Venskaber på rekordtid

Åbnere, rutiner, gambits.

Venskaber på rekordtid

Indlægaf GoldMan » lør 22. nov 2014 23:59

Hey drenge

Min vennekreds vil jeg utrolig gerne gøre langt større og skabe tætte venskaber. Socialt har jeg altid fungeret uden de store problemer (bliver inviteret med til privat fester og arrangementer stort set hver weekend) Men jeg vil vildt gerne gøre mit netværk større, da venskaber skaber masser af oplevelser og muligheder. Nu her møder jeg ofte gamle venner, hvor jeg ønsker at kunne skabe et ligeså tæt forhold som før eller med helt nye mennesker.

Derfor vil jeg høre om nogle af jer, har nogle gode råd til at skabe venskaber og øge ens netværk? ;) (Alle tips og råd kan prøves til noget)
Glæder mig til at læse jeres kommentarer

Mvh.
GoldMan
Brugeravatar
GoldMan
Fætter kanin

Re: Venskaber på rekordtid

Indlægaf Desire » søn 23. nov 2014 09:25

GoldMan skrev:Hey drenge

Min vennekreds vil jeg utrolig gerne gøre langt større og skabe tætte venskaber. Socialt har jeg altid fungeret uden de store problemer (bliver inviteret med til privat fester og arrangementer stort set hver weekend) Men jeg vil vildt gerne gøre mit netværk større, da venskaber skaber masser af oplevelser og muligheder. Nu her møder jeg ofte gamle venner, hvor jeg ønsker at kunne skabe et ligeså tæt forhold som før eller med helt nye mennesker.

Derfor vil jeg høre om nogle af jer, har nogle gode råd til at skabe venskaber og øge ens netværk? ;) (Alle tips og råd kan prøves til noget)
Glæder mig til at læse jeres kommentarer

Mvh.
GoldMan

Hvis du altid har fungeret godt socialt uden de store problemer, er jeg ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvorfor du selv føler du har vanskeligheder ved at få en større vennekreds?

Der er ærligt ikke meget at sige.

Når nu vi sidder på DP vil jeg tage udgangspunkt i PUA. Tag kontakt til langt flere, åbn' folk og vis interesse for dem,
men samtidig er det vigtigste med venskaber, at du er ærlig og er oprigtigt interesseret i en relation.

Rigtig mange mennesker har en tendens til at vente på alle de fede ting i livet, og det gælder også venner.
Men ligesom med alle andre ting skal du selv ud at opsøge dem. Meld dig på banen til en masse sociale events.
Det kunne være at blive en del af et festudvalg, blive en del af en bestyrelse, starte til fodbold eller start til dans som du altid har drømt om?
Prøv at lære nye mennesker at kende uden, at det inkluderer alkohol.

Det hele handler jo i bund og grund om at komme ud og møde mennesker. Hvis du dertil har overskud og noget på hjertet,
så er der ikke langt til venskab. Du skal kunne tilbyde noget og samtidig skal du kunne rumme at "lukke nogen ind".

Hvis du går i fitness så ring og spørg en ny bekendt om han ikke skal med ned at træne.
Hvis du hører at en ven har fået et nyt fedt job, så ring og sig tillykke.

Et rigtig godt råd er at holde dig fra facebook m.v. kontakten bliver meget overfladisk og i sidste ende medfører facebook ofte, at man chatter fra tid til anden og i sidste ende dermed glemmer at mødes i virkeligheden. Det mindsker dybden af jeres venskab.

Vær social og udadvendt. Åbn' og snak med folk. Har du dertil overskud i hverdagen, er sød og imødekommende,
Så kommer resten helt af sig selv.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf GoldMan » søn 23. nov 2014 10:45

Lyder godt med hensyn til dine råd

"Hvis du altid har fungeret godt socialt uden de store problemer, er jeg ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvorfor du selv føler du har vanskeligheder ved at få en større vennekreds?"

Ærligt mente jeg i det mere i retningen af at være en af de mest populære personer på gymnasiet. Socialt fungerer jeg godt? En del over 100 likes på facebook, venner skriver ofte til mig, styrketræner med en god ven 3-4 gange om ugen, har en kæreste, de sidste 6 uger har jeg skulle noget med venner og gamle venner 1-2 gange hver weekend. Ellers har jeg ikke så meget fritid til andet.

