Forelsket, men røget i friendzonen, hjælp ville være dejligt

Så spørg om råd herinde!

Forelsket, men røget i friendzonen, hjælp ville være dejligt

Indlægaf math341c » ons 18. mar 2015 14:57

Hej DPF! Jeg er en ny dreng her på 17 år, lige blevet 17 i dag. Jeg fortæller jer her den korteste mulige version af historien, hvor jeg har mødt en pige gennem arbejdet, på samme alder. Siden jeg startede at arbejde i Føtex, mødte jeg denne pige. Til første personale møde, havde jeg allerede en form for tiltrækning inde på hjertet. Altså jeg går ikke så meget efter udseende. Men det var bare da hun begyndte at tale, hendes stemme var simpelthen så sød, at jeg fik et indtryk at det må være en rigtig sød person. Det gik lidt over, var ikke forelsket endnu, vi havde ikke vagter hvor vi begge skulle møde op. Hun sidder så ved kassen, og jeg går rundt i butikken :). Men pludselig en dag, tog jeg en ekstra vagt. Jeg tog min pause, og hun havde også pause der. Hun var i kantinen, og begyndte at tale til mig. Altså om alt gik fint osv. Selvfølgelig svarede jeg at alt gik fint. Jeg satte mig på et bord for mig selv. Jeg spurgte hende om det samme, om hun ikke havde travlt. Så satte hun sig lige foran mig og smilte rigtig meget. Fra den dag er vi blevet gode venner. Skrive med hinanden osv. Hun virkede virkelig flirtende i den kantine. Men så adder jeg hende på facebook, og finder ud af at hun er i forhold, og der får jeg det ondt på hjertet :(. Men jeg var ikke overrasket, hvem ville ikke have sådan en sød pige?

Nutiden: Nu kender vi hinanden i 2 måneder.
Vi har mødt hinanden igen til en gymnasiefest. Vi går begge på HTX, bare forskellige afdelinger. Men fester forgår på den store afdeling. Vi mødtes til den fest. Jeg fandt hende. Hun tog fat i mig og vi omfavnede hinanden, og hun sagde jeg var en rigtig god ven. Intet mere sketer der. Hendes opførsel var lidt som om, hun ikke havde en kæreste, hun rørte kun ved mig ikke de andre hun faktisk kendte.

Men nu for et par dage siden, var vi ude i byen sammen, for at få en kop kaffe, jeg inviterede hende ud, som manden som standard gør :D. Vi har snakket rigtig meget sammen, grinet, og snakket seriøst om, hvad vi vil i fremtiden osv. Altså vi er enige i næsten alle holdninger, fx vi har diskuteret om invandringen i Danmark, hvor jeg sagde at det skal strammes og hun var meget enig. Det eneste som vi griner af, er at hun kan lide Apple, og jeg hader Apple, og er Android fan :D

Okay, nok history. Mit problem er at jeg er vild med hende, men jeg er vidst røget i friendzonen :( Hvad kan jeg gøre? Hvordan kan jeg afkode at hun kan lide mig? Fordi det er mega svært. En ting jeg lagde mærke til da vi snakkede, så ringede hendes kæreste, jeg kunne godt høre hvad han sagde. Jeg kunne høre kærsten spurgte hvad hun lavede, og hun sagde ikke at hun var ud med mig? Hun sagde at hun bare var på biblioteket og cykler snart hjem. Da klokken var mange, sagde hun at hun bliver nød til at gå, da hun skal have aftens mad, ikke at hun skal til kæresten og spise aftensmad med ham. Som kvinder tit gøre for at advare, at hun faktisk er optaget, og det er seriøst, som andre af mine venner har oplevet.

Hun er mega dårlig til beskeder jeg ved ikke hvorfor. Når jeg skriver til hende på facebook. Så skriver hun bare korte svar tilbage. Altså i weekenden kan hun godt skrive mere, der gør mig super glad, men der er også de typer der ikke kan lide tekst kommunikation. Hvis det er face to face, snakker hun rigtig, rigtig meget. Og det er mega sødt :)

Jeg er ikke interesseret i at overtage hende og sparke kæresten væk. Jeg er interesseret at hun også bliver vild med mig, og så vælger hun mig, da jeg er måske bedre. Jeg ved ikke hvordan jeg skal signalere at jeg godt kan lide hende, jeg tør ikke at sige det direkte. Hun kigger altid mig i øjnende når vi snakker i kantinen, eller smiler meget sødt.

