Dårlig status inden approach

Så spørg om råd herinde!

Dårlig status inden approach

Indlægaf Desire » tirs 3. mar 2015 23:18

Hej. Jeg vil vælge at fremføre mit lille dilemma her (bemærk lille) for at høre hvad i har at sige til det.

Jeg har fået et godt øje til en cute brunette på CBS. Her menes at hun er brænd hot og virker sød. Et par venner har omtalt en lækker brunette de vil konkurrere om. Viser sig at være hende, da de ser jeg er venner med hende på fb. Det næste der sker er, at jeg beslutter mig for at nu skal der ske noget. Skal dælme ikke overhales indenom - hvilket heller ikke sker - men har egentlig bare lagt hende lidt på hylden.

Humlen er at jeg kun kender hende perifært og ikke ser hende meget. Vi er i festudvalget sammen, hvilket giver mig en mulighed for at snakke med hende, hvilket kun er sket én gang so far. I festudvalget er en del af dem dog en sammentømret gruppe, som taler på tværs af holdene i hverdagen. Jeg kommer lidt ind fra sidelinjen alene uden at kende nogle af de andre. Mest af alt fordi jeg gerne vil møde nye mennesker. Mit sticking point ligger i, at jeg forestiller mig jeg har ret lav social status i den gruppe og da vi mødes sjældent snakker jeg ikke fast med nogen af dem.

Vi mødes i festudvalget i næste uge, hvor vi har møde i en time måske. Jeg har det med at gøre det sværere end det er når jeg gerne vil have pigen. Er det en random pige er det en helt anden sag med low investment. I know it's stupid. Tror mit problem er, at jeg er bange for at tabe det på gulvet, hvis ikke mit udgangspunkt er godt nok. Og jeg er vandt til at have høj social værdi blandt alle dem jeg omgås. Bare ikke her.

Nogle input til hvad jeg bør fokuserer på, lock in, cocky/funny, stærke holdninger, en masse humor etc. for at ændre det eventuelt ændre indtrykket af mig til mødet? Og ellers bare fortælle mig, at jeg skal nosse mig sammen og gøre noget ved det. Et spark bagi :P

Fortsat god aften.

- Desire
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Re: Dårlig status inden approach

Indlægaf Fame » tors 5. mar 2015 08:32

Jeg kan kun sige, hvad jeg ville gøre.

Hvis jeg anså mig for lav status i festudvalgets gruppe, ville det være fordi, jeg endnu ikke følte mig som en del af fællesskabet. Det ville jeg ændre på først.
Jeg ville ikke forsøge at blive "venner" med gruppen, men jeg ville gå ind i emnet, som de er samlet om. Dvs. at til næste møde, ville jeg ikke forsøge at "please" nogen - jeg ville forberede the shit ud af mødet. Undersøge dagsordenen meget grundigt, forberede svar til samtlige spørgsmål, forudse hvad andre ville svare, og hvis uenig, undersøge argumenter for de bedste løsninger - og have forberedt løsningsforslag til hvert enkelt emne. Jeg ville bruge tre-fire timer på forberedelse.

Til mødet ville jeg så holde lav profil, ikke tale for meget, tage mødet dybt seriøst, ikke joke for meget men forholde mig nøgternt til emnerne og dagsordenen (jeg ville ikke tage referat!). Det vil betyde, at jeg afstedkommer, ærligt, som engageret og med stort overskud (fordi jeg har stort overskud), og ikke påtrængende og larmende i mine synspunkter. Jeg ville seriøst og engageret melde mig til arbejder eller opgaver, som hun også er i, uden at kigge på hende imens (tage opgaverne alvorligt).
Så går jeg fra "lav status" til "mystisk og interessant" og et vigtigt aktiv - jeg vil bibeholde det hårde arbejde i udvalget.

Jeg ville lede efter en åbning til at tale med den hotte om et par af emnerne - være opmærksom på, hvad hun mener om tingene, finde et samtaleemne. Lede efter et hul til en sludder med hende på gange lige efter (ikke inde i gruppen) om jeres fælles arbejde. Når jeg finder samtalehullet, vil jeg være en blanding af seriøs om opgaverne og cocky-funny overfor hende. Jeg ville modsige hende ind i mellem (rapport-break), huske naturlig kino for at være tydelig i, at jeg er andet end studiekammerat og friend-zone-materiale.

