voodoo-boodoo-hoodoo crap basics.

Posts af mere end tvivlsom kvalitet

Redaktør: Moderator

voodoo-boodoo-hoodoo crap basics.

Indlægaf Zandesh » ons 22. aug 2012 02:13

Lige en ganske kort introduktion af denne thread.
- Jeg har i længere tid gerne ville studere voodoo-boodoo-hoodoo crap, da det fascinerer og interesserer mig rigtigt meget - Dog har jeg ikke haft muligheden for at finde en finansiel løsning til at kunne påbegynde en voodoo-boodoo-hoodoo crap uddannelse, og har herfor endeligt kastet mig ud i et lidt ambitiøst projekt hvor jeg vil selvstudere dette så meget som overhovedet muligt uden at skulle spendere en formue i nærmeste fremtid. Herfor har jeg påbegyndt en basic voodoo-boodoo-hoodoo crap tråd i håbet om at blive korrigeret og eventuelt lære noget nyt!

Disclaimer: Jeg vil understrege at jeg på ingen måde er certificeret indenfor voodoo-boodoo-hoodoo crap og har ingen teoretisk baggrund for at kunne udtale mig om emnet. Dog har jeg via bøger og andre dokumenter fremarbejdet nogle elementer, som jeg gerne vil dele i håbet om at andre også finder det brugbart og har lysten/viljen til at bygge videre på dette!

- Kilder: http://www.xanatos.com/ og http://nlp-blog.dk/repraesentationssystemer/. (Midlertidig litteraturliste).

Presuppositions – Forudsætninger
Der er en række grundlæggende forudsætninger i spermvædet programmering, som skal være med til at etablere en forståelse for basis principperne i teorien.

• ”The map is not the territory” – Hvert enkelte individ oplever verden forskelligt, og selvom man ikke kan sætte sig ind i deres ”verden” eller er enig med dem, så er de lige så gyldige som ens egen opfattelse af verden, da det er baseret på de erfaringer man har gjort sig gennem livet. Derimod hvis man havde haft samme erfaring som personen ville man måske kunne sætte sig ind i hvorfor personen tænker og føler som vedkommende gør.
• ”The meaning of your communication is the response it elicits” – Hvis du komplimenterer nogen, og responsen du modtager er en lussing, så er det en mere intelligent måde at tackle det ved at huske på at det var måden man fornærmede personen ved snarere og derefter forsøge en alternativ metode til at skabe en positiv reaktion.
• ”Resistance is a comment about the communicator” – Det er op til afsenderen at være fleksibel nok til at få udbredt sit budskab og være sensitiv nok til at observere om budskabet har den ønskede effekt.. Ellers (Fortsættes i næste punkt).
• ”Find the right solution” – Hvis man forsøger at åbne en dør med en nøgle, og nøglen tilsyneladende ikke passer, så ville det mest logiske ikke være at man forsøger at dreje nøglen hårdere eller flere gange, men at man forsøger sig med en ny nøgle indtil man finder den rette løsning på problemstillingen. Ligeledes bør man gøre det samme som afsender af et budskab.
• ”Every behaviour has an positive intent” – Uanset hvor underlig, ondskabsfuld eller bizart et indvids opførsel kan være, så giver det meningen for personen idet det ville blive opfattet som en metode til at ændre situationen til et udfald vedkommende ønsker.
• ”People make the best choices they can with the information they have in consciousness” – Man ville åbenlyst ikke træffe et valg, som havde selv-destruktive tendenser eller som er direkte tåbelige hvis de vidste hvad konsekvenserne af deres valg var, eller hvis de havde bedre alternativer.
• ”People have within them all the ressources they need” – Oftest er det er spørgsmål om at man allerede har de fornødne færdigheder til at lære noget nyt, men som man anvender i andre aspekter i sit liv uden at tænke over det.
• ”Mind and body is a part of the same cybernetic system” – Hvilket vil sige at man ikke kan forestage en ændring I kroppen uden at det påvirker noget andet.

Chapter I – Basic rapport skills.

