Få pigerne til at grine - how?

Åbnere, rutiner, gambits.

Få pigerne til at grine - how?

Indlægaf Flair » man 30. dec 2013 14:41

Hey PUA's :-)

Jeg har længe undret mig over, hvordan man på bedst mulig vis, formår at være 'ham den sjove' i selskab med pigerne - og hvordan man i det hele taget, får dem til at grine, så de husker én. For at markere sit værd, efter man har åbnet target(s), er det jo genialt, hvis man kan få hende til at grine.
Så altså helt kort: Hvordan plejer I, at få pigerne til at grine? Har I nogle specielle teknikker eller åbningsrutiner, som der virker? Som bekendt er det nytårsaften i morgen, og her er der ingen, der gider gå hjem alene :-)

Håber I har lyst til at komme med et par gode råd/idéer, der virker.
Kan I ha' det!

Mange hilsner,
Jakob
Flair
Gummi Tarzan

Re: Få pigerne til at grine - how?

Indlægaf Ross » man 30. dec 2013 14:59

At være sjov i byen har meget meget mere med status at gøre end hvad du siger - enten er du lav status og "klovn" eller også er du høj status og "sjov". Alle midt i mellem er sjove når de fyrer en joke af eller bare laver en skæv/spøjs observation. Så jeg ville, hvis jeg var dig, forsøge at lure hvordan de populære "sjove" bærer sig an, hvordan fortæller de deres historier, hvordan er deres kropssprog osv. Når du gennemskuer det så behøver du slet ikke tænke på hvad du siger, så bliver du bare sej og sjov ved at snakke normalt.

Af råd, så giver det tit point at gestikulere, inddrage, fortælle historier/narrativer du selv finder underholdende og generelt komme med skæve bemærkninger baseret på hvad der siges/gøres.
Regret is the mindkiller.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Geografisk sted: København

Indlægaf Flair » man 30. dec 2013 16:18

Tak for svar!
Så det at være en 'alfahan' med høj social status, går altså i dén grad hånd i hånd med at være sjov? Bliver du det sociale centrum, er der altså så større chance for at du vil være kendt som ham, der bidrager med underholdning og er sjov?
Flair
Gummi Tarzan

Indlægaf Kaizen » tirs 31. dec 2013 14:07

Hvis man grundlæggende ikke er sjov, skal man i øvrigt passe meget på (bare prøv at gå til open-mike en dag): Det kan virke tåkrummende try-hard.
Det er ok at gøgle lidt rundt, men prøv at finde den humor der passer til dig, når du ønsker at opføre dig normalt.

Jeg har fx en ret observerende/kommenterende tør sort humor, men kan ikke fortælle en vittighed if my life depended on it.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Ross » tirs 31. dec 2013 16:22

Ja, det er faktisk voldsomt svært at forklare humor, det er lidt for kompliceret til et par korte indlæg på et forum.. Lidt som at beskrive følelser uden at bruge andre følelser til at beskrive dem med.

I mine observationer er humor som sagt forbundet med din status. For at bruge og bygge videre på standup som eksempel - ham der kommer op på scenen og udstråler usikkerhed, beta adfærd, svaghed og generelt er en stor undskyldning for sig selv, gør os utrygge og pinlig berørte på hans vegne. Mens en gut der kalibreret spiller på sine egne ulemper (det viser mod og overskud), har styr på crowded og hvordan jokes fungerer (det viser social intelligens) vinder ekstrem social status på meget kort tid.. De fleste stand up rutiner starter meget stærkt og ender med ret svagt materiale, men når gutten har etableret han er sjov, så griner folk alligevel. Det er på samme måde med dåselatter, det giver os ubevidst skuespillerne social status (fordi andre griner af deres jokes) og så er det meget sjovere.

Så prøv f.eks. at gå til open mic night på stand up, det gjorde jeg i et års tid da jeg flyttede til KBH fordi jeg syntes det var sjovt, men jeg kan da også se nu at jeg lærte helt vildt meget af det. Hvordan du redder en dårlig joke, Fuhlendorf laver f.eks. en rutine hvor han putter sig selv i "glemme boksen" når han fyrer en dårlig joke af som ingen syntes er sjov - på den måde gør han det fedt at han lavede en fejl, det er den slags der gør folk rigtig griner. Det viser overskud at du kan grine af dig selv, redde en situation og læse dine omgivelser.

Så ja humor starter med social intelligens, som du træner ved at game - mod til at turde sige noget på grænsen til det upassende og social kalibrering til at "pull it off".
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Indlægaf Fætter Stream » tirs 31. dec 2013 17:33

IMHO er det overvurderet at få piger til at grine gamemæssigt. Det er vel godt til at få deres opmærksomhed og hooke et set men det bliver nemt en fælde hvor man er sjov men ikke sexet.

Der er masser der er sjove og får folk til at grine der ikke er sexede - Frank Hvam og Jim Carey f.eks.

Johnny Depp er latterligt sexet men slet ikke sjov.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Kaizen » ons 1. jan 2014 15:18

Sjovt, jeg synes faktisk Johnny Depp er ganske underholdende, mens Frank Hvam og Jim Carey er helt utålelige...

Så måske er der alligevel noget om det der med "bare at være sig selv", når det kommer til udseende og humor: Lav den slags sjov du rent faktisk kan gøre sjov... og scor de piger der falder for den.
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Ross » ons 1. jan 2014 16:09

Man skal selvfølgelig være sig selv, men man er jo ikke et statisk menneske, man kan jo godt træne sin humor på samme måde som man kan træne sin AA, selvværd og andre sider af sin personlighed.

Så hvis man har en ambition om at være mere sjov er det da fair nok at fokusere på.
Brugeravatar
Ross
Angel of the Sun

Indlægaf kcid » ons 1. jan 2014 18:16

Det er et svært emne at sige noget endegyldigt om fordi det er så forskelligt. Betragter mig selv som ret sjov, ikke på vittigheds niveau, men i forhold til at få andre til at grine. Omvendt er det ikke noget jeg tænker over, det falder mig naturligt at gøre når jeg selv har det godt - og har gjort det siden de tidlige år i folkeskoletiden - således har det langt fra været i fordel. Massere piger har været irriteret over at jeg ikke var seriøs eller var sjov på deres bekostning - eller situationer hvor det egentlig ville være bedst hvis jeg bare holdt min kæft. Så kan kun bakke op om at finde din egen personlige sjovhed. Skal jeg alligevel prøve at give nogle råd må det være at øve dig i at tænke hurtigt. Ved sku ikke hvordan man øver sig i det???? Men om du verdens sjoveste mand er det lige meget hvis din kommentar først kommer 5 minutter senere. Så arbejd med at finde en stil, en måde at sige ting på som ikke virker som "Jeg vil sige noget sjovt, lyt", for så er det lettere at det falder til jorden. Og så drop at kigge på standuppere. Når alt kommer til alt er det to vidt forskellige verdner at være sjov og prostitueret sjov. Det ses også ved at mange komikere (folk i showbiz generelt ikke er sjove uden for scenen. Så jo mindre du vil være sjov for at tøserne skal spare 250.- og se dig tale en hel aften i stedet for et stand up show, så drop efterabningen og hav det selv sjovt i stedet... Standuppere griner også af deres egne jokes på scenen før publikum - gør aldrig dette og hver opmærksom på ikke at skulle bruge en lang opbygning før udbyttet...
kcid
MacDaddy

Tilbage til Teknikker og taktikker