Åbning af siddende grupper

Åbnere, rutiner, gambits.

Åbning af siddende grupper

Indlægaf Hånden » tors 12. apr 2012 02:44

Say pigen sidder i en gruppe med en 4-5 venner. Måske sidder hun inderst så du ikke kan komme hen til hende sådan uden videre, hvis der er en kreds af venner foran henne.

Jeg ville sætte mig ved siden af gruppen og chatte en i gruppen op, om whatever. Måske noget sjovt der er sket i løbet af dagen. Det gør ikke så meget hvad det er. Man kan tit få en samtale igang bare ved at sige "skål!" eller "whoa hvad er det for en sær drink du har?". "Er i politikere" virkede også en gang, underligt nok. (Det var et sted inde i Kbh Indre by hvor det siges at politikere hænger ud.) Folk vil gerne snakke! Det sker også tit at hvis man sætter sig ned ved siden af en gruppe bare for at stene og holde en pause blir man arbejdet ind i deres samtale uden man helt ved hvordan.

Du sidder så og fluffer med en i gruppen. Det skal (D'OH) være en skæg samtale med flow. (Hvis man ikke kan føre sådan nogen lærer man det ved at snakke med alle mulige folk overalt - busstoppestedet, fitnesscenteret, hvor man går og kommer.) Dem fra gruppen der sidder inden for "samtalezonen" bryder som regel ind af sig selv - du behøver ikke gøre noget for det. Det vil ske der er et "hul" i deres egen samtale mens din er på fuld igang, så skal de lige se hvad der sker der. (Ikke altid, men næsten altid).

Her kan man IMO allerede bygge attraction op - du behøver jo ikke snakke med hende direkte for at hun kan se du er en awsome fyr. Det er fint hun kan se det på afstand. Man snakker helst højt nok til at hun kan høre hvad man siger. (Kommer an på stedets lydniveau også lol).

Så lurer du bare på mulighederne for at manøvrere dig tættere på hende stille og roligt - der er altid nogen der skifter pladser fordi de skal hente noget/på WC/vise nogen på deres iPhone til nogen/hjem. Tager det for lang tid tager man sagen i egen hånd. F.eks. ved at arbejde hende ind i samtalen (find emner du og hende er "gode" i og de andre er svage. Hvis du finder ud af i begge to har været i Litauen, så er Litauen et super emne fordi de andre vil stene på det og forlade samtalen fordi den keder dem. Evt siger man bare "hej jeg skal vist lige snakke med hende her" > rykke stolene rundt. Og voila, nu er du inde ved hende.

Tid: måske 15 minutter.

Min gamle "læremester" ville syns det her var et latterligt spild af tid. Han ville gå hen og spørge med mega høj stemme "Hej hvem af jer er mest slutty?". Under debatten ville han så sige "jeg skal lige låne hende her", tage fat i amen på hende og hive afsted med hende. Probly ville han heller ikke gide en gruppe der sidder ned, dem der står oppe er nemmere.

Tid: max 2 minutter. Hans rekord er nok en 4-5 sekunder lol.
Tal til mig
Hånden
Fætter kanin

Re: Åbning af siddende grupper

Indlægaf Andreas » ons 17. okt 2012 12:53

Din lærermester følger jo ret godt op på Mystery og Style i stilen med en hurtig åbner, og så direkte afvæbning.

Jeg tænker, du mener, at man skal gøre sig socialt attraktiv ved først henvende sig til enkelte i gruppen og være i stand til at føre en spændende samtale - (at skabe interesse hos target) for så at bruge tid på hende bagefter, når interesse er vakt og de værste "hvem-er-han?"-tanker er væk hos target?

Personligt mener jeg ikke, at man behøver at fremstå som den der råber højest; som du siger, virker man interessant, er der da chance for, at hun lægger mærke til det... Jeg går derfor mere ind for, at man er lidt cocky/funny-stil, der inviterer alle i gruppen med i samtalen - fordi du udover at virke socialt engageret også virker som en åben person med overskud - og hurtigt kan blive samtalens centrum. (egne erfaringer)
Andreas
Fætter kanin

Tilbage til Teknikker og taktikker