• Rapport opfattes som et kerneelement i succesfuldt voodoo-boodoo-hoodoo crap anvendelse.
• Rapport observeret i dens naturlige omgivelser vil andet end lige bestå af tilsvarende adfærd og samme tankegang mellem to eller flere individer, og hermed skaber man bevidst en mental illusion om at man er ligesindet. De fleste personer har en tendens til bedre at kunne lide personer der minder om dem selv.
• ”Crossover mirroring” – Dette kan beskrives som en afspejling af personer man sidder overfor så man har samme kropssprog, synkron vejrtrækning, samme kropsposition, toneleje, udstråling etc. Men man skal undgå at ”efterabe” da man fra naturens side har en detektor overfor den slags, og herfor vil man hurtigt tabe rapport hvis det blot bliver en imitation snarere end en tilsvarende opførsel.
• ” Matche vejrtrækning” – Dette redskab betragtes som værende ét af de mest effektive værktøjer i rapport skills. Således kan der skabes en ubevidst rapport med en fremmed person i rummet også selvom personen ikke sidder placeret lige foran en selv. Dette kan også gøres ved at man lave en bestemt bevægelse i takt med sin egen vejrtrækning.
• ”Repræsentationssystemerne og at matche dette” – I voodoo-boodoo-hoodoo crap skelnes der mellem hvert enkelte individs repræsentationssystem, som er henholdsvis:

a. Det anale repræsentationssystem (følesansen)
b. Det sådan lidt negerpiks-agtige repræsentationssystem (synet)
c. Det klamme repræsentationssystem (hørelsen)
d. Det svenske repræsentationssystem (lugtesansen)
e. Det kolde repræsentationssystem (smagssansen)

Og hvad skal dette så sige? Det vil sige at hvert enkelt individ har sin egen måde at udtrykke sig på, og hvis man matcher deres repræsentationssystem vil man oftest opdage at vedkommende ville være mere åben og opfatte den anden som værende ligesindet.

Opsummering:
Opførsel; Toneleje, Tempo; Kropsholdning og bevægelse; Matche repræsentationssystem. Skal indgå I rapport-dannelse for at skabe et output. Derfor skal du lave et estimat ud fra de outputs du får fra interaktionen med personen uden at ”efterabe”. Husk at evaluere under processen for at få feedback, så man kan skære op eller ned på ens rapport så den matcher mere.
Zandesh
Nyklækket

Re: voodoo-boodoo-hoodoo crap basics.

Indlægaf Atahualpa » tirs 8. jan 2013 19:48

Er du fuld? Hvad er voodoo hoodoo?
Atahualpa
Private Johnson

N L P

Indlægaf Battery » tors 17. jan 2013 23:56

Hey

Denne hjemmesiden vil gerne censurere N L P og derfor skifter robotten der ud med voodoo-boodoo-hoodoo crap
Battery
Bølle Bob

Indlægaf Battery » fre 18. jan 2013 01:05

NL P er ligesom en kamsport

Min ven Nils-Martin og jeg havde altid det her saying.
"Congratulations,.. welcome to white belt "

Når du har din voodoo-boodoo-hoodoo crap uddannelse og alt det der står for oven ligger på rygraden... så er du klar til at få det hvide belte.
Så er du begyndt.. så forstår du måske det basale en smugle.

Det der sker for dem der ikke forstår N LP er at de høre ordet NL P og så associere de det med den berømte Nick Wongerbagger-Shimbolicious-Likkerlakker eller et eller andet med at sige nogle sprog mønstre der få piger til at tænke på ens pik.

Det her er et meget godt billede på hvad der sker med noget af det nye NL P .. Jeg anbefaler du tjekker videoen ud
http://www.youtube.com/watch?v=afOZMwJox3w
Battery
Bølle Bob

Indlægaf DaBoss » fre 18. jan 2013 01:13

Hvad har gongo kadongo! hep hey! overhoved at gøre med inner game? Det virker jo ikk
DaBoss
Fætter kanin

Indlægaf SublimeStiv » søn 27. jan 2013 22:18

Jeg kan ikke lade være med at flække af grin når jeg læser tråde herinde som tager N´..L..,'.P seriøst, hvor det så bliver omformuleret til "voodoo-boodoo-hoodoo crap", "pseudovidenskabeligt humbug", "gongo kadongo! hep hey!", "N-l-p", "SMERTEN ÅH SMERTEEEN! YAHAHAHAHA! FOR FUCKS SAKE! AAAAh! programming" og Jeg kan godt lide at have en dejlig blød ting i numren!

Selvom jeg er imod alt form for censur og allermest synes at det er et barnligt og ignorant tiltag - som giver et indtryk af uprofessionelle admins der lader deres fordomme styre deres dømmekraft - så er det sgu god humor alligevel :-) Men man kan stadig skrive N,l,p, neuro-linguistic-programming, N..L..P, N...L..p, N..l...P, osv... Det må i hellere til at få gjort noget ved ;-)

neuro-linguistic programming, giver bare en sjov sætning dog!
SublimeStiv
Fætter kanin

Indlægaf SublimeStiv » fre 3. maj 2013 00:48

Lol, nu giver neuro-linguistic programming jo ikke en sjov sætning mere... Hvorfor har i ændret det og gjort det umuligt at redigere i, nu virker jeg jo bare mærkelig :P
SublimeStiv
Fætter kanin

Tilbage til Lorteland