Kvinder, Neediness og Jalousi.

Så spørg om råd herinde!

Kvinder, Neediness og Jalousi.

Indlægaf Gnome » tirs 18. aug 2015 17:14

Hej alle.
Emnet er et af mine virkelig svage punkter rent personligt med det modsatte køn, især med de virkelige attraktive af slagsen. Jeg søger en masse gode råd fra alle jer kyndige folk fra forummet :)

Jeg har gennem et stykke tid haft et vedvarende problem, når jeg forsøger at date en attraktiv kvinde over længere tid - neediness og jalousi. Jeg plejer godt at kunne styre min neediness i starten af forholdet, og ved udmærket at den er roden til alt ondt mht. at tiltrække kvinder. Men efter jeg har datet en kvinde over en periode bliver jeg automatisk lidt needy, til dels fordi jeg ikke ser andre. Til dem der er virkelig visuelle og auditive så er det nogenlunde sådan her jeg bliver overfor hende: https://www.youtube.com/watch?v=p-3e0EkvIEM Tehehehe.

Jeg har forsøgt at styre mine neediness på forskellige måder, og som sagt kommer den først efter vi bliver eksklusive. Jeg har i mit seneste 'forhold' forsøgt at vente med at blive eksklusive og lade os date andre, have sex med andre osv. Dette resulterede i at kvinden blev virkelig forelsket i mig, og jagtet mig endnu mere, hvilket i sig selv er en god ting. Men da hun vidste jeg gik i byen og var sammen med andre, følte hun at hun blev nød til at gøre det samme. Og efter 3måneder hvor hun ikke havde haft sex med andre end mig skete det så. Selvom vi havde en aftale om at det var tilladt, blev jeg alligevel virkelig jaloux og følte at jeg blev nød til at gøre det forbi med hende, fordi jeg følte mig såret. Ja, jeg ved hvad i tænker - double standard you prick! Og i har ret. Mit problem bunder muligvis også i at en smuk kvinde får en masse tilbud og jeg som fyr skal 'arbejde' for at få samme opmærksomhed.

Har i nogle gode råd til at tackle jalousi og neediness i et monogamt forhold?

Håber indlægget er nogenlunde klart, hvis ikke så spørg ind.

Vh Le Gnome
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Geografisk sted: København

Re: Kvinder, Neediness og Jalousi.

Indlægaf Maggiez » tirs 18. aug 2015 17:25

Først og fremmest vil jeg anbefale dig at læse jalousi kapitlet i bogen "The Ethical Slut".. det er fucking spot on!! ;)
Det handler meget om at acceptere at hun er sammen med andre.. og arbejde med dig selv.. på en sådan måde, så du udvikler dig til en mere openmind.. og kan håndtere jalousi bedre!! ;)
Da jeg startede med at studere pick up ville jeg aldrig kunne drømme om åbne forhold, mens jeg nu ikke har lyst til andet!! ;) Som du udvikler dig vil du med tiden blive bedre til at acceptere faktummet at hvis du skal have lov til at slå dig løs.. så må hun også.. fairtrade!! ;)
Men det hjælper virkeligt at arbejde med sig selv og sin jalousi.. måske invitere en ekstra fyr med til en trekant for at bryde nogen grænser er ting jeg selv har gjort!!
Men som sagt er jeg blevet bedre til at håndtere jalousi med tiden.. og "The ethical slut" kan virkelig hjælpe dig meget.. den hjalp mig!! ;)
En anden bog der hjalp mig en del var at læse "Nancy friday - my secret garden", der handler om kvinders sex fantasier.. den gjorde at jeg fik øjnene op for at kvinder også skal have lov til at slå sig løs og udvide deres horisont og opnå deres drømme!! ;)
Men når dagen er omme er det okay at føle sig såret.. men det handler om at sige fuck it.. og komme videre og arbejde med sig selv.. frem for at være fanget i det!! ;)
Det var lidt svar her fra.. håber også der er andre, som byder ind.. held og lykke champ
// Maggiez
Hey girls, I was not the man you were looking for, but here I am. Got my charm, my swag and my game!
Hey guys, I will cya soon in the field any day anytime call me and I will be your wingman!
PickUp since 2010..
Brugeravatar
Maggiez
Witch King of Angmar

Geografisk sted: Aalborg (25 years)

Indlægaf Fame » tirs 18. aug 2015 17:50

Hvad er dit slutmål Gnome?

Monogamt forhold?
Flere polygame forhold?
En serie af fuckbuddies, som skiftes ud løbende?
En række af one-night stands?
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Geografisk sted: Aarhus (39 år)

Indlægaf Gnome » tirs 18. aug 2015 19:22

@ Maggiez. Du har ret tror jeg. Før i tiden havde jeg problemer, hvis kvinden havde haft flere seksuelle partnere end mig, men efter jeg selv har fået flere 'hak i bæltet' og er blevet mere seksuel erfaren er det gået den anden vej. De 'artige' piger tiltrækker mig ikke på samme måde som de lidt mere seksuelt frisindet gør, og det er vel et skridt på vejen til at acceptere jalousi. Har flere gange hørt titlen "The Ethical Slut", så må bruge mine resterende 2uger af sommerferie på at læse lidt i den. :)

@ Fame. Før min 'rigtige' ekskæreste, havde jeg i en alder af 23 kun været sammen med 5 kvinder, så jeg har været lidt sent ude med riven. Dette har betydet, at jeg har følt at der var noget der skulle indhentes i de seneste par år. Mit egentlige slutmål (utopia) er vel kernefamilien, en kæreste jeg kan stifte en familie og være monogam med, da jeg ikke tror jeg har hjertet til åbne forhold, selvom de faktisk på et plan tænder mig - uh det bliver personligt hurtigt ;). Men om jeg er parat til et forhold ved jeg ikke, jeg nyder mit singleliv lige pt. og elsker at gå i byen for at møde nye spændende mennesker. Har i de seneste par år fået blod på tanden, så at sige. De kvinder jeg har sex med over en længere periode fører altid til en eller anden form for eksklusivitet, så jeg er ikke god til fuckbuddies. Hvis en køn kvinde er interesseret i mig og vi har sex i længere tid, så får jeg altid følelser for pigebarnet. Desværre.