Jeg har tænkt mig at invitere hende hjem til mig, og jeg har drøm om at være pilot, og jeg har flight simulator der hjemme. Jeg vil meget gerne vise hende hvordan det forgår, og dele al den viden jeg har, imponere hende. Og jeg har fortalt hende om forskellige systemer i flyvning. Men jeg er mega bange for at jeg får afvisning :(

Håber i kan hjælpe min situation. Hilsen math341c :)
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Geografisk sted: Nordjylland

Re: Forelsket, men røget i friendzonen, hjælp ville være dej

Indlægaf Fame » ons 18. mar 2015 16:58

Flight simulator? Seriøst?

Tag du og læs lidt rundt herinde, og lær dig SF de forskellige teorier og muligheder.

Når dit udgangspunkt er at imponere hende med dine evner til at styre en flyvemaskine på en computer, vil jeg påstå, at løsningen på din problemstilling rækker længere end noget "brevkasse-svar" herinde vil kunne give dig.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf math341c » ons 18. mar 2015 17:28

Hvorfor så negativ :(. Jeg vil gerne vise hende noget unikt som ingen af mine andre venner gør. Jeg vil share min fritidsinteresse. Skal jeg gå rundt og spille smart ligesom alle andre, at jeg kan give en biograf billet?
Og jeg tror du fuldstændig har misforstået mig. Det er ikke et spil, hvor du bruger pil tasterne til at spille. Det er en simulation man faktisk bruger til at udanne rigtige piloter. Så det er faktisk ret seriøst.

Være sød at tage et kig på denne video, og se hvad jeg virkeligt mener :) Prøv at se hvor lang tid videoen tager :) Bare tag et hurtigt kig, hvad jeg faktisk mener ;)
https://youtu.be/pygPL1JGcCI?t=11m39s

Men hvad kan jeg så gøre for at imponere, jeg har en ven der slet ikke gider i skole, og spiller kun hele dagen lang. Og han har en kæreste. Jeg er ikke den lucky der. Altså har været i forhold én gang.
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Indlægaf Fame » ons 18. mar 2015 17:41

math341c skrev:Men hvad kan jeg så gøre for at imponere, jeg har en ven der slet ikke gider i skole, og spiller kun hele dagen lang. Og han har en kæreste. Jeg er ikke den lucky der. Altså har været i forhold én gang.

Læs igen: Tag du og læs lidt rundt herinde, og lær dig af de forskellige teorier og muligheder.
Der er ikke en "super hurtig og stensikker løsning", som andre lige kan skrive til dig i et snuptag.
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Indlægaf Desire » ons 18. mar 2015 18:29

Fame har ret godt styr på at få kvinder til at ville have ham, så tag og lyt til hans råd.
Mht. din ide med Flight Simulator; så handler det i min verden om hvordan det præsenteres. Hvis det virkelig er noget du brænder for vil hun synes om det. Kvinder elsker at høre om vores passioner, bare se hvor nemt virkelig passionerede mennesker tiltrækker kvinder. Men det er måske ikke det du skal lægge ud med. Jeg ved det ikke.

En kort analyse af det du skriver: Hun virker oprigtig interesseret i dig. Og ikke kun som ven. Grunden til at hun kalder dig ven er for at retfærdiggøre sin egen opførsel overfor dig. Hun lyver tilmed for sin kæreste. Men kvinder har deres anti slut defense og derfor har hUn behov for at bilde sig selv ind, at i to kun er gode venner og der ikke er andet i luften.

Hvad du kan gøre: Fortsæt med at se hende, rør hende når i taler, dril hende og skub hende væk når hun er flabet osv. der skal meget til før en pige udskifter sin kæreste med en anden. Især Fordi Hun Ikke vil virke løs på tråden.
Bliver det for hårdt for dig, at hun bliver med ham så må du fryse hende ude og fokusere på dig selv. måske kommer hun til savne dig så meget, at hun slår op med kæresten og opsøger dig, ubevidst at du var en medvirkende faktor til at hendes forhold gik i stykker.

Der er også en anden mulighed som er at bekende kulør. Fortæl hende at du længe har været tiltrukket af hende, men ikke har gjort noget ved det på grund af hendes kæreste. stemningen bliver tung derefter, hvorfor du hurtigt skifter emne. Så ved hun Hvordan landet ligger, og hun må selv vælge hvad hun vil. Lægges følelsen af at hun mister chancen for at få dig oveni så står du ok stærkt.

alt ovenstående behøves ikke være korrekt. Det er hypoteser efter bedste evne Og på et spinkelt grundlag.

