf emillos » tirs 29. mar 2016 21:51

Super cool at I har besvaret tråden her - det sætter jeg stor pris på.

Lucard: Det lyder som en fornuftig vej at gå med kaffedates.

Lucard skrev:Et godt værktøj, hvis man føler sig virkelig nervøs i et set, er netop at sætte ord på det. "Jeg kan mærke, at jeg er lidt nervøs", kan lette hele stemningen fordi du sætter ord på hvad de sandsynligvis allerede kan mærke. Det er elefanten i rummet som alle ved er der, men som ingen påtaler. Påtal elefanten. Husk, what you feel, they feel.

Jeg er egentlig sjældent nervøs i et set sådan helt generelt... Men det er også fordi at der som oftest intet er på spil for mig, når jeg ikke eskalerer seksuelt.

Lucard skrev:"Prøv at høre her, jeg føler mig meget usikker lige nu fordi jeg har meget lidt erfaring med kvinder. Jeg kan rigtig godt lide dig, men jeg er meget usikker på hvordan jeg skal forføre dig."

Good point. Den vil jeg prøve i praksis. Jeg har haft et par dates, hvor jeg i bagklogskabens lys nok godt kunne have haft succes med taktikken her.

Desire:

Desire skrev:Okay jeg fanger mellem linjerne, at du siger, at...
Du mangler kalibrering og social forståelse, i hvert fald ift. piger
Du er anspændt i situationer med piger.
Du tænker du ikke er god nok til dem.
Du ved ikke hvad du skal gøre.
Du ved ikke, hvordan man eskalerer seksuelt.

Næsten spot on. Jeg er egentlig ikke anspændt når jeg snakker med piger... igen fordi at jeg ikke føler at jeg har noget på spil, da jeg godt ved at jeg aldrig får gjort noget ved tingene. Det ender ud i for meget hygge, og for lidt (læs tæt på intet) flirt.

Desire skrev:
1. Spørg du mig, er første skridt at blive god på det helt basale sociale plan. Du tænker nemlig straks, at du ikke er god seksuelt? Har du overvejet, at man også kan snakke med en pige, kysse hende eller flirte med hende, uden at du behøver at kneppe hende? Din manglende seksuelle erfaring behøver ikke gå hånd i hånd med dine bekymringer/problemer.

For at blive god på det hele basale plan skal du snakke med et væld af kvinder, mænd, grupper. Du skal feste. Du skal mingle. Du skal være social. Og hver gang du er det skal du presse dig selv lidt mere. Tag kontakt til lidt flere. Flyt lidt flere grænser. Prøv at dril dem i en samtale. Fortæl en joke. Fortæl en historie.

Basalt set: Bliv komfortabel i enhver social situation, og specielt når der er kvinder involveret.

Her tænker jeg at du har luret mig forkert. At tale med fremmede (af begge køn), er ikke mit issue. Hvis de er friske, kan jeg sagtens joke med dem og fortælle historier fra de varme lande.

Min pointe er basal social adfærd ikke er et issue... og so fare har det ikke automatisk ført til kys, flirt eller mere end det. Om det er mangel på seksuel eksalering, eller om jeg har misset IOI's skal jeg dog ikke sige...

Motivation:

Motivation skrev:Desire, du argumenterer for en sammenhæng mellem hans manglende evner for så vidt angår det kvinder, og så mangel på helt basal social adfærd. Den forestilling jeg har af emillos ud fra hvad han har skrevet er, at han vitterlig fungerer helt optimalt socialt og har styr på basale sociale færdigheder (og måske mere til. At være politiker er at være social).

Motivation skrev:Basale sociale færdigheder er uden tvivl et fundament for succes med kvinder, og er en nødvendighed for at blive i stand til at flirte, drille og bruge humor på en flirtende måde. Jeg manglede f.eks. lidt basale sociale færdigheder inden jeg havde sex første gang. Just my thoughts i denne konkrete situation. :)

Jeg tror at du har fanget den meget godt her...

Desire skrev:Godt indspark.
Kvinder er ret gode til selv at tage rigtig meget af initiativet når de virkelig vil, og man skal som mand oftest bare tage det sidste skridt (eskalering). F.eks. derfor at kvinder så ofte sender IOIs (indicator of interest). Hvad jeg vil frem til er, at så snart du får styr på dine sociale kompetencer ift. kvinder, så skal du nok også naturligt kunne få sex og kys uden det kræver de helt vilde skills. Ikke at det vil komme i en flodbølge af sig selv, men der vil komme muligheder. Hvis du er average looking. Alle mine chode-venner får sgu også fisse fra tid til anden, og de aner ikke hvorfor :D

Du siger noget. Jeg har været ude for et par dates (som beskrevet ovenfor), hvor jeg med en ret lille indsats, ville have god mulighed for at gå hele vejen. Her skal jeg være bedre til at slå til. So fare er jeg gået kold når jeg er nået hertil.

