Samuraigame tricks

Åbnere, rutiner, gambits.

Samuraigame tricks

Indlægaf Fætter Stream » lør 4. okt 2014 23:29

Jeg troede egentlig de her ting stod i samuraiguiden, men LP mente at det gjorde de ikke, så her kommer de. Det er små tricks man kan bruge for at gøre det nemmere for sig selv når man er alene i byen eller til en privatfest.

Ens state fucker nemmere op når man er alene så jeg prøvede at gøre det så nemt for mig som muligt.

1. Venue er key. Nogen venues kommer folk for at snakke med deres venner og kun det, og de vil ikke snakke med en lone rider. Hvis det er helt umuligt, prøv at skifte venue. Jeg oplevede selv at det var umuligt at regne ud om et sted duede til samurai før man havde prøvet det.

2. Logistik er key. Uanset hvor åbne folk er så har du har brug for et venue hvor det er nemt at åbne. Godt er: At folk står op. At der er meget bevægelse. Skidt er: At folk sidder ned i lukkede grupper. At der er langt imellem stolegrupperne.

3. Eksperimenter med dit tøj. Man kan tage lidt afvigende tøj på - og så kan du blive åbnet på det. Man kan sagtens få det svære første sets på det, ganske gratis. Efter min erfaring skal det ikke være vildt, a la fjerboaer, bare liiige specielt nok til at det er lidt interessant.

4. Placer dig steder hvor der er meget bevægelse og mennesker, f.eks. i baren lige hvor dankortautomaten er. Hvis man kommer på et venue nogen gange kan man finde nogen hotspots hvor det er sweet at stå.

5. Lad settet komme til dig. Finder du f.eks. et bord med fire stole uden der sidder nogen er det en naturlov at der vil komme og sætte sig i de stole. Så man sætter sig i en af stolene med tre af dem tomme, og så chiller man i fem minitter til der kommer nogen og sætter sig ned. Og så er det super nemt at komme ind i settet, de åbner som regel selv med at spørge om stolene er frie. Man kan uppe den, hvis der f.eks. er seks stole i to rækker på tre, så nupper man en af de midterste stole og så ender man nemt med at sidde midt inde i et 5-set. Man lærer efterhånden at spotte steder hvor der vil komme folk hen ret hurtigt.

6. Start med NEMME sets for at komme i gang med at åbne. Sets med mænd er super nemme, man sætter sig ned siger "skål" og snakker om guystuff (sport, fodbold, computere, computerspil, piger.) Hvis de er coole kan man bruge dem som base camp hvor man går tilbage for at tanke state når man mangler sets, hvis de er nederen er det trods alt bedre end at sidde alene. (Mænd der står alene i baren er absolut sidste mulighed for at komme i gang med at snakke, de er tit mega nederen så jeg synes nærmest de gør mere skade end gavn på ens state.)
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Re: Samuraigame tricks

Indlægaf man-machine » tirs 7. okt 2014 01:43

Hvad er kendetegnene ved en god venue? Er det en klub eller bar- er det for unge eller ældre - er priserne for alkohol høje eller lave.
Eller kan man ikke generalisere en god venue?

God ting du lige fik slået samuraiguiden fast. Det er rigtig god basisviden!

ManMachine
man-machine
Fætter kanin

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Fætter Stream » ons 8. okt 2014 01:41

man-machine skrev:Hvad er kendetegnene ved en god venue? Er det en klub eller bar- er det for unge eller ældre - er priserne for alkohol høje eller lave.
Eller kan man ikke generalisere en god venue?

God ting du lige fik slået samuraiguiden fast. Det er rigtig god basisviden!

ManMachine

Jeg synes ikke man kan sige det på forhånd. Jeg kendte en del gå-i-byen steder hvor jeg plejede at mødes med venner og sådan før jeg fandt game hvor jeg så gik hen for at game fordi jeg tænkte det ville være fint. Men de duede slet ikke til samurai, det var kropumuligt. Det kan godt være det bare var de aftener jeg var der eller min vibe var dårlig de aftener, men jeg oplevede det som en klar fordel at prøve nogen steder af til jeg fandt nogen hvor det gik nemmere. Det gik nemmere for mig da jeg tog det som en sandhed at nogen steder kunne man bare ikke samuraigame - af ukendte årsager - og istedet for at kæmpe videre bare fandt nogen steder hvor det var nemmere.

