Hvorfor årene mellem 20-30 er dine vigtigste

Posts af mere end tvivlsom kvalitet

Redaktør: Moderator

Re: Hvorfor årene mellem 20-30 er dine vigtigste

Indlægaf tiger » man 10. feb 2014 17:01

Mit engelsk er ikke det bedste i verden, når det kommer til sådan nogle fordrag.

Kan du opsummere de vigtigste pointer? :)
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf tiger » tors 13. feb 2014 00:31

BartenderensMareridt skrev:Lad være med at se dine 20'ere som pausetid eller forlænget barndom indtil 30 hvor voksenlivet begynder.
Stop med at have en identitetskrise og i stedet investere i en identitet som du gerne vil have.
Det er nu du skal satse på jobbet i et andet land eller slå op med den dårlige kæreste som du bare er sammen med fordi det er nemmere.
Det bedste tidspunkt til at arbejde og forbedre et ægteskab er før du har det.
20'erne er årene hvor ens personlighed har mulighed for at ændre sig mest, og det er der det er nemmest.

Tak, fangede godt de fleste af de ting faktisk.

Tror bare jeg troede der blev forklaret ting som, hvordan man forbedre ægteskabet før man får det osv.

Jeg synes det er meget relevant egentlig. Jeg går selv RIGTIG meget op i at få noget ud af min ungdom. Jeg spilder ikke min tid på noget jeg synes er åndsvagt. Jeg har fuld gang i uddannelse og prøver at bygge et vildt CV op.

Mit kærlighedsliv sejler lidt. Har haft noget seriøst kørende med to piger, men aldrig haft en kæreste. Jeg har dog udviklet mig meget de seneste par år. Jeg er dog mega vellidt blandt venner og har en kæmpe omgangskreds at drenge og piger. På mit studie kender jeg så mange og er virkelig populær. Vildt fedt.

Dog lider jeg og har siden jeg var 10 lidt af angst, som plager mig meget. Jeg har ALDRIG taget ud og rejse uden min mor eller far. Jeg tør ikke. Er bange for at blive væk, komme til skade, blive syg, ikke kunne komme hjem pga. diverse ting. Dog elsker jeg overalt i verden at rejse, så det er en ting jeg virkelig godt gad.

Står faktisk överfor at skulle beslutte mig om jeg vil på udveksling næste semester her om nogle dage. Jeg vil så gerne tage afsted 3 måneder, men selvom vi bare snakker Frankring, England eller Tyskland er det en kæmpe udfordring.

Tja, måske mange ting jeg skriver og lidt random. Men kunne godt tænke mig at høre om andre, hvordan de ser deres 20'ere, hvad de kæmper med at problemer og hvad de gør ved dem!
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf tiger » fre 14. feb 2014 21:14

BartenderensMareridt skrev:Hvis du leder efter en opskrift på at blive et perfekt menneske, så finder du det sgu nok aldrig. Ting som game, psykologer, selv-hjælps bøger osv. kan kun give dig motivation og mod på at det er muligt og måske et par forslag til ting du kan gøre. Men i sidste ende er det noget du selv skal finde ud af, også selvom det er skide skræmmende. Nogle gange er det babyskridt der skal til som f.eks. at kysse en sød pige, og andre gange er det kæmpe ting som at flytte til et andet land.
Mest af alt er nok at se sine fejl og mangler i et andet lys. De skal være fokuspunkter for udfordringer du kan sætte dig selv, i stedet for at være selvtillidsdrænere.

Jeg havde 3 lorteår i gymnasiet. Jeg havde brug for at komme ud af det liv jeg havde, den rolle jeg havde fået. Jeg flyttede et år til England som har været den bedste oplevelse i mit liv. Jeg kunne redefinere mig selv i et land, hvor jeg ikke kendte nogle og ingen kendte mig. Derfor var det nemt at udfordre grænser, da mennesker var fremmed eller ville blive det om x måneder, når jeg flyttede hjem igen.
En ting folk ofte er bange for, når de flytter til udlandet, er om de vil miste venner. Det gjorde jeg, faktisk en god håndfuld. I mit tilfælde var det fordi at jeg ikke længere var den samme dørmåtte. Så et år i udlandet viser virkelig hvem der er dine ægte venner. og nu går jeg på et studie hvor jeg føler at folks opfattelse af mig stemmer overens med min egen.

