Forelskelse?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Forelskelse?

Indlægaf Lucard » man 5. sep 2016 09:11

Hvordan føles forelskelse for dig? Og hvor lang tid varer det?

Litteraturen siger et halvt til et helt år, har du det også sådan?
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Re: Forelskelse?

Indlægaf Fame » man 5. sep 2016 16:55

Når jeg er forelsket, vandrer mine tanker konstant til hende. Jeg glæder mig, som til juleaften, til at tale med hende og se hende.
Jeg synger højt med på sange, og er enormt glad - nær lykkelig. Og, jeg har lyst til at være sammen med hende hele tiden.

Det varer ca. tre måneder til et halvt år, derefter har jeg en rungende loyalitetsfølelse til hende, enorm respekt og kærlighed.

Just how I feels. Leder efter den igen...
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Kami » man 5. sep 2016 18:06

Jeg har oplevet to slags forelskelser i mit liv.

Instant love:
Den ene har jeg oplevet en enkelt gang. Vores øjne mødtes på tværs af rummet og det slog gnister. Vi var som draget mod hinanden og snakkede hele natten. Vi havde en super kort relation, så blev han syg og fravalgte selv kontakt. Jeg tænker på ham med varme følelser, men er afklaret med, at det vi havde var lidt som en supernova, der glødede intenst, men havde en kort levetid.
Sexen var insane, jeg kunne ikke tænke på andet end ham, jeg sov knapt om natten og spiste næsten ikke (effektiv slankekur!). På den måde var det en lettelse, da det sluttede, selvom jeg blev så knust at jeg rent faktisk græd til jeg kastede op.
Thank god for gode venner...

Den holdbare:
Vi startede ud som venner/bekendte. Vi endte sammen, og i begyndelsen var jeg i tvivl om, hvorvidt det var "rigtigt". Det tog nogle måneder, før der begyndte at komme sommerfugle, men da den første halvhjertede basken havde meldt sin ankomst, tog det hurtigt fart. Det var på ingen måder så intenst som "instant"-versionen, til gengæld blev de bare ved og ved og ved. På trods af vores op- og nedture, så fik jeg stadig lidt et sug i maven, hver gang jeg tænkte på ham. Selv den dag, jeg pakkede mine ting i en flyttebil efter 3½ års samliv på samme adresse (og 4 års forhold), fik jeg følelsen i maven af at falde, da han kiggede på mig og smilede lidt sørgmodigt. På trods af, jeg var helt afklaret med, at det var slut.
Det tog nogle måneder at komme rigtig over ham.
Men til gengæld tog det to år, og to reboundforhold, at komme over forholdet og det vi havde. Tror først rigtig jeg slap det omkring april-juni i år...

Jeg elsker ham stadig, men kun som ven/bekendt/et menneske, jeg holder utrolig meget af. Der er ingen sommerfugle, ingen øget puls, ingen sug i maven længere. Bare varme minder. Han deltog i min familiefødselsdag, og han vil altid være i mit liv omend i en noget tilbagetrukket rolle. Til gengæld er han en fantastisk fyr, så jeg VED at fremtidige kærester vil være cool med det. Hvis ikke før så som minimum når de møder ham og lærer ham at kende.

Ærligt...
Så selvom den første version var spændende, og jeg var overbevist om at han var the one and only som jeg ikke har prøvet det før.
Så synes jeg faktisk, at den holdbare version af forelskelse var langt federe. Den gled over i kærlighed, men ikke sådan en lunken kedelig version. Der var masser af passion - og jeg mistede ikke mig selv i det, hvilket også var rigtig rart. Jeg følte bare, at kærligheden var den nærig, jeg kunne udvikle mig fra.
Og jeg kan ikke nøjes med mindre nu, det er jeg helt afklaret med.

Så det er måske også derfor, jeg presser på for at give diverse kvinder en chance, Lucard. :) Fordi jeg selv har den erfaring, at hvis forelskelsen er noget der vokser frem med tiden, når man kender det andet menneske - så er det den slags, der varer ved. Næsten for evigt, hvis man ønsker det.

Til gengæld kunne jeg aldrig selv nøjes, og derfor har jeg også fuld forståelse for at du heller ikke vil. Man skal bare være villig til at tage konsekvensen af det (som er ensomheden).
Kami

Indlægaf Lucard » tirs 6. sep 2016 21:06

Mange tak for svar i to. Spændende at høre, hvordan i oplever forelskelse.

For mig selv har mine seneste forelskelser varet ca. 3 uger, hvorefter de er forsvundet som dug for solen. Og det er desværre ikke en ting, jeg har kunnet 'ville' til at genopstå.

