Forelsket, men røget i friendzonen, hjælp ville være dejligt

Så spørg om råd herinde!

Re: Forelsket, men røget i friendzonen, hjælp ville være dej

Indlægaf math341c » lør 11. apr 2015 15:14

Status update. Hej alle sammen igen, jeg siger kæmpe stort tak igen, at i vil hjælpe mig.

Jeg var så til den gymfest i går, og det gik ikke så godt. Altså det var virkelig fedt, jeg mødte nye fyre og lavede ballede med mine venner. Men ikke med damerne.
Jeg kom ind med min ven, vi satte os foran hinanden og snakkede om alt muligt. Vi var i fine jakkesæt osv. Vi skabte meget opmærksomhed i bussen på vej til skolen xD, det var nice :) Vi havde også hat og briller på.

Men ja, senere satte jeg mig ved nogle forskellige borde, ikke så mange, men lidt. Jeg fik snakket med nogle fyre. Jeg fik også danset på danse scenen, men det var umuligt, at skaffe sig en partner. Pigerne lavede deres egne lukkede cirkler, også vi drenge lavede vores egen cirkler. Jeg dansede nok godt, da der var pludselig en drenge cirkel der pegede på mig og inviterede mig ind. Jeg kom dog ind i en cirkel med både drenge og piger senere, men pigerne dansede typisk med andre piger. Der var flest drenge til den fest. Jeg droppede dansen, fordi det var umuligt. Jeg kiggede rundt, der var ingen steder hvor der sad piger alene. Det lykkedes mig at lave en enkelt approach, jeg så pludselig en pige sidde alene. Jeg sagde hej, men hun kiggede bare væk, så jeg gik videre. Der var ikke rigtigt nogen der virkede interesseret. Men så, så jeg pludselig hende pigen jeg er forelsket i, ved indgangen, jeg lod som om jeg ikke så hende. Men ja pludselig når jeg går forbi bordene fordi jeg skal have en drink, føler jeg pludselig én der kilder mig i nakken bagved, og det er selvfølgelig hende "jeg bliver opsøgt der" som i siger. Jeg siger hej osv, og hun smiler til mig, men vi går væk fra hinanden, fordi der simpelthen er så mange folk der skal forbi. Men så køber jeg den drink, og går over til en af mine gode venner. Vi drikker lidt sammen osv. Hun kommer så, til mig og kilder mig i rykken osv, og sætter sig ved siden af mig, hun spørger mig om forskellige ting og smiler. "Igen opsøgt?". Vi laver nogle jokes, vi har den typiske joke hvor vi modsir hvilken af de to afdelinger af skolen er bedst xD. Men så laver jeg lidt den cat string Theory, dvs jeg danser mens jeg sidder ned og ser alle mulige andre steder i luften og snakker med min ven. Hun rejser sig så og går et andet sted hen. Jeg får danset lidt sammen med min ven ved siden af hinanden. Vi stopper, og skal have noget luft udenfor. Pigen sidder så ved indgangen, hun fanger min opmærksomhed igen "der er vi igen, opsøgt". Jeg prøver at ignore, men hun får fadt i mig. Hun tager fadt i mig og rører mig ved kroppen, altså kilder mig på brystkassen og armen. Vi snakker bare en smule hvordan det går med festen osv. Men jeg går så ud med min ven. Mig og min ven blev trædte, han var så flink at hans far kunne køre mig hjem, der sluttede festen.

Altså jeg ved godt at det her måske er filosofi, men alt indikererede til den fest, at jeg skal gå efter hende. Det var hele tiden hende der virkede interesseret og åben. Hun fangede min opmærksomhed som flere gange som jeg skrev, hun kiggede mig i øjnene og smilede da vi gik forbi hinanden. Jeg føler ikke at jeg bliver hooked, fordi hun gør det ikke bare når det passer hende, hun approacher mig som jeg skrev osv.

Hvad skal jeg gøre? Er lidt blank. Jeg er nu igen inde i det der følelses bum, at jeg hele tiden tænker på hende, men hun har en kæreste.
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Desire » lør 11. apr 2015 16:47

Hvad tror du der vil ske når du tager det skridtet videre? Forestiller du dig, at hun bare kaster sig i armene på dig og siger: 'snav mig i gulvet" ?

