Gambler - Deep conversation

Åbnere, rutiner, gambits.

Gambler - Deep conversation

Indlægaf Enduk » søn 9. feb 2014 13:02

Hey guys, har set at et par folk har efterspurgt Richard La Ruinas metode til dybe samtaler, jeg havde selv skrevet en masse ned om det, så kan I jo lige så godt også få gavn af det.

Deep Conversation – Richard La Ruina (Gambler)

God til friendzones som senere kan laves om til forhold, dybe samtaler – til opbygning af tillid:

Hvis man har en kæmpe beslutning, man skal beslutte sig for i sit liv (eksempelvis flytte til udlandet for at forsætte en speciel uddannelse), hvem ville man så spørge? Man vil nok snakke med en del men hvor mange, kender dig så godt at de kan sætte sig ind i din situation, og se det for dit perspektiv? Der er ikke så mange folk der har over 4 venner der kan sætte sig 100% ind i dig og dine beslutninger eller hjælpe dig med beslutninger.
Denne metode kan gøre at man bliver fyren hun spørg til råds, fordi at enhver information man får fra hende giver så meget.

Hver gang du får en information fra en person tænker de fleste ’’Hmm, hvad ved jeg mon om det’’ Så hvis en person siger til dig ’’Jeg går meget op i golf’’ så tænker man straks ’’Golf golf golf, ehmm… Mine bedste forældre spiller også golf – Min ven er god til at spille golf’’. Det er normalt man tænker sådan, at man relatere til det. Men i stedet for det kan man bruge informationerne på en anden måde.

Metoden fungere sådan her:

Man skal forstille sig en stor tavle med ting din drømme kvinde skal have altså ikke blondine, store silikone bryster, lille numse, pæne former osv… Det meste skal være det hun har inden i, altså: Vil hun have børn, kan hun være min kone eller bare et one night stand? Vil hun med på rejser eller hellere have mere kvalitet i hverdagen, osv…

Tænk på følelser, karaktertræk, motivation hver gang du får noget information:
Følelser -> Hvad får det hende til at føle?
Motivation -> Hvorfor ville hun gøre det?
Karaktertræk -> Hvilken type gør det?
_______________________________________________________________________________________

Eksempel 1:

Karen 26 år:

(Pua: ’’Har du altid boet her? ’’)

(HB: ’’Nej, jeg er flyttet fra Sverige til Danmark’’)

Information 1:

Flyttet fra Sverige til Danmark
1) Følelser - Hvad får det hende til at føle? – Uhyggeligt/ dejligt at flytte fra sine venner og veninder familie osv. - Spændende at flytte – ny trykhed – mindre trykhed, eller måske er hun flyttet med familien, da hun var ung?
2) Motivation - Hvorfor ville hun gøre det? Hun tør flytte fra sin familie, men der må være et formål. Så hvad kunne det være - eksempelvis, krig - oplevelser - jobs -> økonomi til at forsørge familie.
3) Karaktertræk, Hvilken type gør det? udadvendt - modig - frisk - en med meget viljestyrke - selvstændighed -> (at klare sig selv), eventyrlig osv.

Eksempler på spørgsmål:

- Hvorfor flyttede du?
- Hvad synes du om de nye omgivelser, lejlighed, bolig eller rækkehus?
- Bor du alene eller sammen med andre?  Er de eventuelt også flyttet fra Sverige til Danmark?
- Har du familie i Danmark?
- Hvor lang tid har du boet i Danmark?

Eksempel 2:

Inge 22 år.

Information 1:

(Pua: ’’Hvad laver du i din fritid? ’’)

(HB: ’’Danser, bla bla bla’’)

Hvilken slags danser er hun?

1) Følelser - Hvad får det hende til at føle? - Glad – frihed – trykhed- alene tid – smidighed osv.
2) Motivation - Hvorfor ville hun gøre det? - For at tabe sig, blive bedre til at danse
3) Karaktertræk - Hvilken type gør det? - Hun danser og er ikke tvunget til at gøre det mere og har sikkert travlt på arbejde men tager stadig til danse nogle gange om ugen – Dedikeret (til at danse)

Eksempler på spørgsmål:
- Hvilken slags dans danser du? Alene, hold, strip, folkedans, salsa?
- Hvor lang tid har du danset?
- Hvorfor danser du, inspiration eller grundlag?
- Hvor tit danser du?

Information 2:

(Pua: Bor du alene eller stadig med dine forældre?)
(HB: Jeg bor i lejlighed)

1) Følelser - Hvad får det hende til at føle? Godt med at flytte for sig selv - dårligt med at flytte for sig selv - glad - trist - savn - sur.
2) Motivation - Hvorfor ville hun gøre det? For at prøve noget nyt, dengang for flytte sammen med eks, dårlige forældre, dårlig omgivelser osv.
3) Karaktertræk - Hvilken type gør det? Selvstændig - modig - frisk - selvsikker

Eksempler på spørgsmål:

- Hvorfor flyttede du? Hvad synes hun om det godt eller dårligt?
- Er det underligt at bo uden dine forældre? Ville hun hellere have blevet hjemme?
- Hvor lang tid har du boet alene?
- Hvor gammel var du da du flyttede?

Alle disse informationer kan du jo bruge til at krydse af på din tavle. Hvis man tager Eksempel 2 med Inge på 22 år der danser, og hvis vi så sagde at hun var stripper, på en eller anden natklub. Ville hun så få et flueben på tavlen, eller ville hun måske stå bedre hvis hun dansede folkedans?

Hvis man så efter noget tid snakker med hende og hun begynder at spørge til råds, så kan du jo hurtigt sætte dig ind i hendes situation, og dermed give hende et svar hun kan bruge. Så hvis hun tidligere har sagt at hun gerne ville flytte et andet sted hen, og du senere har fået en information om hendes forældre ikke er speciel gode mod hende, hun har ikke rigtig nogle veninder der kan lide hende så har du jo et svar til hende: ’’Det kunne jo være fedt, at komme væk fra det hele og starte på en frisk’’. Hvilket så giver endnu et nyt tale emne: Hvor hen? Hvor kunne du godt tænke dig at bo (tæt ved en sø, på landet, i byen osv.) og hvis hun så godt kunne tænke sig at bo på landet, og du er en håndværker der måske havde en drøm om at renovere et gammelt nedlagt landbrug? Så har hun jo fået et flueben.

Metoden går direkte ind i friendzone, så derfor er du jo ikke bundet til at være sammen med hende, men hun ser dig mest som en ven. Så derfor kan du efter samtalen jo finde ud af om hun er noget for dig eller ej. Derfor er det også vigtig at have en god metode til at komme ud af friendzone hvis hun nu er noget for dig. Der er jo heller ikke noget galt med at en masse veninder, for de kan jo introducere dig til alle de søde veninder de har.
The only thing we have to fear is fear itself.
Enduk
Fætter kanin

Geografisk sted: Jylland

Tilbage til Teknikker og taktikker