Hjælp, friendzoned inden date på fredag.

Så spørg om råd herinde!

Hjælp, friendzoned inden date på fredag.

Indlægaf Musars » tirs 17. feb 2015 14:23

Okay, jeg har en pige jeg har brug for nogle råd omkring.
Jeg har kendt hende i en del år. Vi plejede at gå til karate sammen en 2-3 gange om ugen og vi var på den måde venner via karate.
Så stoppede jeg til karate for en 3 års siden og har ikke rigtig set hende siden.
Jeg skrev så forleden til hende og inviterede hende ud (lidt inspireret af the game) til the living room, hvilket hun sagde ja til.
Da vi mødtes for at aftale detaljerne sagde hun dog "så længe det kun er for venskabs skyld."

Jeg regner med, at hun pga. vores fortid har friendzoned mig da vi jo har kendt hinanden i så lang tid.
Jeg er dog lidt i tvivl om den LJBF skal forstås som BS (regner dog ikke mig selv som AFC), en shit test eller noget tredje?

Omkring mig selv skal det siges at jeg er totalt ny i the game. Har læst the game og andet småtteri + er på dag 4 i 30-day challenge. Jeg er good-looking og det + det relativt begrænsede game jeg har, plejer at indbringe en k-close (har haft et par f-closes også ) til gymnasiefester og private fester (det er dog som oftest pigen der approacher mig og ikke omvendt). Jeg ved ikke om det er et problem at jeg har k-closet hendes gode veninde og f-closet en anden fra hendes klasse?

Det kan godt være at jeg er for NG omkring hende, har dog som sagt ikke set hende i lang tid. Så det er måske sådan hun husker mig?

Har i nogle råd/links til hvad jeg skal gøre her på fredag? Skal jeg regne med at det bliver for besværligt og så satse på bare at være venner? eller skal jeg go for it? Hvordan?

Hvis der er noget andet i gerne vil vide så bare sig det. (Håber ikke det er RTFM)
Musars
MacDaddy

Re: Hjælp, friendzoned inden date på fredag.

Indlægaf Noah » tirs 17. feb 2015 15:01

Den eneste af dine forkortelser jeg fatter er BS, så der er måske nogle ting jeg ikke får fat i.
Men når hun virker så lukket fra start, så burde du nok droppe det og bruge din tid på andre piger.
Det kommer selvfølgelig an på dit forhold til hende. Hvis du er villig til at risikere dit venskab med hende, så kan du sagtens forsøge at score hende på fredag. Hvis du derimod ikke vil risikere at miste et venskab, så skal du droppe det. Så må du selv om du vil være venner eller slet ikke have kontakt til hende.
Det er sådan set ligegyldigt. Du skal bare ikke være venner med hende, hvis det ikke er det du har lyst til.

The living room er i øvrigt en fedt sted. Sæt jer ned i sofaen nedenunder. Der er hyggeligt og godt til dates!
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Musars » tirs 17. feb 2015 16:23

Tak for svaret. Omkring forkortelserne havde jeg bare brugt den der nybegynder ordbog til at tjekke om der var nogle termer jeg syntes passede overens :D Men de er ikke centrale..
Det du siger lyder klogt, min tanke var bare at man pga. den lange tid siden sidst kunne "starte på en frisk" med hende.
Altså, var jeg i tvivl om hendes bemærkning var møntet på mig for tre års siden, om det var en bemærkning der ikke nødvendigvis betyder det store ( en slags test), eller om det vitterligt var en afvisning på forhånd sådan som du måske beskriver det.
Fedt at få svar så hurtigt og høre andres (måske nok mere erfarne) mening på det!
Musars
MacDaddy

Indlægaf Noah » tirs 17. feb 2015 18:38

Musars skrev:Tak for svaret. Omkring forkortelserne havde jeg bare brugt den der nybegynder ordbog til at tjekke om der var nogle termer jeg syntes passede overens :D Men de er ikke centrale..
Det du siger lyder klogt, min tanke var bare at man pga. den lange tid siden sidst kunne "starte på en frisk" med hende.
Altså, var jeg i tvivl om hendes bemærkning var møntet på mig for tre års siden, om det var en bemærkning der ikke nødvendigvis betyder det store ( en slags test), eller om det vitterligt var en afvisning på forhånd sådan som du måske beskriver det.
Fedt at få svar så hurtigt og høre andres (måske nok mere erfarne) mening på det!

Well, siden det er 3 år siden i sidst har set, så har du ikke så meget at ødelægge, så jeg ville give det et forsøg.
Hvis I overhovedet ikke har haft kontakt i 3 år kan det godt være møntet på dig fra dengang. Det kan også være hun har en kæreste, ikke er frisk på noget, ikke finder dig attraktiv eller alt muligt andet. Men giv det et skud.

