Cherish Mode

Så spørg om råd herinde!

Cherish Mode

Indlægaf Bark » søn 7. sep 2014 22:44

Hey! Jeg er havnet i en alvorlig omgang cherish mode, og det sucks.
Kender I det, man har vildt momentum, boller en masse piger og bare har det for godt?
Så møder man pludselig den "perfekte" pige, smider hende på piedestalen, vil egentlig bare gerne være sammen med hende og
bliver forvandlet fra selvudnævnt mpua til fucking chode på et par uger.
Alt det man tidligere gjorde, det er lige meget, for det bare lækkert at chille og knalde med hende her.
Hvorfor skulle man gå ud i felten, når man har vundet sin 10'er, som man bare gerne vil være sammen med?
Det har jeg oplevet for nyligt. Der sker det, at jeg desuden bliver forelsket i hende, fordi hun bare er "sååå dejlig",
men det viser sig, hun bare vil have noget løst og gerne vil være sammen med andre (jeg var jo sikker på, vi skulle giftes, i mit lille chode-hoved).
Fair nok, jeg siger god for det, og fortsætter ligeledes med at se hende og se andre.
Men jeg kan ikke få hende ud af hovedet, og oneitis/cherish mode kører på fuld smadder, og jeg savner egentlig mest
af alt mit liv med momentum, inden jeg mødte hende (samtidig med, jeg savner hende helt vildt - choooode).
Selvom jeg er sammen med andre, så ændrer det bare ikke på, at jeg vil være sammen med hende - og jeg hader det.
Er der nogle semi-erfarne pua'er, der har været ude for noget lignende? Og hvad gjorde I for at komme tilbage i momentum?
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Re: Cherish Mode

Indlægaf Kaizer » man 8. sep 2014 02:27

"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Bark » man 8. sep 2014 09:27

Tak Kaizer - men det er pga. den video, at jeg kender til begrebet "cherish mode".
Jeg tænkte mere, om I havde nogle personlige erfaringer.
Jeg er med på, hvordan jeg klarer det her "efter bogen", men jeg kunne godt tænke mig at høre,
hvordan folk i virkeligheden har tacklet det, og hvad de har lært af det.
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Indlægaf Kaizer » man 8. sep 2014 11:43

Personligt hjælper det, at jeg har noget andet og bedre at give mig til end at sidde og tænke over een pige, som "ikke føler den". Jeg er sådan indrettet, at jeg hurtigt mister interessen, hvis pigen ikke også giver noget af sig selv og investere i samtalen/forholdet. Der er selvfølgelig variationer af dette, men helt basalt bliver det hurtigt for needy,ensigt, tørt og underligt at jagte i en evighed. Hvis du har energien til det er det fint, men jeg synes ikke det er sjovt eller givende nok i længden i forhold til hvordan jeg ellers kunne bruge min tid og energi. Dertil er der simpelhen for mange fisk i havet. I dont chase, I replace.

Så i sådanne tilfælde ville det give mere mening for mig at finde en tilsvarende eller sødere pige, som er interesseret i mig og bidrager til at gøre det vi har sammen til noget spændende - nærmest som en dans. Det er sådan, jeg føler, det skal være. Dette har jeg gjort hundrede gange før, så har lidt svært ved at se hvorfor det ikke skulle ske igen, hvis jeg sætter mig for det.
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf Bark » man 8. sep 2014 12:25

Jamen du har jo nogle fine pointer, og jeg er også helt enig i dem :) den rationelle tankegang ved jo også godt, hvad der skal gøres.

Kan lige hurtigt opridse situationen:
Vi møder hinanden i byen (vidste godt, hvem hinanden var inden da). Vi knalder anden gang, vi ses. Snakker/skriver derefter sammen 24/7, hvilket vi stadig gør. Efter en måneds tid, får jeg den der "Jeg kan virkelig godt lide dig, og jeg vil gerne se dig - jeg vil bare også gerne være sammen med andre"-besked. Jeg siger fuck it, vi gør det. Men her den sidste måneds tid, har vi bare ikke set så meget til hinanden, og jeg føler måske, at jeg får mere savn og smerte ud af det, end jeg får glæde og afløb for mine følelser.
Jeg tror, min fejl er, at jeg kom til at få hurtigt sige til mig selv "hende her, vil jeg gerne være kærester/noget mere seriøst, og stemplede hende som typen, der ikke bare vil være sammen med alle mulige, men bare ville finde en at være sammen med (mig mig mig chode chode chode)." Det er ren social conditioning (piger vil kun knalde med en enkelt af gangen, lol), og jeg gør hende sikkert også til mere, end hun er (oneitis).
Det frustrerer mig bare, at jeg ikke kan finde lykke i at gå ud og knalde alle mulige andre, som jeg ved, jeg sagtens kan - og som jeg tidligere har gjort.
Noget, der dog ikke er indbildning, er, at vi virkelig har god kemi, og vi kan snakke om alt mellem himmel og jord - og gør det hele tiden. Når vi er sammen er det også bare hygge, kysse, nusse, knalde, så det er ikke sådan, jeg tror der er noget, der ikke er. Jeg tror bare, jeg har stærkere følelser for hende, end hun har for mig.

