Hvordan kommer jeg videre med hende her?!

Så spørg om råd herinde!

Hvordan kommer jeg videre med hende her?!

Indlægaf Zlatlan » tors 3. sep 2015 00:06

Hej DPF

Jeg står i den situation at jeg har mødt en pige over Tinder.
Vi har ikke mødt hinanden endnu, men har skrevet intensivt sammen over de sidste dage.
Hun virker interesseret, og stiller mange spørgsmål og har sendt billeder af forskellige ting (intet frækt).
Men hun vil ikke rigtig ses! Hun siger hun er lidt for tyk, og virker lidt usikker på den front.
Der sker så det sidst i vores samtale i aften at hun, bliver lidt sur, over at der er noget, jeg ikke vil fortælle hende om mig før vi mødes, da det betyder en del for mig!!? Samtalen slutter med hun bare siger "godnat," hvor det tidligere har været noget mere dynamisk.

Det skal siges der er 6 års aldersforskel på os. Er hun usikker, grundet at jeg er ældre end hende, og vil være sikker på mig?
Eller er den død nu? Ved ikke om jeg skal skrive til hende, eller om "magtforholdet" bliver skævt så?

Håber i kan hjælpe
Hilsen Zlatlan
Zlatlan
Nyklækket

Re: Hvordan kommer jeg videre med hende her?!

Indlægaf chrisjv » tors 3. sep 2015 07:31

måske skulle du starte med at ikke lægge så meget værdi i en pige du har skrevet med over tinder..

Hvis du så svare, jeg vil bare kneppe hende lægger intet specielt i det..

Hvorfor så starte en tråd?

Måske virker hun usikker, men hun kan sikkert se at du er mere usikker end hende :o
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf Kami » tors 3. sep 2015 10:29

Enig med Chrisjv.

Derudover, så:

- Du repræsenterer en værdi for hende. Dette tolker jeg ud fra, at hun gider skrive så meget sammen med dig. (Ligesom at hun repræsenterer en værdi for dig, siden du gider skrive med hende + laver denne tråd). = I har investeret i hinanden og i jeres gensidige relation.

- Hvis man ændrer en faktor i ovenstående, vil det have en effekt på de andre elementer også. Eksempel: Hvis en af jer begynder at skrive mindre til den anden, vil det påvirke jeres gensidige relation, ift. hvor investeret I er i hinanden (jeres tilknytning til hinanden er baseret på, hvor meget og om hvad I skrives sammen om).

- I forlængelse af ovenstående: Hvis man ændrer i jeres gensidige relation, som pt. er baseret på at skrive sammen, kan det således have en effekt på de andre elementer, f.eks. hvor investeret den ene af jer (du) er i den anden (hende).

- I en yderligere forlængelse af ovenstående kan man derfor sige, at det at mødes IRL repræsenterer en trussel for hende. Hvis du investerer mindre i hende (f.eks. hvis du er enig med hende i, at hun er tyk), vil det betyde et tab af jeres relation som hun jf. punkt 1 er investeret i. Ergo vil hun blive ked af det, hvis du trækker dig fra jeres relation, fordi hun måske ikke er "god nok" til dig IRL.

- Den logiske slutning, for hende, er at undgå at mødes IRL. Ved at bevare det nuværende status quo mellem jer, tror hun at hun ikke risikerer at miste jeres relation.

Hvad du skal gøre:

Du skal gøre det klart for hende, at hun tager fejl, når hun tror, at bibeholde af status quo ikke udgør en trussel for jeres relation.

Dette kan du gøre meget direkte, hvor du skriver til hende at du vil mødes, og at du ikke gider blive ved med at skrive sammen med hende, hvis I ikke mødes.

Det kan også gøres indirekte, ved at du inviterer hende til at mødes, og hvis hun afslår, så bruger du mindre tid på at skrive sammen med hende. Med andre ord fjerner du det, der repræsenterer en værdi for hende i jeres relation, og forsøger dermed at "føre hendes hånd" og lokke/afpresse hende til at ses, fordi hun fornemmer, at hun ikke har et valg hvis hun ønsker en mulighed for at bibeholde jeres relation.