Edit: Har gjort mig relativt meget i one night stands her på det seneste, men sexen er bare så meget bedre med en fast.
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Desire » tirs 18. aug 2015 19:40

Hvis man vil en pige nok er det imo ikke noget problem at holde sig fra andre.

Ift. needyness og jalousi:
Man misunder altid alt det man ikke har. Har et super weird eksempel. En af mine venner har en kæreste som fik en depression. Derigennem mistede hun de fleste af sine venner og har nu kun kæresten (min ven). Når min ven ikke vil være sammen med hende, fordi han trænger til at være lidt sammen med gutterne etc. bliver hun mega jaloux. Fordi hun ikke har det. Hun misunder det. Hvorfor vil han dem frem for hende?

Det er et ekstremt tilfælde, men har lært mig en vigtig ting; jeg vil aldrig (igen) give afkald på MIG i forholdet. Det er fint at falde for en pige og elske hende højere end noget andet. Jeg har selv været der. Men min fejl var, at hende og jeg betød mere end mig. Jeg glemte at være social nok, jeg udviklede mig ikke, jeg begyndte ikke til dans, klatring eller andet spændende. Jeg hvilede bare i forholdet.
Jeg tror man kan bruge det til meget at huske stadig at leve livet, og huske også at gå i byen. Stadig flirte med piger eller i det mindste se dem flirte med dig. Vær social og vid der er andre derude - men du har den bedste derhjemme. På den måde har man hele tiden en masse andet end hende, og man slipper for den der desperate klamren til hende (tænk nu hvis jeg mistede hende, hun er alt jeg har).
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Indlægaf Fame » tirs 18. aug 2015 20:39

Det lyder som om du bliver jaloux, fordi du er besidderisk (vil have, at pigen er eksklusiv med dig - men at du ikke er eksklusiv med pigen).

Hvorfor vil du have pigens "troskab", uden at følge den til dørs selv?
Whatever you can do or dream you can, begin it. Boldness has genius, power and magic in it!” ― Johann Wolfgang von Goethe
Fame
Godzilla

Indlægaf Gnome » tirs 18. aug 2015 20:49

Fame skrev:Det lyder som om du bliver jaloux, fordi du er besidderisk (vil have, at pigen er eksklusiv med dig - men at du ikke er eksklusiv med pigen).

Hvorfor vil du have pigens "troskab", uden at følge den til dørs selv?

Er godt indforstået med at det skal være et fair forhold der er ligeværdigt, jeg er ikke urimelig. :) Men jeg har dog alligevel svært ved at beherske mine følelser, hvis jeg ved hun er sammen med andre. I et monogamt forhold er jeg utrolig loyal selv, og vægter troskab fra min side ligeså højt som kvindens, hvis ikke højere. Så tror iikke jeg har været helt klar i mit indlæg.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Fame » tirs 18. aug 2015 21:10

Du svarede faktisk ikke på spørgsmålet, men derimod på en antagelse af en forestillet vurdering om "rigtig eller forkert".

Prøv, for sjov, at svare på spørgsmålet som jeg stiller, så godt som du kan :-)
Fame
Godzilla

Indlægaf Gnome » tirs 18. aug 2015 21:37

Jeg tror jeg forstår hvad du vil have mig til nu (tvungen selvrefleksion er altid godt), selvom det er lidt svært at tyde over internettet. So here we go.

Grunden til at jeg gerne vil have at jeg må knalde løs, er fordi jeg er i et punkt i mit liv nu, hvor jeg har lyst til at udforske både seksualitet og singleliv i dybden. Jeg er i et stadie hvor jeg føler det er med til at fremme min udvikling at have sex med dem jeg vil. Grunden til jeg helst ser kvinderne ikke gør det samme, er at jeg er har svært ved at kapere og tage hånd om mine følelser samt den uundgåelige jalousi der medfølger (hvilket var emnet for hele tråden, og hvordan man overkommer den), Dette stammer nok mest af alt fordi jeg førhen har oplevet svigt og det sætter en række tanker igang i mit hoved.

Uh, psykologisession anyone.

Ved ikke om jeg kan uddybe det mere end ovenstående. Håber det er nogenlunde forståeligt.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf Gnome » tirs 18. aug 2015 22:14

Desire skrev:Det er et ekstremt tilfælde, men har lært mig en vigtig ting; jeg vil aldrig (igen) give afkald på MIG i forholdet. Det er fint at falde for en pige og elske hende højere end noget andet. Jeg har selv været der. Men min fejl var, at hende og jeg betød mere end mig. Jeg glemte at være social nok, jeg udviklede mig ikke, jeg begyndte ikke til dans, klatring eller andet spændende. Jeg hvilede bare i forholdet.
.

Yeah du har bestemt ret. "You need to be the star of your own movie (life), girls are co-stars". Noget i den stil tror jeg vist Julien eller Tyler siger, så tror stadig der er en del at arbejde med for mit vedkommende :)
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Næste

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?