Jeg overvejer at sige, at jeg desværre har kastet mig ud i noget, jeg ikke kan leve op til. Jeg har for stærke følelser til, at jeg kan være sammen med hende, mens hun er sammen med andre. Men problemet er, at jeg dybest set godt ved, hvad hendes svar så bliver.
Det er så let at se rationelt på det, men når man er i det, så er det fandme svært at efterleve, for det gør nas. Dybest set, vil jeg jo bare være sammen med hende, men jeg ved godt, det måske ikke er det bedste for mig.
Så selvom jeg nok selv har svaret, er det altid rart at høre, hvad andre synes... Så hvad skal jeg lige gøre?
Jeg tror ikke, det er holdbart. Kan ikke forstille mig, at det "går over", hvis jeg bliver ved med at have noget med hende at gøre.
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Indlægaf Bark » man 8. sep 2014 12:37

Kom lige til at tænke...
Jeg ved jo godt, det er bedst bare at sige, hvordan jeg har det, og hvis hun så ikke føler det samme, er det jo bedst bare at komme videre.
Man kan jo sige, at hvis hun finder ud af, at hun virkelig ikke kan undvære mig, så kommer hun jo tilbage (kliché-alert! kliché-alert).
Men det er jo rigtigt, og så kan jeg arbejde videre med mig selv.
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Indlægaf Leisure Pirate » man 8. sep 2014 12:55

Min tilgang til dette har været meditation samt bogen Mastery of Love af don Miguel Ruiz. Der har jeg lært at adskille den needy frygt og kærligheden jeg har til disse oneitiser. Det vil sige at jeg har lært at smerte kommer af frygt og er en del af det at være menneske. Og jeg har lært at jeg kan være lykkelig og elske SAMTIDIG at jeg har hjertesorg eller savner en pige. Det betyder at jeg ikke holder mig tilbage af frygt for at forholdet ingen fremtid har. Det er fint nok hvis jeg bliver ked af det. Det er en del af livet. Man kan lære at være rolig når bølgerne (følelserne) går højt.

Hvis hun ikke gider mere så fint nok, lad være med at gå amok over det. Accepter realiteten, accepter at du er ked af det, fokuser på andre ting, og fortsæt med at elsk, både hende, dig selv og andre du møder.

Men når det er sagt så skal det også siges at det selvfølgelig er en indre kamp når man bliver udfordret på den måde du beskriver hvor at den man har følelser for også vil se andre. Man skal overveje om det er noget man magter lige nu eller om det er noget man skal give slip på. Der var en interessant dokumentar på DR der hed "Carsten, konen - og deres kærester" hvor de lever efter et ideal om at være polyamorøse, men det er også tydeligt at de er meget bevidste om at de hele tiden kæmper med deres egen jalousi men at de også ser det som en form for personlig udvikling at overvinde den.
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Bark » man 8. sep 2014 13:03

Så altså, du er lykkelig, samtidig med at du har hjertesorg? Altså du er lykkelig, mens du jagter/er sammen med en pige, du i bund og grund ved, ikke vil have dig?
Eller...?

Synes ikke, det giver mening at fortsætte med at elske hende (gør jeg ikke nu, gudskelov), hvis hun ikke vil have mig. Det strider imod meget af det, jeg har lært so far.

Jamen det er jo netop det, at der er en kæmpe kamp i det... Jeg har ikke lyst til at jagte en eller noget, der ikke vil have mig eller aldrig bliver til noget. Det har jeg gjort i tre-fire måneder nu, og jeg kan mærke, jeg ikke får meget positivt ud af det. Det virker bare også som om, man kaster håndklædet i ringen, når man siger "jeg har det sådan, take it or leave it". JEG VED SKU IKKE HVAD DEN RIGTIGE LØSNING ER
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Indlægaf Kaizer » man 8. sep 2014 15:29

Aner sku ikke hvad du skal gøre, har aldrig selv stået i sådan en situration og haft det sådan. Vi har altid været enige om enten at se andre eller kun at se hinanden. Jeg synes at et åbent forhold kombinere det bedste fra to verdener. Men du må finde ud af hvor reele dine følelser er for hende; om det er real luuuve eller du bare er lidt underlig og ramt over, at hun ser andre og ikke er en engel efter dit hovede. Kan sagtens være at du udelukker dig selv fra en masse god sex og oplevelser bare pga det. Hvis det var mig ville jeg da bare smide tage det som en velsignelse at hun ville knalde med dig uden commitment, den slags har jeg haft stor glæde af, og så knalde andre piger og leve livet. Tag det som det er. Hvis set var ‘meant to be’ og I rent faktisk burde være kærester, så var set også noget I begge var enige om og havde lyst til , en fælles forståelse og ikke bare en fantasi i dit hovede.
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Indlægaf Bark » man 8. sep 2014 16:59

Jamen igen, du har ret! Men det er svært at tage det som en velsignelse, når man har følelser i klemme.
Jeg tror, det vigtigste for mig er at få pillet hende ned af piedestalen - aner ikke, hvordan hun er kommet derop til at starte med.
Skal lige siges, at vi her det sidste lange stykke tid ikke har set meget til hinanden, så det er ikke fordi jeg vælter mig i fisse og oplevelser sammen med hende.
Jeg får pt ikke meget ud af det, hvilket også er årsag til, at jeg overvejer at gøre, som jeg gør.
Jeg tænker jo også, hvis jeg siger det, som jeg har det, så vil hun jo også sige det, hvis hun oprigtigt er vild med mig - ellers kan jeg komme videre. Kan du følge mig?
Men jeg er fandme splittet!
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Næste

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?