Hvad gør dig lykkelig?

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Hvad gør dig lykkelig?

Indlægaf SanityCluster » ons 1. mar 2017 07:52

hey boys and girls ;-)

Fik et spændende spørgsmål af en af mine kammerater idag, som desværre er brudt lidt sammen. Så prøver at hjælpe ham så godt som muligt.

Spørgsmålet var:

"Lidt underligt spørgsmål, men meget seriøst. Hvordan endte du med at være så glad og relativt lykkelig som du er. I følge min psykolog stammer mine mentale problemer nok fra folkeskolen, hvor du jo også var udsat. Vil gerne have dit input. Jeg håber du hygger i sydkorea"

Det er ingen hemmelig at game ændrede mit syn på livet, og forhøjet min livsglæde væsentlig, men jeg havde også nogle få værktøjer inden. Hvis i har lyst så post gerne jeres svar, så kan vi måske supplere hinanden, så vi alle kan leve et bedre liv.

Mit svar var følgende:
Ryd op i hovedet
Filosofien bag:
Dag ind og dag ud bruger man energi på negative tanker og problemer fra sit liv. Der er dage hvor man ikke mærker det så kraftigt som andre dage. Eksempelvis mærker jeg det meget omkring eksamensperioden, hvor jeg er ekstra presset. Hvis jeg ikke rydder op i alt det her lort, så har jeg absolut intet overskud. Jeg er bliver irriteret og bliver asocial. Jeg sidder ofte og kan ingenting på mit værelse, hvis ikke jeg gør noget ved det. Derfor for at kunne få mest ud af mit liv, så rydder jeg op jævnligt. Jo før jo bedre, ellers kommer jeg jo ingen vegne. Når der er ryddet op, har jeg overskud, og den vej igennem kan jeg opfylde mine drømme, hvilket giver mig glæde.

- Find problemet
- Behandle problemet
- Genoplev alle minder som hænger sammen med problemet
- Giv slip

Find problemet:
- Meditere er en god måde at finde problemet på. Spørg dig selv hvad problemet er. Det første billed eller tanke der dukker op er problemet. Mærk den og føl den. Hvad indebærer denne følelse? Er det frygten for at ikke opfylde sine drømme? Er det frygten for hvad andre tænker om dig? Er det frygten for at miste, hvad du har? Giv en title på problemet. Normalt er det ikke kun et minde der hænge sammen med problemet, normalt er de flettet sammen med flere minder. Ofte når du graver ned i problemet, kommer der ofte andre problemer op. Skriv dem hurtig ned, men forsæt med at bearbejde det første problem. Det er svært at bearbejde flere ting på engang. Prøv dagligt at tænk på alle problemerne, og mærk hvor meget de fylder. Giv dem et tal fra 1 til 10 for hvor meget de fylder. Hver dag prøv at få tallene under 2-3 på problemerne, det kan tage nogle dage før tallet bliver stabilit under 2.

Behandle problemet:
Meditation er igen her et genialt tool. Meditere og tænk på problemet. Spørg hvorfor er det her et problem, tænk på svaret. Tænk på svaret og spørg igen hvorfor er det her et problem. Bliv ved med at trævle op indtil, du ikke får flere svar.

Derefter bruger jeg ofte en vejrtrækningsteknik, hvor jeg først trækker vejret dybt ind. Imens visualisere jeg problemet og derefter holder vejret i 7 sekunder. Derefter visualisere jeg problemet blive pustet ud, imens jeg puster ud, laver jeg en retarderet puste lyd. Det virker kraftigere, hvis der er lidt lyd på. Når du har pustet helt ud, så hold jeg vejret i 7 sekunder. Træk vejret normalt i 7 sekunder. Mærk problemet igen og forsæt indtil at du føler problemet er under 3. Der er også mange andre metoder til at bearbejde dem på.

