99% of men, aren't "men"

Generel teori og diskussion for nybegyndere

99% of men, aren't "men"

Indlægaf Gregersen » fre 16. dec 2016 11:14

I feel this topic close to heart and wanted to point something out. As someone driven by his masculine core and more than anything valueing core masculine traits, I feel confident saying that 99% of all men, aren't being men.

Now you may hear a similar point with a similar number. Whether the truth is 80%, 95%, 97% or 99% the point stands that thw vast majority doesn't have what it takes.

What does it take, then?

Firstly I want to point out that I am not writing this to belittle anyone, or to say that I'm better or that these men suck. Rather I'm writing this because it troubles me. It is on my mind because I fear for the future. For the future of the world. We're at a point and time in history where the gap between major inventions is greater than ever. Never have humanity faced such a standstill in terms of technological progress, the last great invention being the internet.

I believe a lot of this is due to the increasingly high amount of beta males. There's a clear scientific link between decrease in testosterone in men and technological advances; because we move away from the savage and fierce savannah that require strong men and leaders, and into a more comforting complacent world. Testestorone - the very essence of masculinity - has been decreasing (on average) for human beings for the past few centuries.

Go on youtube and watch videos of early presidents. The way they carry themselves, carry the world and most importantly; carry common/shared problems, is very apparent in comparrison to how we carry ourselves today.

'High level people have high level problems.' as Owen Cook (aka Tyler) so eloquently puts it.

So why is that important for us?
Being men, we have this desire to create. The most common interpretation of this is, unfortunately, sex. All men desire release, sexual release obviously feeling the best. Paradoxically, actually acheiving release defeats our desire to create.
David Deida has a lot more on this paradox and how defeating our urge for release can actually be extremrely beneficial (also sexually!), in his famous book 'The Way of the superior man'.

Being gamers we have a desire to learn. We have a desire to improve and strive to be the best. To me, that tells me that we have the desire to create. This is important because, as stated above, it is what drives and progresses the world, and our species.

However, I feel there is a lack of focus and awareness on this topic. Many men get into pick-up/self-development because of an ambition to get women. That then translates - for most anyway - into wanting to be better. Wanting to be better in everything that they do. This is great! This is the next level. But somehow I feel like there is a lack of focus on being masculine and having masculine core values.

Take an example; how many of consider your word your bond? How many of you make it powerful bond to commit to something by word?
Some maybe, for which you have my respect and gratitude, but not all. And certainly most.
Keeping every and all promises no matter how big or small, simply for the sake of doing it and in order to not inflate the value of the currency that is ones word.

Standing true to one's word is a forgotten virtue.

Let's do another example that is extremely core: How many of you live true to your beliefs, without self compromise and without 'back-stabbing' which is generally considered female behaviour.
Again, some do, but not most.
Men can only be true and inspire trust in their surroundings by being up-front, speaking - and living - true to their word and inner drive.

But why us?

I feel this is extremely relevant because pick-up teaches these and many more manly virtues, to an extent, indirectly.
I am not perfect myself and I am not trying to 'bring back old school', being just 25 myself I wouldn't even know what that means.
However, what I do know is that I experience, observe and meet many men, that do not live true to their core; these are the 99%.

We should strivr to be the 1%. We should strive to acheive what we want out of life and much much more. We should strive to help others to acheive the same. Within the next 50 years I feel that principles from pick-up NEEDS to become mainstream. Needs to be taught in school. Or the world may falter.

But to be the 1%, we need to be dedicated. We need to stop kind of wanting it. We need to STOP LIVING IN COMFORT. We need to push ourselves and be better. We need to push each other to be better. We need to constantly work on something, so that we may improve. Life is short, and we don't have the time or luxury be complacent and live in comfort.

So why do you go out? What are you working on? Are you moving forwards, or backwards? There is no standstill and telling yourself there is, means you're moving backwards.
Look inwards, find your weakness and DESTROY it. PUSH THROUGH. Be better.

Be the best you can be and never stop learning. If not for yourself, do it for the world.
Gregersen
Hoodoo Master

Re: 99% of men, aren't "men"

Indlægaf Nota » fre 16. dec 2016 11:44

Synes lidt at første halvdel er noget lort. Hvor gammelt er internettet? 20-30 år? Hvor mange store opfindelser blev der gjort for 200 år siden? Biler, fly og rumrakketter er altsammen indenfor de sidste 120ish år. Og hvad med 3D printere, der næsten kan lave menneskelige organer?

Derudover, kan jeg ikke se hvad der har med testosteron og maskulinitet at gøre. Med fare for at være fordomsfuld, tror jeg at størstedelen af store teknologiske gennembrud kommer fra en samling beta-males, der har siddet begravet i bøger i 30 år.
Amor Fati.
Brugeravatar
Nota
Hoodoo Master

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Gregersen » fre 16. dec 2016 19:12

Jeg kan godt være enig i at der måske er svært at spore en sammenhæng mellem udvikling og beta-adfærd. Måske er det ikke tilfældet. Næste gang holder jeg mig bare til at forklare at maskuline værdier er faldne værdier i stedet for at forstyrre verdensfreden.. :-)

Jeg husker ikke ordret 'beviset' for at der ikke bilver lavet så meget udvikling nu, end der tidligere har, men mindes at Elon Musk har en udpræget holdning til emnet.