Det kan godt være at kvinden gør arbejdet meget lettere, når hun tager initiativet - men så kræver det dælme også at man slår til når chancen byder sig :)
emillos
Gummi Tarzan

Indlægaf Lucard » tirs 29. mar 2016 22:28

Jeg får en tanke her. Har du styr på hvad et SOI er? Statement Of Intent? Tror det kunne hjælpe rigtig godt i de situationer, hvor der ikke er seksuel spænding.

Mærkeligt, jeg prøvede lige at google på det og der var nærmest ingen hits? Nogen, der kender nogen gode kilder her?

Jeg har set og oplevet hvordan et simpelt SOI kan føre en ganske almindelig samtale over i en meget seksuelt ladet situation. Det her er powerful shit.

Hurtigt eksempel: "Jeg har vildt meget lyst til at kysse dig lige nu, men det går ikke når din veninde står lige ved siden af". Generelt, så fortæller man hvad man har lyst til, f.eks. at flå hendes tøj af og kysse hende over hele kroppen, men... Altså "intent", hvad du har lyst til. Og så trækker du den tilbage igen. Og så er der pludselig en ny endnu større elefant i rummet :-D
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Indlægaf emillos » tirs 29. mar 2016 22:55

Lucard skrev:Jeg får en tanke her. Har du styr på hvad et SOI er? Statement Of Intent? Tror det kunne hjælpe rigtig godt i de situationer, hvor der ikke er seksuel spænding.

Mærkeligt, jeg prøvede lige at google på det og der var nærmest ingen hits? Nogen, der kender nogen gode kilder her?

Jeg har set og oplevet hvordan et simpelt SOI kan føre en ganske almindelig samtale over i en meget seksuelt ladet situation. Det her er powerful shit.

Hurtigt eksempel: "Jeg har vildt meget lyst til at kysse dig lige nu, men det går ikke når din veninde står lige ved siden af". Generelt, så fortæller man hvad man har lyst til, f.eks. at flå hendes tøj af og kysse hende over hele kroppen, men... Altså "intent", hvad du har lyst til. Og så trækker du den tilbage igen. Og så er der pludselig en ny endnu større elefant i rummet :-D

Nope, det er jeg ikke stødt på. Den får jeg lige googlet :)
emillos
Gummi Tarzan

Indlægaf Desire » ons 30. mar 2016 07:03

Ah men så skal du jo bare lære at eskalere. Så drop det meste af det du læste, og hold fast i det med at rykke grænser. Og arbejd på dit selvværd buddy. Det der med at tænke du ikke er god nok. Det kan du ikke bruge til noget.

SOI er en kanon værktøj til at skabe sexuel tension.
Der kommer masser frem på google, hvis du skriver. "SOI PUA".

Når du har læst de basale forklaringer på SOI, så er her en super fed forklaring fra Dreamz, herinde fra forummet. Han arbejder dog på et lidt mere avanceret plan en de fleste nogensinde når op på, så det kan være lidt svært at forholde sig til, hvis man aldrig før har hørt om SOI ;)

Hardcore SOI:
Statement
Of
Intent

SOI er et mentalt eskalationsværktøj i attraction værktøjskassen.

Teknikken er beskrevet andetsteds, overskrifterne:
1 Lever et sexuelt statement (hvad du gerne vil gøre ved hende ex)
2 Træk dit sexuelle statement tilbage (men det går ikke...)
3 Skift emne

De tre elementer skal leveres i sammenhæng, i præcis den rækkefølge de står i, uden at pigen får mulighed for at bryde ind. Det er særligt underholdende
* at åbne med full-blown SOI's
* at åbne med semi SOI's og lave back-turn
* at besvare shit tests med SOI's

SOI's leveres oftest mest naturligt som 'belønning' dvs når hun har sagt eller gjort noget positivt - for eksempel initieret kino (ikke første gang, med mindre det er på DEN måde - du ved, ... ja, DEN måde hvor luften blir lidt tykkere, ikk).

Generelt er de grafiske SOI's med sexuelt indhold de mest effektive. Mange 'på rejsen' føler dog, at dette er grænseoverskridende, og starter ud med mildere versioner. Hvis vi følger ovenstående 'opskrift' kunne en af hver version lyde som følger (jeg har leveret begge, eller afarter af dem, maaaaange gange, også som åbner):

'Jeg stod lige og tænkte på at du stod med røven vendt til mig så jeg ku' tage dig op ad den her stolpe mens jeg hiver dig HÅRDT i håret. Men det går jo ikke, du har sat dit hår så flot at det ikke skal ugles. Har du i øvrigt hørt at de har happy hour - hvad er din yndlingsdrink?'

