Hvor mange?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Hvor mange?

Indlægaf Kaizer » tors 26. jan 2017 19:56

Det mest ideelle ville selvfølgelig være, at man altid var positiv, oplyst og aldrig lavede fejl på sin vej igennem livet.

De er mennesker ligesom alle andre, ikke perfekte. Tag det gode og ignorer det dårlige.

Men hvis du ikke kan lære noget fra de her mennesker og deres ideer på nogen måde, er det måske et tegn på, at du skulle åbne dit sind lidt mere.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Fame » tors 26. jan 2017 19:56

71
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Thebond » tors 26. jan 2017 20:30

Kaizer:
Pas på dit sprogbrug, du ved ikke hvilken viden jeg har og hvad jeg laver. Har ikke engang lyst til at kommentere på det du skriver. Det eneste du skriver er bare du er dum, du forstår det ikke osv osv…. Du kan sådan set ikke forklare hvorfor RSD det virker.

Gregersen hey buddy 
Du har misforstået mig lidt. Lad mig svare mig på lidt af det du er nysgerrig over:
PUA Bøger. Hvis vi tager fx sådan en bog som “The Natural: How to Effortlessly Attract the Women You Want” skrevet af Richard La Ruina.
Problemet med sådan en bog er at der vil være en masse regler, der er regler der forklarer fra du går ind en bar til du får nummeret, kysser eller knepper med damen. Det vil være regler som kropssprog, du skal push and pull osv og alt muligt andet shit, som 4 forskellige approach typer osv.
Ved du hvad? Jeg købte den forbenede bog engang. HARDPACK eller fucking back for 30 dollars. Jeg lætse det hele og implementerede det I min hjerne. Det var ikke til at klare. For det første jeg havde stærk AA dengang, for det andet jeg kunne ikke bruge nogle tingene pga. fears. Det føltes ikke naturligt at bruge sådan nogle ting som push and pull, neg approach osv. Men jeg tog et forsøg alligevel tog mig sammen, jeg var flere gange i byen for at prøve det. Og det er umuligt. THE THING is jeg vil fortælle er ”DU KAN IKKE SCORE MED DEN BEVIDSTE tankegang” Hvad mener jeg her? Sådan en PUA bog som den her, den giver et billede af at du skal huske alle disse regler bevidst og implementere dem. Problemet er at du ikke kan huske det hele, det giver alt for meget pres. Og reglerne er også åndssvage. Hvorfor skal jeg lyve og neg en kvinde? Når jeg synes hun er lækker? WHAT THE FUCK IS THIS MAN! Den bog solgte jeg hurtigt. Dette er bare et eksempel. Men sådan noget som push and pull er også bare fucking åndssvagt. Er jeg interesseret så er jeg altså det, jeg gider ikke være en weirdo der fucker rundt i en kvindens hoved. Jeg havde absolut nada succes ved at bruge teknikker fra PUA materialer. Jeg ejede også andre bøger som The Mystery Method, Bang osv. Havde aldrig succes med disse bøger. Og Kære Richard Bitchy Lu Rina forklarer aldrig rigtig, hvordan man overkommer den AA. Han skriver bare et kort styk, at man aftaler med en ven at man giver venne 100 dollars for hver gang man ikke approacher. Haha com on. Ellers referer han til sit SUPER produkt ”Inner Game Installed”. Du får automatisk installeret et inner game, ligesom Windows 10 til din pc. Og magisk vil du være inner game ekspert og fisse magnet.
At læse og se PUA materialer stiller jeg mig tit spøgrsmålet: Er det non-fiction eller fiction jeg læser eller ser?
Du siger at game handler om ”Try and error > Fail eller sucess > Reflekter > Hvis fail, ret fejlen til næste gang > Try and error" Tror ikke, når der bliver præsenteret 500 forskellige teknikker.
Jeg stoppede så med PUA community.
Jeg endte med at læse om neuroscience, og neroplascity, som jeg gør stadig, måske noget jeg skal studere. Men jeg læste vidt videnskabelige artikler osv.
Jeg kom til konklusionen at, for at kunne score, skal man have confidence, det er det. Alle scorer på deres egen måde, alle iværksætter på deres egen måde, alle skriver bøger på deres egen måde. Alle har deres egen confidence. Confidence kan være baseret på penge, social værdi, høj status, talenter eller andet. Eller flere af disse ting. Man lærer at score automatisk, ved at prøve sig frem. Og efter man har lært den ene ting, sker den ubevidst automatisk næste gang. Ligesom at jeg ikke tænker over, når jeg skifter gear i bilen.
Kan huske da jeg tog kørekort, så forklarede min kørelærer 5 gange hvordan man skifter koblingen i tide, på hans måde og hans regler. Det virkede ikke, bilen gik ud hele tiden. Jeg lavede så ”Try and error” prøvede på min egen måde, løfte benet langsommere og langsommere, og herefter speederen så bilen kom oppe at køre.
Men siger ikke at man ikke kan få hjælp. Men sande hjælpere der ude er folk der vil give hjælp gratis. Dem der tager penge, vil bare tjene penge. Den hjælp jeg tilbyder manden herinde, har intet med PUA at gøre absolut. Det handler om at ændre self-image. Ser i guys, hvis i ikke kan forstille jer at være en seducer fx, så kan i ikke blive det. I kan have, kognitiv behandling, voodoo-boodoo-hoodoo crap, læse self-help. Men har i ikke en self-image at i kan score, så vil i ikke det. Der var en klog man har der sagde engang, at hjernen har en identitet som den vil beskytte, ham giver jeg helt ret. Og det jeg studerer for mig selv går meget op i det her. Det er et meget højere niveau en psykologi. Self-Image er noget vi er opvokset med fra barndommen, men der er ingen grundt til at gå i dybden med det, indtil videre når ingen har spurgt.