Spørg løs ved behov.
Kami

Indlægaf Kami » tors 3. sep 2015 10:36

I øvrigt manipulerer hun også tilbage.

Hun ønsker, at du skal dele det private, du ikke vil snakke med hende om med mindre det er IRL, fordi hvis hun har din fortrolighed, så er du yderligere investeret i hende/jeres gensidige relation.
Dermed vil der være endnu mindre risiko for, at du trækker dig og dermed fratager hende relationen, som hun har givet en vis værdi.

Da du nægter ovenstående, vælger hun at "straffe" dig, ved at skrive koldt "godnat". Det er følelsesmæssig afpresning: Hvis du ikke makker ret og gør hvad jeg siger (= deler det private stuff), så 'truer' jeg relationen ved at agere tøsesur, så du bliver nervøs for, om du risikerer at miste mig/vores relation.

Alt dette, samt det jeg beskrev i posten ovenover, foregår på et ubevidst plan (med mindre hun er PUA, men jeg er ikke på tinder ;) ). Hun er altså ikke ond og dum, hun gør bare det hun har lært - som vi alle sammen har lært, egentlig.
Kami

Indlægaf Zlatlan » tors 3. sep 2015 17:08

Tusind tak for jeres svar begge to.

Chrisjv@
Vil gerne se om det kan blive seriøst med hende, da vi har mange ting tilfælles. Derfor jeg har oprettet tråden for at få hjælp til dette.

Kamikee@

Meget uddybende. Tusind tak.
Har ikke skrevet med hende idag. Føler lidt det er hende der "cutter" samtalen igår og logikken i mig siger, at hun skal starte den igen efter at være blevet pigesur igår.
Er det forkert at tænke i de baner?

Kan godt følge dig i det med hvad hun og jeg har af værdi for hinanden. Derfor jeg ikke vil "investere" for meget for ikke at blive en hun kan koste rundt med.

Vil gøre det du skriver med indirekte at foreslår vi skal mødes og skrive mindre med hende, hvis hun afslår.
Tænker at det både kan være positivt og negativt, hun vil tabe sig før vi mødes. Da jeg repræsenterer en form for værdi for hende, og ikke vil miste det pga. hendes udseende som hun ser ud nu.
Det negative er at det trods alt er Tinder, og hun nok skriver med andre fyre end mig, og dermed spiller på flere heste.

Du skriver til sidst i dit indlæg at det er en form for forsvarsmekanisme hun laver, samtidig med hun manipulerer lidt med mig.
Skal det forstås sådan at jeg bare skal klø på og ikke tage det så tungt, det der skete igår aftes?

Mvh Zlatlan
Zlatlan
Nyklækket

Indlægaf Maggiez » tors 3. sep 2015 18:19

Hey makker ikke tag det så tungt.. piger er svingende hele tiden. Bare skriv hvis du har lyst eller lad være, hvis du ikke har!!
Men se at få et møde med hende hurtigst muligt.. og sig du gerne vil møde hende som hun er og at hun ikke behøves at gøre noget specielt ud af sig.. tabe sig etc før mødet..
Få hende til at føle sig tryg ved dig og skab mere tillid.. ved evt. at give hende et kompliment eller lignende!!
Men se at kør samtalen over på et møde.. jeg gider sjældent at skrive en masse med piger på tinder, da jeg brugte det.. kæder det hurtigt over på et møde, da det er der man i virkeligheden ser om man kan sammen eller ej!! ;)
Held og lykke // Maggiez
Hey girls, I was not the man you were looking for, but here I am. Got my charm, my swag and my game!
Hey guys, I will cya soon in the field any day anytime call me and I will be your wingman!
PickUp since 2010..
Brugeravatar
Maggiez
Witch King of Angmar

Geografisk sted: Aalborg (25 years)

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?