Hvis jeg skulle give dig råd til udlandsrejse, så får du intet ud af 3 måneder ved mindre det er oplevelsesrejse i Thailand or whatever. Efter 3 måneder i England følte jeg stadig, at jeg lige var flyttet der til. Efter 6 måneder havde jeg endelig fået nogle venskaber knyttet. Og de sidste 6 var rigtig dejlige, og fik mig til at overveje at blive boende.
Flyt til London, Hamburg, Stockholm eller Oslo, hvis afstanden skræmmer dig. Storbyer er billigere og nemmere for venner og familie at besøge dig.
Jeg fik job før jeg flyttede dertil via Praktik I Udlandet: http://fivu.dk/uddannelse-og-institutio ... chterm=piu

Håber det hjælper dig lidt nærmere til en beslutning :)

Tusind tak for svar.

Jeg vil vildt gerne til London. Det bliver dog max 6 måneder i første omgang, da jeg skal tilbage til Danmark og skrive mit speciale. Men overvejer dog også at flytte derover efter jeg er færdig med mit studie om 1,5-2 år. Egentlig er jeg den person jeg gerne vil være og som jeg bliver opfattet som. Mit formål med rejsen er nok mere at blive selvstændig ift. mine forældre (far, da min mor døde for 2 år siden) .. Men ja, det er igen en stor udfordring for mig. Har aldrig været længere væk end Hamborg på en weekend tur uden mine forældre.

Men hvis jeg beslutter mig nu og skal afsted til september har jeg også en del tid at træne i og forbedrede mig.

Tror det vil udvikle og booste min selvtillid for vildt hvis jeg kan rejse derover alene. Føler mig tit som en tøsedreng/pattebarn fordi jeg ikke tør tage med gutterne en uge på skiferie, hvilket tit giver et huk i selvtilliden!!!
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf Ross » søn 16. feb 2014 10:24

Det handler i bund og grund om at komme ud af sin comfort zone nok gange til at man ikke bliver bange for det.. og det er nemmere et år i England end 3 måneder i Thailand, men kan nu altså også sagtens lade sig gøre på en backpacker rejse. Det vil dog stadig ofte være det udfordrende job, eller det grænseoverskridende udlandsophold, så det syntes jeg også du bør overveje seriøst hvis du aldrig har boet eller været ude for Dk i mere end et par måneder.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf tiger » søn 16. feb 2014 23:46

Ross skrev:Det handler i bund og grund om at komme ud af sin comfort zone nok gange til at man ikke bliver bange for det.. og det er nemmere et år i England end 3 måneder i Thailand, men kan nu altså også sagtens lade sig gøre på en backpacker rejse. Det vil dog stadig ofte være det udfordrende job, eller det grænseoverskridende udlandsophold, så det syntes jeg også du bør overveje seriøst hvis du aldrig har boet eller været ude for Dk i mere end et par måneder.

Jeg overvejer det stærkt og begynder også at søge nogle praktikpladser nu her.

Ja, jeg ved godt det er det med lige at komme ud af min comfort zone, men er bare bange for at ende i en situation hvor jeg går i panik og ikke kan komme hjem. At jeg vågner en morgen og føler mig svimmel i et fremmed land vil gøre mig meget bange (måske det egentlig mest er tanken om det, der gør mig bange) .. Men det er virkelig et af de steder i mit liv hvor jeg kan udvikle mig som person. Er sikker på at hvis jeg først for overvundet den angst, bliver min selvtillid boostet så meget at mange andre ting i mit liv vil blive meget nemmere!

Har du/I nogle gode råd til mig? Hvordan jeg kan arbejde med mig selv? Jeg har selv fået afvide at mindfullness, åndedrætsøvelser, kropsscanning osv. ville være godt..
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf Ross » man 17. feb 2014 16:16

Dit overlevelses instinkt er så vild, det skal du slet ikke være bange for.. Du kan hvis det er nødvendigt, finde ned til en læge i en landsby i Asien, med 40 i feber, tuberkulose og skarlandsfeber og forklare på gebrokken engelsk til en mand der ikke taler det, hvad du fejler hvis det skal være. Vi er ret skærmede her i Norden og vesten, så vi ved ikke hvor langt kroppen egentlig kan presses, men tro mig - det er langt langt langt længere end du forestiller dig.