”Ja tak, det er jeg med på, men hvordan F*** er det lige jeg bliver det?”
Det tænkte jeg altid over en matematik problemløsningsopgave, jeg prøvede mig frem og frem hvad der passede indtil, jeg fik et rigtigt resultat.
Jeg ville have skrevet meget mere, men jeg er nemlig lige optaget, hvis jeg ikke har svaret alt på det du ville så kan du bare spørge mig om at uddybe det.
En sidste ting jeg vil sige. AA er bare en illusion. Tror du virkelig at du kan score, og har en self-image at du score, så vil AA ikke være et problem.
“It is very difficult also to sacrifice one's suffering. A man will renounce any pleasures you like but he will not give up his suffering.”

Billede
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Liberalt sted

Indlægaf Gregersen » tors 26. jan 2017 20:48

Fin kommentar, men så forstår jeg rent ud ikke hvorfor du neglicerer PUA-communities, fordi alt det du beskriver jo 100% identisk med alle mine beliefs samt de fleste i communitiet.

Hvorvidt du køber deres produkter er op til dig selv, og AA er ikke noget man kommer over før man ser sig selv som en 'cool fyr'; ie nu er jeg confident.

Men det er jo præcis sådan nogle ting 'game' advokerer. I hvert fald nu om dage. Det var meget mekanisk i 00'erne, særdeles i starten.
Har du givet det en chance for nylig?

Den underliggende moderne mentalitet er 'vær autentisk, kongruent og frem for alt en MAND.' Hertil en masse værktøj der - placebo eller ej - får folk som dig, og mig, og alle andre herinde til at tro på de har styr på det og dét kommer til udtryk som confidence.
Gregersen
Hoodoo Master

Indlægaf Kaizer » tors 26. jan 2017 20:55

Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf Gnome » tors 26. jan 2017 20:59

Thebond/Chrisjv whatever. Du siger, at push/pull ikke virker, fordi det ikke virkede for dig. Når det så virker for rigtig mange andre, tror du så ærligt talt ikke, at det er fordi du ikke implementerer det korrekt? Det er lidt ligesom at påstå, at ens gaffel ikke virker - indtil du finder ud af, at du har vendt den om. Gaflen virker helt fint, det er personen der bruger gaflen der ikke helt er "up to par". Hvis du prøver at implementere diverse PUA-teknikker UDEN selvsikkerhed (confidence, som du kalder det), så er det sguda klart tingene ikke virker. Et push/pull virker ikke, hvis du skider i bukserne af frygt mens du laver det.

Det jeg hører dig sige er: "Jeg var usikker før i tiden. Jeg prøvede PUA ting. De virkede ikke for mig. PUA sutter. Men selvsikkerhed, DET virker!" Det du måske skulle sige istedet: "Selvsikkerheden er det fundament, hvorpå jeg kan bygge mine PUA-teknikker (såsom push/pull) ud fra". Det havde givet mening. Ikke din anti-PUA tilgang.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Indlægaf Thebond » tors 26. jan 2017 21:59

Gnome
Nej jeg har udviklet mig senere, hvor jeg godt kunne prøve teknikkerne uden fear. Men jeg synes ikke det er naturligt. Jeg synes ikke at sådan noget som NEG er rigtigt. Det giver sådan set ikke mening at nege en kvinde der ser godt ud. Det giver mig et billede af mobning. Også Push and Pull det giver mig et billede af sådan en player der bare fucker rundt i en kvindens hoved.
Jeg er bare en ganskelig anmindelig mand, der viser intereseere og ikke begynder at være en player. Alpha Style noget i den stil. Men jeg havde prøvet pua teknikker senere og de virkede bare ikke. Jeg prøvede sådan noget som NEG flere gange, jeg blev bare kigget mærkeligt på, og blevet bedt om at gå.

Så valgte jeg bare at gøre det på min måde. Synes jeg at en kvinde ser godt ud, så siger jeg sandheden og det er gået rigtig godt. Jeg har ignoreret alle de der worries, hvad nu hvis man viser for meget interesse, hvad nu hvis man lyder for desperat, 10´er skal negges fordi de altid bliver approached pga udseende osv. Det er sådan nogle regler der vil være i en mystery bog. Og det giver bare et ekstremt meget press. Virkelig. Det var derfor jeg var fyldt med anxiety da jeg var rigtig ung, når jeg bare gik alene i en klub. Jeg gav så slip på alle disse PUA regler, og så var jeg mere relaxed at gå alene i klubber, og kunne approache uden det store problem. Jeg tror AA er noget PUA har været med til at skabe, siger ikke det er blot PUA. Men det er altså alle de forventinger som der stilles i disse bøger, alle de regler man skal leve op til. Det er sku ikke optimalt.