Jeg synes bare man i starten skal prøve forskellige steder af indtil man finder noget godt. Og ikke blive ved og ved de samme steder hvis det går dårligt.
When a brod's down between your legs sucking your dick, you don't give a FUCK about what her face looks like. - David X
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Indlægaf Mano » tirs 14. okt 2014 22:59

Stykke tid siden jeg har lavet solo, men overvejer at gøre det inden længe. Det er mega udfordrende med lige så stort udbytte er der ved det, hvis du tager det åbent.

Mit råd er at du har lidt game som giver dig value fra start af. F.eks. en fed åbner, cool trick. Og så bare vis det andre ikke har. Galskab, balls og charme. Solo-n-game virker så godt, for man hele tiden på. Det kan sammenlignes med, at gå på ligne mellem to skyskrabere. Nerverne sidder uden på og du er hele tiden på i forhold til med wings, hvor du har venner at falde tilbage på, hvilket gør du generelt får brudt dårlige afc-mønstre mere som AA, dårlig vibing og dårlig story-telling, fordi du lige pludselig skal underholde sets alene. Det man mister er til gengæld feedback fra wings, hjælp til lige at score hb9 og afslapning, for det kan være utroligt stressende, når man ikke er rutineret eller får isoleret. Jeg følte (gør det sikkert stadig) at jeg havde samme nedsmeltning, som når jeg havde spillet 20 sc2 1v1 i træk den gang jeg gik op i spillet med konkurrencer etc..

Mine råd:
1: Stor mundfuld ---> Kan være alt for meget første gang. Så bare prøv at være i byen en time og gå rundt på alle mulige venues. Se hvilke venues, der passer dig bedst næste gang du prøver. Bonus er, at du vil fære forberedt til næste gang.
2: State pumping ---> Sørg for at få din state/vibe op inden du tager ud (for mig er det at synge til musik, huske tilbage på fede ting, se pua videoer etc.). Du får brug for det. Hvis du føler dig som en ørn inden du går ind vil du ende som en mus. Sørg for at komme ind som en drage, men ende som en ørn.
3: Action ------------> Stå ikke for længe. Jo længere du står jo værre bliver det. Få dig en øl og begynd at rykke rundt til mulige sets. Du kan også stå ved automaten eller pige-toiletterne (altid lang kø der), hvis der hele tiden går hbs op ad den, men chancen er altid bedre, når du opsøger dem. Men god måde at starte på, hvis det for hårdt at lave kolde åbnere.
4: Alkohol -----------> Alkohol funker også godt. Drik dig ikke i hegnet, men nok til at det værste forsvinder og du går rundt med konstant smil. Det hjælper også.
5: Guy-sets ---------> Snak med gutterne omkring. Altid nogle andre, som også er alene eller har brug for selskab. Det handler meget om du viser noget fedt og gør fedt ligesom alt andet game. Du kan evt. ende med dem som wings, i sær hvis de er venner med 2 hbs. Eller bare gå over til 2'er sets eller en enlig tøs, hvor veninden har forladt.

Stream's nr. 1, 2, 4 og 6 er dem jeg ser brugbare, resten er overflødigt og man har brug at køre det så simpelt som muligt. Jo længere tid man venter jo værre. Når man bliver god kan man begynde at cutte på alkoholen og de andre tips. Jeg vil helst ikke nævne det, for det er bare altid bedre at opsøge selv, men der er en lille tendens til at chancen for du bliver opsøgt i solo er lidt større end hvis det med wings, men afhæng ikke på det.

Du vil uden tvivl få spørgsmålet af dem du snakker med, hvor dine venner er henne og hvorfor du er alene.
Der findes mangle muligheder for hvad man kan svare. Mine svar var typisk: "Mine venner kunne ikke i dag, så jeg valgte at gå i byen alene for jeg ELSKER at møde nye mennesker og give den gas" eller "De bailede, men folk der bailer skal ikke stoppe mig! *ryster en knytnæve*" eller lign.. Andre vil prøve at skjule det, men det er hvad man har lyst til.

Har beskrevet mit solo-n-game i loggen her: viewtopic.php?f=4&t=2497 det er fra datoen 27. juni, så scroll lidt ned. Også en her fra d. 12. juli og fredag d. 1. august: viewtopic.php?f=4&t=2497&start=10
Senest rettet af Mano ons 15. okt 2014 05:01, rettet i alt 2 gange.
Mano
Happy Meal

Indlægaf Fætter Stream » ons 15. okt 2014 00:43

Du har helt ret i at 3 og 5 er skære-hjørner ting.
Brugeravatar
Fætter Stream
Troldmanden i tårnet

Tilbage til Teknikker og taktikker