Selv synes jeg ikke at de teknologiske fremskridt der laves er så 'vilde'. Tag f.eks. ilden, fra ingen ild til at have ild var vildt. Samme med radio. Samme med internet. Samme med biler. Mens 3d-printeren er en fantastisk opfindelse er den ikke så revolutionerende som nogen af de andre.
Men når det så er sagt, så tror jeg bestemt vi ser det når AI og kvante-PC'er bliver en ting.
Gregersen
Hoodoo Master

Indlægaf Maggiez » lør 17. dec 2016 20:41

Fedt indlæg buddy.. men syg title tho meget provokerende.. I love it!! ;)
Kan rigtigt godt li det med at stræbe efter at være top 1 % intet andet betyder ret meget for mig anyways..
Together to the top playerz.. cya in the field!! ;)
Hey girls, I was not the man you were looking for, but here I am. Got my charm, my swag and my game!
Hey guys, I will cya soon in the field any day anytime call me and I will be your wingman!
PickUp since 2010..
Brugeravatar
Maggiez
Witch King of Angmar

Geografisk sted: Aalborg (25 years)

Indlægaf Desire » tirs 20. dec 2016 03:51

Må sgu også sige, at jeg synes første halvdel er noget værre lommefilosi. Giver nota helt ret. Hjulet blev opfundet af en lille kineser med briller, imens alfaerne bar tungt brænde i hænderne for at imponere damerne.

Desuden er jeg dybt uenig i, at den teknologiske udvikling går langsommere. Jeg mener tværtimod, at internettet har gjort det hurtigere end nogensinde før.
Faktum er bare også, at ild osv. er opfundet og vi lever nu en så højteknologisk tilværelse, at vi begynder at møde fysiske mure. F.eks. at rejse hurtigere end lyset. Et interessant tegn på hastigheden i udviklingen kan ses på gennemsnitslevealderen i Vesten. Den stiger pt. næsten årligt i et målbart forhold. Det går ekstremt stærkt, fordi der hele tiden kommer nu teknologi (3D printere) og medicin og bedre levestandard.

Den anden del og David Deida osv. er jeg så mere enig i. Jeg har svært ved at se, hvor du her vil bringe noget nyt på banen, der ikke er blevet sagt før, men vi ser bestemt for mange beta-males og folk, der lever en for komfortabel tilværelse.
Til gengæld tror jeg også, at vores samfund og levevis tillader det. Der er ikke længere brug for så mange alfa-hanner. Det er let at leve i disse dage. Og let at leve et lavkvalitets liv.

Men godt brølt. Vi har brug for flere rigtige mænd, som de synger i Mulan.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Maggiez » tirs 20. dec 2016 07:35

Først var jeg sådan lidt wtf? Men derefter synes jeg faktisk budskabet er awesome. Selvfølelig skal jeg sige det da det er min brother in crime der skriver. Men når det er sagt, så synes jeg at det virkeligt ikke nødvendigvis er gaven der gælder, men tanken der tæller.. Bare så glad for at du springer ud i det. Glæder mig til at uploade content sammen med dig ;) vi er og bliver et team bro!! Også selv om jeg kinoede dig lidt for meget mellem sets sidste bytut haha.. Forever bromance!
Hey girls, I was not the man you were looking for, but here I am. Got my charm, my swag and my game!
Hey guys, I will cya soon in the field any day anytime call me and I will be your wingman!
PickUp since 2010..
Brugeravatar
Maggiez
Witch King of Angmar

Geografisk sted: Aalborg (25 years)

Indlægaf Gregersen » tirs 20. dec 2016 10:57

Desire skrev:Må sgu også sige, at jeg synes første halvdel er noget værre lommefilosi. Giver nota helt ret. Hjulet blev opfundet af en lille kineser med briller, imens alfaerne bar tungt brænde i hænderne for at imponere damerne.

Desuden er jeg dybt uenig i, at den teknologiske udvikling går langsommere. Jeg mener tværtimod, at internettet har gjort det hurtigere end nogensinde før.
Faktum er bare også, at ild osv. er opfundet og vi lever nu en så højteknologisk tilværelse, at vi begynder at møde fysiske mure. F.eks. at rejse hurtigere end lyset. Et interessant tegn på hastigheden i udviklingen kan ses på gennemsnitslevealderen i Vesten. Den stiger pt. næsten årligt i et målbart forhold. Det går ekstremt stærkt, fordi der hele tiden kommer nu teknologi (3D printere) og medicin og bedre levestandard.

Den anden del og David Deida osv. er jeg så mere enig i. Jeg har svært ved at se, hvor du her vil bringe noget nyt på banen, der ikke er blevet sagt før, men vi ser bestemt for mange beta-males og folk, der lever en for komfortabel tilværelse.
Til gengæld tror jeg også, at vores samfund og levevis tillader det. Der er ikke længere brug for så mange alfa-hanner. Det er let at leve i disse dage. Og let at leve et lavkvalitets liv.