Dance floor: Det lyder da lidt ærgerligt til den fest? Kvinde cirkler er jo standard. Det sker overalt og hele tiden. Man skal bare lære at bryde ind. Siger ikke det er let.

Du snakker også om at ingen piger sidder alene. Hvorfor skal de også det? Sjældent de lækreste piger sidder alene. Som regel er de omringet af fyre og tøsser. Du skal åbne grupper.

Du skriver flere gange, at du ikke snakkede med andre, men aldrig dine følelser og tanker. Hvorfor ikke? Var du bange for at tale med dem? Vidste ikke hvad du skulle sige?

Jeg tror ikke du -som tingene er lige nu - har gode chancer med hende pigen. Ja hun er tilsyneladende lidt vild med dig, hvorfor hun hele tiden skal røre dig. Men jeg vil umiddelbart vurdere, at det mest sandsynlige er, at idet du bekender kulør, og hun ikke længere kan sætte et 'uskyldig' skilt på sine handlinger, så trækker hun sig 100% og siger, at hun bare ser dig som en god ven.

Men igen Igen. Gisninger.

Måske skal du bare få det ud af verden. Du er jo plaget. Af kærlighed. Det kan være noget rod nogle gange :-)
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf math341c » lør 11. apr 2015 17:34

Desire skrev:Hvad tror du der vil ske når du tager det skridtet videre? Forestiller du dig, at hun bare kaster sig i armene på dig og siger: 'snav mig i gulvet" ?

Dance floor: Det lyder da lidt ærgerligt til den fest? Kvinde cirkler er jo standard. Det sker overalt og hele tiden. Man skal bare lære at bryde ind. Siger ikke det er let.

Du snakker også om at ingen piger sidder alene. Hvorfor skal de også det? Sjældent de lækreste piger sidder alene. Som regel er de omringet af fyre og tøsser. Du skal åbne grupper.

Du skriver flere gange, at du ikke snakkede med andre, men aldrig dine følelser og tanker. Hvorfor ikke? Var du bange for at tale med dem? Vidste ikke hvad du skulle sige?

Jeg tror ikke du -som tingene er lige nu - har gode chancer med hende pigen. Ja hun er tilsyneladende lidt vild med dig, hvorfor hun hele tiden skal røre dig. Men jeg vil umiddelbart vurdere, at det mest sandsynlige er, at idet du bekender kulør, og hun ikke længere kan sætte et 'uskyldig' skilt på sine handlinger, så trækker hun sig 100% og siger, at hun bare ser dig som en god ven.

Men igen Igen. Gisninger.

Måske skal du bare få det ud af verden. Du er jo plaget. Af kærlighed. Det kan være noget rod nogle gange :-)

Hey tak for svar. Ja jeg var lidt bange for, og vidste ikke hvad jeg skulle sige osv. Det skal jeg nok øve mig i.

At bekende kulør, mener så bare at jeg skal fortælle hende at jeg har været forelsket i hende i noget tid?

Jeg forstår ikke dine sidste sætninger, du siger først at hun nok er lidt vild med mig, men så bagefter at hun trækker sig fra og siger at hun ser mig kun som god ven?
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Indlægaf Desire » lør 11. apr 2015 19:32

Du har skrevet 3 sætninger så for overskuelighedens skyld:

1) Du SKAL være bange (læs: nervøs). Det er vi alle. Men det er roden til alt ondt. Du har intet at miste. Og hvad du siger er ret så ligegyldigt.
Prøv at tænk på alle de gange hvor du random er faldet i snak med folk. Er der nogen af gangene hvor der fra start af er blevet leveret den fedest one-liner replik? Nej vel?! Det handler bare om at GØRE NOGET, i stedet for ikke at gøre noget.
Som Kamikee her på forummet så flot fik sagt her forleden: Vi fortryder sjældent (ALDRIG) de ting vi gør, men derimod de ting vi aldrig fik gjort.