Alternative behandlinger:
Det er ingen hemmelighed at mange af de her hokuspokus behandlinger i helsecenteret, har hjulpet mig en del. Jeg har prøvet at observer, hvilke teknikker de har brugt, og har ofte brugt de samme teknikker på mig selv senere for at komme af med problemerne. (Forældrene ejer et helsecenter, hvor der tit kommer fucking mærkelig mennesker, men sjovt nok virker behandlingerne)

Livet set som et spil og et eventyr:
Jeg har gamet (computer spil) meget i mit liv, så har faktisk taget mange elementer fra spil ind i mit liv. Det har gjort, at jeg ikke opfatter fejltagelser som fejl. Men mere som et springbræt til at blive klogere. Problemer ser jeg som en god udfordring, som er endnu et springbræt til selvudvikling. Jeg fokusere på alt det jeg har opnået, og lader alle drømmende motivere mig til opnå endnu mere. Det er meget vigtig, at tanken bag til opnå sine drømme kommer fra det rigtige sted. Hvis man tvinger sig selv til at gøre alle ting, så vil alt være op af bakke. Så istedet føl dig motiveret til at opfylde dine drømme. Nemmere sagt en gjort I know, det tog mig noget tid at ændre mit tankesæt.

Drømmende i førersædet:
Hvert halve år eller mindre skriver jeg alt ned, som jeg gerne vil med mit liv. Kortsigtet og langsigtet. Hvordan vil jeg gerne være? Hvad vil jeg gerne? Hvordan vil jeg gerne have andre skal se mig? Hvad er mine drømme? Jeg skriv alle mine langsigtet drømme ned for mit liv. Jeg skriver mine kortsigtet drømme ned for, hvad jeg gerne vil have her og nu. På den måde får jeg mere indhold i mit liv, og på den måde har jeg nemmere ved at motivere mig selv til mine drømme. Specielt fordi jeg faktisk ved hvad mine drømme er. Opfyldes af drømme giver glæde.

Slip af med alle blokaderne:
Blokader kan både være problemer fra minder fra fortiden, men det kan også være sit mindset, som man har bygget op i løbet af sit liv. Da man var lille, der havde man intet mindset, man var bare en lille fucker, der var fucking ligeglad med alt og alle. Så længe man fik noget mad fra mor, så var det sku fint. Eksempelvis da vi gik i folkeskole, der fik jeg et mindset, hvor det bare galt om at være neutral og gøre, hvad de andre gjorde, så man ikke blev mobbe offer. Med det her mindset kommer man jo ingen vegne. Hvis man hele tiden skal vente på andre gør det samme, som man gerne vil, så kommer det hele bare til at tage meget længere tid. Det kan også være et mindset ens forældre har givet. Hver gang jeg føler, at jeg ikke kan gøre noget, så prøver jeg at finde årsagen til blokaden og får den smidt ud. Man kan provokere blokaden ved at gøre det alligevel, kroppen kommer til at føle en del ubehag først, men bagefter føler man sig som en gud. Man kan også bruge meditationsteknikken fra før til hjælpe en på vej.

Giv gerne feedback, kommentarer og jeres svar på spørgsmålet.

Med venlig hilsen
Sanitycluster
SanityCluster
Nyklækket

Re: Hvad gør dig lykkelig?

Indlægaf chrisjv » man 13. mar 2017 18:33

Hvis du render rundt og er piv lykkelig nu vil du senere blive meget deprimeret. Videnskabeligt fakta.

Så held og lykke til alle jer der er lykkelige.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf ThiagoSilva » tirs 25. apr 2017 19:47

Super sej post. Jeg er selv meget fascineret af meditation og interesserer mig derfor også for at skabe bedst mulig kontrol over mine tankestrømme. Til at starte med vil jeg lige høre dig, hvilke bøger du har ladet dig inspirere af? Både i forhold til meditation, men også mere generelt omkring mening i tilværelsen osv.

Der er ingen tvivl om det at være lykkelig, er et slags state of mind, som man derfor selv kan påvirke i henhold til hvad den positive psykologi tager afsæt i.
Vi har dog alle som udgangspunkt et gennemsnitligt lykkeniveau , som vi kan bevæge os op og ned fra, hvilket betyder af vores lykke er meget dynamisk.

Personligt mener jeg, at man skal forsøge at dyrke de ting, der er meningsfulde i sig selv og altså ikke blot et middel til at nå et mål. Når man begynder at tænke på denne måde, vil man kunne arbejde med at skabe flowoplevelser, som ren mentalt er ligeså kraftfuldt som meditation. Her vil ens hjerne være fuldt fokuseret på netop det som man foretager sig. Eksempler på dette vil kunne opnås ved Sport, Kreativitet, rejser, Sex osv.
ThiagoSilva
Fætter kanin

Indlægaf Kaizer » tors 27. apr 2017 17:38

Du har vidst læst Csikszentmihalyi?

