Dating guide - hvor, hvordan og hvornår?

Åbnere, rutiner, gambits.

Indlægaf Fsharp » ons 27. mar 2013 23:14

Guide til hvordan du sætter en date op og hvad I skal lave på daten.
Se evt. også her: http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=21&t=51.

Hvordan og hvornår inviterer jeg hende ud?
Tillykke! Du har fået hendes nummer, Facebook eller er kommet i kontakt med hende via online dating og vil nu gerne på date med hende. Hvad gør du?

Sæt en date op via sms
Den første besked du skriver til hende skal ikke være ’Hej, vil du med på date?’. Hav som minimum skrevet og modtaget et par beskeder før du smider forslaget om en date på bordet. På den anden side skal du heller ikke vente til besked nummer 100 før du tager dig sammen til at invitere hende ud. Typisk gør jeg det selv efter en 5-10 beskeder frem og tilbage lidt afhængig af om jeg har brugt langt tid sammen med hende første gang jeg mødte hende (ved night- eller daygame).

Sætte en date op ved at ringe til hende
En helt anden tilgang som lægger mere pres på hende, er ved at ringe til hende. Skriv nogle timer i forvejen en besked ’Hej frk. klokkeblomst, jeg ringer lige lidt senere i aften så kan vi lige få en lille snak’. På den måde er hun forberedt på at du ringer. Når du har ringet til hende og snakket lidt med hende så sig til hende at du gerne vil på date med hende og foreslå hende to dage som beskrevet ovenfor. Fordelen ved at ringe frem for at skrive er at det er nemmere for hende at aflyse med en besked end det er over telefonen.

Giv hende to dage at vælge imellem
Når du foreslår at mødes, så giv hende to dage at vælge imellem. På den måde er der mindre sandsynlighed for at hun ikke kan. Men lad være med at sige ’Bare vælg en dag i næste uge hvor du kan’. Dette signalerer at du ikke rigtig har noget liv og er villig til at droppe andre aftaler for hende (needy). Kan hun ikke de to dage du foreslår, så få hende til at foreslå to dage hun kan.

Eksempler på sms’er hvor vi sætter en date op:
PUA: Det er meget hyggeligt det her skriveri og du virker til at være en cool cat, så hvad med at vi mødes tirsdag eller torsdag i næste uge?
HB: Ja, det kunne være hyggeligt. Tirsdag passer fint.
PUA: Cool, så lad os tage hen og skøjte. De har åbent til kl. 21, så jeg foreslår at vi mødes derhenne kl.19. Deal?
HB: Deal :)

PUA: Det er meget hyggeligt det her skriveri og du virker til at være en cool cat, så hvad med at vi mødes tirsdag eller torsdag i næste uge?
HB: Ja, det kunne være hyggeligt, men jeg kan hverken tirsdag eller torsdag :(
PUA: Ok, så giv mig to tidspunkter hvor du kan mødes så ser vi om det passer i min kalender
HB: Jeg kan onsdag aften og lørdag formiddag.
PUA: Cool, onsdag aften er også ledig for mig, så lad os tage hen og skøjte. De har åbent til kl. 21, så jeg foreslår at vi mødes derhenne kl.19. Deal?
HB: Deal :)

Hvad skal man lave?
Hvad skal man lave på en date? Hvor tager man hen på en date?
Hun har sagt ja til en date med dig, så hun er allerede tiltrukket af dig. På daten skal du derfor snakke med hende og skabe comfort. Af samme grund er det ikke et optimalt valg at gå efter ’a dinner and a movie’ idet man ikke snakker sammen under en film.
Man kan typisk hjælpe sig selv lidt ved at hype en eller anden event første gang man møder hende (lidt alá future projections): ’Jeg ELSKER bare zoologisk have, det er så hyggeligt bla bla bla…’, ’Har du nogensinde prøvet at stå på skøjter? Det er det sjoveste! Det må vi gøre sammen en dag…’ eller ’Roy Lichtenstein udstillingen på Arken ser vildt interessant ud. Sjældent at der er samlet SÅ mange af hans værker ét sted…’
Der er generelt to steder I kan tage på date: Ude i byen eller hjemme hos dig eller hende.

Ude i byen (dyreste nederst)
Er man på date ude i byen så kan man overveje at lave disse ting:
  • Gåtur, f.eks. i skoven ved stranden eller et hyggeligt område i byen
  • (Kaffedate på cafe)
  • Skøjtebane
  • Udstilling, museum eller zoologisk have
  • Shoppe sammen
  • Vinsmagning eller Madlavningskursus

Se evt. flere forslag her: http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=34&t=1663 og her: http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=21&t=2564

Grunden til at Kaffedate på cafe er sat i parentes er, at det som udgangspunkt er et ok sted at snakke sammen og lære hinanden at kende, men man kan nemt i en akavet situation, hvis man ikke lige ved hvad man skal sige, eller man kan nemt ende i ’interview-mode’ hvor man kun snakker om kedelige faktuelle ting. Hvis det er det eneste som kan lade sig gøre, så forsøg at sidde ved siden af hinanden så man kan kino og ikke overfor hinanden med et bord imellem jer.

