Spark mig i gang

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Re: Spark mig i gang

Indlægaf Kaizer » søn 26. feb 2017 15:35

Ændre dine succeskriterier fra resultaterne (de vil altid være svingende, især i starten) og pigernes reaktion (uden for din kontrol) og hen imod dine egne handlinger du tager, fx ting såsom hvorvidt du tog handling, snakkede med piger og deri kommunikerede 'man-to-woman'.

Når du hele tiden er ude og møde nye piger, så mange at du ikke kan skelne dem fra hinanden, så sørg for hele tiden at bygge på med kino og elementer af seksuel spænding i forhold til at blive mere og mere fysisk, indtil selve kysset er uundgåeligt og en naturlig selvfølge af interaktionen.

Hvad det angår vil jeg personligt altid hellere have gået efter det og fejlet, end aldrig at have forsøgt noget. Sidstnævnte er og bliver den største fejl. Så længe jeg tager skridt imod mine drømme og håb, er jeg altid gladere. 'Glory lies in the attempt...'

Noget andet der slår mig er også, er du er tidligere international sportsudøver (!), så du har allerede en fordel over 99% af alle andre herinde i forhold til en mentalitet og 'mastery', du derigennem har kultiveret, hvilket kommer dig til gode når du griber gamet ad på samme maner - be a pro.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Thebond » fre 3. mar 2017 18:10

Clams skrev:Sorry, jeg har haft en ret turbulent uge og har faktisk heller ikke set dit svar før igår.

Mit største problem når jeg går efter kysset er helt klart at jeg er bange for at det vil blive akavet, hvis jeg bliver afvist. Og ja, jeg danner et billede af hvor jeg bliver skubbet og får af vide at jeg skal holde mig væk. Det er ret godt beskrevet.

Jeg har svært ved at finde ud af om det er nervøsitet eller angst, tror det er lidt en blanding faktisk.

Okay som jeg kan se så vil de andre guys her meget gerne hjælpe dig med pigerne, hvor jeg vil meget gerne hjælpe dig med at overkomme din angst, jeg gør det bedste jeg kan :)

Du er nød til at forstå, at du ikke er født med frygt fra kvinder, alt frygt er oplært. Du er kun født med frygt for at falde og frygt for høj lyd (videnskabeligt bevist). Det er noget der er boret fast i din hjerne og kan ikke ændres.
Alt andet du frygter og er nervøs overfor er oplært.

Det er for det meste oplært af forældrene, dog også af skolen samfundet og evt andre steder.

Frygt fra kvinder er et gennerelt problem i Europa, fordi det feministiske samfund har skabt det lort med, at fyrene skal have det, six-pack, god bil, rig osv osv. Man slår ikke på piger, man køber dem en drink osv. Det giver et billede af at man skal søge validation fra kvinder. Og det er skabt fordi kvinderne ikke følte sig lige "nurh".
Og hvis man så ikke har den six-pack eller hvad nu, så kan man ikke tale til piger, der er en konflikt."Jeg har ikke six-pack."

Det er lig med: At der har været en episode eller flere i dit liv, der har lært dig et billede af hvordan man behandler kvinder. Det kan være dine forældre, samfundet, skolen osv?. Kan huske mit fra var folkeskolen. Kammeraterne sagde altid "At det er scary at tale til piger, de slår én eller giver lussing"
Hjernen er lidt dum og tror på alt det lort, og så danner den sig overbevisninger. Dit problem er at du har en konflikt.

Det vil sige at du vil noget andet, og du har en del i din hjerne der vil noget andet.

><

To pile der presser mod hinanden? Hvad sker der? Der er pres, frygt skabes, der er en konflikt. Det er faktisk ikke frygt, frygt er en illusion. Det er en resistanse.
Du har en ubevidst hjerne i dig som du ikke kan styre selv, den er automatisk, det er den der danner din frygt som du føler i din krop, den prøver at signalerer at det er farligt det du gør og at du ikke ska gøre detl, men du vil noget andet.
Det er derfor lige så snart du beslutter dig for ikke at kysse eller hvad nu du vil, så føler du instant relief.

Som du siger at du ikke kan tage dig sammen til at eskalere. Det er fordi din hjerne går i FF response det vil sige (kæmp eller slip væk), det vil sige at din hjerne tror at du er i en livstruende situation, ja det lyder latterligt, men tro mig, det er det hjernen tror. Her går din hjerne i lås og her føler du så "Jeg kan bare ikke tage mig sammen til at gøre det"

Kan huske da jeg skulle approache de første par gange da jeg var under 18 ædru i byen om natten, der var to piger, jeg gjorde det bare, fyldt med frygt. OG JEG kunne bare ikke sige noget slet ikke: "Øhm undskyld mig, øhmm øhmmm øhmm" Mit hjerne gik fuldstændigt i lås.
Gjorde det også om dagen i et shoppingcenter, "øhmm øhmm".

