"Harem" i et forhold uden at være utro

Generel teori og diskussion for nybegyndere

"Harem" i et forhold uden at være utro

Indlægaf Gnome » tirs 7. aug 2018 19:23

I ligestillingens navn kunne jeg godt tænkte mig at spørge Jer om jeres holdning til et såkaldt "harem" hos en fyr i et monogamt forhold. Lad mig specificere:

Kvinder (I hvert fald størstedelen) har det nemt, når vi snakker om at få fyre til at jagte dem, også når de er i et forhold. En mand skal kæmpe lidt mere for det, medmindre hans udseende eller anden status giver ham et forspring. Er det "okay" (læs: moralsk forsvarligt i Jeres øjne) at få piger til at jagte en og længtes efter en via. game? Også selvom man er i et forhold.

Disclaimer: Vi taler ikke om utroskab, det er vi for det meste enige om. Utroskab er i min bog bandlyst og aldrig moralsk forsvarligt.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Angel of the Moon

Geografisk sted: København

Re: "Harem" i et forhold uden at være utro

Indlægaf DML » tirs 7. aug 2018 20:24

Jeg kan ikke se noget forkert i det. De fleste piger gør det selv, så jeg ville se det som i orden. Ihvertfald så længe man ikke går over stregen for utroskab.

Man kan vel argumentere for, at det på en måde vil styrke forholdet, da den øgede preselection vil bekræfte hende i, at hun har truffet et godt valg.

Men igen, jeg har ikke den store erfaring med forhold
Are YOU living a life you want to relive?
Brugeravatar
DML
Hoodoo Master

Geografisk sted: Jyllands hovedstad

Indlægaf Motivation » tirs 7. aug 2018 20:38

Grundlæggende enig med DML. Pigers moral på det her punkt er mildest talt milevidt fra mænds, og det synes jeg egentlig allerede retfærdiggør det. Især det med at hun bliver bekræftet i at hun har truffet et godt valg er en vigtig pointe. Stort set alle piger går INSTANT videre til den næste fyr hvis hun mener hun kan få bedre (penge, status, udseende). Det ligger dybt i enhver DNA-streng i deres krop at gøre fordi det sikrer dem og deres afkom bedre. Derfor at 80 % af alle skilsmisser er fra kvinders side og så mange forhold går i stykker efter gymnasiet, når kvinder bliver udsat for en langt bredere vifte af mandlig interesse.
Determine what you want. Pursue it relentlessly. Do whatever you have to. Destroy your doubts and fear, and let nothing stop you. Do the work. There are no excuses, no variables. It comes down to you. If you truly want it, you will have it. Never give up.
Brugeravatar
Motivation
Hoodoo Master

Indlægaf Fame » tirs 7. aug 2018 21:54

Nu I taler moral...

Hvordan kan andre menneskers adfærd retfærdiggøre jeres moral? Det er kun er selvretfærdiggørende argument for at tillade forkert adfærd i egne øjne. Så der caller jeg bullshit i moralske termer.

I forhold til moralen om at holde en anden kvinde hen, og lader hende i håb om mere, mens man selv ved bedre (forkortet; holde hende for nar), så ligger kernen til dit spørgsmål ved ar spørge dig selv: “Hvorfor vil du have en kvinde til at jagte dig, trods du er i forhold?”

Hvis det er for at få sin kæreste til at syntes mere om en, er det udtryk for en gennemtærende scarcity-mentalitet, og måske endda et ønske om at styre hendes tiltrækning til dig. Der caller jeg også bullshit. Hvis ens partner konstant skal overbevises om, at det er en god ide at være sammen, er det et usundt forhold.
En kvinde jeg konstant skulle overbevise mit værd til, vil jeg smile ad, og lade hende flyve videre til en anden gren.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Motivation » tirs 7. aug 2018 23:45

Fame skrev:Nu I taler moral...

Hvordan kan andre menneskers adfærd retfærdiggøre jeres moral? Det er kun er selvretfærdiggørende argument for at tillade forkert adfærd i egne øjne. Så der caller jeg bullshit i moralske termer.

I forhold til moralen om at holde en anden kvinde hen, og lader hende i håb om mere, mens man selv ved bedre (forkortet; holde hende for nar), så ligger kernen til dit spørgsmål ved ar spørge dig selv: “Hvorfor vil du have en kvinde til at jagte dig, trods du er i forhold?”

