Pige fra bibliotek

Så spørg om råd herinde!

Re: Pige fra bibliotek

Indlægaf Noah » ons 18. feb 2015 15:13

Kamikee skrev:Jeg har selv psykiske udfordringer, så jeg skal være den sidste der fraråder at date den type kvinde. Men hvis det er nu og her, at hun er/har været sygemeldt pga. "noget psykisk", så ville jeg træde meget varsomt.

Én ting er hensynet til hende; det er meget sødt og alt det.

Noget andet er, at kvinder almindeligvis kan være, øh, vanskelige. Men en kvinde med psykiske issues kan i bedste fald være temmelig ustabil, i værste fald en tikkende bombe.

Du virker heller ikke følelseskold og det kan godt være en udfordring (for dig selv). For det er svært at stille (nødvendige) krav, trække (sunde, konstruktive) grænser eller, om nødvendigt, sige stop og farvel, hvis man som mand anser kvinden som værende sårbar. Man strækker sig længere og længere, fordi man er en good guy (ej nice guy/push-over) og godt kan se, at hun har et reelt behov og ikke forsøger at manipulere (bevidst/ubevidst).
Men man risikerer, at miste sig selv i processen.

Du skal passe på dig selv.

Det er guld det der!
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Kami » tors 19. feb 2015 04:32

-13- skrev:Kamikee:

Helt korrekt, kvinder kan/er i forvejen besværlige ind imellem. Så jeg har skam også tænkt i helt samme baner som dem du fremhæver her. :)

Hun virker til, at være nogenlunde stabil, og så småt være ved at "genstarte" sin tilværelse.
Uanset om hun er stabil eller ej, har min hensigt skam aldrig været at såre hende.
Hvad det udvikler sig til, det er ikke til at sige, men selvfølgelig skal man ikke bevidst bare være en ass. :)

Igen har du meget fokus på hende - det jeg helt konkret forsøger at råde dig til, er at have fokus på dig. Du virker som en god knægt og det er pisse farligt med kvinder som hende.

Det kræver nemlig, at man kender sig selv rigtig godt - og er stærk. Så hvis hun begynder at overskride dine grænser eller stille obskure krav, så er du i stand til at sige nej og stå fast, uanset hvor sårbar hun er.

At sige fra over for mennesker man har følelser for, er svært nok uden at de samtidig virker sårbare. Man har jo lyst til at beskytte dem, man er jo i sagens natur ikke ligeglad.
Men du SKAL kunne gøre det. Du SKAL kunne sige nej, selvom hun sidder med tårer i øjenkrogene og hver en fiber i din krop skriger på at efterkomme hendes ønsker eller behov, fordi du er bange for at rive hende i stykker ellers.
Du SKAL kunne markere dine grænser, og du skal kunne gøre det uden at føle dig forkert eller dårlig tilpas.

Som nævnt er jeg selv lidt af en nutcase. Mit LTR fungerer kun godt, fordi min kæreste er lidt egocentreret. Han er ikke egoist og han er ikke et dumt svin, men uanset hvor elendigt han VED, at jeg har det, så kan han stå fast på sine grænser og han kan sige fra. Og han kan gøre det, uden at det gør ondt på ham selv, fordi han bare anser sig selv som værende fucking vigtig i sit eget liv. Det er hårdt og synd for mig, at jeg har det svært, men det har ikke en skid at gøre med hans ret til, at være den mand han er og stå fast på de ting, der er vigtige for ham.

Er du sådan en mand? For hvis ovenstående slet ikke afspejler bare en flig af den person, du selv tror at du er, så skal du finde en anden pige. Der findes så mange, og du er den rette mand for flere af dem.

Romeo og Julie var idioter, de burde have next'et hinanden.
Kami

Indlægaf -13- » tors 19. feb 2015 10:04

Kamikee:

Kan sagtens se hvad du mener, men jeg har kun én gang bukket under for urimelige krav, og det var fra en ekskæreste.
Så generelt har jeg ingen problemer med at sætte grænser. :)

Pigen er ulig andre jeg har haft kontakt med, spørgsmålet er så hvor meget.

Men jeg er bestemt ikke bekymret i forhold til mig selv, og mine grænser. :)
-13-
Seargeant O'Hara

Indlægaf Alfons » søn 22. feb 2015 23:13

Lyt til Kamikee !!!

Folk der kender mig, ved hvad jeg indeholder, og at jeg har det der skal til, for ikke at miste mig selv, i et forhold en med psykiske problemer.

Jeg HAR været der, og genkender alle tegnene når jeg ser dem, og styrer langt udenom. Det kommer selvfølgelig helt an på hvilke(n) diagnose der er stillet, men det kan meget let gå galt. Hvis det kan gå galt for mig, kan det også for dig... og det gjorde det for mig... i stor stil endda.
Alfons
President

Geografisk sted: All over

Foregående

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?