Du vil muligvis også opleve det samme de første par gange, med din eskalation. Men deal with it. Du er nød til at acceptere akavede situationer.

Det blev ikke bedre, det hjalp ikke bare at approache flere, det blev først bedre, da jeg begyndte at læse om forskellige psykoterapier og brugte dem, som jeg nu studerer som hobby for at hjælpe andre.

OKay det jeg gerne vil have dig til nu, det er at du skal finde ud af hvor problemet ligger. Afvsinings angst kan være en kombination af forksellige problemer.
Det kan være selvtillidsproblemer, dum myte oplært af feminismen som jeg har skrevet som eksempel, eller bare noget som du har lært i folkeskolen eller forældre.
Det vi kommer til at bruge er kognitive metoder (100% videnskabeligt bevist) så du behøver ikke at være skeptisk :)

Det jeg gerne vil have dig til af finde ud er, hvor kernen i dit problem ligger, det gør vi ved en såkaldt "downward arrow technique" fra CBT.

Det du skal gøre, det er at grave kerne problemet ud fra det sted din hjerne den har gemt din negativ overbevisning der danner dine negative følelser. Det er højst sandsynligt noget du har lært fra dine forældre.

Læs denne pdf igennem jeg har lagt nederst. Det er noget jeg selv har lavet baseret på min viden og hobby, har hjulpet andre venner med disse pdf´er. Bemærk at jeg har fjernet mit navn og titlen fra dokumentet, da jeg ikke kender nogen personligt på dette forum.
Det er en opgave pdf, der er nogle opgaver du skal lave. Med denne pdf, skal du grave alle dine overbevisninger om hvad du tror på om kvinder og hvad du tror på om dig selv.

Der følger normalt en Powerpoint med til disse pdf filer, men tror sagtens du kan uden, læs instruktionerne ordentligt igennem!

Når du er færdig så post dine resultater til mig her, og så går vi til næste step, det vil sige at vi gør overbevisningerne til at lyde ulogisk og ikke give mening, og så du stopper langsomt med a tro på det ;)

Alt er noget vi mennesker har givet mening, at du ikke tør at klaske en kvinde i røven ude på strøget kan ikke bevises for at være forkert eller rigtigt, det er en mening vi har givet til scenariet gennem det vores forældre har sagt til os, samfundet osv. :lol:

Lav opgaverne selv i Word eller hvad du nu bruger.

Held og lykke!

Fil

Link: https://mega.nz/#!i4FF0KJB

Kryptersings-nøgle så du får adgang til at downloade filen: !ifMZ9z0Rthg7crWHbaNBR9U2r1vMHx0VjsmIqUVid40
“You are in prison. If you wish to get out of prison, the first thing you must do is realize that you are in prison. If you think you are free, you can't escape.”
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Litchi juice

Indlægaf Clams » søn 5. mar 2017 18:25

Takker! Jeg sender det til dig senere!
Clams
Fætter kanin

Indlægaf chrisjv » tirs 7. mar 2017 13:33

Du vil have hjælp til at sparkes igang? Virkelig? Hvad med du fandt ting du kunne lide at lave og du synes var sjovt så havde du ikke behov for at "sparkes" igang. Vi er ikke alle skabt til at være casanova. Jeg har 3 ting i mit liv jeg er god til og har fokuseret på hele mit liv.

1. Damer
2. Penge
3. Træning

og step 2-3 gør jeg kun fordi jeg har opdaget at fokusere jeg udelukkende på nummer 1 begynder mit innergame at ryste. Du vil gerne være anderledes end det du er, det er forsent buddy vi andre har været igang hele vores liv. Bliv ved med at gøre det du kan lide at gøre, og blev den bedste til det, om det er math eller fysik så skal en sød pige når blive tiltrukket af dine mad math skills en dag. Måske enda hele menneskeheden hvem ved.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf JollyJumper » tirs 7. mar 2017 14:22

chrisjv skrev:Du vil have hjælp til at sparkes igang? Virkelig? Hvad med du fandt ting du kunne lide at lave og du synes var sjovt så havde du ikke behov for at "sparkes" igang. Vi er ikke alle skabt til at være casanova. Jeg har 3 ting i mit liv jeg er god til og har fokuseret på hele mit liv.

1. Damer
2. Penge
3. Træning

og step 2-3 gør jeg kun fordi jeg har opdaget at fokusere jeg udelukkende på nummer 1 begynder mit innergame at ryste. Du vil gerne være anderledes end det du er, det er forsent buddy vi andre har været igang hele vores liv. Bliv ved med at gøre det du kan lide at gøre, og blev den bedste til det, om det er math eller fysik så skal en sød pige når blive tiltrukket af dine mad math skills en dag. Måske enda hele menneskeheden hvem ved.