Hvis det er for at få sin kæreste til at syntes mere om en, er det udtryk for en gennemtærende scarcity-mentalitet, og måske endda et ønske om at styre hendes tiltrækning til dig. Der caller jeg også bullshit. Hvis ens partner konstant skal overbevises om, at det er en god ide at være sammen, er det et usundt forhold.
En kvinde jeg konstant skulle overbevise mit værd til, vil jeg smile ad, og lade hende flyve videre til en anden gren.

Fordi moral sagtens kan ses som relativ. Donerer du din samlede løn hver måned til velgørenhed så du lever af vand og brød? Sandsynligvis ikke. Hvad hvis alle i det her land gjorde det - uden undtagelse. Ville det så være unormalt ikke at gøre? Selvfølgelig. Moral er relativ.
- når det er helt normalt - systematisk fra stort set alle kvinder - at have en moral som den beskrevne ser jeg ikke noget problem i det som gnome skriver. Det er jo ikke fordi han er utro. Vi snakker tiltrækning af andre kvinder velvidende at de ikke kan få en. Hvis en kvinde ligefrem bliver forelsket i en uden dates, kys, osv. så det ligesom skader hende følelsesmæssigt så tænker jeg det mere er hendes eget ansvar at begrænse sig følelsesmæssigt indtil hun har bekræftet tilgængeligheden umiddelbart?

Enig i at det er problematisk, at man konstant skal kvalificere sig i selv i et forhold, og hvis det er derfor man gør det, er der nok mere et problem i det forhold man nu er i.
Determine what you want. Pursue it relentlessly. Do whatever you have to. Destroy your doubts and fear, and let nothing stop you. Do the work. There are no excuses, no variables. It comes down to you. If you truly want it, you will have it. Never give up.
Brugeravatar
Motivation
Hoodoo Master

Indlægaf Fame » ons 8. aug 2018 07:34

Alle er altid ansvarlig for deres eget, at sige til eller fra.

Men det moralske spørgsmål er ikke pigens følelser, men Gnomes intention.
Jeg mener, at hvis man har en skjult intention, hvor man bevidst holder en anden for nar, ved at lære at få andre til at jagte sig, hvor de håber at finde sammen, trods man aldrig har tænkt sig at opfylde det - så spilles der med fordækte kort.
Dét er umoralsk i mine øjne, og mit spørgsmål går på; hvorfor have behov for det?
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Indlægaf Gnome » ons 8. aug 2018 08:08

@Fame. Ikke specificeret i min første post, men jeg snakker om 100% ærlighed overfor pigerne man møder i byen (eller hvor man nu møder dem) og kæresten. Du fortæller de random piger, at du har en kæreste og samtidig fortæller du kæresten, at du flirter med andre etc (og måske mere i detaljer). Det er ikke nødvendigvis for at vise sit værd som mand, men jeg er enig med DML og Moti om, at det har en sund indvirkning på forholdet i det lange løb, da det kan få din kæreste til at føle en stærkere tiltrækning gennem preselection. Vi snakker altså ikke om at holde folk for nar eller holde folk hen som du skriver, men mere "pique" ens interesse hos x kvinde og holde tiltrækningen i forholdet ved lige.

Edit: Jeg synes det ovenstående er en mere sund tilgang til et forhold end bare at lade tingene falde hen. Der er utrolig mange gamers, der ender med at falde tilbage til "chode"-tilværelsen. Ingen kvinder, heller ikke dem der har været hovedkulds forelsket i dig, kan lide chodes.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Angel of the Moon

Indlægaf Motivation » ons 8. aug 2018 13:11

Fame skrev:Alle er altid ansvarlig for deres eget, at sige til eller fra.

Men det moralske spørgsmål er ikke pigens følelser, men Gnomes intention.
Jeg mener, at hvis man har en skjult intention, hvor man bevidst holder en anden for nar, ved at lære at få andre til at jagte sig, hvor de håber at finde sammen, trods man aldrig har tænkt sig at opfylde det - så spilles der med fordækte kort.
Dét er umoralsk i mine øjne, og mit spørgsmål går på; hvorfor have behov for det?

Rigtig godt skrevet: Jeg kan heller ikke selv se hvorfor der skulle være et behov for det. Men jeg synes at man(d) skal have fri mulighed for at gøre det hvis man vil - og jeg ville ikke personligt dømme den person for at gøre noget sådant. Det ville jeg sådan set heller ikke hvis personen var utro (selvom de to ting nok ville kunne siges at være umoralsk). Det er jo oftest ikke fordi man ønsker at skade eller give andre sorg, at man flirter med andre piger eller er utro. Hvis dét var årsagen ville jeg have et problem med det.
Brugeravatar
Motivation
Hoodoo Master

Indlægaf Fame » ons 8. aug 2018 13:25

Så skulle det moralske jo være på plads.