Gnome
Push/pull lyder super at det virker for dig. Men ja, jeg kan ikke se meningen i teknikken. Skab confusion om du er interesseret eller ej. Det lyder ikke seriøst.

Og nej Gnome var ikke usikker. Jeg ved at PUA er noget lort. Det kan godt være det er blevet devloped af nogle psykologiske bøger og bare klippet, tapet og limet ind i en bog. Men så de bøger jeg hader aller mest, det er fx text game bøger. Nogle af dem påstår at der er specifikke sætninger, der for en kvinde til at være tændt, hvor en psykologisk bog baseret på videnskab, vil modsige dette og fortælle at man ikke kan bygge attraction genenem tekst. Og hvad skal man gå efter? Nok den der er baseret på videnskab.
“It is very difficult also to sacrifice one's suffering. A man will renounce any pleasures you like but he will not give up his suffering.”

Billede
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Liberalt sted

Indlægaf Desire » fre 27. jan 2017 01:23

Sjovt for jeg synes ikke alle er så langt fra hinanden, som du får det til at lyde Thebond.

Ingen af os herinde er tilhængere af NEG's.
Personligt er jeg stor tilhænger af, at man gerne må starte ud med støttekrykker i form af mekaniske sætninger etc. men at man hurtigst muligt skal arbejde på inner-game og "confidence" og herfra arbejde imod at blive mere naturlig. Det der creep game bliver... for creepy.

Jeg synes også du har ret i, at jo mere selvsikker man bliver, og jo mere man får prøvet, jo mindre behøver man push/pull og alt det andet. Jeg indleder ofte bare en samtale og viser min interesse, og resten kører ligesom af sig selv. Det gjorde det ikke før i tiden.
Men det er imo ikke det samme som, at jeg ikke bruger push/pull længere, og at det er ubrugeligt. I stedet mener jeg, at det er inkorporeret naturligt i min væremåde, og jeg vil helt naturligt skabe en god balance imellem at trække hende til mig, men ikke blive for needy og samtidig vise, at jeg har andre valgmulig og yadda yadda. Simpelt fordi, at jeg føler de her ting og ikke finder på dem mekanisk.

Men tror de fleste herinde er enige med dig om, at det mekaniske ikke fører dig særlig langt. Det kan dog få dig ud af starthullerne, og det er en hjælp for nogen.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Kaizer » fre 27. jan 2017 14:45

Nej. ’NEGS’ + ‘Cocky Funny’ er en del af menneskelig interaktion i almindelighed, og flirt i særdeleshed. Det viser at du er et socialt og emotionelt intelligent menneske, som har forstået meningen med livet (ikke at tage ting for seriøst, være fri, huske at have det sjovt, etc.). Prøv fx at se på en som komikeren Russell Brand. -> https://www.youtube.com/watch?v=WqHphlUZ2jk

Se på hvordan folk driller/teaser hinanden. Målet er ikke, at folk bliver kede af det eller sure, og det er ikke groft og ydmygende - Det er mere sjovt og udfordrende, det er en leg. Ydermere kan piger sagtens være fanget i en form for hverdagsmomentum og autopilot, hvor de her ting så kommer som sendt fra himlen, idet det minder dem om at være mere tilstede, modtagelig og engaged. SNAP!! Det derfor folk elsker de her typer som Brand, fordi de minder os om noget, vi har tabt eller glemt. For et øjeblik glemmer vi alle facaderne og kan være frie igen. og bam, sex!
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf Gnome » fre 27. jan 2017 14:51

Enig med Desire i ovenstående. Vi er ikke helt så langt fra hinanden.

Neg er ikke et godt (moralsk) udgangspunkt, det er de fleste enige i. Mobning? Tjo, det dækker det sgu nok meget godt, hvis negging udføres sådan som mange gør det.

Push/pull derimod er ikke noget der "virker godt for mig" - det er noget der virker. Når du skubber/Push'er hende væk, virker du som om du har abundance, da du ikke behøver hende og udviser højere status, og når du kombinerer det med et pull (en slags IoI) så bliver hun tændt. Basically: Hun tror underbevidst, at du er højt i det sociale hierarki og er interesseret i hende og hun vil derfor finde dig mere tiltrækkende end før. HVIS det ikke virker for dig, så gør du noget forkert - prøv at vend gaflen om. De erfarne folk herinde ved også, at de underbevidst inkorporerer push/pull i deres måde at interagere med kvinder på. Hvorfor? Fordi det virker. "PUA-teknikker" virker ofte, hvis implementeret korrekt, fordi de passer til den menneskelige natur og hvordan vi har udviklet os gennem mange tusinder af år. Den er ikke så meget længere :)
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt om The Game