Social proof og approaching

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Social proof og approaching

Indlægaf DML » lør 8. apr 2017 20:35

Efter at jeg har læst flere af jeres logs, så er det tydeligt at se at social proof er en vigtig del af de flestes game.
Jeg er dog ekstrem dårlig til at approache fremmede når jeg er ude og møder for det meste kun nye mennesker igennem min social circle. Selvfølgelig giver dette social proof, men vil gerne lære at kunne approache flere og skabe et større social proof igennem dette. Jeg tror aldrig jeg har approachet nogen i byen og er i stor stil i tvivl om hvordan jeg bedst mulig gør dette. Synes for det meste det er svært at komme i kontakt med folk, da musikken ofte er så høj at det er svært at kommunikere. Hvad er den nemmeste måde at åbne på henholdsvist dansegulvet, men også i baren?

Yderligere føler jeg hurtigt at mine samtaler dør når jeg møder nye mennesker. Jeg har utrolig svært ved at få en samtale til at køre, især når jeg er fuld og når der er høj musik. Hvilke samtaleemner bruger i og hvordan får i den her uendelige samtale op og køre?

Hvilken måde kan jeg nemmest opbygge en større social circle? Er der nogen gode bøger eller lignende til en bedre forståelse for principperne bag det? Selvfølgelig skal jeg bare tage meget mere action, men det kunne være nice med noget teori bag det.
Are YOU living a life you want to relive?
DML
MacDaddy

Geografisk sted: Der de frække piger er

Re: Social proof og approaching

Indlægaf DML » lør 8. apr 2017 20:41

Forstå mig ret, mit mål med alt er at skabe et fedt liv, hvor jeg altid har det sjovt. Derfor er et kæmpe netværk et af mine hovedprioriteter! Pigerne skal nok komme samtidigt!
DML
MacDaddy

Indlægaf Desire » søn 9. apr 2017 11:16

Hm ved ikke om jeg er enig. Synes æangt de fleste ikke i så stor grad bruger social proof. Jeg er nok pt den største bruger af room gaming. I min verden gør det bare alt så meget nemmere, når man ankommer med to piger under armen eller er blevet set have det sjovt med et par lækre piger.

For de introverte er dette dog ikke vejen frem, og man kan sagtens skabe værdi uden at være aftenens centrum.

Mest af alt skal du tage action. Du lærer at blive god til at snakke med fremmede ved at gøre det. Ikke af at læse dig til det. Dine begeænsninger skyldes helt sikkert i høj grad usikkerhed. Når man bliver mere sikker på sig selv, er det ikke længere noget man tænker over.

Det er ikke farligt at være social. En start er at være høflig og hilse på folk.. kom med små kommentarer. Du har ingen agenda. Du ER bare udadvendt og social. Det er det mindset du skal have. Hvis folk ikke vil snakke, så er det deres problem. Ikke dig, der gør noget galt.

Et par teknikker er at sige, hvad der falder dig ind. Det er super ligegyldigt om du fortæller, at du igår så tv 12 timer i streg og græd over din eks. Så længe du ejer det du siger og står ved det, så accepterer pigerne det. Det hele handler om selvtillid.

Ift at approache. Så skal du bare bevæge dig derhen. Længere er den ikke. 3-sekunders reglen.

Du kan desuden læse dig til det her på forummet eller i enhver gamebog, men det hjælper dig nok ikke. Du kommer ikke videre herfra, hvis du ikke tager action. Det kommer fra en,, som har haft mange tusinde interaktioner i byen.

Social cirkel: ved at holde kontakt jævnligt med folk og fokuser på at give værdi. Ikke tage. Vær der for dem, sørg for at de har det godt. Interesser dig oprigtigt for andre.
Og tag kontakt til flere personer ved at ændre dig som person og blive mere udadvendt.

Litteratur: Mystery Method og Pickup Artist og The Game for at få historien bag det hele med. Læs dem med en kritisk sans.

Derefter læs: The Way of the Superior Man. En af de bedste bøger jeg har læst til dato
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf DML » søn 9. apr 2017 12:22

Takker for dit svar!

Begynder også at tage meget mere action nu her! Har læst og læst og læst, og kan godt mærke hvad det er som virkelig rykker mig. Har lavet aftaler 2 gange om ugen de næste 2 måneder med mine venner, så kommer helt sikkert til at være meget mere i byen end jeg plejer. Nu skal der fandme ske noget!
DML
MacDaddy

Indlægaf Gregersen » søn 9. apr 2017 19:00

DML skrev:Takker for dit svar!

Begynder også at tage meget mere action nu her! Har læst og læst og læst, og kan godt mærke hvad det er som virkelig rykker mig. Har lavet aftaler 2 gange om ugen de næste 2 måneder med mine venner, så kommer helt sikkert til at være meget mere i byen end jeg plejer. Nu skal der fandme ske noget!

Hvis du virkelig vil lave om på dit liv vil jeg stærkt anbefale at du møder nogle mennesker her fra forummet og går i byen med dem.
Jeg har i min beskedne tid med game set MANGE med din indstilling og problemet er at det er enormt svært at bryde dine gamle vaner når dine venner ikke deler denne passion. De vil 'holde dig tilbage' så at sige, samtidigt med det er røv-fucking-svært at f.eks. lade være med at drikke, når alle de andre gør det.

Ligesindede er vejen frem og det er dit nuværende slæng formentligt ikke :-)
Gregersen
Hoodoo Master

Indlægaf DML » søn 9. apr 2017 23:02

Tror du har helt ret. Jeg flytter heldigvis til Århus engang til august og det lyder til at der er en del fra forummet omkring Århus, så det lyder da som en fantastisk ide. Føler dog ikke rigtigt at jeg har tid til at pendle frem og tilbage de næste mange uger. Som du hørte er decideret alle mine fredage + lørdage booket de næste 5 uger og så rammer mine eksamener + studenterugen. Tror jeg vil tage kontakt til nogen enten efter studenterugen eller til august!
DML
MacDaddy

Indlægaf Gregersen » ons 12. apr 2017 00:23

DML skrev:Tror du har helt ret. Jeg flytter heldigvis til Århus engang til august og det lyder til at der er en del fra forummet omkring Århus, så det lyder da som en fantastisk ide. Føler dog ikke rigtigt at jeg har tid til at pendle frem og tilbage de næste mange uger. Som du hørte er decideret alle mine fredage + lørdage booket de næste 5 uger og så rammer mine eksamener + studenterugen. Tror jeg vil tage kontakt til nogen enten efter studenterugen eller til august!

Hehe stærkt.

Baseret på at du snart går igennem studenterugen, så er du også ung endnu og du møder masser af kvinder helt 'organisk' igennem skolen kunne jeg forestille mig.
Husk i hvert fald at nyd det, det er en unik tid :)

Mange af os herinde fra er 21+ og gerne langt ældre, i hvert fald blandt de jeg kender
Gregersen
Hoodoo Master

Tilbage til Generelt om The Game