Men du skal vide, at det er mere realistisk, at du på jeres "date" kommer til at opføre dig som du var dengang du kendte hende end, at hun oplever dig som en helt ny person.
Det er noget der sker psykologisk. Ved ikke, hvad det hedder. Men når man møder gamle venner, så har de nogle forudindtaget holdninger til, hvordan man er, der oftest ubevidst påvirker en til at opføre sig efter dem.

Bare så du er forberedt på det :)
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Desire » tirs 17. feb 2015 21:35

Jeg ville starte med at gøre forarbejdet hjemmefra for at medbringe det rigtige mindset til daten.

Der er gået 3 år så du har mange muligheder for at skabe et nyt billede af dig.
Først sæt dig ned og definer hvad kvinder tiltrækkes af helt generelt. Hvad af det har du nu, og manglede du eventuelt noget af det før?
Din opgave er så hurtigt som muligt på daten, at få vist hende "den nye dig".
Få hende til at synes du er interessant og og anderledes. Det vil vække hendes interesse.

Du er tydeligvis friendzoned og samtidig er det hendes måde at beskytte sig selv på. Men hun ville ikke ses med dig hvis ikke hun så noget i dig,
om det så er venskab eller ej er det en start. Som Noah siger er du nødt til at acceptere, at det kan gå ud over venskabet.

Dril hende, push/pull, komplimenter hende, neg hende. What ever suits you. Det vigtigste er at du viser du er en cool fyr og ikke udtrykker needyness, og trang til hende. Keep it casual.
Hvis du er for direkte tror jeg du skræmmer hende væk. Du har sat daten op og hvis du viser din interesse med det samme, så trækker hun sig vedmindre den er 110% gengældt.
I tillæg tror jeg dine chancer for at lukke samme aften er minimale vedmindre du har et super tight game.

Tror det bedste er at vise dit nye jeg, lad hende vide hvilken cool fyr hun er. Komplimenter hende for hendes kvaliteter og ikke udseende, og sig du synes hun er nice at være sammen med og det skulle i gøre noget mere.
Så er der oplæg til at du kan se hende igen hvor chancerne er bedre, og så har du også muligheden for sideløbende at arbejde på andre piger.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Musars » tirs 17. feb 2015 23:43

Super fede svar! Jeg vil følge jeres råd, og lige sætte mig ned torsdag, tænke over situationen og hvordan jeg undgår at falde i gamle vaner. Fredag vil jeg så prøve at gøre det afslappet, mens jeg er opmærksom på at vise disse nye kvaliteter, og samtidig lave noget push/pull.
Så må man tage det stille og roligt, se hvordan det går, og så tage den derfra til den tid. :)
Musars
MacDaddy

Indlægaf Leisure Pirate » ons 18. feb 2015 01:05

Jeg ville lægge ud med et cirkelspark. rent metaforisk
Brugeravatar
Leisure Pirate
Son of a gun

Indlægaf Musars » ons 18. feb 2015 11:33

;) Hvad gør i egentlig når en pige siger "let's just be friends"? Jeg ignorerede det lidt og snakkede videre..
Musars
MacDaddy

Indlægaf Desire » ons 18. feb 2015 14:42

Musars skrev:;) Hvad gør i egentlig når en pige siger "let's just be friends"? Jeg ignorerede det lidt og snakkede videre..

"Hvis ikke du tør andet ;-)"
"En invitation ud er ikke en invitation til at blive min kæreste. Der skal mere til ;-)"
"Glad for du melder det ud, var helt bange for at du ville springe på mig ;)"
"Faktisk vil jeg bare udnytte dig"
"Godt så får du intet fransk kys når vi ses".

Bare skriv noget der udtrykker du er ligeglad og brug humor.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Musars » tors 19. feb 2015 23:03

Nå, hun skrev en lang sms om at hun er blevet syg og vil flytte det til næste fredag.
Jeg tænker at en god måde at svare på er ved at vente til lige inden vi havde aftalt i morgen, og så skrive noget i stil med "ok, kan ikke næste fredag, der skal jeg ud med vennerne. torsdag og weekenden har jeg noget tid fri."
På den måde demonstrerer jeg vel high value, ligegladhed og tager initiativ?
Jeg ved dog at hun i hvert fald ikke kan torsdag, så det ville (medmindre hun kan i weekenden) nok ende med at den skulle udskydes igen. Men er det ikke meget godt at lægge hende på is?
Eller bør jeg sige ja til fredag og så lave last minute aflysning?
Musars
MacDaddy

Næste

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?