Shy girls - er de anderledes?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Shy girls - er de anderledes?

Indlægaf Gregersen » søn 15. jan 2017 06:29

Hey guys :-)

Et emne jeg af åbenlyse årsager godt kunne tænke mig at diskutere lidt med jer herinde, er 'shy girls' eller på dansk; generte piger.

Jeg er normalt ikke til at differentiere imellem mennesker og kvinder, men jeg kan alligevel ikke helt finde ud af om jeg bør tage en anden form for hensyn til de her generte piger.
Grunden til at det kommer lidt op, er at jeg i de seneste 14 dage har mødt en del piger som enten jeg, eller dem selv, har kategoriseret som generte, og de har alligevel en del fællestræk.

Her er en række af de ting jeg føler jeg har bemærket har været gengående imellem de piger jeg nævner:
1) De har haft det svært ved at tage imod komplimenter
2) Har ikke udtrykt mange IOI'er (f.eks. gengældes fysisk kontakt ikke)
3) Der nødvendigvis ikke vises vildt meget interesse verbalt
4) Pigen bliver dog (en slight indikator of interest)

Den er svær for mig at beskrive, men den her håndfuld piger er virkelig bare... Ja, tilbageholdende :D
Det virker endda som om jeg har ødelagt flere sets henover den seneste periode, ved især at give flere komplimenter end hun måske forventer, samt måske at være for 'pushy'.

Jeg overvejer lidt om man på en eller anden måde skal screene pigen for at være 'genert' og så tage den lidt mere med ro omkring sådan en pige.
Det lyder jo som et dumt spørgsmål i virkeligheden da det umiddelbare svar er "Ja, du skal da have en fornemmelse for hvem hun er som person!" og det er der selvfølgelig også sandhed i; men man er jo altid tilbøjelig til at have en eller anden form for default, og spørgsmålet er om man skal tilpasse dén en anelse mere.

Er det noget nogen af jer andre tænker over? Hvordan/hvem pigen er? Tips tips tips ja tak :-)
Der er selvfølgelig også en overvejende chance for at jeg lægger for meget i det og jeg blot skal gøre som jeg 'normalt' gør, og blot fortolke det som om hun har et tilbageholdende kropssprog, og at alting kører som det skal.

Thoughts?
Gregersen
Konge af Burma

Re: Shy girls - er de anderledes?

Indlægaf Fame » søn 15. jan 2017 10:04

Min erfaring med shy-girls, har lært mig, at de er sygt svære at læse, da de stort set ikke bidrager med tegn eller indikatorer på interesse. De er lidt som en lukket bog, som ikke leverer noget.
(En af grundende til, at de ikke rigtig siger mig noget)

Fremgangsmåden som virker:
Gør alt du plejer. Så længe hun ikke siger 'nej' eller fysisk trækker sig væk, er der accept og interesse. Kino as usual. SOI as usual, eskaler as usual og close as usual.
Men du famler sikkert i blinde, og er forvirret halvdelen af vejen - det gjorde jeg - men til sidst ligger de i min seng, uden tøj på, og så konkluderede jeg, at den nok var hjemme alligevel... Det var den.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf jffffi » søn 15. jan 2017 12:49

Isoler og mini-venuechange mange gange og ofte lidt hurtigere hvis det er muligt.

Hun bliver hurtigere tryg ved dig. Ellers er der ingen forskel IME.
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf Gregersen » søn 15. jan 2017 14:40

Efter jeg lige har fået et par timers søvn og tygget på det her igen, er jeg egentlig også nået frem til det du beskriver Fame.

Her kan jeg bruge den gode gamle "hun er her stadig" som den bedste IOI.

God idé med hurtige venuechanges jfffi, det tror jeg at jeg vil gøre til en ting
Gregersen
Konge af Burma

Indlægaf Kaizer » søn 15. jan 2017 17:06

Jeg er selv mere introvert, og har været meget genert, så relaterer meget til den her type piger og omvendt.

Alene det at hun står der, lytter og er opmærksom på dig er et godt tegn. Se attraction mere som noget subtilt og usagt, der foregår under overfladen. Kan huske den her post ‘Anti Manifest by 60 years of Challenge’ hjalp mig en del angående dette: https://www.reddit.com/r/PUApolyamory/c ... h=7987bf44 , efter at have læst den, har jeg været sammen med flere piger, uden at veksle så frygteligt mange ord, hvor jeg måske før følte, at jeg forcerede det.

Hvis hun er mere stille så lad være med at døm hende for det eller lægge pres på hende for at være social på en, for hende, meget kunstig og opstyltet måde. Lær at kunne være mere chill og nede på jorden, sæt oprigtigt pris på at nogen folk er anderledes og giv plads. Få hende til at føle sig accepteret som hun er, nyd hendes selskab også selvom hun ikke føler samme behov for at snakke hele tiden og om alting. Det er også vigtigt bare at kunne være tilstede.

De her mere stille typer er som regel super misforståede, trætte og kede af konstant at skulle forsvare det og dem selv, og de har en indre længsel efter at møde folk, som bedre forstår og accepterer dem. Kan huske den der klassiske cold-read: “You look very introverted and some people misinterpret that and think you’re bitchy. I think you just like to step back and learn from the environment.” . Du kunne sagtens sige nogen lignende, dog måske uden at nævne ‘introvert’/‘genert’. Men fremhæv positive ting ved hende væremåde, som andre måske ikke ser.

Dernæst så lad hende åbne op i sit eget tempo, ved først at snakke om de ting du er passioneret omkring, som betyder noget for dig, og så gradvist spore dig ind på, hvad hun er passioneret omkring og hvad der foregår inde i hendes hovede. Der foregår som regel en del (!)

Mini-isolation til et mere roligt sted som jffffi nævner kan være en god ide, da den her type som regel har det bedre på tomandshånd end i store sociale grupper pga. external stimuli i sidstnævnte situration ofte er for meget.

Som regel sker der en af to ting, som en kombination af alt det ovenstående: Enten kan det være at hun nu åbner mere op, og snakker længe og passioneret, når først hun føler sig tryg samt fornemmer, at du er oprigtigt interreseret i hende på et dybere plan. Eller også er hun bare glad for, at hun kan være sammen med en og nyde vedkommendes selskab, uden konstant at skulle snakke.

Det vigtigste herfra er nok bare, at du bevæger tingene fremad som du ville med andre piger.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Tilbage til Generelt om The Game