Sammenhold i begyndelsen

Generel teori og diskussion for nybegyndere

Sammenhold i begyndelsen

Indlægaf Bobby Ewing » man 30. jan 2012 20:27

Her er et af de få indlæg, jeg nogensinde lavede på det gamle forum. Det er noget, som jeg personligt går ret meget op i, og derfor skal det selvfølgelig også med her. Det står i skarp kontrast til Streams samurai metode. På den gode måde.

Der er en del angst forbundet med ens position i en gruppe. Meget fokus vil være på at sikre, at man ikke bliver efterladt udenfor. Det vil derfor tage en del vægt af skuldrene og give en masse ro, hvis man ved, at man ikke skal kæmpe for at komme ind i gruppen. At alle sørger for hinanden.

Det er vigtigt, at man holder øje med hinanden, når man er ude. Det, jeg tænker på, er, at hele gruppen skal sikre, at der ikke er nogen, der falder udenfor. For eksempel skal man holde øje med, at der ikke er nogen, der er nødt til at sidde alene. Så må man hellere dele sig op eller finde et andet sted at sidde eller stå. Et andet eksempel er på dansegulvet, hvor man skal sigte efter at danse i en stor gruppe. Det er ikke fedt at stå alene, mens resten af gruppen danser med ryggen til en.

Et vigtigt område at være opmærksom på er, hvad gruppen udstråler. Især tænker jeg på de tidspunkter, hvor en fra gruppen vender tilbage til de andre. Enten med en fiasko, en succes, et pinligt øjeblik eller har været ud at skeje lidt ud. En mulig pinlig episode bliver først pinlig, hvis man som individ eller gruppe synes, at det er pinligt. Det typiske at gøre, hvis en mulig pinlig situation opstår, er at spejde nervøst rundt, enten for at se om nogen opdagede det, eller for at se om det bliver tolket positivt eller negativt. Meget bedre vil det være at fastholde fokus inde i gruppen. Modtage og give accept internt i gruppen, istedet for at søge den ude blandt alle de andre. Accepten gives i form af klap på ryggen, high-five og store anerkendende smil og foregår i en komplet lukket boble.

Som eksempler kan nævnes, hvis man vender tilbage til gruppen efter at have været lige ved at snuble eller har tabt et glas. Der er det essentielt at grine med og ikke ad personen, få personen integreret i gruppen og hurtigt vende tilbage til den tidligere samtale, så det ligeledes hurtigt bliver glemt af "omverdenen". Framet skal være noget i stil med, "Du er en klovn, men vi elsker dig alligevel", og så hurtigt vende tilbage til den foregående samtale.

Et andet scenarie, som nok vil forekomme noget oftere, er, når en vender tilbage til gruppen efter enten en vellykket eller mislykket approach. Der synes jeg, at det er afgørende, at gruppen spiller det rimelig cool i begge situationer. Ikke virke fuldstændig overstadig, som om det er noget, der aldrig eller sjældent lykkes og heller ikke for nedtrykt, som om det er noget, der altid mislykkes. Framet skal være, "Nåh, kommer du der - du har været savnet. Ellers oplevet noget spændende?". En slags behersket gensynsglæde.

Det sidste eksempel kommer her. Når en i gruppen har været ude at skeje ud. Det kunne være at danse fuldstændig åndssvagt alene ude på et tomt dansegulv. Eller lave gadedrengeløb og vejrmøller ned ad strøget. Det er temmelig high-state situationer, og der er det vigtigt, at gruppen accepterer det som noget, der er helt normalt eller eventuelt prøver at ramme samme state. Framet giver sig selv. En super vital detalje til det at opføre sig "unormalt". Man skal overveje, om man gør det, fordi man har lyst og simpelthen ikke kan lade være. Hvis ikke, og man gør det for at få opmærksomhed og søge bekræftelse, så er det uhyre svært for gruppen at hoppe med på vognen uden at blive drænet for værdi.

I de forskellige situationer er det absolut key ikke at kigge nervøst rundt for at holde øje med folks reaktioner. Kun fokus på gruppen - ihvertfald i starten. Jo længere man kommer med det her, jo mere gør man det, der føles naturligt.

Dette er bare guidelines og beskriver ikke, hvordan sammenhold i alle grupper skal være. Desuden er det skrevet mest til begyndere - og andre, der føler, at de bruger unødig energi i gruppesammenhæng - som en genvej til det sammenhold lidt mere erfarne gamere udvikler. Det absolut vigtigste er at have denne diskussion i sin gruppe eller med dem, man går meget ud med. Det er ikke nok at læse det og gå ud fra, at alle sikkert har det sådan. Det vil ikke fjerne usikkerheden og den evige kamp om "Er der nu en plads til mig?". Alle skal være på samme side.
Bobby Ewing
Gummi Tarzan

Geografisk sted: København

Re: Sammenhold i begyndelsen

Indlægaf Domino » man 30. jan 2012 21:21

Jeg elsker dig for den her tråd, Bobby! Noget som folk i mine øjne gør konsekvent i game-miljøet er, at trække så meget værdi fra fremmede dudes som overhovedet muligt. Jeg har aldrig forstået den tankegang, da man hellere vil have ham til at arbejde for en! Jeg kan huske da vi var på Broen af og til, så ville vi som regel levere damer til fyre som ikke havde damer men i stedet havde alkohol. I deres øjne blev man med det samme en af de coolere fyre, mens man fik adgang til deres sprit. Det var win-win for alle parter involveret, hvilket resulterede i adskillige succes-aftener ;)!

Dog kan det her også benyttes ekstremt meget hvis man er alene i baren, da mennesker har en tendens til at ville adskille folk. De kan godt lide at der er lidt intriger grupperne imellem, så derfor spiller man på den lyst! Jeg skrev en længere post om det på den side, som desværre er gået ned. Men basalt set gik det ud på, at skabe en bobbel mellem dig og pigen mod andre som så ville arbejde til din fordel. Det ville opbygge en tillid imellem jer to, som ville være svær at bryde for andre. Hertil skal det selvfølgelig nævnes, at det er fandens sjovt at have sine egne små signaler som foregår i 'girl-code' med en pige!
Domino
Happy Meal

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Bobby Ewing » man 30. jan 2012 21:45

Tanks :)

Selvom mit indlæg mest handler om den gruppe, man går ud med, så har du fat i noget, som jeg også har gået og tænkt lidt over. Netop hvordan man udvider sin gruppe til at inkludere omgivelserne. Mit ideelle pickup går ikke ud på at åbne en pige og have en wing til at tage sig af veninden eller resten af gruppen for derefter at isolere hende. Jeg er meget mere interesseret i at kunne merge dem alle ind i vores gruppe og så tage den derfra. Det lægger sig mere op af filosofien om at have en sjov aften med mulighed for at score fremfor at gå benhårdt efter at score og dermed have en sjov aften.
Bobby Ewing
Gummi Tarzan

Geografisk sted: København

Indlægaf Fætter Stream » ons 1. feb 2012 14:21

Der er ikke nogen kontrast, alle metoder er gode hvis de virker :)

Når jeg læser den går det op for mig hvor god AkaMe er/var til at gøre alle de her ting. Og en af grundene til det var fedt at gå ud med ham.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Ironman » man 20. feb 2012 02:04

Godt skrevet. Samlet står man stærkere, og det må immervæk være nemmere at overkomme AA mv. hvis man V E D at ens gruppe ikke lægger yderligere pres på bagefter. Jeg er absolut selv på ultra begynder niveau, men den der tager jeg med i bagagen.
Ironman
Gummi Tarzan

Tilbage til Generelt om The Game