Anti-slut defense (ASD)

Åbnere, rutiner, gambits.

Anti-slut defense (ASD)

Indlægaf VaVaVoom » søn 4. aug 2013 04:26

Hvad er det?
Anti-slut defense eller ASD er en bevidst eller ubevidst proces, som kvinder, især de yngste, kører i deres hovede for at undgå at de opfattes som "slutty" eller "for nemme." Kvinder gør tit noget ud af at sige de er "pæne piger" - de kan gå så langt som til at erklære at de er ligeglade eller nærmest ikke kan lide sex, hvilket selvfølgeligt er noget pjat. De kan både gøre det bevidst med vilje hvor de ved hvad de gør og at de lyver. Men de kan også gøre det 100% ubevidst hvor de siger det argeste sludder eller ting de VED er forkerte og tro på det. (LP har f.eks oplevet en kvinde der havde fortalt ham om et SNL hun havde haft - der så en måned efter åbenbart blev ramt af ASD, så nu påstod hun overfor ham at "jeg kunne aldrig have et one night stand". Da han så svarede "Ja men øh, du fortalte mig jo om ham juristen med skægget" kom hun pludseligt i tanke om det. Det er som om deres hukommelse forbigående bliver direkte slettet så de virkeligt ikke KAN huske de slutty ting de har lavet.

AFCer tror tit på sådan noget - i stedet for at se på hvad det subkommunikeret. Begge parter bliver lige frustrerede af. AFCen fordi han tænker "øv øv, hun vil ikke knalde" og pigen tænker "arghh hvorfor vil han ikke knalde, nu har jeg ellers lige signaleret at jeg er en nice knaldbar pæn pige!".

ASD føles meget ubehageligt for piger når det rammer og de ikke kan slippe uden om (f.eks. når de vågner efter et one night stand og fyren har skrevet "endnu et hak i bæltet" på hendes spejl med læbestift). Ludere der jo bliver BLASTED af deres ASD ender tit med at blive direkte syge af det.

Eksempler på ASD
  • De snakker meget om de romantiske ting ved forhold og lader som om at sex ikke betyder så meget - selv om kvinder er besatte af god sex.
  • De siger ting som "det her plejer jeg ikke at gøre!" efter vild sex for at vise at de stadig er pæne piger. Eller hvis man har brugt kinky fantasier til dirtytalking kan de pludseligt synes det er meget vigtigt at "det ville jeg aldrig gøre i virkeligheden" (JAAA jeg er godt klar over at du ikke vil have en MMF med to læger for real, det var ligesom ment som dirty talk ikke som et konkret forslag!!!)
  • De undervurderer hvor mange sexpartnere de har haft. Forskere der forsøgte at finde ud af hvor mange sexpartnere folk har blev altid irriteret af at mændene systematisk opgav flere sexpartnere end kvinder, hvilket jo ikke kan gå op statistisk. I lang tid troede man mændene overdrev, men til sidst fandt man ud af at det var kvinderne der underdrev. I alle de forhold hvor vi har fortalt hinanden om vores sjove sexhistorier fra vores mørke fortid har jeg underholdt med alle de gode - mens pigerne har kommet med et par, og så sagt at der ikke var flere. For så et år bagefter at komme med den om blowjob'et på en campingplads med en gut hun ikke vidste hvad hed. Og et år efter at komme med endnu en og så videre. Hvor man ikke kan afgøre om hendes ASD "gemte" huske blowjob-på-campingplads historien første gang hun sagde "nu har jeg ikke flere!" eller om hun bare løj.
Årsagen til ASD
Der er to teorier om hvad ASD kommer af - pick the one you prefer. Der er nok noget rigtigt i dem begge to.

Teori 1 siger at ASD skyldes social programmering - samfundet (og religionen) har bestemt at sluts er nederen, derfor er det ufedt at blive set som en slut fordi alle hater på dem (også kvinder selv), derfor vil ingen ha den rolle. Nogen guruer mener ASD KUN er social programming og at man derfor kan "afmontere" det helt. Evt. kan man finde en ø hvor alle kvinderne og villige og slå sig ned der for evigt!

Den teori har det kørende for sig at ASD er mindre stærkt i forskellige lande, f.eks. ser det ud til fra diverse field reports at kvindernes ASD er meget stærkere i USA end her i DK (YAY!) - derfor kan amerikansk game virke som overkill her. Modsat kan man i visse sydamerikanske lande finde langt mere seksuelt frigjorte kvinder med minimalt ASD.