Han er 18. Selvfølgelig er det ikke for sent for ham at ændre sig og udvikle sig. Man kan gøre to ting med frygt: Få travlt eller gå i gang med at overvinde den. It was just a question of which one of them would reach him first. https://www.youtube.com/watch?v=3Xjir3YSUA8
JollyJumper
Happy Meal

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Clams » fre 10. mar 2017 23:42

Vil allerede nu sige tusind tak for hjælpen!
I starten da jeg lige begyndte på opgaven var jeg lidt tvivlsom omkring det, men da jeg ramte mit core belief kunne jeg godt mærke at det virkelig rammer noget og jeg tror også godt jeg ved hvor dette core belief kommer fra.
Her får du opgaven:

Situation: Jeg vil eskalere seksuelt (gå efter kysset, SOI eller seksuel kino)
Negative thinking sentence: Jeg bliver højst sandsynligt afvist og folk vil grine af mig
Summarize the belief up: Det er dårligt at blive afvist og grint af.
Hvad er problemet af at blive afvist og grint af?
- Jeg vil blive grint af og ”mobbet” med det + at jeg vil se dum ud
Hvad er problemet med at jeg vil blive grint af og mobbet med det + at jeg vil se dum ud?
- Pigen og andre folk vil ikke kunne lide mig, hvis jeg gør noget dumt
Hvad er problemet med at pigen og andre folk ikke vil kunne lide mig hvis jeg gør noget dum?
- At de ikke vil være sammen med mig
Hvad er problemet med at de ikke vil være sammen med mig?
- Jeg vil mister alle mine venner og veninder
Core belief: Jeg er bange for at miste mine venner og veninder
Clams
Fætter kanin

Indlægaf Kaizer » lør 11. mar 2017 01:05

Dit problem er nu, at du ikke også tager aktiv handling på din frygt, men i stedet sidder hjemme og tænker over den.

Se det ligesom den sport, du var dygtig til. Måden du blev dygtig til sporten var ikke ved at sidde og tænker over sporten, men ved aktivt at dyrke den.

Eksponering og adfærdseksperimenter er netop en central del af CBT / kognitiv terapi for folk, som har angst for diverse ting.

Go out and get busy - Start gradvist og systematisk ud med at gøre de ting, du er bange for.

I takt med at du gør dette og indsamler evidens, vil alle dine forvængede tanker^ blive erstattet af mere balancerede tanker.
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf Thebond » lør 11. mar 2017 16:27

Kaizer

Nope nope nope!
At sige "bare gør de ting du er bange for" det er ligesom at spørge sin lærer om. "Hey hr Nielsen hvordan kan jeg forbedre min karakter i fysik" Hr nielsen: "Du skal bare gør det bedre knægt" Husk Kaizer det jeg hjælper ham med er kognivite metoder generelt, jeg har bare brugt et teknik der er direkte taget fra CBT.
Og tro mig Kaizer har hjulpet forskellige fyre. Og hvis man er opvokset med noget lort, som man har overbevist sig om siden man var et lille barn så er det svært at "bare gør det du er bange for". Det er ikke kun rejection i sig selv der er et problem. Self-esteem kan også være et problem der danner rejections angst.
Det kan godt være at manden føler sig selv sikker her i sin sport. Men han føler sig måske inderst ikke god nok til at score.

"Bare gør det du er bange for" Prøvede jeg på 300 gange ude i byen da jeg var 15 = 0 approaches.

Clams
Clams du udfører opgaven fint. Men du har ikke fundet dig frem til din core belief, der står med fed skrift i opgaven hvad en core belief er. Core beliefs er overbevisninger om sig selv fx

-I am a failure
-I am not good enough
-I am not attractive

"Jeg er bange for at miste mine venner og veninder" hvorfor er du det? Kunne du ikke principielt skide på dem og være ligeglad med dem?
Hvad er problemet i at du mister dine venner og veninder?

Er det fordi du er ikke god nok hvis du mister dem? Er du måske utilstrækkelig uden dem?

I'm inadequate?
I am not good enough ?

osv
“You are in prison. If you wish to get out of prison, the first thing you must do is realize that you are in prison. If you think you are free, you can't escape.”
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Litchi juice

Indlægaf Clams » lør 11. mar 2017 16:58

Oh, I see.

