Two set åbner - virker hver gang!

Åbnere, rutiner, gambits.

Two set åbner - virker hver gang!

Indlægaf Gabi » ons 24. jul 2013 13:58

Hey derude.

Jeg har ikke været aktiv på nogle PUA fora siden TGO lukkede. Nu er jeg tilbage og vil dele en lækker åbner med jer!

Du spotter to HB's ved et bord og får øjenkontakt til den ene af dem. Dit target. Du smiler og venter på, at hun bryder kontakten. Vender dig om/ går eller what ever. Det hele foregår non-verbalt i dette stadie. Med et smil og øjenkontakt vil hun højest sandsynligt have smilt igen (har aldrig oplevet, at hun ikke gjorde det) og allerede der har du gjort dig bemærket.

Vent 1-2 minutter før du approach'er og åbner set'et med "Du har vel nok et sødt smil. Hvor mange timer om dagen står du foran spejlet og øver det?"

Den er lidt 50/50 med hvad svaret er. Nogen gange får du den sarkastiske "Jeg øver faktisk 2 timer om dagen - det ret godt ikke?" og andre gange får du "eeej, jeg bryder mig ikke om mit smil" eller noget lignende. Either way, er den nem at trække over på hvad der får en til at smile.

Eksempel:

G: "Du har vel nok et sødt smil. Hvor mange timer om dagen står du foran spejlet og øver det?"
HB: "Jeg øver mig faktisk to timer om dagen - det ret nice"
G: "Jo, whatever makes you happy", "Ved du hvad der altid får mig til at smile? Katte! Kan du godt lide dyr?"
HB: "Katte er søde! Jeg har selv to"/ "Nej, jeg er mere et hundemenneske"... Eller what ever.

Pointen er, at man let kan tage samtalen videre. Nu brugte jeg lige en kat i mit eksempel. Men det kan være alt mellem himmel og jord. Grunden til, at jeg bruger den ofte er fordi, at du ligger ud med et positivt emne, som let kan twiste over på noget mere intimt. Kan hun eksempelvis lide katte, kan du tage hendes hånd og sige "Så håber jeg bare, at du ikke er en af dem som ender med 20 katte i en 1-værelses" eller "Min mor har altid sagt, at katteelskere er søde mennesker. Er du sød"

Nå, bare lige en hurtig én jeg ville dele med jer.

Kom gerne med inputs! :)

Gabi
Gabi
Nyklækket

Re: Two set åbner - virker hver gang!

Indlægaf Action » ons 24. jul 2013 14:44

Good one. Jeg savner lidt hvordan du tackler veninden.
Whether you think you can or you can't, you're right.
Brugeravatar
Action
Konge af Burma

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Gabi » ons 24. jul 2013 19:32

Når ja. Skrev det ned på farten, så nåede ikke rigtigt at uddybe.

Veninden plejer ofte at blande sig i samtalen, hvorefter jeg - alt efter lyst - hilser pænt, eller hilser og beder hende lade være at afbryde når de voksne snakker med et smil på læben.

Veninden holder jeg lidt i sidelinjen mens DHV'er med en rar historie om mit velgørenhedsarbejde i kirken eller min planlagte tur til afrika som frivillig. Der er de begge engagerede i historien og stiller en masse spørgsmål.

Mens jeg bygger rapport trækker jeg noget kino ind over og isolerer ofte ved pænt at spørge veninden om lov til at låne target i 5 minutter. På den måde prøver jeg at befriende veninden, uden at mit target føler, at jeg ligger an på dem begge.
Gabi
Nyklækket

Indlægaf jensmadsen2013 » fre 20. sep 2013 15:53

Det er altid godt at komplimentere noget, som ikke er overfladisk!
Man skal passe på ikke at være ubehøvlet over for veninden, ellers kan man skræmme dem begge væk.
jensmadsen2013
Bølle Bob

Tilbage til Teknikker og taktikker