Hun er nu åbnet, og resten af vejen er standard.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Desire » tors 5. mar 2015 15:37

Gode pointer - super input.

Du har helt ret i antagelsen om, at jeg ikke er en rigtig del af fællesskabet (so far at least).
Mht. Forberedelse bliver det begrænset til mental prep, hvor jeg har gjort mig nogle tanker og ellers bare satse på, at min intellekt rækker langt nok til at gøre det ud for resten. Er presset tidsmæssigt på alle fronter.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Glow » tors 5. mar 2015 16:19

Fame - super velgennemskrevet tilgang.

En yderligere addon er inden mødet at skabe små interaktioner med forkellige medlemmer af udvalget - specielt dem omkrign hende for at bygge rapport med disse. Dette vil gøre at flere ved hvem du er og disse vil være positive overfor dine punkter mm. Ikke cockyfunny stil etc men mere i den henseene at opbygge respekt omkring dig selv. Henvend dig eksempelvis til dem der har punkter eller ting du oprigtigt interesserer dig for og har gode velargumenterede eller kreative pointer vedr. så i har noget specifict at bonde om. Hvor du fagligt kan give noget til samtalen og eg. lede et mindset hvor folk siger "det er godt tænkt" = respektdannelse.
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Fame » tors 5. mar 2015 16:51

Desire skrev:Mht. Forberedelse bliver det begrænset til mental prep, hvor jeg har gjort mig nogle tanker og ellers bare satse på, at min intellekt rækker langt nok til at gøre det ud for resten. Er presset tidsmæssigt på alle fronter.

Det ville efter min mening være naivt at kunne gennemføre dette på "rutinen med intellektet". Jeg har bred erfaring med møder, både i foreninger og på organisatorisk plan, og den hårde rugbrødsforberedelse giver en emne-mæssig pondus, som en "generel overvejelse" ikke når til sokkeholderne.
Hvis du ikke laver et meget grundigt stykke forberedelse, og derefter underspiller den, så afstedkommer du fuldstændig som alle de andre. Du kommer på ingen måde til at skille dig ud som interessant, men endnu en af de andre som "mener og syntes", du kommer ikke til at lugte af "vide". Det er den stank du skal have; underspillet "viden" og ikke en halvt-faket "tror/syntes".

Jeg vil mene, at din succes med dette er proportional med den mængde forberedelse, som du ligger i mødets indhold.
Det er sådan jeg har flyttet mig ufatteligt hurtigt i organisatorisk hieraki og status - og her har du brug for netop dette i forhold til at have succes med pigen.

...Mener jeg.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Indlægaf Desire » tors 5. mar 2015 17:40

Okay god pointe. Kan være jeg skal afsætte lidt tid. Jeg kan ofte vinde et argument helt generelt set, fordi mine jævnaldrende ikke tænker meget (for meget paradise hotel og sushi..)

Jeg vil se om jeg kan forberede mig lidt. Et eller andet sted føler jeg dog det er begrænset hvor meget jeg kan forberede mig til et så ustruktureret og løst møde, hvor der mest af alt skal deles ideer? Hvad ville du gøre?. Skal jeg helt ud i at tjekke mulige festlokaler og pros and cons ved hver idé?
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Fame » tors 5. mar 2015 19:05

Jep.
Skrive korte notater til hvert punkt og huske dem.
Jeg ville ikke tage noterne med, men det givet en naturlig aura af enormt overskud (fordi man har det).

At møde uforberedt betyder, at man bruger kraft i knolden på at regne bøde deltagere og indhold ud. Med forberedelse, skal man kun regne deltagere ud, og man kan stort det (hvis man går efter det) få gennemført 90-100% af ens dagsorden.
Pointen er, at du emmer af overskud og engagement, som er key for at få hende.
I min verden kan man gøre tingene på den lette måde og den hårde måde. Forskellen er, at den hårde måde virker (rugbrødsarbejde).
Fame
Godzilla

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?