2) Mjaaa.. Pas nu på ikke at lave en Ted Mosby. Du skal ikke skræmme hende væk. Husk hvad jeg har fortalt om Cat String Theory.
Hvad tror du er mest spændende; fyren der lægger sig for fødderne af hende, fortæller hvor dybt han elsker hende og håber hun vil tage ham,
eller fyren der med et smil og et glimt i øjet fortæller, at han synes hun er ret så tiltrækkende, og så lader den ligge der?

Jeg ville personligt sige noget i retning af, at jeg føler mig tiltrukket af hende, men at jeg ikke er interesseret i piger der har kæreste på. (Cat String -> du bekender kulør og siger du er vild med hende, men samtidig lægger du dig ikke for fødderne af hende).

3) Forstår eller ikke vil forstå?....

Du bliver ved med at se på hele den her situation ud fra din egen næsetip i stedet for at se lidt objektivt på det eller reelt set gøre det kloge i at prøve at sætte dig i hendes sted. Prøv at udfordre dig selv ved at lege, at du er hende. Hvordan ville du reagere hvis en fyr som dig henvendte sig? Og hvordan kunne det komme til at føles godt / skidt (set med hendes øjne).

Det jeg forsøger er at forklare dig er situationen set på afstand og ikke gennem dine øjne.
Ja hun er vild med dig. Lidt. Meget. Ved ikke. Det er også lige meget. Pointen er at hun har en kæreste. Og uanset hvad så vil en kvinde typisk holde sig til ham da det er trygt og kendt. Hvorimod du er spændende, men ukendt i tryghedsforstand = fare.
Kvinder har også en enorm drivkraft under navnet Anti Slut Defense. Så længe hun kan undskylde sine berøringer af dig m.v. som uskyldige handlinger (overfor hende selv og verden, men mest af alt bilde sig selv det ind) er det helt okay, men så snart "uskyldigheden" forsvinder så kan hun ikke fortsætte med det. Så er det all in eller no go. Fordi når det ikke længere er uskyldigt er det noget helt andet. Det er nemlig at sende forkerte signaler når man har en kæreste og det er ikke okay i kvinders øjne, og her vil hendes Anti Slut Defense så komme til utryk. Hun vil ikke være en slut.
Måden at klare sig ud af situationen er, at kvinder hader at afvise mænd, hvorfor hun typisk vil prøve at snige sig udenom, og det er typisk ved at sige noget i stil med "jamen du er jo bare en ven, eller jeg troede ikke du tog det sådan bla bla bla".. Hvad hun siger er ligegyldigt, det er betydningen du skal forstå.

Tror det kunne være super lærerigt for dig at prøve at sætte dig lidt i hendes sted. Prøv at forstå hendes tanker og hvorfor hun handler som hun gør.
Jeg har ikke læst mig til det meste af det jeg skriver nu. Det er ren intuition ud fra mit meget begrænsede kendskab til kvinder set i betragtning af min unge alder :P
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf math341c » lør 11. apr 2015 20:04

Desire skrev:Du har skrevet 3 sætninger så for overskuelighedens skyld:

1) Du SKAL være bange (læs: nervøs). Det er vi alle. Men det er roden til alt ondt. Du har intet at miste. Og hvad du siger er ret så ligegyldigt.
Prøv at tænk på alle de gange hvor du random er faldet i snak med folk. Er der nogen af gangene hvor der fra start af er blevet leveret den fedest one-liner replik? Nej vel?! Det handler bare om at GØRE NOGET, i stedet for ikke at gøre noget.
Som Kamikee her på forummet så flot fik sagt her forleden: Vi fortryder sjældent (ALDRIG) de ting vi gør, men derimod de ting vi aldrig fik gjort.

2) Mjaaa.. Pas nu på ikke at lave en Ted Mosby. Du skal ikke skræmme hende væk. Husk hvad jeg har fortalt om Cat String Theory.
Hvad tror du er mest spændende; fyren der lægger sig for fødderne af hende, fortæller hvor dybt han elsker hende og håber hun vil tage ham,
eller fyren der med et smil og et glimt i øjet fortæller, at han synes hun er ret så tiltrækkende, og så lader den ligge der?