Her kommer rettelsen:

Situation: Jeg vil eskalere seksuelt (gå efter kysset, SOI eller seksuel kino)
Negative thinking sentence: Jeg bliver højst sandsynligt afvist og folk vil grine af mig
Summarize the belief up: Det er dårligt at blive afvist og grint af.
Hvad er problemet af at blive afvist og grint af?
- Jeg vil blive grint af og ”mobbet” med det + at jeg vil se dum ud
Hvad er problemet med at jeg vil blive grint af og mobbet med det + at jeg vil se dum ud?
- Pigen og andre folk vil ikke kunne lide mig, hvis jeg gør noget dumt
Hvad er problemet med at pigen og andre folk ikke vil kunne lide mig hvis jeg gør noget dum?
- At de ikke vil være sammen med mig
Hvad er problemet med at de ikke vil være sammen med mig?
- Jeg vil mister alle mine venner og veninder
Hvad er problemet med at miste alle mine venner og veninder?
- Så vil jeg blive ensom og ikke være gode nok for dem
Hvad er problemet med at jeg ikke er gode nok for dem?
- At jeg ikke er god nok

Core belief: Jeg er ikke god nok
Clams
Fætter kanin

Indlægaf Kaizer » søn 12. mar 2017 00:36

Thebond skrev:Kaizer

Nope nope nope!
At sige "bare gør de ting du er bange for" det er ligesom at spørge sin lærer om. "Hey hr Nielsen hvordan kan jeg forbedre min karakter i fysik" Hr nielsen: "Du skal bare gør det bedre knægt" Husk Kaizer det jeg hjælper ham med er kognivite metoder generelt, jeg har bare brugt et teknik der er direkte taget fra CBT.
Og tro mig Kaizer har hjulpet forskellige fyre. Og hvis man er opvokset med noget lort, som man har overbevist sig om siden man var et lille barn så er det svært at "bare gør det du er bange for". Det er ikke kun rejection i sig selv der er et problem. Self-esteem kan også være et problem der danner rejections angst.
Det kan godt være at manden føler sig selv sikker her i sin sport. Men han føler sig måske inderst ikke god nok til at score.

"Bare gør det du er bange for" Prøvede jeg på 300 gange ude i byen da jeg var 15 = 0 approaches.

Jamen så er jeg ikke enig med din indsnævring af CBT/kognitive metode, og jeg synes hurtigt, at det måske er lidt for passivt til min smag, hvis den ikke også kan rumme de aspekter, jeg bragte på banen. Og ja, jeg har selv læst Greenberger og Padesky, især kapitel 14 ‘Understanding Your Anxiety’ hvor de siger: ‘One of the best ways to overcome anxiety is to face our fears through exposure to what scares us. A Fear Ladder is often used to help us face our fears one step at a time at a pace we can tolerate’ (2016: 251)

De går meget mere i dybden med det i underafsnittet ‘Overcoming Avoidance: Exposure’ i kapitlet, der fra side 234-235 i 2016 udgaven: ‘Avoidance is the most common behaviour associated with anxiety (…) the more we avoid a situration, the more anxious we become about facing it in the future (…) To overcome anxiety, we need to learn to approach the situration or people we avoid. Through these experiences, we have an opportunity to increase our confidence in our ability to cope with the situation that frightens us. Learning to approach and cope with the siturations in which we feel anxious is a lasting and powerful way of decreasing our anxiety. Approaching our fear and coping with them is called ‘exposure’. Generally speaking, the more exposure experience you have, the less sensitive your anxiety alarm becomes. This is, when you go into anxiety-provoking situations more often, your anxiety alarm systems learns not to see these situations as dangerous. Making your alarm less sensitive by repeated exposure for gradually increasing time periods is called ‘desensitization.’

Herefter snakker de meget mere konkret om ’Making a Hierarchy or Fear Ladder’, hvor de nævner en kvinde Juanita, som er bange for at holde tale foran en masse byrådsmedlemmer. Første trin for hende på trappen (The Fear Ladder) er, at hun skriver talen. Dernæst at øve talen den derhjemme alene, så at holde den foran hendes nære familie. Dernæst foran ét byrådsmedlem, for tilsidst at nå op til at holde den foran dem alle. I game-henseende måske ville sammenkøre det med fx DiCarlo’s Escalation Ladder (se her https://www.reddit.com/r/seduction/comm ... mphasized/). Forstået på den måde, at OP tog et trin op ad eskalationstrappen ad gangen, så det hele er gradueret. Class 1 = Start med at holde pigen i hånden, etc. Se listen, eller lav din egen. I forhold til SOI, kunne du også starte ud med noget meget ufarligt, et sødt kompliment fx og så bygge på. Det var i hvert fald sådan, at jeg selv lærte alle de her ting i sin tid. Ved at tage det en bid ad gangen. Så man laver de her 'expose experiments' som er gradvist mere udfordrende for en.
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt om The Game