I sidste ende er det bedste råd jeg kan give dig: hold dig fra optagede piger. Fokuser på dig selv og vis interesse for mange piger. Så kommer den du vil have som regel til dig helt af sig selv.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf math341c » ons 18. mar 2015 18:56

Desire skrev:Fame har ret godt styr på at få kvinder til at ville have ham, så tag og lyt til hans råd.
Mht. din ide med Flight Simulator; så handler det i min verden om hvordan det præsenteres. Hvis det virkelig er noget du brænder for vil hun synes om det. Kvinder elsker at høre om vores passioner, bare se hvor nemt virkelig passionerede mennesker tiltrækker kvinder. Men det er måske ikke det du skal lægge ud med. Jeg ved det ikke.

En kort analyse af det du skriver: Hun virker oprigtig interesseret i dig. Og ikke kun som ven. Grunden til at hun kalder dig ven er for at retfærdiggøre sin egen opførsel overfor dig. Hun lyver tilmed for sin kæreste. Men kvinder har deres anti slut defense og derfor har hUn behov for at bilde sig selv ind, at i to kun er gode venner og der ikke er andet i luften.

Hvad du kan gøre: Fortsæt med at se hende, rør hende når i taler, dril hende og skub hende væk når hun er flabet osv. der skal meget til før en pige udskifter sin kæreste med en anden. Især Fordi Hun Ikke vil virke løs på tråden.
Bliver det for hårdt for dig, at hun bliver med ham så må du fryse hende ude og fokusere på dig selv. måske kommer hun til savne dig så meget, at hun slår op med kæresten og opsøger dig, ubevidst at du var en medvirkende faktor til at hendes forhold gik i stykker.

Der er også en anden mulighed som er at bekende kulør. Fortæl hende at du længe har været tiltrukket af hende, men ikke har gjort noget ved det på grund af hendes kæreste. stemningen bliver tung derefter, hvorfor du hurtigt skifter emne. Så ved hun Hvordan landet ligger, og hun må selv vælge hvad hun vil. Lægges følelsen af at hun mister chancen for at få dig oveni så står du ok stærkt.

alt ovenstående behøves ikke være korrekt. Det er hypoteser efter bedste evne Og på et spinkelt grundlag.

I sidste ende er det bedste råd jeg kan give dig: hold dig fra optagede piger. Fokuser på dig selv og vis interesse for mange piger. Så kommer den du vil have som regel til dig helt af sig selv.

Hey tak for dit svar, mange tak! Shit man, du har styr på det hele mand! :)

Jeg har ikke noget imod fame. Jeg tror han har tænkt, at jeg vil vise et fly spil fra 98 ;). Men ja, jeg tænker seriøst på pilot uddannelsen, men det koster de 700k så det kan være at det kun bliver min hobby på pc :)
Men som pilot, ved vi godt hvad approach betyder og skal vide det, det er et vigtigt begreb :) Og vi bruger det også på kvinder såe ja :D

Men altså, altid når jeg går gennem de kasser i butikken, så starter hun altid med at smile til mig :) Engang for bare at tjekke, så gik jeg ind i kantinen hvor jeg og hun var der. Jeg kiggede ikke på hende, og sagde intet. Og så kommer den igen, at hun interagerer først. Jeg har mærket flirt fra hendes side, er næsten 100% sikker.

Men kan du forklare mig én ting?
Før vi skulle have den kaffe der. Skrev vi meget sammen. Hun anbefalede et sted, da hun mente at det var et meget hyggeligt sted osv.
Siden vi kom hjem, står jeg op næste morgen og skriver til hende. Beskederne er set men hun skriver ikke tilbage, jeg ved ikke hvorfor. Og når jeg så møder hende på arbejde og taler med hende. Så går det over?

Tro mig, hvis jeg skulle holde mig væk fra folk der er optaget, så vil jeg helst være single, fordi typisk de piger der er optaget, er de søde. Min venner har fortalt om nogle piger, det er helt sygt at høre om det. Men som jeg sagde før, vil jeg have hende til at vælge mig, ikke mig der skal sparke kæresten ud.
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Indlægaf Fame » ons 18. mar 2015 19:29

Du er 17, så din erfaring omkring piger i forhold vs. piger der er single, er nok begrænset.

Jeg vil helt klart anbefale dig, at holde dig fra de piger, som er i forhold. Det giver helt unødvendigt drama, og der er mange (sindsygt mange) single-piger, som er super cool.