Hvis Aron Ralston, en helt almindelig gut, efter 10 dage fanget under en klippe - kan brække knoglerne i sin arm, så skære den af med en lommekniv - og vandre 10 km bagefter - så kan du også overleve slem feber i udlandet ;)

Kort sagt, ja det er tanken der gør dig bange..
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf tiger » man 17. feb 2014 23:08

Ross skrev:Dit overlevelses instinkt er så vild, det skal du slet ikke være bange for.. Du kan hvis det er nødvendigt, finde ned til en læge i en landsby i Asien, med 40 i feber, tuberkulose og skarlandsfeber og forklare på gebrokken engelsk til en mand der ikke taler det, hvad du fejler hvis det skal være. Vi er ret skærmede her i Norden og vesten, så vi ved ikke hvor langt kroppen egentlig kan presses, men tro mig - det er langt langt langt længere end du forestiller dig.

Hvis Aron Ralston, en helt almindelig gut, efter 10 dage fanget under en klippe - kan brække knoglerne i sin arm, så skære den af med en lommekniv - og vandre 10 km bagefter - så kan du også overleve slem feber i udlandet ;)

Kort sagt, ja det er tanken der gør dig bange..

Du har ret. Det er nok "angst for angsten" der gør mig bange. Jeg har aldrig prøvet at gå totalt i panik, hvis jeg skulle har jeg desuden lært at trække vejret roligt.

Men tror sgu det bliver mit næste mål. I midlertid (inden de 3 måneder) kan jeg evt. prøve at kaste mig ud i en uges ferie med nogle venner for ligesom at få bekræftet mig selv i at jeg godt kan!
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf tiger » fre 21. feb 2014 13:40

BartenderensMareridt skrev:Hvad er det helt præcist skræmmer dig ved at rejse/flytte?
Hvis det er at komme ud for en ulykke/sygdom, så vælg et land i-land med et fornuftigt sundhedssystem og hvor befolkningen kan kommunikere på engelsk.
Er det frygten for at være væk fra venskaber/familie, så vælg et land tæt på Danmark, med gode/billige rejse forbindelser.
Noget helt tredje?

Men jeg synes helt klart at du skal tage en ferie med nogle venner før du springer ud i det. Så får du at se hvor sjovt og overraskende nemt det er at være et fremmed sted "alene".

Da jeg var to år løb jeg engang hjemmefra og blev fundet 1 time efter, hvor jeg græd og var helt ude af den. Har hørt fra flere psykologer at det sagtens kan være grunden til min angst idag. Kombineret med min mors død har jeg fået den kombineret med sygdomsangst.

Det hele startede da jeg var ca. 10 år. Jeg turde ikke gå i skole, jeg var bange for at blive væk/ikke komme hjem igen. Jeg måtte melde fra til de mindste ting. Senere i livet da man begyndte at gå i byen var jeg også bange for det, da det jo var farligt at være ude om natten og tage taxa og bla. bla.

Det der idag gør mig bange for at rejse er det at jeg ikke har samme selvkontrol. Herhjemme ved jeg, jeg har min far til at passe på mig. Jeg ved hvor jeg har min læge. Jeg ved jeg kan gå hjem i min lejlighed og slappe af hvis jeg bliver bange osv..

Men ja, jeg er bange for at blive syg, vælte og få hjernerystelse, besvime, få puttet stoffer i min drink, blive stukket ned, vælte på cykel, at der kommer en naturkatastrofe..

Alt sammen ting der gør at jeg ikke bare kan komme hjem LIGE når jeg har lyst til det.

Havde jeg haft mit eget privat jetfly med egen pilot der kunne flyve mig hjem når som helst havde det ikke været et problem overhovedet.

Men igen, jeg har overvejet London meget. Det tager ikke meget længere tid end at tage fra Jylland til KBH. Folk snakker engelsk og systemet fungere fint og kulturen er meget lig. den danske.

Men er sikker på at når jeg først kommer afsted og får indfundet mig er det hele meget bedre. Det er bare lige et spørgsmål om at jeg skal springe mig ud i det.
tiger
Hoodoo Master

Indlægaf Jonez » fre 21. mar 2014 13:42

Hvis du tænker meget på sikkerheden, er der rigtig mange udbydere i Dk der tilbyder Jobs i udlandet under ordnede forhold hvor du stadig står på egne ben. Er selv lige kommet hjem efter to år i Spanien - Italien og Grækenland. Det er super nemt, sikkert og stadig føler du at du kommer på dybt vand.

Du kan tage ud som guide (hvilket giver et vanvittigt godt cv)

Du kan selvfølgelig også komme længere væk hvor det er lidt andre Jobs du kan få.
Jonez
Private Johnson

Geografisk sted: Kbh

Tilbage til Lorteland