Er I på date ude i byen og overvejer du at f-close hende, så må have styr på logistikken og vælge et sted i nærheden af hvor du bor. På den måde den måde kan du i løbet af kort tid bounce hende hjem til dig og fortsætte med at eskalere til sex.

Fordelen ved at tage daten ude i byen er at man kan opleve noget spændende sammen og typisk vil pigen sikkert føle sig mere tryg ved at mødes offentlig med dig frem for at mødes hjemme. Ulempen er at det er mere vanskelligt at eskalere til sex og så er det sandsynligvis også dyrere end en hjemmedate.

Hjemme hos dig eller hende
Er man hjemme på date så kan man overveje at lave disse ting:

• Se DVD sammen
  • Lave mad sammen, f.eks. pandekager
Holder man daten hjemme så er det lidt mere intimt end ude i byen. Man kan nemmere eskalere til sex, men på den anden side har man ikke spændende nye ting omkring sig som man kan snakke om (hvis man altså ikke er god til at håndtere samtaler og pauser).

Hvad er vigtig under daten?
Forsøg at sætte dig et mål med daten, f.eks. at k-close hende, og hav en overordnet plan for daten. Med en plan for daten mener jeg et par stikord om hvad I kan snakke om, hvor I skal gå hen, hvad I skal se, osv.

Hvis hun har valgt at tage på date med dig så er hun tiltrukket af dig på et eller andet plan og du skal ikke spilde tid med attraction-rutiner. I stedet skal du bygge comfort ved at snakke om dig selv og spørge ind til hende, hendes familie, interesser, hvad hun synes om dit og dat, osv. Hold stemningen glad, sjov og vær interesseret i hende.

Hold øjenkontakt. Prøv at holde øjenkontakt i de pauser hvor I ikke taler. Det skaber tension.

Lav kino. Start ud med at give hende et kram når I mødes. Fortsæt med at lægge din hånd på hendes arm eller hendes ryg. Gå arm i arm. Hold hånd. Er I hjemme, kan du forsøge at eskalere til sex ved massage af nakke eller ryg.

Lykke til!
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Re: Dating guide - hvor, hvordan og hvornår?

Indlægaf Bark » ons 27. mar 2013 23:24

Super lækkert arbejde. Godt skrevet.
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Indlægaf arcsaber » søn 31. mar 2013 20:23

Rigtig lækker guide! Meget overskuelig og giver et godt overblik!

Har lige 2 hurtige spørgsmål:

1) Du nævner at man ikke bør sætte en date op på første besked. Det er jeg helt enig i, men vil denne "regel" også gælde en pige du har datet før og som man allerede har bygget en vis comfort med?

2) Er selv løbet lidt tør for kreative ideer ang. hvad man kan lave på en "hjemmedate". Fx. hvis man allerede har haft pigen hjemme 1 eller 2 gange. Oftest ender det ud i at se film, ligge og snakke osv. hvilket i mine øjne er lidt kliche agtigt. Har du flere ideer til hvad man kan lave på en "hjemmedate"?
arcsaber
Fætter kanin

Indlægaf Fsharp » man 1. apr 2013 15:03

arcsaber skrev:Rigtig lækker guide! Meget overskuelig og giver et godt overblik!

Har lige 2 hurtige spørgsmål:

1) Du nævner at man ikke bør sætte en date op på første besked. Det er jeg helt enig i, men vil denne "regel" også gælde en pige du har datet før og som man allerede har bygget en vis comfort med?

2) Er selv løbet lidt tør for kreative ideer ang. hvad man kan lave på en "hjemmedate". Fx. hvis man allerede har haft pigen hjemme 1 eller 2 gange. Oftest ender det ud i at se film, ligge og snakke osv. hvilket i mine øjne er lidt kliche agtigt. Har du flere ideer til hvad man kan lave på en "hjemmedate"?

1) Har du en connection med hende, så ser jeg ikke noget problem i at gøre det i første sms, men det afhænger vel også hvor lang tid siden det er I har set hindanden. Er det lang tid siden kan det være hun lige skal varmes op med et par sms'er først.

2) Få hende til at tage opvasken? :mrgreen: Jeg har ikke umiddelbart andre forslag. Men hvorfor har du ikke closet hende hvis hun har været hjemme hos dig to gange?
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf arcsaber » man 1. apr 2013 21:09

Tænker det samme :)

Har kun været på 1 date med hende, og fik ikke closet da hun syntes det gik lidt for hurtigt. Hun er meget tilbageholden osv. Er dog igang med at sætte ny date op hos hende. Har beskrevet situationen lidt nærmere her hvis det skulle have interesse.. viewtopic.php?f=24&t=1686
arcsaber
Fætter kanin

Tilbage til Teknikker og taktikker