Det handler om at være økonomisk..!

Så spørg om råd herinde!

Det handler om at være økonomisk..!

Indlægaf Bananasplit » man 7. sep 2015 19:02

Hej alle sammen.

Jeg har nu i noget tid gamet, og derfra mødt en masse forskellige mennesker. Mht. gaming delen, er det gået op og ned, men hele mit formål, med dette indlæg er altså at, jeg har mødt en mur, som jeg ikke har kunne finde værktøjer til at nedbryde med. Det gælder ikke kun mig men jeg har observeret at en del bekendte, også har været igennem den samme problemstilling. nemlig:

---> "TID"

Det er nemlig sådan, at jeg har mødt en håndfuld piger, som har kørt efter "spillet" kemien var til steder de fleste gange også. Men når man skal , til at bruge mere tid, og eller mødes efterfølgende med pigen. Så får man en aflysning, samt en forklaring på at de ikke har tid... Det betyder altså at de nedprioritere deres tid overfor dig. OG MAN KAN IKKE GØRE EN SKID! hvert fald mange af gangene, uden at man acceptere, deres dumme undskyldninger og håber på at det bliver bedre.

Men er det så ikke bare at være økonomisk, og sige fra første gang de laver det nummer, det er som at de alle sammen har den samme historie. Bevares kan da godt ske at de har travlt, men at drikke en kaffe, tager ikke mere end max 1 1/2 time :-)

Efterfølgende har jeg snakkedet med nogle piger, hvor jeg ud fra deres snak, har tillært mig at finde frem til om de er disse travle kvinder, hvorefter, jeg med det samme enten vælger at hygge mig i byen eller lede efter en ny babe.

Det er altså ikke for at være pessismit, og give op, men nogle gange er det ikke det værd. Uanset hvor sød, sjov og dejlig personen er, hvis de er bestem for at nedprioritere dig, så hellere pakke kufferten og find et alternativt. Eller er jeg galt på den. Det virker ikke til at der er teknikker, til at overvinde deres prioriteter. Men jeg vil så tro at man skal være offensiv og gå efter F-Close, og "håbe" på at en af de travle damer er liderlige og vælger et hurtigt knald :-)
Bananasplit
Bølle Bob

Re: Det handler om at være økonomisk..!

Indlægaf Glow » tirs 8. sep 2015 00:09

Hey - er "Tid" ikke bare FLAKING = hun vil dig ikke nok?
Meget normalt sticking point og der er skrevet masser om det
2 gængse nøgle strategier til at undgå det er
1) Bedre følelsesmæssig connection før close
2) At kvalificere hende hver gang før close
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Bananasplit » ons 9. sep 2015 11:39

Hvad hvis man har brugt disse værktøjer og det ikke nytter. Vil du da ikke være enig med mit udsagn, at der altså nogle gange bare ikke er noget at gøre. For nogle gange har I MPUA her på siden, altid alle muligt løsninger, men i virkeligheden tror jeg disse skal tages med en gram salt.
Bananasplit
Bølle Bob

Indlægaf Desire » ons 9. sep 2015 12:10

Synes ikke du ser objektivt nok på det.

Nogle gange er der ikke noget at gøre: Enig.

Attraction = Status + Udseende + Adfærd (og vendt om fra pigens vinkel; hvilket følelsesmæssigt indtryk du skaber).

Ingen scoringer er ens og alle piger opfatter dig forskelligt. Det der virker den ene gang virker ikke ligeså godt den næste. Nogle bliver tiltrukket mest af status, nogle mest af humor osv. Men nogle faktorer kan være begrænset at regulere alt efter hvem du er. Udseende er relativt svært at ændre over sms.... Social status opleves også bedre IRL end vha. Text teknikker som hype, story telling etc.

Jeg har ALDRIG prøvet at en pige ikke har tid til at ses. Jeg har oplevet en masse andre flakes, men ikke som du specifikt omtaler. Ergo synes jeg du generaliserer ud fra dine og nogle få andres oplevelser.

Hvorfor skulle en pige nedprioriterer en fyr hun synes er vildt spændende og ser som The Prize?

Min konklusion er: Hvis du har skabt nok tiltrækning oplever du ikke den dårlige undskyldning tiden er (og ja det er en dårlig undskyldning for ikke at gide ses med dig). Om du så kan skabe den er en anden sag. Det afhænger i stor stil af din adfærd, men nogle ting er givet på forhånd (inner-game, udstråling, udseende ...)