Angående at være den populære person. Så har jeg tit oplevet til fester og kort i pauserne på gymnasiet, hvor jeg har mødt gamle venner. Vores samtale har været på omkring et kvarts tid en smule akavet og overfladisk. Her ville jeg høre om nogle havde et par gode ideér til hurtigt at genskabe et godt, gammelt venskab angående at bryde isen, komme hurtigt på bølgelængdem osv.
Brugeravatar
GoldMan
Fætter kanin

Indlægaf Desire » man 24. nov 2014 22:00

Popularitet går tit hånd i hånd med flere kendetegn ved alpha-hanner. Så du kan jo eventuelt læse noget om social dynamics, kropssprog m.v.
I sidste ende ville jeg dog passe på med at forsøge at være en person du måske ikke er.
Ellers så betragt nogle personer du ser op til eller som har nogle karakteristiska du synes er fede.
Lav dine egne noter omkring hvad der ofte kendetegner en populær person og se om du kan arbejde på noget af det.
Måske er det at fortælle gode historier og få folk omkring sig til at føle sig veltilpas eller også handler det om dyre biler og flot tøj..
Det kan være meget forskelligt.

Jeg mener at have læst noget om, at du gik meget op i høje karakterer.
Jeg sluttede selv gymnasiet med 9,9 (ganget op 10,7) hvilket gav mig adgang til alle uddannelser bortset fra 7.
Det var mere end rigeligt for mig og det skal dertil siges, at jeg var en af de "populære" (i klassen, standard på hele gym), og ikke brugte meget tid på lektier.
Det er fedt at se hvor passioneret og målbevidst du er, men hvis jeg skal give et råd så husk at lave ting der
giver dig værdi og som det er værd at bruge tid på.

Efter min mening kan du ikke bruge et voldsomt højt gns. til noget (= højere end de adgangskrav du er oppe imod), så vedmindre det er lærdom du stræber efter eller at det virkelig interesserer dig, så er der meget andet i verden der er spændende at bruge tid på. Det være sig kvinder, selvudvikling, opleve verden, prøve grænser af eller smadre den igennem til fester. Bare husk at der er andet end skole.
Du er indoktrineret til at sidde på skolebænk i omtrent 18 år hvis du tager en lang videregående uddannelse og derefter kan du ligesom alle andre bruge de næste 40 år på et kontor. Ikke en tanke der tiltaler mig, men hver sin smag.

Gør hvad du føler for og husk at være tro mod dig selv, det er det vigtigste i sidste ende.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf GoldMan » tors 27. nov 2014 16:23

Tak for rådene :)

Jeg udgiver mig aldrig for en "anden" end mig selv, da jeg vil holde fast i min personlighed. Egentligt går det ganske godt nu her med både venner og kæreste. Men det første du skrev med hensyn til at tage kontakt til flere, er helt klart noget, som jeg har taget til mig, da jeg ofte lader andre tage kontakten.

Angående det med karakterne, så er det mere en personlig kamp i mig selv. I de helt mindre klasser har jeg aldrig været den "kloge", derfor vil jeg gerne bevise det modsatte. Nu her har jeg udviklet mig markant fagligt, men sulten efter mere er der stadigvæk.

Desuden elsker jeg at lære, er meget nysgerrig og holder af enhver udfordring. Det er lækkert at vide, at hver dag vil jeg forbedre mig både fagligt og mentalt, da det kræver masser af vilje, discipel og arbejde at blive ved at kæmpe uanset hvad (nyder det faktisk)
Ligesom alle andre, så bruger jeg meget tid med mine venner, veninder og kæreste. Men derimod har jeg i den grad også masser af fritid ligesom andre, som jeg enten kan bruge til at slappe af eller lave noget kontruktivt.

Mvh
GoldMan
Brugeravatar
GoldMan
Fætter kanin

Indlægaf Noah » tors 27. nov 2014 21:09

App'en Heaps. Prøv den.
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Indlægaf Kaizer » tors 27. nov 2014 21:23

Er Heaps blevet officielt lanceret i Danmark nu? Sidst jeg hørte om den, kørte den på en form for forsøgsordning i en lukket cirkel af CBS-studerende
"Make it, don't take it, make it, don't fake it."
Brugeravatar
Kaizer
Angel of the Sun

Geografisk sted: Cafeteriet på Faaborg-Cypern Overfarten

Indlægaf Noah » ons 3. dec 2014 10:16

Kaizer skrev:Er Heaps blevet officielt lanceret i Danmark nu? Sidst jeg hørte om den, kørte den på en form for forsøgsordning i en lukket cirkel af CBS-studerende

Den kører i hvert fald i hele København. Vidst også andre byer. Men tror de åbner den for hele Danmark nu.
HVIS MAN IKKE GÅR FOR SINE NOSSER - SÅ HAR MAN INGEN!
Brugeravatar
Noah
Voodoo Master

Tilbage til Teknikker og taktikker