Hvad gik der galt? Og kan den reddes?

Så spørg om råd herinde!

Hvad gik der galt? Og kan den reddes?

Indlægaf PickupTrainee » ons 14. okt 2015 13:39

Hey guys!

Det bliver min første post herinde, men jeg håber jeg gennem jeres svar forhåbentlig, kan få lidt afklaring og et par gode råd med på vejen.
Sagen er den, at jeg mødte denne her pige i torsdags til et arrangement af en art på mit studie. Vi klingede godt fra start af, og snakkede en del, mens vi drak en god del øl. Vi talte sammen stortset hele aftenen, og blev på cafeen vi var henne på med gruppen, til den lukkede, selvom det til sidst kun var os 2. Dagen efter var der fredagsbar på mit studie, hvor jeg spurgte om hun kom, hvilket hun gjorde. Jeg kom til fredagsbaren, fortsatte i samme stil, og fik hurtig noget tæt kropskontakt. Frem mod slutningen af aftenen, blev dealen også k-closed (af flere omgange, og ret intenst). Inden hun gik spurgte jeg, om hun havde lyst til at ses en dag, bare os 2, evt. se en film - det ville hun rigtig gerne, og syntes allerede vi i den kommende weekend, skulle finde ud af det. Om søndagen inviterede jeg hende så ind og se en film i biografen, hvilket hun stadigvæk på det tidspunkt, virkede meget tændt på og sagde ja til.

Om mandagen fik jeg så en noget uventet besked, hvor der bassicely stod: at jeg virkede som en rigtig sød fyr, men at det hele bare var lidt for meget, og at hun - efter at have mærket efter - ikke havde lyst til det her. I slutningen af beskeden fik jeg bassicely at vide, at hun ikke syntes vi skulle skrive eller ses mere.

Jeg stod naturligvis som et stort spørgsmålstegn, og forstod ikke helt hvad der lige var sket. Sagen er også den, at vi ikke rigtigt kan undgås at ses, da vi kommer til de samme ting. Så it's gonna happen.

Mine spørgsmål må så være, 1) what the hell went wrong? , 2) hvis jeg spillede ''en move'' forkert, hvad skulle jeg da have gjort i stedet og hvordan ved jeg fremover, hvordan jeg maker ''den rigtige move'' her?, 3) hvordan ville i anbefale, at jeg dealede med hende fremover, når jeg stensikkert støder ind i hende, og 4) er der nogen mulighed for, at ''redde den'', eller er det bare damage control vi er ovre i?

Tak på forhånd for jeres svar.
-PickupTrainee
PickupTrainee
Happy Meal

Geografisk sted: København

Re: Hvad gik der galt? Og kan den reddes?

Indlægaf Kami » ons 14. okt 2015 15:25

1) Vi har ikke en krystalkugle eller clairvoyante. Måske døde hendes mormor? Måske fik hun at vide, at du har herpes på pikken? Hendes eks ringede? Vælg hvad end forklaring du har lyst, den er lige så plausibel som alle andre.

Skal jeg tolke (og det bliver ekstremt tolkende ud fra det lidt, du skriver), så dækker "det hele er bare lidt for meget" over manglende comfort, manglende rapport, inkongruens /manglende forventningsafstemning. "Det hele er lidt for meget" - øh, det er bare en film. Hvad er det hun føler, at hun har sagt ja til på meta-planet: En date der fører til et LTR hun ikke kan overskue - et usagt løfte om sex efter biffen - i sig selv er en bif-tur jo ikke for meget, så overvej hvad du tænker, at hun kan føle sig "bundet" af hvis hun siger ja.

2) Du har skrevet så ekstremt overfladisk omkring jeres interaktion, at ingen herinde kan fortælle dig, om du har gjort noget forkert. Måske har du presset for meget på, manglende comfort, været for needy i jeres sms'er.... det er ikke til at sige.
Hvad der er det rigtige at gøre - det kommer ikke bare an på situationen, men også pigen. Så du kan ikke få et entydigt svar. Du kan gøre alt, hvad du her har gjort, med en anden pige og så vil I tage i biffen, have sex, alt er godt. Når du ikke har beskrevet i detaljer hvad du har gjort, who the fuck knows. :)

3) Det er ligemeget, hvad der er sket mellem jer. I har kysset to gange, hun vil ikke med i biffen - whatever. Hun er vel stadig den samme søde, cool pige som hende, du gad at snave med, så behandl hende derefter: Sig varmt og åbent "Hej" næste gang du ser hende, lad være med at spille tøsesur fordi dit ego er såret - det er bare plat og barnligt.
Hvis du bare er cool og overskudsagtig, slapper hun hurtigere af i dit selskab, og det betyder at du har chancen for at rykke igen senere og at folk på dit studie ikke synes, du er plat og nederen.

