Rutiner - 11 skarpe

Åbnere, rutiner, gambits.

Rutiner - 11 skarpe

Indlægaf Pastor » søn 6. maj 2012 03:18

Debatten for/imod rutiner har det med at poppe op tit, så jeg ville give mit take på det.

Jeg synes at debatten tit er præget af sort/hvid holdninger som virker lidt religiøse ... det tror jeg ikke hjælper folk.

Jeg vil gerne have rutinerne ned på jorden som det de er - metoder til at hjælpe nogen sets på vej som man kan gøre en gang imellem.

1: Du udvikler dig ved tre ting: Den første er at komme ud af din comfort zone gamemæssigt. Gør ting du ikke tør, indtil du tør dem! Den anden er ERFARING. Det kommer hen ad vejen - at man får en indre radar der kan mærke om et set er godt, selv om det ser skidt ud. At du lurer hun nok har en kæreste. Den tredje er at forbedre din livsstil, på de punkter den halter. (F.eks. træning eller økonomi...). Rutiner hører ikke hjemme her - de hjælper dig i sets, men de udvikler dig ikke. Der er ikke nogen MODSÆTNING i det, man kan sagtens gøre begge dele. Det udvikler dig heller ikke at købe nogen pænere sko, men det er fint nok alligevel.

2: I forhold til din udvikling: Det er dumt at bruge rutiner på dine "svage" punkter, f.eks. hvis du er nervøs for et kysse dem. Her gælder det om at komme straight motherfucking ud af din comfort zone, og ikke gemme dig med rutiner. BAGEFTER, når du er helt chilled med at kysse piger, kan du bruge en rutine, hvis du finder på et eller andet du synes gør det bedre. Men gør det ikke i starten.

3: Det rutiner gør og som er nice er at det øger din effektivitet. Det er ikke sådan du går fra 0 til 100. Men har du f.eks. en god hook rutine i kassen vil du hooke en højere %del af sets, fordi du har noget du kan falde tilbage på som refleks hvis du ikke lige finder på noget. Man kan også have rutiner til lidt mere sjældne situationer, f.eks. til hvis hun spørger om du giver en øl (thumb-wrestling f.eks.) eller hvis du vil vide om hun er kæreste med nogen i et blandet set ("Hvor kender i så alle sammen hinanden fra?"). Det at man har noget fast man gør for mig at man bare husker bedre at få det gjort.

4: Jeg mener selv at rutiner man husker udenad skal være KORTE, helst en sætning. Er de for lange glemmer man dem; er de for indviklede er der for mange muligheder for at der sker ting der fucker den op. Det er lulz nok når de fucker op, men det er bare ikke det man er ude efter. Man er ude efter at have en nem sætning der har den samme effekt næsten hver gang. "Hvem lyver mest" er et godt eksempel.

5: Du har nok ikke brug for mere end end 4-5 rutiner. De fleste kan ikke huske flere alligevel; eller man glemmer bare at bruge dem når de passer.

6: Det er vigtigt at tænke over hvad du vil bruge den til. Tænk over om rutinen er god til at starte samtaler, skabe tiltrækning, isolere eller whatever. Og tænk på om du har brug for den til det. Jeg mener selv rutiner er BEDST helt i starten af et set, f.eks. til at åbne eller hooke. I slutningen er der opstået en slags kemi mellem jer, så det er ikke nødvendigt at køre standard ting. Og i burde have gjort nok ting sammen til at du har masser at arbejde med. (Jeg åbner f.eks. selv med impro, men bruger nogen gange rutiner til at hooke.)

7: Rutiner er ikke nødvendigvis noget du siger, det kan også være bevægelser. F.eks at åbne en pige i den anden ende af baren ved at lave "kom her" signal til hende med fingeren. Eller at åbne hende ved at "skyde" hende med fingeren. Eller at slamme hende op imod en væg mens du snaver hende. Eller at isolere ved bare at trække af med hende.

8: En rutine behøver ikke være særligt præcist defineret. Måske finder du ud af at piger elsker når du fortæller det der skete med vandmanden forrige sommer i Spanien. Så er rutinen bare: Fortæl den historie, tilpas versionen til hende. Her kan du huske den fordi du kan huske historien; men de ord du lige bruger er lige meget. Det kan også være sådan at det kun lige er starten der er standard, men det der sker bagefter er impro. F.eks. rollespil. Starten "Jeg ved ikke rigtigt med det her ægteskab, jeg synes du er lidt besværlig" kan være det samme, men det der kommer bagfter vildt forskelligt.

9: Der findes ingen magiske ord der virker for alle. Pigen kigger jo på dig og din vibe mens du snakker, og koger det hele sammen til en helhed sammen med ordene. Mig og Leisure Pirate lavede et episk eksperiment hvor vi åbnede med de EKSAKT samme ord - "Synes du ikke også solopgangen er smuk, hvis man er sent i byen?". Den virkede fint for mig, fordi jeg har sådan en føøølsom vibe. De blev bare sure på ham og troede han tog pis på dem - hans vibe passer slet ikke til sådan en cheesy åbner. (Har glemt den jeg failede med?).

10: Rutinen skal passe nogenlunde godt til dig; det skal ikke virker som noget en fremmed person lader komme ud af din mund. Det er bedst at lave sine egne: Det gør man bedst ved at gå i byen og sige en masse ting, og så huske det hvis man kom på noget gyldent. Det næstbedste er hvis du finder en i en bog om pickup du synes er mega grineren.

11: Hele ideen om "social robot" er fjollet for mig. Bliver man en social robot af at sige "Glædelig jul" hvert år den 24 december? Eller af at sige "Tillykke med fødselsdagen" hver gang du er i situationen samtale-med-person-der-har-fødselsdag. I think not! Og husk -der er måske 2 eller 10 timers samtale i et set før sex. Ingen kan huske 10 timers snak udenad. Selv den vildeste rutinegamer vil bruge impro det meste tid. Og selv i rutiner er der impro - hvis du fortæller din vandmands historie vll rigtigt mange piger komme med kommentarer, så det bliver nyt og anderledes hver gang.
Pastor
Bølle Bob

Tilbage til Teknikker og taktikker