Hvordan afslutter man en relation på en pæn måde?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Hvordan afslutter man en relation på en pæn måde?

Indlægaf Musars » tirs 10. maj 2016 21:13

Jeg har undret mig lidt over den bedste måde at "afslutte" en relation på. Når det skal gøres på en ordentlig måde er det så bedst at være straightforward og skrive noget i stil med "Det var super hyggeligt at møde dig og være sammen med dig, men jeg bliver nødt til at afslutte det her, da jeg desværre ikke er interesseret længere. Jeg ønsker dig alt det bedste fremover."
Eller skal man bare lade den glide ud i sandet når hun skriver om flere dates og lign, "Jeg har ikke tid i denne uge." osv osv. indtil hun stopper af sig selv?

Det er vel at mærke ikke forhold men kun dates og tinder vi er ude i. Oftest efter f-close. :)
Musars
MacDaddy

Re: Hvordan afslutter man en relation på en pæn måde?

Indlægaf Desire » tirs 10. maj 2016 21:16

Helt klart nr. 1.. Men hold det til dig selv og ikke hende, ingen grund til at såre hende. Du kan omformulerer det du skrev til:

"Hej sød_pige41. Det var super hyggeligt at møde dig og være sammen med dig, jeg har virkelig nydt at lære dig at kende. Jeg kan imidlertid mærke, at det ikke er det rigtige for mig her og nu, og jeg vil derfor afslutte det her. Jeg ønsker dig alt det bedste fremover. Knus Musars"

Hvis hun er en du har knaldet er tekst ok.. Hvis du har set hende som LTR materiale eller bare i længere tid, så grib knoglen eller mand dig op og gør det IRL :)
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Musars » tirs 10. maj 2016 21:19

Ahh ja, selvfølgelig. Havde lige skrevet det eksempel i en hast, men kan klart se at man selvfølgelig ikke skal blande pigen ind i det og risikere at "såre" hende.
Musars
MacDaddy

Indlægaf Kami » tirs 10. maj 2016 21:39

Nu er jeg jo en kvinde og snakker en del med mine veninder om deres dates osv. Alle som én hader vi når en fyr laver "strudsen", hvilket nemlig er ikke at melde klart ud, men stikke hovedet i sandet og enten helt ignorere hende, eller altid have travlt og aldrig rigtig svare på beskeder.

Seriøst, ALLE hader det og opfatter det som respektløst. I en grad, hvor man næsten hellere ville have en sviner, fremfor at gå længe og tænke "Ok, måske HAR han bare travlt, jeg venter lige *lidt* længere" --- og spilde sin tid!
Og alle som jeg har snakket med, tolker det som om at fyren bare ikke har balls til at afslutte det - han er en kujon, og har INGEN respekt for kvinden eller hendes følelser.

Så at lade det glide ud i sandet er en kæmpe fucking stor no-no.

Til gengæld oplever jeg, at Desires måde at gøre det på, tages godt imod!! Jow, kvinden kan godt blive lidt trist hvis hun havde håbet på mere, men så længe du ikke har løjet for hende, så er det jo en ærlig sag at man ikke er interesseret i endnu en date.
De fleste jeg snakker med, accepterer at fyren siger stop og de føler, at hvis det er formuleret som det Desire skriver, at de er mødt med respekt. En klar udmelding fra en fyr, der melder rent bord - det kan man kun acceptere.

Det betyder også, at hvis man render ind i hinanden i byen eller en fest ved et tilfælde, så er der som regel ingen sure miner. :) Modsat det super akavede i, at møde en man har lavet "strudsen" på - og GLEM alt om at knalde hendes veninder, ingen gider det show.
Kami

Indlægaf jffffi » ons 11. maj 2016 20:50

Meld klart ud. Lad være med at "skriv". Gør det face2face og for Guds skyld gør det fx. hjemme hos hende hvor det er DIG der kan forsvinde så hun ikke skal ud på en 30 mins cykeltur eller noget lign.
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf Cheriot » tors 12. maj 2016 01:20

Jeg er egentlig enig med de andre, så jeg vil bare lige tilføje at det også er en god idé at sørge for afslutte tingene ordentligt og straightforward for din egen skyld. Danmark er trods alt et meget lille land og derfor risikerer du ikke kun at akavede øjeblikke hvis I støder ind i hinanden på gaden. Men pigen kan jo lige såvel ende med at være god veninde til en potentiel fremtidig kæreste, en tæt kollega eller chef på et senere tidspunkt etc. Jeg sad fx forleden dag på min praktikplads og var med til at vurdere og udvælge nyuddannede til vores graduate-program, hvor en af de piger jeg skulle bedømme tilfældigvis var en jeg allerede kendte og for at sige det pænt ikke bryder mig synderligt omkring. Og hvis jeg havde været mere uprofessionelt anlagt kunne jeg nok nemt have sørget for bevidst at påvirke hendes ratings lidt negativt, så hun alligevel ikke var blevet udvalgt i det tætte kapløb mellem dygtige kandidater og dermed have forhindret en helt fantastisk karrieremulighed for hende. Det gjorde jeg selvfølgelig ikke da det ville være meget uprofessionelt, men det er ikke nødvendigvis alle der ville have det på samme måde - især ikke hvis der er gamle følelser i klemme på en eller anden måde. Ikke at man skal være paranoid, men jeg tror det er en god idé at have i baghovedet at gamle relationer sagtens kan dukke op i ens liv på et senere tidspunkt. Og så ville det måske være rart at have afsluttet tingene ordentligt og med respekt for hinanden.
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Indlægaf Kami » tors 12. maj 2016 09:04

Cheriot skrev det, word.

I øvrigt anser jeg det ikke som uprofessionelt, nødvendigvis. Der er folk på mit studie som jeg bevidst undgår at være i projektgrupper med, fordi jeg ved at vores kemi ikke er så god. I udgangspunktet er jeg i stand til at samarbejde med de fleste hvis jeg skal, hvilket er en rar evne at have, men jeg gider ikke bruge en masse energi på at få samarbejdet til at køre, hvis jeg i stedet kan finde sammen med nogle jeg arbejder godt sammen med, og hvor al fokus kan ligge i selve den konkrete opgaveudførelse.

Jeg gad ikke arbejde sammen med en, jeg vidste at jeg havde dårlig kemi med, af samme årsag: Jeg vil gerne være professionel og holde fokus på den ydelse, min arbejdsplads forventer af mig, uden at blive distraheret af (eller skulle afsætte ressourcer til) at håndtere personligt fnidder.

Det er jo en ærlig sag, at man ses og knalder, og så var det bare ikke *det* alligevel. Derfor er det også vigtigt, som en del af de indledende øvelser, at afstemme forventninger. Man skal ikke fylde damen med bullshit, og omvendt skal man måske omformulere "Jeg vil bare gerne fylde alle dine huller med sæd" til noget lidt mere elegant. Det er jo bl.a. dét, game går ud på. ;)
Kami

Tilbage til Generelt om The Game