Teori 2 siger at ASD skyldes biologi og er hardwired lige ind i deres nuttede hjerner. ASD er en naturlig biologisk reaktion i en kvindes krop, den er opstået gennem evolutionen fordi den sikrer hende den bedste partner hun kan få. Dette skyldes MÆNDS biolog og smag i kvinderi: Det værste der kan ske for en mand (ud fra hans geners synspunkt) er nemlig at han opdrager en anden mands afkom (det svarer til at begå selvmord, genetisk set); derfor vil han lede efter en "ærbar" kvinde der ikke er utro og undgå en "nem" eller slutty kvinde. Derfor har de kvinder med en medfødt tendens til (i det mindste lol) at virke som om de er sygt ærbare rendt med de bedste mænd.

Den teori har det kørende for sig at selv om f.eks. hippierne og diverse andre "fri sex" bevægelser har prøvet at myrde ASD og frigøre kvinderne til at ha sex konstant med hvem de vil - så er det som om det bare popper op af sig selv igen. Her i DK har vi stort set ikke haft nogen autoriteter nogen tager alvorligt der har talt imod at man bare skal knalde derud af i snart 50 år - alligevel er ASD her stadig.

Bemærk at i de "lavere" klasser hvor mændene har lavere værdi og derfor er mindre kræsne er kvinder mere åbent slutty - nok fordi det er lige meget for dem. Det er blevet ret tydeligt efter reality TV er kommer frem. Alle kvinder er lige slutty; de "lavere" klasser har bare mindre grund til at besvære sig med at skjule det

ASD under PU
Op til sexen viser ASD sig ved at pigen som regel ikke vil "tage ansvar" for at hun bliver scoret og har sex - de vil f.eks. insistere på at de "bare snakker" selv om man TYDELIGT kan se de er tiltrukket og er igang med at flirte.

På vej imod sex location vil de være passive, men følge efter manden hvis han bestiller en taxa. De vil heller ikke have at man eksplicit siger "Vi mødes på onsdag for at knalde" selv om begge godt ved at det er det - så man siger "vil du hjem med til mig og se en film?" i stedet for. Det gør at de bagefter kan sige at de ikke havde noget ansvare for scoringen - "vi skulle jo bare se en film". En ret almindelig teori er at nogen piger drikker sig spritstive fordi de så allerede der ved at de kan have sex uden at det er deres skyld.

Praktisk: Derfor bør man gøre det så nemt som muligt for kvinden at have sex som man kan ved at tage føringen ("kom vi kører hjem til mig") og ansvaret ("jeg lover der ikke sker noget") og servere hende nogen undskyldninger så hun slipper for selv at finde på dem ("jeg kan ikke modstå dig", "vi lægger os bare nøgne i sengen og sover") Og man skal som regel ikke verbalisere sex - det er bedre at sige "kom vi tager hjem til mig" end "kom vi tager hjem til mig og knalder!"

LIGE før sex viser ASD sig ved at kvinden kommer med en symbolsk modstand (f.eks. fjerne ens hånd fra hendes mis tre gange før man knalder hende). Hun gør det for at vise at hun prøvede at modstå mandens sexuelle tilnærmelser.
Shittests (mener man) er IKKE en del af det, men mere at hun vil se om man er nice nok; men LMR er ASD. Det hjælper dem med at slippe for at ha ansvar for sexen.

Praktisk, se LMR-taktik: http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=21&t=971

EFTER sex kommer ASD med undskyldninger for sexen, klassikerne er "Det skete bare!", "Du forførte mig", "Han ville ikke give op", "Jeg var såå fuld!" osv.

Praktisk: Erklær dig enig med dig, byg eventuelt videre på hendes historie. "Det skete bare!" > Ja det var lige som skæbnen! "Du forførte mig" > Ja du havde ikke en chance! "Jeg var såå fuld!" > "Ja jeg har det helt dårligt med at vi havde sex, vi var jo begge så fulde at vi ikke vidste hvad vi gjorde!" Hvorfor gider man hjælpe hendes ASD efter sexen? Af to grunde a) Leave her better than you found her" - det er meget ubehageligt for kvinder at få deres ASD aktiveret fuld skrue. Så vær sød og sluk for det for hende. b) Du har meget bedre odds for at knalde hende igen hvis du får slukket for ASD'en - så det er bedst at bare gøre det til en vane. De piger hvor jeg intet gør for det ringer i hvert fald ikke tilbage til mig :)

Undtagelser
Ældre og mere erfarne kvinder (cougars) er tit mere afslappede med deres seksualitet, og andres opfattelse er ikke så vigtig for dem. De vil gøre mindre ud af en ASD facade, selv om de fleste vil opretholde en smule af det.

