Fire fejl ved Neil Strauss "The Game" (Spillet)

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Fire fejl ved Neil Strauss "The Game" (Spillet)

Indlægaf A tall dark stranger » lør 21. jan 2012 00:47

"The Game" (på dansk "Spillet") af Neil Strauss er den første bog mange læser. Den er super god til motivation, men der er nogen ting ved den de fleste ikke lægger mærke til. Og det gør desværre at mange får mindre ud af game end de kunne. Det er ikke fordi jeg mener det ikke virker, for det gør det. Men det forklarer hvorfor alle der læser den oplever de ikke omgående bliver til pimpmasterz.

Fejl nummer et - "The Game" er IKKE en scoremanual. Det er en selvbiografi om hvordan Neil Strauss blev til Style. Derfor er teknikkerne tit ikke godt nok beskrevet. "Mystery Method" eller "Magic Bullets" er scoremanualer.

Fejl nummer to - Det er ikke godt nok pointeret - åbenbart - at man skal have sit fundament i orden før tingene virker. Style brugte selv en masse tid på stemmetræning, dansetræning, forbedrede sit look etc før han gik i gang. Han fik laseroperation for at smide brillerne, tog sol, gik til en kropsterapeut for at får bedre sin kropsholdning. Alt de står der sådan set, men af en eller anden grund drøner vi alle sammen forbi det og frem til de "magiske" teknikker. Rent faktisk er det tit NOK for de fleste hvis man får sit look sammen og begynder at træne. Så er det lidt ærgeligt man i stedet prøver at bruge rutiner mens man ligner lort.

Fejl nummer tre - Den slags game der beskrives i "The Game" er langt fra den eneste eller bedste måde at score på. Allerede dengang var der andre folk med systemer - Gunwitch som nok det bedste. Det er mest Ross Jeffries SS der er med i bogen af de andre systemer, og det bliver mest brugt som en joke. Tyler Durdens RSD der er et superfedt system får mange et negativt syn på fordi TD bliver fremstillet som en slags Darth Vader. Og siden bogen er der kommet flere metoder, f.eks. 60 years of challenge. Det kan godt være Styles ting virker fint for dig, men ingen grund til at tro der ikke findes andet.

Fejl nummer fire - Style kommer lidt hurtigt uden om at han faktisk har en masse mega fordele frem for en normal fyr, fordi historien skal handle om en normal AFC der ikke kan score og bliver til en pimp. Strauss har så en masse fordele. I nogen af Mysterys sidste field reports (lige efter de flyttede ud af Project Holywood) snakker han om at han låner Styles limo til dates. Så vi taler om en fyr der fra day one har kunnet hente pigen i sin egen limo. Det hjælper en hel del på ens attraction game med en limo og anekdoter om at interviewe Britney Spears og hænge ud med rockstjerner. No wonder det ikke virker lige så godt for de fleste!
A tall dark stranger
Fætter kanin

Re: Fire fejl ved Neil Strauss "The Game"

Indlægaf snake » lør 21. jan 2012 00:58

Fejl nr. 2 er essentiel!

Solidt fundament -> Natural game
Hellere leve med min højre hånd, end dø uden selvrespekt - undertegnede, 2012
Brugeravatar
snake
Happy Meal

Geografisk sted: Aarhus

Re: Fire fejl ved Neil Strauss "The Game" (Spillet)

Indlægaf Drama » tirs 27. mar 2012 17:13

nr. 4 er ikke helt sand. Der står i The Game at der er en limo de køber sammen, (gutterne i PROJECT HOLLYWOOD)
There is no rules. Is more like . . . Guidelines
Drama
MacDaddy

Re: Fire fejl ved Neil Strauss "The Game"

Indlægaf Fsharp » tirs 27. mar 2012 21:37

snake skrev:Fejl nr. 2 er essentiel!

Agree!
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf JohnnyG » ons 28. mar 2012 08:29

Der har været snak om at Neils Game i det hele taget ikke er godt, og det er baseret ud fra markedsføring og på at tjene penge. Jeg er nok en af dem der vil mene det er complete bullshit, men de fejl er 100% rigtige og gode pointer.
Im the jugganaut BITCH!
JohnnyG
MacDaddy

Indlægaf Taco » tirs 1. maj 2012 21:02

helt enig med nr 2!
Taco
Gummi Tarzan

Indlægaf anmol77 » fre 13. maj 2016 13:17

Alt de står der sådan set, men af en eller anden grund drøner vi alle sammen forbi det og frem til de "magiske" teknikker. Rent faktisk er det tit NOK for de fleste hvis man får sit look sammen og begynder at træne.....
anmol77
Nyklækket

Indlægaf chrisjv » man 16. maj 2016 10:05

Det handler ikke om hvor god man er til gamet, men hvor hotte piger man knepper.

F.eks hvis i analysere casanovas game udfra manualen ville han ses som en chode. Han kunne li at skrive digte til pigerne, han brugte utrolig langtid på at tænke blot på 1 pige, han giftede sig hurtig med pigerne fordi han blev forelsket.

Som jeg har sagt gang på gang, og ingen gamere kan li dette statement, fordi så skal de arbejde for at få pigern.

True love går begge veje.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf chrisjv » man 16. maj 2016 10:05

Det handler ikke om hvor god man er til gamet, men hvor hotte piger man knepper.

F.eks hvis i analysere casanovas game udfra manualen ville han ses som en chode. Han kunne li at skrive digte til pigerne, han brugte utrolig langtid på at tænke blot på 1 pige, han giftede sig hurtig med pigerne fordi han blev forelsket.

Som jeg har sagt gang på gang, og ingen gamere kan li dette statement, fordi så skal de arbejde for at få pigern.

True love går begge veje.

---

Jeg har problemer med min mus den dobbelt klikker.. sorry
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Indlægaf chrisjv » man 16. maj 2016 10:07

anmol77 skrev:Alt de står der sådan set, men af en eller anden grund drøner vi alle sammen forbi det og frem til de "magiske" teknikker. Rent faktisk er det tit NOK for de fleste hvis man får sit look sammen og begynder at træne.....

Sjovt nok var min sidste wing fitness nørd.. 8 pack og det hele.. Men han kunne ikke klare jeg stadigvæk scorede mere end ham.. look betyder meget hvis du kan finde ud af at bruge det..
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Næste

Tilbage til Generelt om The Game