Artikel - Hvad skal man snakke om?

Åbnere, rutiner, gambits.

Artikel - Hvad skal man snakke om?

Indlægaf effen » ons 12. feb 2014 15:03

Hvad skal man snakke om?

Et af de klassisk og ofte besvarede spørgsmål i dette miljø, her kommer min version af et svar…
Mange og især nye i miljøet spørger hvad de skal snakke om og klager over at samtalerne de har med piger går i stå eller at de ikke har noget at snakke om, formuleringerne af mange, problemet det samme. De tager ud i byen eller måske på gaden og opsøger piger men deres samtaler stopper kort efter åbneren… nogle bruger indirekte opinion openers andre går direkte eller bruger en situational opener, hvilket i sig selv også er meget godt. Problemet som jeg har set det så mange gange er bare at de ikke er oprigtige når de bruger disse åbners og de ikke har det sjovt imens de snakker med pigerne. Når de fortæller hende hun ser sød ud og de ikke kunne lade være med at komme hen og snakke med hende er det oftest fordi de bare gerne vil have hende med hjem og knalde og når der bliver spurgt hvilken gave de skal købe til deres søster eller om en holdning til ens vens kæresteproblemer, kommer det bare off som meget mærkeligt, FORDI piger godt kan se når en fyr er interesseret og det virker bare ekstremt kikset og underligt at skabe kontakt på den måde, medmindre man virkelig er kongruent med det(hvilket folk sjældent er, fordi det de siger sjældent passer). Når det er sagt, så er det fint nok at blive ”set igennem” so to speak, hun må gerne vide du er interesseret i hende, men der er ingen grund til at gøre det på en måde så du fremstår social uintelligent og får minus point på den konto ;) så hvordan skal man så gøre det? Og hvad skal der til for at have en samtale?

Hvad skal der til for at have en samtale? Vi har hele tiden samtaler med folk omkring os, venner, familie etc. Så hvad er det der gør der anderledes med piger vi møder? Hvad er det der gør at samtalerne bare kører med folk vi allerede kender? Samtalerne kører med folk vi allerede kender fordi vi har massere af emner vi har snakket om før vi smertefrit kan bringe op igen og emner eller nærmere et emne er præcis hvad man skal bruge for at have en samtale. Uden et emne har ingen af parterne noget at sige noget OM, men med et emne kan begge parter sige deres meninger om dette og det er nemt at spørge ind til den andens holdning, meninger, erfaring relateret til emnet. Vi har nu lært at vi skal have et emne når vi snakker med piger, for eller kan vi ikke have en samtale.

Hvilke ting stopper os ellers når vi snakker med piger? En ting jeg ser meget er at folk ikke har en specielt god grund til at snakke med pigerne de snakker med, hvilket kan virke lidt underligt for pigerne og hurtigt sætte en stopper for samtalen(forestil dig en random dude sætter sig ved siden af dig og begynder at snakke om hans vens kæreste problemer eller hvad folk nu bruger af åbners, og fortæl mig du ikke ville synes det var mærkeligt?).

Så hvordan sørger vi for at have et emne at snakke om, en god grund til at snakke med hende og samtidig gøre det på en måde så vi fremstår så socialt intelligent som muligt(det høj værdi at fremstå socialt intelligent)?
For mig at se er der et par GODE muligheder:

1. Du går hen og snakker med hende fordi du virkelig synes hun ser sød og interessant ud og virkelig er interesseret i hvordan hun er, hvilket er præcis hvad du siger til hende. Det kan komme til at lyde meget som den klassiske direkte åbner der er floreret i miljøet i lang tid, men denne gang er det helt oprigtigt. Her bliver meta emnet helt naturligt jer to som personer og interessen i hinanden, og du kan uden at det virker unaturligt spørge ind til næsten alt om hende og hvis hun er bare den mindste smule interesseret, vil hun begynde at spørge tilbage

2. Der er noget specielt ved hende du kommenterer eller komplimenterer(helst et kompliment, piger bliver altid glade for et oprigtigt kompliment og det sætter din interesse klart fra starten, igen har du givet en grund til du snakker med hende og du fremstår socialt intelligent). Det kunne være en speciel, frisure, sko, måden hun danser på, smykker whatever. Herefter vil man naturligt kunne spørge ind til det man har kommenteret på og derved få en samtale op og køre.

I begge tilfælde handler det selvfølgelig om at føre samtalen videre til andre emner også, men det er langt lettere nu da du er kommet ”ind” på en cool måde og rent faktisk har haft en god grund til at snakke med hende
Der er massere af måder at starte samtaler på, men min erfaring er at disse er de 2 bedste måder at gøre det på hvis man gerne vil have samtalen til at køre. Sandsynligvis fordi man virker normal og ikke underlig, som mange af de klassiske åbnere har en tendens til at give indtrykket af, fordi man har noget at snakke om og fordi det bare virker ekstremt meget mere cool end de fleste andre måder at åbne på(hvilket gør at hun hellere vil snakke med dig).

Det var lige et kort svar på hvordan jeg mener man bedst starter samtaler og hvor det rigtigt problem i ”jeg har ikke noget at snakke om” problemet ligger. Der kommer muligvis en mere dybdegående artikel senere.

Spørgsmål er velkomne!

Effen
effen
Happy Meal

Re: Artikel - Hvad skal man snakke om?

Indlægaf Fsharp » man 17. feb 2014 01:56

God artikel. Jeg er enig med rigitg meget af indholdet, men jeg vil dog også sige at det til tider kræver store nosser - især for newbies eller folk som har været væk et stykke tid - at være direkte og ærlig om sine intensioner i samtalen.
Brugeravatar
Fsharp
T1000

Geografisk sted: Kbh

Re: Artikel - Hvad skal man snakke om?

Indlægaf Daddy » søn 27. apr 2014 01:02

Det lyder som rigtige god åbnere i et stille/casual miljø (butik, museum etc.), da der her er flere "enlige HBs". Men på et sted med høj energi (clubs og lign.) kan det være svært, da man sjældent finder lækre piger alene. Dine eksempler henvender sig til én person, mens en åbner som "Så i politiet var her?" kan bruges på en gruppe. Men ellers er det da helt sikkert noget jeg vil bruge på "a lone target".

p.s.: Beklager hvis jeg lyder akavet, for jeg er helt ny i alt det her.
Daddy
Gummi Tarzan

Tilbage til Teknikker og taktikker