Nogen unge kvinder er også sådan - især når de er DTF altså bare godt gammeldags liderlige. Selv her gør de en smule ud af deres ASD ting - jeg har f.eks. prøvet et par gange at være på vej hjem med DTF piger hvor snakken ikke var meget andet end "Kom vi tager hjem til mig". Selv her gør de et nummer ud at vi lærer hvad hinanden hedder - fordi det er MAX slutty at knalde en hvor man ikke ved hvad hinanden hedder og de så i det mindste kan sige til pigerne de knaldede en "Erling".

Det er ikke sådan at kvinder enten har en masse ASD eller slet intet - de har det alle sammen i mere eller mindre grad, og det skifter hele tiden hvor aktivt det er. Med hormonerne i menstruationscyklen formentlig - men nogen gange kommer det bare ud af det blå uden man ved hvorfor.

Andet
Der er et par PUAs der har gjort ASD-nedbrydning til hele deres game. Tror selv det er fyre der er så über hotte og nede med deres alfa-adfærd at de har gratis attraction og ASD så er stort set det eneste problem tilbage. Check f.eks. TVA_Oslo ud hvis du er sådan.
VaVaVoom
Fætter kanin

Re: Anti-slut defense (ASD)

Indlægaf Fsharp » tors 15. aug 2013 21:51

Sweet post!
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Action » fre 16. aug 2013 10:44

God post :)
Whether you think you can or you can't, you're right.
Brugeravatar
Action
Konge af Burma

Indlægaf Chacruna » fre 16. aug 2013 10:51

Mit indtryk er at der er meget mindre ASD i dag end der var for 5 år siden. Men måske det bare er fordi MIT game har ændret sig? Jeg taler som regel ret åbent om sex, især når der ikke er andre der hører det end mit target. Og som regel er min indskydelse når jeg gør det "holy shit, det her bør jeg gøre noget mere!".
I Am Jack's Complete Lack of Surprise
Brugeravatar
Chacruna
Godzilla

Geografisk sted: København Bitches!

Indlægaf Fsharp » fre 16. aug 2013 11:43

Chacruna skrev:Mit indtryk er at der er meget mindre ASD i dag end der var for 5 år siden. Men måske det bare er fordi MIT game har ændret sig? Jeg taler som regel ret åbent om sex, især når der ikke er andre der hører det end mit target. Og som regel er min indskydelse når jeg gør det "holy shit, det her bør jeg gøre noget mere!".

Altid en god idé at kommunikere at man er fordomsfri og frisindet. Teevster/TVA_Oslo bruger sammen strategi, se evt. http://www.pua-zone.com/showthread.php?8354-ATTN-Teevster-Recovering-from-the-ASD-Kick
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Indlægaf Bark » fre 16. aug 2013 18:26

Fed post :)
Abundance
Brugeravatar
Bark
Voodoo Master

Indlægaf Circe » lør 17. aug 2013 11:06

Jeg synes det er en fornuftig post og forsøget på at forklare ASD er sympatisk. Alligevel er jeg en smule forarget. Jeg bryder mig ikke helt om termen "ASD". Det er nogle ret stærke følelser, der er på spil, hvilket jeg godt kan se, at VaVaVoom prøver at forklare, men jeg vil lige byde ind.

Jeg vil lige copy+paste en lille passage, jeg tidligere har skrevet, der handler om sexual regret, hvilket nok er den følelse, der efterfølger ASD:
Sexual regret... Jeg kan ikke rigtig sammenligne det med noget andet, men prøve at beskrive det så godt som muligt. JEG føler mig tom, som om der er et nagende hul i maven. Det er ikke fordi, jeg tænker, at jeg fortryder... Men jeg føler måske bagefter, at det ikke gav mig det, jeg havde håbet på at få. Jeg har måske en erindring om, at sex er fantastisk, når der er den der psykiske forbindelse, når man er tryg og kan give HELT slip. Men ak, det føltes mekanisk - jo jo fint nok, rart og alt det der, men kun fysisk. Jeg gav en meget værdifuld del af mig selv væk, jeg gjorde mig sårbar og 'så var det bare det'.. Det gør mig ked af det og det gør ondt..

