Go eller no go?

Så spørg om råd herinde!

Go eller no go?

Indlægaf Beefsquatch » man 22. jun 2015 22:48

Hej folkens

Hvad er jeres erfaringer med at prøve at charmere sig ind hos en tidligere flirts veninde?
Jeg har haft noget kørende med denne pige en måneds tid (set hinanden 5-6 gange og sovet sammen osv) - og vi skrev også dagligt sammen over sms. Hun har måske haft lidt flere forventninger og en anden forestilling til vores såkaldte "forhold" end hvad jeg havde. - Vi havde dog aldrig den famøse "snak", selvom at jeg har haft det i tankerne flere gange, men uden at have haft balls til at tage den op.

Møder så IMO en vildt smuk pige i byen. Vi får snakket sammen og hun er frisk på at ses igen. Jeg får hendes nummer og vi skriver sammen dagen efter. Hun er så sammen med en veninde om aftenen, og det viser sig så at det er hende jeg har set den måneds tid. Får så snakket med igennem den efterfølgende dag med den første pige. Hun er klart nok skuffet over mig og hvad jeg har lavet - da hun tydeligvis troede noget andet om mig. Jeg fortæller så at jeg ikke er klar til et forhold bla bla bla.. Og så stopper jeg legen der.

Nu er så det store spørgsmål. Kan jeg tillade mig at prøve at sætte noget op med hende jeg mødte i byen? Er det fair over for den anden at jeg prøver?
Normalt ville jeg tænke "fuck it - og så bare prøve", men jeg vil så heller ikke fremstå som et svin. Og hvis jeg så vælger at gå efter "guldet", hvordan griber jeg så situationen an?
Hvorfor være sur, tvær og kedelig, når man kan have det sjovt?
Brugeravatar
Beefsquatch
MacDaddy

Geografisk sted: Kbh

Re: Go eller no go?

Indlægaf Desire » man 22. jun 2015 23:43

Så længe hun ikke er en veninde eller en ekskæreste som du vil forblive på god fod med, skal du overhovedet ikke tænke på hendes behov.

Gør som du har lyst til (go see her), og hvis pige1 cockblocker dig ved at forbyde veninden at se dig er det sådan det ender. Men du går da efter det.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Re: Go eller no go?

Indlægaf Kami » tirs 23. jun 2015 00:24

Nu aner jeg ikke, hvad indholdet af jeres daglige sms'er har været. Hvis du har leget med på parforholds-legen, selvom du vidste den ikke lå dér for dit vedkommende, så har du pisset i bukserne for at holde varmen i en snestorm. Det virker nemt og bekvemt nu og her, men det er sgu noget lort på sigt.

Hvis du bare har været almindeligt flirtende og venskabelig i god kombo, uden at gå amok i hjerter eller ting der klart signalerer en masse følelser, så vil jeg sige, at du sagtens kan give veninden et forsøg.

Til syvende og sidst har vi alle sammen ansvar over for os selv. Hvis den første pige ville sikre sig, at I var på vej mod et forhold som hun troede, så skulle hun have clearet det med dig. Den der famøse "snak" er lige så meget hendes ansvar... faktisk i endnu højere grad, hvis hun har en masse følelser i klemme.
Det er et ansvar hun har, over for sig selv. Hvis du har været autentisk i din kommunikation med hende, og ikke har hentydet eller spillet med på den, når hun har leget pseudo-maybe-future-LTR, så har du intet at være ærgerlig over dér.

Anyway, nu er der så HELT klare linjer over for den første pige. Og så er det pige2's ansvar at sige fra, hvis det at indlade sig på noget med dig, er en dealbreaker i hendes venindeforhold til pige1.

Om du er et svin kommer rigtig meget an på, hvordan du tackler det herfra.

Du kan godt risikere at fremstå lidt sleazy i pige2's øjne, hvis hun har siddet og lyttet på pige1 der har ævlet om, at hun troede alt muligt og så render du bare bag om hendes ryg og bla bla.

Så i stedet for at ignorere det eller snakke udenom, ville jeg være totalt upfront over for pige2. Own up to your mistake, så kan du reframe situationen til, at du er en ærlig fyr, der forsøger at lære af din fejltagelse.

Jeg har lavet et udkast, hvis man tager den over sms og har lavet et breakdown løbende omkring subkommunikationen bagefter. Og ja, jeg har field-testet den på en pige eller to i mine unge dage...

"Jeg er faktisk rigtig ærgerlig over, hvis jeg har såret pige1. Hun gav ikke udtryk for, hvad hun ville med vores relation, og jeg tænker at jeg til en anden gang nok bør tage snakken, for at undgå misforståelser, også selvom det ikke er mig, der har følelser i klemme. You live and you learn. :) Hvad har du prøvet i forb. med at date/ses med andre, hvor du har lært mest?"

Break-down:

"Jeg er faktisk rigtig ærgerlig over, hvis jeg har såret pige1. [du udtrykker sympati] Hun gav ikke udtryk for, hvad hun ville med vores relation, [en anelse ansvarsfralæggelse, så derfor SKAL den serveres i forlængelse med det næste, for at det ikke bliver lame] og jeg tænker at jeg til en anden gang nok bør tage snakken, for at undgå misforståelser, [du beskriver, hvad du helt konkret har lært og vi gøre anderledes en anden gang = refleksion og ansvarstagen] også selvom det ikke er mig, der har følelser i klemme. [good guy beefsquatch leaves them better than he found them] You live and you learn. :) [en popsmart sætning der letter stemningen] Hvad har du prøvet i forb. med at date/ses med andre, hvor du har lært mest? Rapportdannelse, du sætter hende i dine sko og gør dermed dig selv menneskelig, fremfor et eller andet dumt svin. Hun begynder at snakke om dig selv og sin oplevelse, og du kan gribe tråden herfra og spørge ind til det, og bruge det til at foreslå at ses, med henvisning til at du gerne vil lære en masse af hende om, hvad man må og ikke må... Hun virker jo så dyb og menneskeklog, I kan jo gå en tur sammen og snakke om det, og hvis turen tilfældigvis går forbi dit hjem hvor du har kakao og skumfiduser, well...
Kami

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?