Inviter hende ind i din sfære

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Inviter hende ind i din sfære

Indlægaf Kami » tirs 16. aug 2016 09:35

Det er noget, flere af jer trænger til at arbejde med.

Jeg kan komme med et eksempel:
Da vi var på Drunken Flamingo med Desire og Ooj gang inden hans afrejse, så jeg på et tidspunkt en af drengene (det betyder ikke noget hvem, for det kunne have været jer alle) træde ud foran en pige, der var på vej i baren alene. Han afskar hende fysisk, og mens de snakkede, flakkede hendes blik og hun bevægede sig næsten umærkeligt bagud, for at skabe fysisk afstand. Denne her gamer gjorde det, de fleste gør - han fulgte med, også næsten umærkeligt, da han gerne ville være fysisk tæt på sit target; det er også noget, der sker ubevidst, når vi fatter interesse for en anden.
På et tidspunkt står pigen så mellem to tomme borde og en væg, hendes eneste udgang er spærret af denne her fyr. Hendes kropssprog er usikkert og hun skærmer tit for sin krop med armene ved at lægge dem henover maven, eller lege med sit halssmykke - en handling, nogle tolker som en IOI, men som lige så vel kan være en ubevidst beskyttelsesreaktion, hvor pigen får armen op foran sig.
Det er her jeg bryder ind, jeg kan ikke holde ud at se på det og i det øjeblik gamerens opmærksomhed er rettet mod mig, inklusive hans kropssprog, skynder pigen sig i baren.

Det er en relativt uskyldig situation, men som fyr tænker man slet ikke på den som en kvinde. At man udløser følelser som uro, nervøsitet, frygt - og trigger en 'flight' reaktion i pigen.
I den situation kunne gameren havde gjort alt rigtigt og været super sexet - det betyder ikke noget. Han er en trussel, pigens reptilhjerne opfatter og reagerer på. Hun er ikke bevidst om, hvor følelserne stammer fra, og adspurgt ville hun sikkert sige noget vagt såsom "Han havde bare lidt en creep-vibe" eller "Han var bare irriterende". Men hendes reptilhjerne har opfattet ham som en decideret trussel, potentielt voldelig. Og derfor hendes følelsesmæssige respons.

En af de nemmeste måder at undgå et scenarie som beskrevet, er at invitere pigen ind i din sfære /dit space, fremfor at gå ind i hendes. Det kan gøres meget elegant og subtilt, men med stor effekt.
Et klassisk eksempel er at tage hendes hånd og 'trække' hende ind /tættere på. Her er det vigtigt, at din hånd er åben, så hun kan fjerne sin. Dermed bliver hun i nogen grad frivilligt trukket ind mod dig, og ikke halet mod sin vilje. ;)

'The twirl' er også en populær move, hvor man nemt kan få hende tættere på som del af bevægelsen, fremfor at man vader direkte ind i hendes sfære og virker påtrængende.

Og mere generelt, tænk over positionering i rummet. Isolering af pigen skal foregå frivilligt, hvor hun selv går med, og ikke sniges ind hvor hun lokkes i baghold som en fucking Simba.
Sørg for, at hvis der er en væg, så er det dig som har ryggen mod væggen og ikke hende. Det gør hende afslappet, at hun bare kan vende sig om og gå, og samtidig har hun ryggen mod rummet og de andre mennesker, og distraheres ikke så nemt.
Ovenstående er en regel jeg selv bryder konstant, men jeg gør det overlagt og med bagtanker, og har derudover mere råderum, da jeg hverken kønsmæssigt eller fysisk udgør samme underbevidste potentielle trussel som nogen af jer. Så "do as I say". ;)

Ved at tænke over de her ting, slapper hun mere af og er mere modtagelig. Also, ingen har nogensinde scoret på creep-vibes. ;)
Kami

Re: Inviter hende ind i din sfære

Indlægaf Gnome » tirs 16. aug 2016 10:35

Kami skrev:hvor hun lokkes i baghold som en fucking Simba.

Dette er min nye åbner! Hop ud foran pigen og råb "SIMBA!", og håb samtidig på hun ikke skider i bukserne - fordi ad :D Joke aside. Det handler vel i bund og grund om at læse pigen og hendes signaler. Hvis man kommer til at gøre X, som hun ikke kan li' (som eksempelvis at afskære hende fysisk), så er løsningen vel at kommentere på det i et eller andet omfang. Trække sig lidt tilbage og sige "Ej, shit. Det kom jeg sgu lidt for tæt på, jeg er lidt fuld. Håber ikke jeg træder dig over fødderen" Eller whatever.. Så viser man også, at man er socialt 'aware' - og det er herrenice til at få pi... SIMBA!
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » tirs 16. aug 2016 10:41

Gnome skrev:
Kami skrev:hvor hun lokkes i baghold som en fucking Simba.

Dette er min nye åbner! Hop ud foran pigen og råb "SIMBA!", og håb samtidig på hun ikke skider i bukserne - fordi ad :D Joke aside. Det handler vel i bund og grund om at læse pigen og hendes signaler. Hvis man kommer til at gøre X, som hun ikke kan li' (som eksempelvis at afskære hende fysisk), så er løsningen vel at kommentere på det i et eller andet omfang. Trække sig lidt tilbage og sige "Ej, shit. Det kom jeg sgu lidt for tæt på, jeg er lidt fuld. Håber ikke jeg træder dig over fødderen" Eller whatever.. Så viser man også, at man er socialt 'aware' - og det er herrenice til at få pi... SIMBA!

Der er 117 ting at være opmærksom på. Derfor rådet om at invitere hende ind fremfor det andet. I har jo ikke fuldt styr på det hele endnu.
Kami

Indlægaf Desire » ons 24. aug 2016 20:38

Godt indlæg Kam. Nu ved jeg jo ikke om det var mig, men nogle af mine bedste aftener kører helt klart på dit princip. Ofte når jeg tåger lidt og er fuld, siger jeg bare Hej til pigerne omkring mig, smiler og inviterer dem til fortsat samtale. Det fungerer som regel vildt godt, og med jordens simpleste åbner lol.

Med det sagt, vil jeg ikke gå rundt og være bange for at skræmme piger konstant. Mine biceps er 1.2cm hele vejen rundt. Så skræmmende kan jeg heller ikke være.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kami » tors 25. aug 2016 07:43

Desire skrev:Godt indlæg Kam. Nu ved jeg jo ikke om det var mig, men nogle af mine bedste aftener kører helt klart på dit princip. Ofte når jeg tåger lidt og er fuld, siger jeg bare Hej til pigerne omkring mig, smiler og inviterer dem til fortsat samtale. Det fungerer som regel vildt godt, og med jordens simpleste åbner lol.

Med det sagt, vil jeg ikke gå rundt og være bange for at skræmme piger konstant. Mine biceps er 1.2cm hele vejen rundt. Så skræmmende kan jeg heller ikke være.

Du er en af dem, der tiltrækker. Også fyre btw! Du har en meget behagelig vibe.
Kami

Tilbage til Generelt om The Game