4) Jeg ville bare ignorere, at jeg nogensinde var blevet afvist. Være cool og overskudsagtig, og fik jeg mulighed for at lægge an på hende igen til næste arrangement, ville jeg gøre forsøget, hvis hun var det bedste target for mig lige der.
Kami

Indlægaf Gnome » ons 14. okt 2015 17:57

1) Buyers remorse tror jeg. Hun var 'høj' på den følelse i havde da i snakkede, men den forsvandt efter du forsvandt og hendes anti-slut-shield blev tændt. "Ej hvad lavede du lige, Karen-sofie? Var han overhovedet så lækker som du husker ham? Ej, du var måske også liiiige offensiv nok" etc.
2) Biografturen er i min verden den dårligste måde at starte en første date på (no offense). Man sidder i et mørkt lokale, kan ikke lære hinanden at kende og får ikke snakket overhovedet. Inviter hende på en gåtur, bar/cafe til en øl eller lign. Det er det jeg plejer at gøre.
En af grundene til hun ændrede mening kan også være at du virkede for needy, og som om du 'ville det for meget'. Neediness er det sorte hul hvori alle chancer for potentiel kødgrotteudforskning forsvinder. Den må du gerne quote mig for :P
3) Accepter hendes beslutning. Analyser hvor du begik dine fejl henne, og brug dem så i fremtidige interaktioner. I kommer til at se hinanden igen, så jo mere du virker okay med hendes beslutning og det ikke rører dig, jo bedre. Et vigtigt råd, som jeg selv forsøger at arbejde utroligt meget med, er at se kvinden som birolle (bonus) i dit liv, ikke det primære. Du har nu haft et bekendtskab til denne her pige, men det gik ikke. Se hende som en måde at forbedre dig selv på, ikke som et tab. Hvis du har den mentalitet så er du godt på vej til at overvinde neediness. Der kommer altid en sporvogn og en pige til :)
4) Nej, se hende som en erfaring. Lær af den, lad være med at opsøge den igen. Du har fået en ualmindelig lærerig oplevelse, vær glad for den og accepter den.

Og velkommen til forresten!
"Husk. Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet. Tak fordi I kiggede med." Thomas Mygind, vært på Fangerne på Fortet.
Brugeravatar
Gnome
Chuck Norris

Indlægaf PickupTrainee » ons 14. okt 2015 19:09

Jeg takker og bukker for jeres vise ord :D

I har begge 2 en utroligt god pointe i, at grunden kunne være udefrakommende, og altså ikke nødvendigvis skyldes, at jeg gjorde noget galt. Uanset hvor logisk det end er, så var min konklusion med det samme bare, at jeg da måtte have gjort ET eller andet galt: hvad fanden var det? Jeg kan godt se, at det ikke nødvendigvis er tilfældet, og at det der ikke virkede her, formentlig havde virket med en anden pige og visa versa. Jeg syntes ikke jeg virkede needy overhovedet, men biografinvitationen var nok en fejltagelse her. Jeg syntes selv det var relativt uskyldigt, men dit forslag med en øl/drink et sted, havde måske været mere casual og virket bedre. Nevertheless, point taken - tak for jeres råd :). Har et par andre jeg har gang i, hvoraf jeg har f-closed med en af dem :) , så det er ikke fordi ''tabet'' er så forfærdeligt stort, jeg ville nok bare gerne ''lære'' så meget så muligt af episoden her, så jeg undgår at det sker igen, if you know what i mean :). Jeg har været ude for noget lignende for lang tid tiden, men jeg syntes ellers, at jeg har ændret mig en del siden, hvorfor jeg er lidt overrasket over, at det ville ske igen, men yearh... shit happens - jeg tager det med stiv arm :)
PickupTrainee
Happy Meal

Indlægaf Glow » ons 14. okt 2015 21:02

Har du overvejet noget så banalt som at skrive: "ok hvis det er det du vil. Tak for at give mig xxx. Nogen speciel grund til du har det sådan?" og så evt. skrive videre og evt. se om du kan overrule det hun skriver?
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Kami » lør 31. okt 2015 09:33

Glow skrev:Har du overvejet noget så banalt som at skrive: "ok hvis det er det du vil. Tak for at give mig xxx. Nogen speciel grund til du har det sådan?" og så evt. skrive videre og evt. se om du kan overrule det hun skriver?

Man kan ikke overtale piger med logik. Man skal tale til deres følelser - give dem lyst til at ses.
Bruger man logik virker man try-hard og pressende. Not nice.
Kami

Indlægaf Desire » lør 31. okt 2015 11:31

Kan varmt anbefale at læse noget kommunikationsteori (ikke PU) om foredrags retorik -> appellér til det limbiske system vs. neocortex.
Kamis pointe er helt generel hos kvinder. Du kan ikke overtale en kvinde til at have analsex ved at bruge rationelle overtalelsesmetoder. Du skal tale til hendes følelser (limbiske system).
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Tilbage til Er du kørt fast med en pige?