Andre oplevelser af forelskelse?
Brugeravatar
Lucard
Konge af Burma

Indlægaf Happytalk » tirs 6. sep 2016 23:42

Noter:
- Fix and cant Fix
- folk falder tilbage i gamle mønstre og vaner
- idealkvinden baseret på brudstumper fra hver pige man har mødt
- Game og exit strategi, timing,
- god sex vs forelskelse
- bygge ny relation
- "har prøvet alt" ..next Big fix, intet tilbage
- hvilke krav, eller nyhedsfaktor kan efterhånden gør mig forelsket?
- værdi baseret forelskelse
- fælles bevægelsesgrundlag?
- Hot / Crazy
- how to make it work..det værd?

Vender lige tilbage,har gjort mig en del tænker om dette emne
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Kami » ons 7. sep 2016 00:19

For at citere The Last Samurai: "Too many mind. No mind".

Forelskelse skal ikke tænkes ihjel. Det tror jeg, mange har tendens til (peger på mig selv).
Jeg tror, en del af os rutinerede folk har svært ved bare at være i det. Bare at give det næring, så det kan vokse.
Vi analyserer det ihjel, så det bliver kvalt til sidst.

Risikoen er, at man måske sætter sig på spil for den "forkerte". Men hvis man aldrig sætter sig selv på spil, får man ingenting.

For ganske nyligt tog jeg en beslutning om, at sætte mig selv på spil. Jeg kan virkelig ikke anbefale det, det er ikke rart hahahha :D
Men det er en befrielse. Og jeg vil nok hellere falde på sværdet tusind gange, indtil jeg har lært no mind, fremfor at bakse rundt i noget halvhjertet med too many mind, der fortåger min oplevelse.

Det er vel hvad man foretrækker.
Kami

Indlægaf Dreamz » ons 21. sep 2016 18:29

Når jeg har været forelsket, har mine tanker ikke kredset om vedkommende i alle 'fokuserede' situationer, som intenst arbejdspres, at stå på en scene og holde foredrag, når jeg har applikeret mig til et set i byen, eller f.eks. når jeg har spillet bold . Jeg har higet efter hendes selskab, grænsende til massivt ulykkelig men stadig tålmodig i alle 'ufokuserede' situationer, og følt et sus i maven ved hvert gensyn og oplevet hårrejsning ved hver første fysiske kontakt på et gensyn. Hendes måde at føre sig frem på, hendes ord, hendes udseende er alt sammen noget, jeg oplever som helt og aldeles perfekt, ... Jeg været lykkelig og næsten 'for' givende, 'for' opsat på at behandle hende godt fordi jeg har lyst til det.

Det varer alt sammen 3 uger til 1 år, og undervejs er jeg enten overgået til ikke længere at anskue hende på en piedestal, kommunikerer assertivt, er selvmotiveret og -ende, og støtter hvor jeg kan, mens jeg kører mit ræs... eller også behandler jeg hende som lort. Længden af forelskelsesfasen afhænger af hendes adfærdsmønster og hvilke værdier hun blotter over den der 'initielle' periode. Periodens længde hænger tæt sammen med, om jeg oplever deciderede dealbreakers - f.eks. forsøg på kontrol eller rettelser til min adfærd, som, hvis jeg skulle imødekomme disse, ville sætte mig på kant med mine grundliggende værdier i livet.

Det er rigtig nemt at undlade at sætte sig selv på spil. Især, hvis man føler at have været forelsket engang og oplevet, at det ikke faldt lykkeligt ud (uanset hvor lang tid, der måtte gå). Jeg har været verdensmester i dét i mange år af mit liv, men har det seneste 1½ års tid fået vendt det stille og roligt - med glitches, of course.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Indlægaf Explore » tirs 27. sep 2016 21:30

Det er godt nok ikke et direkte svar på dine spørgsmål, men faldt lige over det nedenstående citat fra Nietzsche som egentlig godt kan beskrive forelskelse.

"Hvad gør én heroisk - På én gang at gå sin største lidelse og sit største håb imøde"

Min første tanke var at budskabet ville passe bedre, hvis det blev vendt om således at forelskelsen bygger på håbet. Min anden tanke og med inspiration fra stoikerne (momento mori) er sætningen passende som den er.

Forelskelse er en heroisk handling, hvor man er villig til at være sårbar, tage chancer og lide i håbet om at opnå den største glæde/lykke.

Fucker det op så momento mori - Alt slutter på et tidspunkt, så det eneste mennesket kan gøre er at værdsætte det, det har mens det har det.
Se tilbage, smil og nyd den gave det var at være forelsket og forsæt så livet et godt minde rigere.

- Explore
Fuck yourself up, so you can learn to put yourself back together.
Brugeravatar
Explore
Gummi Tarzan

Geografisk sted: Aarhus

Tilbage til Generelt om The Game