Når jeg skriver, jeg er lidt forarget, så handler det også om, at jeg synes det her bliver gjort til en forhindring, der bare skal overkommes. Jeg håber dælme I kan håndtere det og forstår, hvornår man ikke skal eskalere yderligere, for det er virkelig ikke rart at føle sig presset og det er svært at sige nej. Selvom man lader sig rive med, er det ikke nogen garanti for, at man ikke har en ubehagelig følelse i kroppen bagefter - uanset hvor godt man kunne lide fyren.

Jeg håber bare på, at der er respekt for de følelser. Jeg bryder mig ikke om at læse dette:

LIGE før sex viser ASD sig ved at kvinden kommer med en symbolsk modstand (f.eks. fjerne ens hånd fra hendes mis tre gange før man knalder hende). Hun gør det for at vise at hun prøvede at modstå mandens sexuelle tilnærmelser.

Det er simpelthen for let at sige, at "hun gør det for at vise at hun prøvede at modstå mandens sexuelle tilnærmelse".... Det er ikke respekt!

Undskyld, at jeg skriver "I" - det er ikke en løftet pegefinger - jeg kan bare mærke, at det her rører noget dybt i mig. Jeg ved, at denne post faktisk er et forsøg på at forstå ASD, så det kan håndteres på bedste vis. Det tror jeg også I gør :-) (og nu må jeg lige gøre et eller andet for at berolige mig selv og falde ned....)
Brugeravatar
Circe
Uglúk of Isengard

Indlægaf Ross » lør 17. aug 2013 11:21

Jeg tænker det måske er en mere generel funktion, noget man også ser hos fyre - bare den anden vej rundt. Anti-prude defence, så at sige - "what, jeg har knaldet dobbelt så mange som dig mand!!".

Som Charcruna har jeg også oplevet at piger er ret ligeglade med hvor mange de har været sammen med, når man er åben, seksuel og accepterer/rummer deres seksualitet. ASD er nok mere bare en social mekanisme for at undgå negativ social proof fra de snerpede.

Tyler sagde noget i stil med at der fandtes en "hemmelig" klub blandt de fleste piger og top 1% af de seksuel aktive mænd, hvor der ingen grænser fandtes og man havde vildt mange partnere og det var fint. Det er også lidt mit indtryk, i den forstand at piger ofte har været sammen med mange mange flere end vi har og kun lyver om det hvis fyrens ego er for skrøbeligt eller deres veninder bliver jaloux.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf VaVaVoom » lør 17. aug 2013 15:52

@Ross - Teevster har også snakket om at man som fyr skal arbejde med sit eget ASD. Så der er nok noget om det. At man er siger at man er åben for seres sexualitet er også en ASD-taktik. Teevster har en hel lille "tale til den kvindelige nation" som han fremfører :)

@Chacruna - Svært at sige om det er faldet eller om du er blevet bedre til at fjerne det. Jeg synes OGSÅ det er faldet de sidste fem år - FSharp syns ikke. Der er jo ikke noget i vejen for at det skifter så det kan sagtens være. Kan også være det er faldet i nogen kredse og steget i andre - who knows...

@Circe - Sygt nok du stadig kan blive forarget herinde :)

Den klassiske LMR taktik er jo netop at bryde af og droppe eskaleringen og så vente på at hun føler sine følelser igennem og selv genoptager den. Det virker nok fordi hun så får mulighed for at få kontrollen tilbage?
VaVaVoom
Fætter kanin

Indlægaf Ross » søn 18. aug 2013 15:47

Det er mere at jeg tror det er en af "Anti social loss defence" med et scarcity mindset frem for et decideret "Anti slut".. Som fyr oplever vi noget lignende hvis vi fejler stort, eller taber en konkurrence offentligt.. F.eks. går efter pigen og hun tager hjem med en anden. Men vores er jo i det tilfælde lige præcis omvendt - følelsen er dog ret identisk, så det får mig til at konkludere at det er mere med et forestillet social tab i status. At blive set som billig er jo et markant tab på den konto.. Det er mere for at præcisere og jeg tror ikke vi på samme måde kan snakke om ASD på tværs af kultur og materiel status.. Det vil være noget vi i højere grad ser i middelklassen seksuelle regelsæt end i høj og lav klassen, hvor seksualitet har en hel anden social funktion. Mekanismen er dog stadig ens, den manifesteres bare anderledes. F.eks. i lav og høj klasse handler det f.eks. langt mere om hvem du er sammen med end hvor mange.

Jeg er lidt overtræt og smadret, så jeg formulerer mig ikke helt klart, men håber mine tanker giver lidt mening.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Tilbage til Teknikker og taktikker