Jeg ville personligt sige noget i retning af, at jeg føler mig tiltrukket af hende, men at jeg ikke er interesseret i piger der har kæreste på. (Cat String -> du bekender kulør og siger du er vild med hende, men samtidig lægger du dig ikke for fødderne af hende).

3) Forstår eller ikke vil forstå?....

Du bliver ved med at se på hele den her situation ud fra din egen næsetip i stedet for at se lidt objektivt på det eller reelt set gøre det kloge i at prøve at sætte dig i hendes sted. Prøv at udfordre dig selv ved at lege, at du er hende. Hvordan ville du reagere hvis en fyr som dig henvendte sig? Og hvordan kunne det komme til at føles godt / skidt (set med hendes øjne).

Det jeg forsøger er at forklare dig er situationen set på afstand og ikke gennem dine øjne.
Ja hun er vild med dig. Lidt. Meget. Ved ikke. Det er også lige meget. Pointen er at hun har en kæreste. Og uanset hvad så vil en kvinde typisk holde sig til ham da det er trygt og kendt. Hvorimod du er spændende, men ukendt i tryghedsforstand = fare.
Kvinder har også en enorm drivkraft under navnet Anti Slut Defense. Så længe hun kan undskylde sine berøringer af dig m.v. som uskyldige handlinger (overfor hende selv og verden, men mest af alt bilde sig selv det ind) er det helt okay, men så snart "uskyldigheden" forsvinder så kan hun ikke fortsætte med det. Så er det all in eller no go. Fordi når det ikke længere er uskyldigt er det noget helt andet. Det er nemlig at sende forkerte signaler når man har en kæreste og det er ikke okay i kvinders øjne, og her vil hendes Anti Slut Defense så komme til utryk. Hun vil ikke være en slut.
Måden at klare sig ud af situationen er, at kvinder hader at afvise mænd, hvorfor hun typisk vil prøve at snige sig udenom, og det er typisk ved at sige noget i stil med "jamen du er jo bare en ven, eller jeg troede ikke du tog det sådan bla bla bla".. Hvad hun siger er ligegyldigt, det er betydningen du skal forstå.

Tror det kunne være super lærerigt for dig at prøve at sætte dig lidt i hendes sted. Prøv at forstå hendes tanker og hvorfor hun handler som hun gør.
Jeg har ikke læst mig til det meste af det jeg skriver nu. Det er ren intuition ud fra mit meget begrænsede kendskab til kvinder set i betragtning af min unge alder :P

Mange tak igen. Tusind tak Desire! Men helt ærligt, der var ingen i festen der gik rundt til alle, de fleste var bundet sammen til deres klasser, eller på tværs af klasser, fx en af min venners venner der kendte én fra peralleklassen, som kom over til os :) Jeg lærte 6 fyre at kende lidt i alt. Jeg mødte fx en fyr også på danse scenen, han kunne heller ikke finde en partner, så prøvede vi begge to at approache men no luck.

Så hvis jeg skulle formulere min sætning. Hej [Hendesnavn], jeg har tænkt på et stykke tid, at fortælle dig det. Jeg vil fortælle dig at jeg synes du virker tiltrækkende, når du smiler til mig og altid vil tale til mig. Jeg synes du virkelig er en sød og skøn person, men du har jo en kæreste så det ville være dårlig stil af mig at gøre noget. Jeg synes du bare skulle vide det :)
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Indlægaf Desire » lør 11. apr 2015 21:08

Ved du hvorfor vi alle elsker sprut? Fordi det fjerner alle vores normale begrænsninger og lukkede grupper. Folk tør være spontane og åbne.
Når du starter på et nyt arbejde er der også lukkede grupper, men du er tvunget til at finde din plads, hvorfor du som nyansat altid vil forsøge at finde en plads i selskabet til dig. Vi danner altid lukkede grupper. Det gælder både til fester, på job og alle andre sociale aktiviteter.
Det er ikke anderledes end til din fest. Du gør det bare til en umulig opgave, hvilket det ikke er.
Lærer man først at bryde disse grupper åbner der en hel ny verden af sociale muligheder op.

