Anbefaling af bøger

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Anbefaling af bøger

Indlægaf Thebond » tors 15. feb 2018 20:10

Her er min andbefaling af bøger til forskellige problemer/emner som der mest har hjulpet mig med en udvikling. Som i kender mig vil intet PUA materiale eller noget med RSD være på listen :twisted: :twisted:
Der er absolut ingen grund til at have en lang liste, da jeg var en self-help junkie som 15 årig, havde jeg 80 bøger stående, som jeg ikke kune bruge til en skid. I dag har jeg 10 ;)
Jeg læser kun bøger til udvikling, hader video, kurser og lydfiler. :D

Number 1
[How to Read a Book: The Classic Guide to Intelligent Reading - Mortimer J. Adler

Det er bare den i skal starte med, lige meget hvordan jeres liv ser ud, så læs Mortimers bog, når i har læst den så finder i ud at at 90% af folk ikke kan finde ud af at læse bøger :lol:. Jeg mener det. Takket været den bog, har jeg forstået andre selv-udviklings bøger meget bedre.
Den er guld til forståelse af andre bøgerer, kan også være nyttig til dem der studerer på uni eller gym ;) I tror i kan læse bøger, men når i forstår Mortimers metode og budskab vågner i op og finder ud af at i aldrig har kunnet læse og forstå bøger ;)

Konkurrence og karriere
Winning through Intimidation - Robert Ringer
Action!: Nothing Happens Until Something Moves - Robert Ringer
Looking Out for #1: How to Get from Where You Are Now to Where You Want to Be in Life - Robert Ringer

Som i kan se rene 'Robert Ringer' bøger. Robert Ringer er ikke ligesom Napolen Hill eller Rhonda Byrne, der fyrer bullshit af at du bare skal visualisere eller affirmere til at få hvad du vil i livet. Robert Ringer er en hård tyr, han kommer til at slappe dig hårdt i røven. Du vil vokse op af bogen, hvor du hermed finder ud at at man skal arbejde skide hårdt for at opnå noget. Disse bøger er nok de aller bedste når det kommer til folk der gerne vil få mere ud af sin karriere, iværksætte noget osv. De kan sagtens også bruges til at forberede sine færdigheder med forføring af kvinder.

Vågne op bøger
Sham: How the Self-Help Movement Made America Helpless - Steve Salerno
Psychological Foundations of Success - Stephen J. Kraus

Disse to bøger er guld værd, hvis man gider at tage dem seriøst. Her lærer du hvordan du spotter snake-oil produkter, hvad rigtig sucess er og hvad det kræver. Stephen Kraus fik sin Ph.d allerede som 25 årig, så han ved sku godt hvad han snakker om :D
Desværre nok 90% af sev-hjælp/selv-udviklings produkter er fokuseret på at tjene penge, det er lige præcis også derfor listen er kort her. Det er svært at finde en 'sand' selv-hjælp/selv-udviklings bog disse dage :(

Forføring af kvinder
Influence: The Psychology of Persuasion - Robert B. Cialdini
Pre-Suasion: A Revolutionary Way to Influence and Persuade - Robert B. Cialdini
Influence: Science and Practice - Robert B. Cialdini
How to Make People Like You in 90 Seconds or Less - Nicholas Boothman

I kan tydeligt se at jeg ikke nævner en eneste PUA bog. Jeg har aldrig fået noget ud a PUA bøger. Det handler om at mestre sine persusation og social skills, så skal du nok sweep damerne off their feet. ;)
Denne liste er også guld og er på top af min hylde. Disse bøger vil også hjælpe jer med jobsamtaler osv.

Psykologisk Problem løsning: Frygt, stress, phobia (aka AA), depression.
Cognitive Behavioural Therapy For Dummies - Rob Willson, Rhena Branch
How to Stubbornly Refuse to Make Yourself Miserable About Anything--Yes, Anything! - Albert Ellis, Kristene A. Doyle
Three Minute Therapy: Change Your Thinking, Change Your Life - Michael R. Edelstein, David Ramsay Steele

Disse bøger er guld, i kan komme over jeres frygt eller hvad nu meget nemmere, end bare 'Gør det' du er bange for' De to sidste bøger, har hjulpet mig helt med at få frygt omkring kvinder væk.

Håber i kan bruge det til noget.

Adios! 8-)
[size=150]Denne bruger er inaktiv og må gerne slettes.
Brugeravatar
Thebond
Happy Meal

Geografisk sted: Inaktiv bruger

Re: Anbefaling af bøger

Indlægaf DML » tors 15. feb 2018 22:24

Kigger lige din liste igennem når jeg er kommet igennem de bøger jeg lige har bestilt hjem. Nogen af dem ser ret interessante ud.
Are YOU living a life you want to relive?
Brugeravatar
DML
Hoodoo Master

Geografisk sted: Jyllands hovedstad

Tilbage til Generelt om The Game