Tip: Rigtig mange flakes kan undgås ved at gribe røret i stedet for sms'er jf. De store PUAs
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Kaizer » ons 9. sep 2015 13:56

Det jeg har læst af økonomer, fra Penrose til Porter, har altsammen handlet om en meget rational tilgang, hvor man kontinuerligt og nøgternt kigger på sig selv, hvad man kan ændre for derigennem få bedre resultater -> above average results/competitive advantages ect ect. Ofte også langt bedre resultater end andre firmaer i ens industri, som ellers havde de bedre forudsætninger i første omgang, men som siden stod lidt stampe i og med de måske havde forkert fokus, ikke lyttede til deres kundebase, ikke fulgte med udviklingen. Tror det er vigtigt, at man aldrig opbygger et ego og tænker, at man ikke kan gøre noget, eller er bedre end andre, fordi så er det netop, man bliver overhalet indenom og ens resultater stagnere. Historien viser det jo. Be smart about it. Der er altid læringer og ting, man kan tage med. Prøv med 'game <-> økonomi sammenligningen' i baghovedet , fx at hør hvad der bliver snakket om her; https://www.youtube.com/watch?v=3q7oKcFiYig

, så dette vil nok være, hvad jeg ville betegne som at være "økonomisk" omkring ens game. Dog afhænger det af ens personlighed, jeg er mere i retning af det Tyler snakker om til sidst i den linkede video, hvor man fokusere mindre på hardcore analyse og mere på bare at have det sjovt med game, og lade være med at tage alting så seriøst. Når jeg lever et balanceret liv og er glad, får jeg også bedst resultater. Jeg synes fx hurtigt det bliver for needy at jagte en pige 'I don't chase, I replace'. Det øjeblik det holder op med at være sjovt for mig, og blive en pligt. Ikke-økonomer vil jo netop også stille spørgsmålstegn til, om alting kan gøres op rationelt og altid er inden for vores kontrol, eller om verden er mere kompleks end vi forsøger at gøre den til. Så det er nok en kombination hvor man, som Castaneda siger, dels ' chooses a path with heart and follows it..acts it out as if it matters' og så efterfølgende 'rejoices and laughs'
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Kami » ons 9. sep 2015 16:37

Jeg ved ikke om det er irrelevant, men jeg synes at de gamle dyder om, at kvinden skal have det sjovt i ens selskab, dør lidt ud.

Jeg oplever en tendens, med fokus på alfa og "jeg er the prize" osv., hvor fyren forsøger at markere sin sociale position over for pigen og DHV'e sig selv.

Det er rigtig fint osv., men de glemmer at de kan positionere sig så langt fra pigen, at ens højere status bliver en barriere hun skal overkomme.
Det kan godt være, at hun ligner en 8-10'er på HB-skalaen, men det er ikke relevant overhovedet (udover om hun er lækker nok til, at du gider score hende). Det relevante er, hvad hun anser sig selv som værende, og hvis hun selv synes/tror at hun er en helt almindelig køn pige, så kan hun blive intimideret, hvis denne her awesome, flotte fyr udviser interesse.

Man skal gøre det nemt at mødes. Ikke kun rent praktisk, men også ift. den gensidige relation. Hvis hun føler sig kikset og grim uanset hvilket tøj hun tager på, kan hun føle en modstand mod at mødes, fordi hun bare ikke bliver i særlig godt humør ved tanken.
Hvis hun i stedet er mere afslappet (comfort), og føler at I har et nogenlunde ligeværdig relation, bliver den sociale positionering ingen hindring.
Kami

Indlægaf Desire » ons 9. sep 2015 17:15

Synes da jeg fik nævnt 'humor' en enkelt gang i ovenstående :D. Humor og at have det sjovt nedprioriteres egentlig ofte når vi taler herinde, selv om jeg ser det som det vigtigste fundament. Cocky funny, push pull, flirt, bust osv. Det bruger jo altsammen humor. Så du har helt ret. Men det ligger bare implicit i forståelsen hos os tænker jeg, og derfor videregives det ikke explicit når vi giver råd. Det er derfor du er her hehe

Og god pointe til sidst. Når jeg inviterer en hjem til mig (fx i lørdags) skriver jeg altid noget i stil med: "jeg er afslappet når jeg er hjemme, (iført min sexede pyjamas og sutsko fra mor.) Kom som dig selv."
Det er et godt råd! Nemt [/b]og komfortabelt[/b]
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf chrisjv » tors 10. sep 2015 10:51

Hvis en pige er VIRKELIG tiltrukket af dig vil hun gøre alt for at mødes med dig, og jeg mener ALT. Hun vil enda aflyse ting med de vigtigste personer i sit liv. Det samme med mig, hvis jeg var sammen med miss universe ville jeg også droppe alle andre aftaler. Det kan lyde needy, men virkelig tiltrækning er needy. Hvordan jeg kan se jeg er tiltrukket af en kvinde, er hvis hun ringer imens jeg sover, og jeg bliver sur over det, fordi det er min vigtigste tid, så er jeg "fake tiltrukket" af hende, hvis jeg bliver glad er jeg virkelig tiltrukket.

Alt det pjat med piger siger "Jeg har ikke tid" er ikke en shittest (men man kan sagtens overkomme den som en shittest med success, fordi man kan ændre hendes behavior), men inderste inde er der ikke nok tiltrækning.

Ligesom en dreng vil droppe en aftale med drengene i byen uden de store overvejelser, hvis en hot pige kom forbi.. Så vil en pige gøre det samme, hvis hun ikke vil, er du bare en boytoy og bliver udnyttet.

Hvis en pige prioriteter hendes kat, mere end dig, har du ikke mere værdi end hendes kat i hendes hoved sorry to say.

Hvis jeg har misforstået hele samtalen, så er det fordi jeg lige er stået op sorry.

Når en pige har været virkelig vild med mig, kan jeg ringe til hende, og selv om hun står på månen står hun hjemme i min lejlighed inden en halv time.
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?