Tak for input :)

Nej jeg tror som sådan ikke der er noget nyt i det jeg skriver. Jeg synes vinklen på det var ny (ifht. det teknologiske), og at det kan have et samfundsmæssigt impakt hvis vi bliver ved med at være mere og mere feminine. Du er ikke den eneste der erklærer dig uenig i dét perspektiv *hm nota hm*, men det skal I selvfølgelig have lov til.
Jeg har altid været lidt af en samfundskritiker/samfunds-pessimist i et forsøg på at provokere mig selv - og andre - til at være bedre, med fælles-samfundet for øje.

Der findes masser af materiale der supporterer min påstand, ligesom der findes masser der supporterer det modsatte.
Efter at have undersøgt det nærmere, er den mest objektive sandhed vidst at udvikling er meget lineær med befolkningsvækst og det er ikke nogen hemmelighed at vi pt er enormt mange mennsker på jorden.

Men det er altid evigt spændende at høre hvad ligesindede teknologi-kritikere siger:
http://www.forbes.com/sites/oliverchian ... 4e7aaa1393

Desire skrev:Men godt brølt. Vi har brug for flere rigtige mænd, som de synger i Mulan.

Epic :D
Gregersen
Hoodoo Master

Indlægaf Kami » tirs 20. dec 2016 14:06

Den rigtige mand findes ikke. Det gør den rigtige kvinde heller ikke.

Det som tiltrækker er nogle helt universelle ting: At hvile i sig selv. Selvtillid og selvværd. Have styr på sit liv, sin psyke, være ambitiøs/have mål og drømme, som man arbejder hen imod at realisere.
Det gælder begge køn.

Alt det andet man typisk snakker om, f.eks. udseende, er blot ydre manifestationer af de ting, jeg nævner. F.eks. er det nemmere at have god selvtillid, hvis man jf. de samtidige normer lever op til de fysiske idealer. Men det er ikke nødvendigt. Heller ikke for kvinder, hvilket mange især fyre stejler over.
Men sorry, I er bare ikke så overfladiske og visuelle som I selv tror. I er faktisk helt fornuftige, når alt kommer til alt. ;)

Så det man bør gøre, er ikke at underlægge sig nye normer for hvad en rigtig mand er.
I stedet skal man se på, hvad man vil i sit liv og sætte sig nogle mål - og nye, når man når dem - inden for alle sfærer i sit liv: Uddannelse/arbejde, økonomi, socialt liv/personligt, fysisk/kropsligt og psykisk/følelsesmæssigt.
Større mål kan måske gennem konkrete delmål.

Og her kommer punkeren så: Fuck resten og fuck systemet, og de undertrykkende sociale strukturer. Fisse må aldrig blive så vigtigt, at man fjerner sit fokus fra det væsentlige, nemlig sin egen livskvalitet.
Kami

Indlægaf Fame » tirs 20. dec 2016 14:18

Det minder mig om de gange, hvor jeg er censor i eksaminationer.

Den uerfaren elev, forsøger med magt at styre det, som er inden for deres rækkevidde: er censor sød? Sidder mit hår godt nok? Hvad for noget tøj skal jeg ha' på? Hvordan skal jeg sige goddag? -Altså eksterne faktorer (jf Kami)

Det eneste, som gælder er, hvorvidt man kan det, som gælder. Og de eksterne faktorer er ret ligegyldige: har man forberedt sig ind i helvede? Har man fulgt undervisningen hele året? Har man øvet, og dobbelt øvet, sig på sit stof? -Altså de interne faktorer.

Det er lidt ligegyldigt, hvilke filosofier og evolutionspsykologiske tilgange som man forsøger at mase sig selv ned i, det ender med kernen alligevel: de interne faktorer.
Vis mig en mand eller kvinde, som kender sig selv godt, har det skønt med sin krop (hvordan fanden den ellers der ud) står ved sig selv med integritet uden at være et asshole, så vil jeg vise dig et attraktivt menneske.

Nogle gange, skal kernen bare findes gennem game-værktøjer, som i mine øjne ikke er andet end meget gode krykker til at komme igang.
Og, såfremt du altid holder fast i game-krykkerne, vil du aldrig hæve dig over andet, end at være en mekanisk gamer. Krykkerne skal i tide smides, for at blive et komplet og forførende menneske.
Og nej, der er ikke én vej eller filosofi, som fører dig direkte til 'hjem'. Alles veje har forskellige kroge og sving (læs: issues).

Altså, ud fra min overbevisning.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Desire » tirs 20. dec 2016 18:20

@Gregersen - enig i det perspektiv. På lang sigt drives udviklingen lineært af to ting: Innovation og demografisk vækst.

Især derfor det ikke ser så godt ud for Vesten, hvor gennemsnitsalderen hastigt nærmer sig 50 år, og fødselsraten er under 2.

Det stiller tilstadighed større og større krav til at øge produktiviteten og innovationen for, at vi kan fortsætte vores udvikling. Især derfor jeg ser uendeligt meget op til personer som Elon Musk, Steve Jobs etc.

Ups fik vidst bevæget mig ud på et sidespor.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Tilbage til Generelt om The Game