Når du har lært en ny fyr at kende spørg du da bare "hvilke piger her kender du?" og bagefter siger du til ham, at i da skal gå over at tale lidt med dem. Så let er det. Lukkede grupper er til for at blive brudt. Jeg hader det selv, men det er så kæmpe en bonus når man gør det.

Jeg synes selv du skal finde frem til hvordan du vil formulerer det så det ikke bliver kunstigt.

Men igen; prøv at sætte dig lidt ind i hendes sind. Hvis hun skal forholde sig for meget til det og du er ultra seriøs så bliver det mega akavet.
Prøv at gøre det lidt drillende og sjovt, og vær klar til lynhurtigt at skifte emne hen til et eller andet random du har forberedt på forhånd: "men forresten din hund Rollo, hvad med bla bla bla" hvis stemningen bliver forkert.

Og på comment til din specifikke sætning: Synes den bliver meget lang ift. hvad dit budskab er. Gå dog lige til stålet?
Jeg vil ti gange hellere gå hen til en pige på gaden og sige: "Jeg bliver simpelthen nødt til at sige, at du ser SÅ sød ud!",
end jeg vil sige: "Hej du, ja undskyld jeg stopper dig, men efter jeg så dig har jeg lidt tænkt på, at jeg egentlig gerne vil sige til dig, at ja altså du ser ret pæn ud, at du ved det. Synes bare du skulle vide det".

Og mht. "synes bare du skal vide det". Det lyder igen som om du er underdanig og bare vil ud med dine følelser, for derefter at stille dig hen i hjørnet og være ked af, at du ikke kan få det du vil have. Hvis du vil have noget så må du kæmpe lidt for det.

Det allerbedst ved den sætning jeg formulerede i sidste indlæg var, at den slutter med "men jeg er ikke til piger der er optaget". Så er du pludselig lidt uden for rækkevidde og har reelt set sagt, at du er vild med hende, men ikke er interesseret alligevel. Det vil hun undre sig over.
Hvis du derimod siger noget såsom "det er dårlig stil" så siger du indirekte, at det er en ekstern faktor i form af en norm der betyder du ikke gør noget. Vær en mand og tag ansvar! Du tager hvad du vil have! Og hvis ikke du vil have en kvinde med kæreste på, så siger du at du ikke vil have hende, men giver hende chancen for at smide sin kæreste for at få dig.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf math341c » lør 11. apr 2015 21:18

Desire skrev:Ved du hvorfor vi alle elsker sprut? Fordi det fjerner alle vores normale begrænsninger og lukkede grupper. Folk tør være spontane og åbne.
Når du starter på et nyt arbejde er der også lukkede grupper, men du er tvunget til at finde din plads, hvorfor du som nyansat altid vil forsøge at finde en plads i selskabet til dig. Vi danner altid lukkede grupper. Det gælder både til fester, på job og alle andre sociale aktiviteter.
Det er ikke anderledes end til din fest. Du gør det bare til en umulig opgave, hvilket det ikke er.
Lærer man først at bryde disse grupper åbner der en hel ny verden af sociale muligheder op.

Når du har lært en ny fyr at kende spørg du da bare "hvilke piger her kender du?" og bagefter siger du til ham, at i da skal gå over at tale lidt med dem. Så let er det. Lukkede grupper er til for at blive brudt. Jeg hader det selv, men det er så kæmpe en bonus når man gør det.

Jeg synes selv du skal finde frem til hvordan du vil formulerer det så det ikke bliver kunstigt.

Men igen; prøv at sætte dig lidt ind i hendes sind. Hvis hun skal forholde sig for meget til det og du er ultra seriøs så bliver det mega akavet.
Prøv at gøre det lidt drillende og sjovt, og vær klar til lynhurtigt at skifte emne hen til et eller andet random du har forberedt på forhånd: "men forresten din hund Rollo, hvad med bla bla bla" hvis stemningen bliver forkert.

