At lære at score. Paradokser og perspektiver.

Generel teori og diskussion for nybegyndere

At lære at score. Paradokser og perspektiver.

Indlægaf Kaizer » søn 12. feb 2017 21:00

Her er mine tanker omkring at lære at score. Samtidig også en forklaring på, hvorfor folk enten bliver succesfulde eller fejler angående dette.
Meget af det skal ses som en direkte kommentar til meget på dette underforum ( viewforum.php?f=24 ) kaldet
'er du kørt fast med en pige' eller 'konkrete problemstillinger' som det hed på det hedengangne score-site TGO.

- - - - -

At lære at score er simpelt, men ikke let.
Alligevel er en tendens til følgende:
at folk gør det mere kompliceret og lettere, end det er.

- - - - -

Præcist på samme måde som det gør sig gældende ved vægttab,
hvor den bagvedliggende matematiske grundformel er meget simpel:
Du taber dig ved at spise mindre, end du forbrænder.
Calories In — Calories Out = Calory Deficit or Surplus

Men hvad ser vi i stedet? Bøger, teorier. 5:2, LCHF, Dukan, Palæo.
Mere eller mindre indviklede tilgange og ideer vinder hastigt indpas.
’Udeluk den og den madgruppe’, ‘Spis på de og de tidspunkter/dage’.
Der bliver lovet guld og grønne skove såsom at tabe flere kg. pr. uge,
smertefrit, hurtigt og let. Fikse ideer. Tag en pille uden at ændre på andet.

Samtidig har vi alle underskyldninger fra de overvægtige,
de besidder et helt specielt stofskifte/gener/etc., ting som gør,
at de aldrig nogensinde ville kunne tabe sig. So even why bother?
Tit er det lange, indviklede historier og ideer, som de klamrer sig til.
I sidste ende er dette bare spild af mental og emotionel energi.

Menneskeligheden opfinder denne unødige komplicering som et værn.
Enten tror de ikke på, eller også så frygter de, at sandheden kan være så simpel.
De nægter simpelthen stædig at tro på det faktum, at det er ret ligetil;
At der ikke skal noget anderledes til. At svaret hele tiden har været lige foran dem:

“Spis mindre mad end du forbrænder” , “Kalorieunderskud”

Der er dog siturationer, hvor personen har forstået ovenstående simple kausalitet,
men hvor det så af den ene eller anden grund blandes med utålmodighed.
Det hænger sammen med, at vi som samfund er nogle utålmodige zappere.
Vi gør initiært det rigtige, men er hurtigt videre, når vi ikke ser umiddelbare resultater.
Tingene skal være lette, hurtige, og helst nu og her. Vi bliver sure, hvis det ikke sker:

“Jamen kære slankeforum, jeg har nu spist mindre mad én dag/én gang,
men har ikke tabt mig alle kiloene endnu!?”

“Hvad skal jeg gøre i stedet for at tabe alle kiloene lige nu og her!?”

Sandheden er, at nogle ting kræver kontinuerlighed. Hvis du fx skal tabe dig 10 kg,
kræver det et tilsvarende kalorieunderskud bredt ud over flere dage.
Et kilo fedt er ca 3500 kalorier, så med et dagligt kalorieunderskud på -500 kcals,
vil du groft estimeret nå dit mål i løbet af 10 uger, såfremt du holder planen.
Der er ikke en bestemt handling eller et trick som vil gøre, at du taber 10kg her og nu i dag,
men der er omvendt mange små handlinger som akkumuleret set over tid vil give dig det resultat.

- - - - -

Overført til at lære score så tænker jeg, at den kloge læser nu godt har forstået pointen.
Det simple aspekt ligger i, at man bare skal gå ud og snakke med det modsatte køn.
Jeg har været i game i 10 år. Ærligt talt, der er sgu ingen grund til at overkomplicere det.
Alene ved at gå ud og kontinuerligt placerer dig i selv i siturationer, hvor du snakker og flirter
med personer af det modsatte køn, så lærer du også automatisk selv, hvordan at du scorer.

I ovenstående introducerede jeg dels den nærmest absurd simplistiske kausalitet, at man bliver god til at score,
ved at gå ud og gøre det. Ved at snakke med piger. Samtidig brugte jeg også ordet kontinuitet;
“man går ud og snakker med piger kontinuerligt” , hvilket vil sige, at man ikke bare gør det én gang,
men flere gange. 90% af alle personer, jeg har mødt, som har efterlevet dette, har også lært at score.
Så A fører til B fører til C. Så man kan trække en klar tråd igennem, hvordan man bliver god til det her.