Men, i min erfaring er det ikke sundt, hvis man flirter med andre kvinder for at bygge større tiltrækning pga. preselection fra andre.

Essensen af at blive hardcore til game er, at man er en cool fyr via det, som man er. Hvis man kun er cool gennem det som man gør, tyder det kraftigt på lavt selvværd, scarcity mentalitet og frygt. Og, du bliver metaltræt af at ‘bære’ det intime, erotiske og tiltrækkende element i forholdet, i stedet for at deles om dette arbejde i forholdet. Det vil til slut betyde, at du ikke længere kan imponere din partner gennem det du gør, og hun flyver videre til en anden spændende smart fyr.
Altså, er du selvskabende i, at ‘sommerfugle-pigen’ stikker af til en, som er bedre.
Og så er du tilbage til teorien om, at kvinder er ‘flyvske og illoyale’, hvor virkeligheden er, at det er en konstruktion af, at man som man er for chicken-shit til at vise hende, hvem man ‘er’.

So... Flirt med andre kvinder mens man er i forhold? Ja, da! Det er sundt, sjovt og hyggeligt at få, og give, fed opmærksomhed til mennesker omkring sig. Men at gøre det for at pumpe en partners følelser op, er crazy (på kanten af sociopatisk).

Stå nu for fanden bare ved hvem I er med integritet, elsk jeres verden uden frygt, deal med jeres indre issues (dem har vi alle) og vær klar på, at man ikke ejer nogen - og man kun kan forvente respekt i de aftaler, som man laver i fællesskab.
Fame
Godzilla

Indlægaf Gnome » ons 8. aug 2018 14:59

Synes det er fedt at få en diskussion op at køre om dette (også derfor jeg begyndte tråden).

Er enig med Jer alle, og I kommer med gode pointer. Jeg tror dog ikke det er så "nemt" som du beskriver Fame.
Fame skrev:Essensen af at blive hardcore til game er, at man er en cool fyr via det, som man er. Hvis man kun er cool gennem det som man gør, tyder det kraftigt på lavt selvværd, scarcity mentalitet og frygt.

Enig. Gør bliver dog ofte til er i dette sammenhæng. Ingen af os er født "cool", det er et produkt af vores miljøpåvirkning - herunder selvudvikling/game.

Fame skrev:Og så er du tilbage til teorien om, at kvinder er ‘flyvske og illoyale’, hvor virkeligheden er, at det er en konstruktion af, at man som man er for chicken-shit til at vise hende, hvem man ‘er’.

Skal lige forstå.. Du mener, at fordi man ikke tør vise, hvem man er som mand, så gør det kvinderne illoyal? Det er jeg ikke helt enig i. Kvinder (og mænd) er som hovedregel tiltrukket af folk, der viser højere status end dem selv på x/y/z-måde. Vi vil gerne score "opad", så at sige. Det er mere eller mindre en universel lov (i hvert fald biologisk lov). Hvis du ikke tør stå ved hvem du er, så er det vil i sidste ende et udtryk for, at du faker din person, og du derfor ikke er af høj status - det er jeg enig i. Lav status = høj status kvinde finder sig en ny fyr. Men at sige du "bare" skal vise hende hvem du er, er ikke ensbetydende med, at du så får/holder "sommerfuglekvinden" eller hvad vi kalder hende for. Der er jo utallige måder at "holde" på hende i et forhold.

Jeg så for nyligt lidt af Max's nye materiale på youtube. Det handler om GF-game (jeg gider ikke snakke om RSDs kommercielle bagtanker - selvfølgelig vil de gerne tjene penge). De siger dog mere eller mindre, at man stadig skal vise hende, at man kan "pimpe", som de kalder det. Fordi frygten for at miste er en så stærk måde at bibeholde tiltrækning på. Jeg er ikke personligt fortaler for, at man skal gøre sin kæreste jaloux eller ked af det, men jeg tror stadig, at hvis man er ærlig omkring, hvad man gør, kan bruge flirteri med andre som en god byggesten til et sollidt forhold, der ikke ender i vasken efter 2-3år.
Brugeravatar
Gnome
Angel of the Moon

Næste

Tilbage til Generelt om The Game