'Jeg har enormt meget lyst til at finde ud af om du bider mig i læberne når vi kysser, ... men det går ikke foran dine veninder, hvor er det I kender hinanden fra?'

Et godt alternativ til den milde, og en af mine 'milde' favoritter:
'hmm, jeg har lyst til at kysse dig i brædderne nu, ... men det går ikke, jeg ved jo ikke engang hvad du hedder og alt det der andet noget. Hvad sker der for det med at alle tjekker FB hele tiden i byen?'
Hvis hun siger sit navn, så holder du fast i den hånd som ind i helvede og eskalerer med det samme.

Men husk begge Intent: 'hensigt!' Jeg har til hensigt. Jeg vil GØRE.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Lucard » ons 30. mar 2016 08:37

Tak for uddybningen Desire. Det ser ud til at de i udlandet ikke rigtig bruger den del med at trække den tilbage. Som jeg ville mene er temmelig afgørende.
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Indlægaf Glow » ons 30. mar 2016 09:28

Fed grundig beskrivelse Desire. Tilbagetrækningen kommer fra Juggler/charisma arts så vidt jeg husker - eller de lægger ivertifald meget vægt på netop denne kombo. Den kaldes SOI + barriere hos dem. ideen er at man vil noget men kan ikke pga xxx(insert barrriere). man udtrykker INTENT og må undlade at udleve det grundet en omstændighed. Barrieren mini-kalibrerer og gør den "ufarlig" fordi hun ikke herefter kan rejecte den. Og enig. det gør en kæmpe forskel.

Nonverbal soi: at vise intent med din vibe. men det er mere advanceret (og meget stærkere) (og meget mere tilfredsstillende at eksekvere).
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Kaizer » ons 30. mar 2016 17:19

“As with any skill, practice breads competence and confidence.”

Prøv at se på sætningen ^

Fysisk game er et skillset som så meget andet, hvis du har lav ‘competence’ og ‘confidence’, hvilket du giver udtryk for, så du træne det, ligesom alle andre med alle andre ting.

Det hjælper ikke, at blive ved med at hænge dig i, hvordan din competence og confidence er lav, men det hjælper at tage ansvar træne det igennem ‘practice’.

Når du så træner det, får du højere ‘competence’ og ‘confidence’.

Der er jo ingen, som siger, at du skal være Lance Armstrong og vinde et Tour de France første gang, du cykler. Pointen er bare, at du kan blive bedre til at cycle ved at cykle. Også hvis du ikke har cyklet før.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Desire » ons 30. mar 2016 19:48

Lucard skrev:Tak for uddybningen Desire. Det ser ud til at de i udlandet ikke rigtig bruger den del med at trække den tilbage. Som jeg ville mene er temmelig afgørende.

Helt enig. Men det er fordi, at "SOI" kun er første del. Hvor du giver dit stament. Alla hvad Fame gør: "Du har virkelig givet et godt indtryk, jeg får sådan lyst til at kysse dig."
Det med at trække den tilbage er et andet begreb som jeg ikke kan huske navnet på. Men vi inkorporeret det bare automatisk i SOI i DK, fordi vi er... nice ;)
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Fame » fre 1. apr 2016 20:19

Jeg trækker ikke længere en SOI tilbage. Jeg lader sætningen hænge direkte foran hende, og ser hendes reaktion.

Siger hun: "FUCK NO!", så trækker jeg på skuldrene og tænker "pyt" men siger "No big deal - men så ved du hvor du har mig", og jeg trækker ikke en eneste mine.

Siger hun: "Novra, fister! Dét gider jeg godt!" (Læs "ja"), så kysser jeg hende.

Siger hun ikke noget, og får røde kinder, så kysser jeg hende.

Jeg er dog ikke nervøs for at få et "nej tak", og har fuld respekt for det (jeg har som regel sørget for rigelig comfort og sexual tension med EC inden). Men jeg syntes der er noget fedt i at eje the fuck ud af mit statement.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Dreamz » tirs 5. apr 2016 22:14

SOI har fra oprindelig tid altid været med tilbagetrækningen og emneskift som en del af selve teknikken, også i det store udland - søg ex i de gamle fastseduction arkiver.

Formålet med Barrieren som OD kalder den er i øvrigt forkert beskrevet.

Psykologisk sker det at dit statement planter en ide - 'barrieren' fjerner muligheden for at afvise idéen, som bliver visualiseret videre i baghovedet, mens du skifter emne.

Det er således ekstremt effektivt at stacke flere SOI i streg

Når man leverer uden 'retraction' går man mere over i en 'caveman' strategi, hvor intensitet i udtrykket er vigtigt.

Det har Fame, derfor virker det for ham. Jeg selv bruger heller ikke tilbagetrækningen så ofte. Jeg tar som regel bare chancen og smiler et 'no biggie' smil hvis ikke det flipper en kontakt i grønt.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt om The Game