Svar til "Hvorfor snakker vi hele tiden om mig?"

Åbnere, rutiner, gambits.

Svar til "Hvorfor snakker vi hele tiden om mig?"

Indlægaf DirtyAngel » søn 5. okt 2014 13:40

Hej allesammen.

Dette er min første post.
Jeg finder tit mig selv i den situation, at en pige stiller mig spørgsmålet: "Hvorfor snakker vi hele tiden om mig". Det hænger naturligvis sammen med, at jeg tit gør en aktiv indsats for at lære pigen at kende. Det svar, der dertil falder mig mest naturligt er: "Jeg ved allerede det meste om mig selv".
Jeg er klar over, at dette blot er en detalje - og sikkert for mange, en ganske ubetydelig én af slagsen. Stadig er jeg interesseret i at høre hvad i mener, at dette svar signalerer? Måske er der noget i det jeg ikke har tænkt over.

DirtyAngel.
DirtyAngel
Nyklækket

Re: Svar til "Hvorfor snakker vi hele tiden om mig?"

Indlægaf vUlpeS » søn 5. okt 2014 23:02

Leveret med et glimt i øjet og en opfølgning er det fanmar et skægt svar! :D

Det kan være, du skal overveje ladningen af udtrykket lidt, hvis du oplever det ofte. Måske bliver hun (hvis det er en cold approach) efter lidt tid utilpas, hvis hun skal bære samtalelæsset. Luk lidt op og del ud af dig selv (byg comfort) for at undgå at hun oplever ubehag ved at "blive interviewet".
Storytelling er sikkert en god ide hér.

Ifølge Sinn bærer approacheren 90% af ansvaret for samtalens kvalitet (og kvantitet) indledningsvist. Det er egentlig logisk nok: Du approacher, ergo må du have en hensigt/dagsorden.
Sidenhen (best case scenario: Indenfor de første tre-fem min. af samtalen-agtigt) skruer man så ned for talestrømmen og sørger - selvfølgelig - løbende for, at m'dame også lige når at få et ord indført, dersom at hun gør mine til at ville kommentere.

Det varierer naturligvis. Nogle mennesker snakker bare derudaf mens andre skal have temmelig megen hjælp. Vi kan også stille det sådan op, at der er forskel på graden af selvværd i individer, endvidere at folk simpelthen er væsensforskellige/tilhører forskellige arketypiske grupperinger. Den stille pige, sludrechatollet, den tavse rytter, mormor-typen osv. osv.

Kalibrering ift. hvem man taler med er key.

Alt er såmænd godt: Du har, når du får dette spørgsmål, med en vis sandsynlighed nået hook point'et, hvilket er et godt tegn.
Det ene øjeblik er det "fyre forstår bare ikke signaler" og yadda yadda yadda og det næste er de sure over, at man er kravlet ind ad deres vindue (kun iført balaclava) for at kysse dem godnat mens de sover.
Brugeravatar
vUlpeS
MacDaddy

Geografisk sted: Lænestol

Tilbage til Teknikker og taktikker