Det er som sådan ikke dit fly-simulator spil jeg er imod, det er mere din tilgang til pigen. Du skal aldrig imponere en pige med "et eller andet, som du kan". Og der hvor du er nu i dit liv, burde du (hvis du vil og har lyst) give dig til at undersøge hvordan man tiltrækker piger helt fra bunden.
Det som jeg tænker, er fjollet, at du indirekte skriver, er, at du forventer en opskrift herinde til hvordan du lige kan få "hende der", og så er alt ellers godt. For at få de her teknikker og metoder til at virke effektivt, kræver det massiv træning og vilje - derfor skriver jeg også, at der ikke er en "hurtig løsning".

Det virker heller ikke til, at du selv har undersøgt al det materiale, som der er herinde, før du spørger (det er der intet imod, men lidt indsats skader ikke).

Grundlæggende kan du gøre tingene på to måder:
A) Den hårde måde
B) Den lette måde
Forskellen er, at den hårde måde virker (du ville vel heller ikke blot spørge en pilot om "hvordan flyver man fra Kolding til Hong Kong", og derefter forvente, at du straks kan flyve? Nej, du træner og øver som ind i helvede - det samme gælder for at forføre piger).
Fame
Godzilla

Indlægaf Cheriot » ons 18. mar 2015 19:32

Mht. til det med fly simulator vil jeg bare sige at du skal huske på at det er din egen særlige interesse og ikke hendes (medmindre du ved hun rent faktisk deler interessen). Og hvad du synes er mega fedt ikke nødvendigvis er noget hun synes er særlig fedt eller spændende i det hele taget. Så det ville nok være en noget bedre idé at planlægge en fællesaktivitet der er lidt mere spændende for jer begge (medmindre hun naturligvis virker som en pige der vil synes den slags er super fedt) og så blot lige fortælle hende om din fly simulator og den interesse ved siden af.

Det er typiske de piger der optaget som er søde? Hmm.. Medmindre de går fra kæreste til kæreste udenvidere, så vil de piger du synes er søde også være single på et eller andet tidspunkt.
"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." - Les Brown
Brugeravatar
Cheriot
King Kong

Indlægaf math341c » ons 18. mar 2015 19:38

Fame skrev:Du er 17, så din erfaring omkring piger i forhold vs. piger der er single, er nok begrænset.

Jeg vil helt klart anbefale dig, at holde dig fra de piger, som er i forhold. Det giver helt unødvendigt drama, og der er mange (sindsygt mange) single-piger, som er super cool.

Det er som sådan ikke dit fly-simulator spil jeg er imod, det er mere din tilgang til pigen. Du skal aldrig imponere en pige med "et eller andet, som du kan". Og der hvor du er nu i dit liv, burde du (hvis du vil og har lyst) give dig til at undersøge hvordan man tiltrækker piger helt fra bunden.
Det som jeg tænker, er fjollet, at du indirekte skriver, er, at du forventer en opskrift herinde til hvordan du lige kan få "hende der", og så er alt ellers godt. For at få de her teknikker og metoder til at virke effektivt, kræver det massiv træning og vilje - derfor skriver jeg også, at der ikke er en "hurtig løsning".

Det virker heller ikke til, at du selv har undersøgt al det materiale, som der er herinde, før du spørger (det er der intet imod, men lidt indsats skader ikke).

Grundlæggende kan du gøre tingene på to måder:
A) Den hårde måde
B) Den lette måde
Forskellen er, at den hårde måde virker (du ville vel heller ikke blot spørge en pilot om "hvordan flyver man fra Kolding til Hong Kong", og derefter forvente, at du straks kan flyve? Nej, du træner og øver som ind i helvede - det samme gælder for at forføre piger).

Mange tak for svar :) Kan du give et link til hvilken gruppe af trådende jeg skal over til, til at læse de materialer?
Jeg søger ikke opskrift, jeg søger efter råd og hjælp til hvordan jeg kan gå videre med dette. Vi har en hypotese at hun er muligvis vild med mig, da skal jeg ud at teste, ellers så bliver jeg ved med at tænke på det, og der lidt træls.

Men i har hjulpet meget, det er virkelig et godt forum det her, det må jeg sige. Thumbs up!
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Indlægaf Fame » ons 18. mar 2015 20:18

Det virker ikke til, at du har brugt tid på selv at opsøge noget.
Uanset hvilken side du stort set går ind på herinde, er der et fast opslag "Gode tråde": viewtopic.php?f=34&t=2579
Fame
Godzilla

Næste

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?