Men nu kommer det paradoksale. 90% af alle som læser dette, vil ikke efterleve ovenstående to ting.
Enten er de slet ikke ude og flirte med kvinder, hvilket nok er god del af mænd på dette forum og især
den generelle population. Eller også (og her vil jeg anbefale at man tager et kig i ‘konkrete problemstillinger’)
er de ude og snakke/flirte med det modsatte køn, men tilgengæld gør de kun dette én gang.
Typisk så vil de så tage denne ene gang, de har interageret med en af det modsatte køn, og går så
videre til at overkomplicere denne og bruge en masse mental og emotionel energi herpå. Det er super creepy.

Kære nybegynder: er du ny i game, så burde du kontinuerligt befinde dig i så mange nye siturationer
med kvinder, at du samtidig ikke hæfter dig overdrevent ved udkommet af den enkelte situration.
Lad være med at drager dine konklusioner på grundlag af et for lille udsnit: fx en pige, eller en
situration. Kom i stedet ind i flere siturationer med flere piger, og lær gamet herigennem. Oplev mere.
For måden du får en specifik pige på, at ved at blive god til at omgås kvinder generelt. Denne evne
kultiverer du ikke ved at tænke eller analysere, men ved den aktive handling at gå ud og agerer.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Re: At lære at score. Paradokser og perspektiver.

Indlægaf Desire » man 13. feb 2017 11:30

Kan admins please gøre den her sticky i alle fora med spørgsmål, smides i "Dansk Pickups Scoreguide" og ikke mindst i "Gode Tråde"?
Det ville spare os så meget tid at smide et link til den her hver gang :D

Jeg har beskæftiget mig meget med begge verdenen du bringer ind i din tråd her, og det er virkelig en god sammenligning. Overkomplicering og manglende kontinuitet er blandt de største problemer. Nothing more, nothing less.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Thebond » man 13. feb 2017 21:37

Jeg er meget enig med det du har skrevet kaizer. Jeg siger selv at man lærer bedst på sin måde, så jeg kan ikke forstå hvorfor du angreb mig lige så snart jeg svinede RSD og deres lort til :)

Der er sådan set én ting man skal forholde sig til, til at være god til at score og blive set som super value:

"Stop seeking validation/approval from people"
“You are in prison. If you wish to get out of prison, the first thing you must do is realize that you are in prison. If you think you are free, you can't escape.”
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Litchi juice

Indlægaf Kaizer » man 13. feb 2017 23:27

Thebond skrev:Jeg er meget enig med det du har skrevet kaizer. Jeg siger selv at man lærer bedst på sin måde, så jeg kan ikke forstå hvorfor du angreb mig lige så snart jeg svinede RSD og deres lort til :)

Der er sådan set én ting man skal forholde sig til, til at være god til at score og blive set som super value:

Jeg tror simpelthen, at du forveksler RSD med noget andet, ellers forstår jeg det ikke.

Den her artikel er bl.a. skrevet på baggrund af en af deres videoer ‘(...)TRUSTING Your Inner Voice’ (jævnfør din pointe om at lære bedst på sin måde) , og jeg citerer faktisk skamløst Owen direkte fra 45:33.

Din ene ting man skal forholde sig til, "Stop seeking validation/approval from people"
nævner han i øvrigt også et sted i videoen.

Den er her:

"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Thebond » tirs 14. feb 2017 11:18

Kaizer skrev:
Thebond skrev:Jeg er meget enig med det du har skrevet kaizer. Jeg siger selv at man lærer bedst på sin måde, så jeg kan ikke forstå hvorfor du angreb mig lige så snart jeg svinede RSD og deres lort til :)

Jeg tror simpelthen, at du forveksler RSD med noget andet, ellers forstår jeg det ikke.

Den her artikel er bl.a. skrevet på baggrund af en af deres videoer ‘(...)TRUSTING Your Inner Voice’ (jævnfør din pointe om at lære bedst på sin måde) , og jeg citerer faktisk skamløst Owen direkte fra 45:33.

Din ene ting man skal forholde sig til, "Stop seeking validation/approval from people"
nævner han i øvrigt også et sted i videoen.

Den er her:

Ja men i stedet for at bruge tid på alle de videoer så kan du finde alle svar i en bog ;)

https://www.amazon.com/No-More-Mr-Nice- ... 0762415339
“You are in prison. If you wish to get out of prison, the first thing you must do is realize that you are in prison. If you think you are free, you can't escape.”
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Litchi juice

Tilbage til Generelt om The Game