Ved at Tyler fra RSD har nogle videoer, hvor han bruger samme principper i forhold til game, som han sammenligner med aktiv meditation eller en 'flow state activity'.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf ThiagoSilva » tors 27. apr 2017 23:10

Det kan jeg ikke løbe fra, hvordan man end udtaler det efternavn. Det meste af hans berømte bog er suverænt, hvis man altså har tiltro til positiv psykologi! Jeg tænker, det kunne være noget for Chrisser ?

Jeg kan desuden også genkende den video med Tyler, hvor han snakker om at være fokuseret omkring det man laver, for derved at give mulighed for, at skabe mere nydelse. Han referere ofte til et andet big shot, nemlig Eckhart Tolle.
ThiagoSilva
Fætter kanin

Indlægaf chrisjv » tirs 9. maj 2017 15:50

ThiagoSilva skrev:Det kan jeg ikke løbe fra, hvordan man end udtaler det efternavn. Det meste af hans berømte bog er suverænt, hvis man altså har tiltro til positiv psykologi! Jeg tænker, det kunne være noget for Chrisser ?

Jeg kan desuden også genkende den video med Tyler, hvor han snakker om at være fokuseret omkring det man laver, for derved at give mulighed for, at skabe mere nydelse. Han referere ofte til et andet big shot, nemlig Eckhart Tolle.

Jeg har kun tiltro til negativ psykologi fordi det skaber udvikling imens positiv psykology kun får dig til at "føle dig god". Det er også derfor jeg er på den måde jeg er. Jeg ved hvis jeg fortæller dig hverdag DU ER FED DU ENDER MED AT DØ så ændre du dig, hvis jeg fortæller dig HEY DU SER SMUK UD MED DE 200KG så gør du ikke en skid.

Jeg ved hvad jeg laver. Når mine students ikke approached piger gav jeg dem en flad. Vil du skubbes igang tilkalder du Happytalk vil du sparkes igang tilkalder du mig.
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Indlægaf Kaizer » tirs 9. maj 2017 22:39

^ Problemet er bare, at det ikke er specielt holdbart i længden at gøre noget, udelukkende pga at andre vil have dig til at gøre det og dermed lægger et ydre pres på dig samt giver dig dårlig samvittighed, etc.

Folk kommer generelt meget længere med ting, hvis de er drevet af lyst som udspringer indefra dem selv, hvilket netop er essensen i positiv psykologi.

Så hvis du vil hjælpe en med at blive god til at score , eller tabe sig, så få dem til at tænke over, hvilke værdier der er i disse ting, og find en tilgang, som er sjov, udviklende og udfordrende for dem.
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Chacruna » ons 10. maj 2017 10:24

Kaizer skrev:^ Problemet er bare, at det ikke er specielt holdbart i længden at gøre noget, udelukkende pga at andre vil have dig til at gøre det og dermed lægger et ydre pres på dig samt giver dig dårlig samvittighed, etc.

Folk kommer generelt meget længere med ting, hvis de er drevet af lyst som udspringer indefra dem selv, hvilket netop er essensen i positiv psykologi.

Så hvis du vil hjælpe en med at blive god til at score , eller tabe sig, så få dem til at tænke over, hvilke værdier der er i disse ting, og find en tilgang, som er sjov, udviklende og udfordrende for dem.

Jeg er helt enig!! Hvis man ikke gør det sjovt for sig selv stopper man efter en uge, og så bliver man nok ikke særligt god uanset hvor mange flade man nåede at give sig selv..
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf chrisjv » tors 11. maj 2017 18:11

Kaizer skrev:^ Problemet er bare, at det ikke er specielt holdbart i længden at gøre noget, udelukkende pga at andre vil have dig til at gøre det og dermed lægger et ydre pres på dig samt giver dig dårlig samvittighed, etc.

Så kan det være eleven bliver voksen og stopper med at gå rundt og søge råd til sine problemer og faktisk løser dem selv som den mand han gerne vil være. :lol:
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Indlægaf Happytalk » søn 14. maj 2017 15:53

Spank din dame - det gør hende lykkelig! :-D
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Tilbage til Generelt om The Game