Og på comment til din specifikke sætning: Synes den bliver meget lang ift. hvad dit budskab er. Gå dog lige til stålet?
Jeg vil ti gange hellere gå hen til en pige på gaden og sige: "Jeg bliver simpelthen nødt til at sige, at du ser SÅ sød ud!",
end jeg vil sige: "Hej du, ja undskyld jeg stopper dig, men efter jeg så dig har jeg lidt tænkt på, at jeg egentlig gerne vil sige til dig, at ja altså du ser ret pæn ud, at du ved det. Synes bare du skulle vide det".

Og mht. "synes bare du skal vide det". Det lyder igen som om du er underdanig og bare vil ud med dine følelser, for derefter at stille dig hen i hjørnet og være ked af, at du ikke kan få det du vil have. Hvis du vil have noget så må du kæmpe lidt for det.

Det allerbedst ved den sætning jeg formulerede i sidste indlæg var, at den slutter med "men jeg er ikke til piger der er optaget". Så er du pludselig lidt uden for rækkevidde og har reelt set sagt, at du er vild med hende, men ikke er interesseret alligevel. Det vil hun undre sig over.
Hvis du derimod siger noget såsom "det er dårlig stil" så siger du indirekte, at det er en ekstern faktor i form af en norm der betyder du ikke gør noget. Vær en mand og tag ansvar! Du tager hvad du vil have! Og hvis ikke du vil have en kvinde med kæreste på, så siger du at du ikke vil have hende, men giver hende chancen for at smide sin kæreste for at få dig.

Tak, mange tak. Jeg tager mig sammen i morgen eller over morgen og gør det :) Jeg er en amatør der skal lære tingene, så det skal forklares dybere før jeg forstår det :) Men i got it know ;) Lover at lave feedback :)
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Indlægaf Desire » lør 11. apr 2015 21:22

Man skal lære at kravle før man kan gå. Alting tager sin tid. Jeg lærte heller ikke at cykle på en dag :D

Held og lykke med det.

En god ide er at forberede dig lidt mentalt på forskellige udmeldinger hun kan komme med, så du ikke bliver slået helt ud hvis hun fx. afviser dig totalt.
Kvinder kan altså også godt opføre sig som i hendes tilfælde, men hvor hendes underbevidsthed har styret hendes opførsel og hun måske ikke helt selv har tænkt så meget over, hvor meget hun egentlig rør dig osv.
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf math341c » lør 11. apr 2015 22:17

Desire skrev:Man skal lære at kravle før man kan gå. Alting tager sin tid. Jeg lærte heller ikke at cykle på en dag :D

Held og lykke med det.

En god ide er at forberede dig lidt mentalt på forskellige udmeldinger hun kan komme med, så du ikke bliver slået helt ud hvis hun fx. afviser dig totalt.
Kvinder kan altså også godt opføre sig som i hendes tilfælde, men hvor hendes underbevidsthed har styret hendes opførsel og hun måske ikke helt selv har tænkt så meget over, hvor meget hun egentlig rør dig osv.

Jeg vil helst gerne have at hun får beskeden, og der kommer til at stå at den er set, fordi så ved jeg at hun ved det og tænker måske over det.
Men ja altså hun kan jo forsvare sig med det samme, at hun har en kæreste osv, selvom hun faktisk kan lide mig.
Men jeg kan ikke se noget "boyfriend destroyer her" fordi hun indikerer tydeligt interesse, så vil jeg gerne gerne improvisere.

Men det er ikke kun at hun rører. Hun kommer specielt over til mig og snakker til mig ligesom til festen, selvom hun så at jeg har snakket med en ven. Eller på arbejdspladsen.
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

Indlægaf math341c » søn 12. apr 2015 22:37

Jeg fik så svar.

Hun har svaret, at hun har en kæreste hun holder meget af, og hun synes det er sødt, de ting som jeg har skrevet. Og at hun er glad for at jeg holder så meget af de samtaler vi har haft, og at hun også gør det.

Hun siger ikke noget med at jeg er en god ven eller noget.
Ingen former for afvisning hun har ikke sagt at hun bare ser mig som ven eller noget. Hun har været glad for beskeden og brugt smylier.

Det er virkelig mærkeligt.
Brugeravatar
math341c
Seargeant O'Hara

ForegåendeNæste

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?