The Cube.

Åbnere, rutiner, gambits.

The Cube.

Indlægaf bomben » fre 20. feb 2015 02:52

Kan huske "the cube" helt tilbage fra det gamle TGO og det var en de teknikker der fascinerede mig allermest. Hvis du udførte den korrekt var det efter min mening den mest effektive rutine der var på markedet. Jeg var storforbruger af The Cube, men har generelt ikke brugt gambits/rutiner i mange år. Så tænkte sku at det var på tide at hive nogle af de gamle klassiker op igen. :D

Hvad er jeres erfaring generelt med det the Cube? Er det noget der stadig bliver brugt eller er det blevet alt for canned?

Hvis man ikke kender rutinen eller lige skal have den opfrisket så kommer den her, Enjoy! 8-)

Personality Test (the Cube)

Most people actually do not know what exactly their personalities are. The cube is a psychological test that was popularized by Neil Strauss in his book “The Game”.

The cube is enables you to answer a few questions and your answers mean something on your personality. The subject taking the test has to imagine and honestly answer the questions.

So Lets begin

Imagine you are standin on a large field with beautiful green grass with the sun shinning.
On the large field there is a Cube, imagine a cube.
what is the size of the cube(small, medium, or large)?
How big is the cube compared to the room?
What is the color of the cube?
Is it transparent(see through) or opague (solid)?
Is it floating? or is it on the ground?
Now, Imagine a ladder in the room.
Whats the size of the ladder?
Where is it in the room?
What is the distance between the cube and the ladder?
Is it leaning, standing straight up, or lying on the ground?
Imagine flowers in the room.
Where are they inside your room?
What colors are they?
What kind of flowers?
How many flowers are there?
Imagine a Horse in your room..
Where in the room is it?
What is it doing?
What is its mood?
What color is the horse?
Is the horse tied up or roaming freely?
Does it have a saddle?
Now finally Imagine a storm in your room.
Where in the room is it?
How big is it?
What are its characteristics (i.e. lightening, rain, cloudy, hail, tornadoes, etc.)
Meanings:

The Cube: The cube represents you(yourself) and how you see yourself in the world. The size represents your ego. (Small = small ego, medium = average, large = you think highly of yourself). How big the box is compared to the room, is how you compare yourself to the world. If the cube is on the ground, that means your grounded and down to earth. If it is floating, that means your life is unstable and unpredictable. If the cube is transparent that means people can see right through you.

Ladder: The ladder represents your goals, or what you really want in life. If it is located any other place in the room but the center, then your goal is not most important in your life. The more steps your ladder has, the more steps you will have to take towards your goal. If the ladder is leaning, then achieving your goal depends on someone or something other

Flower: The flower represents your children or desire to have children. The closer the flower is to the cube, the closer you feel to your children or the thought of having children. The more flowers the more kids you wish to have.If you have one flower, you will or have one child. If you have two, then two. Most of the time, a large amount of flowers means you love children and hope to have very many, or already do, but maybe not the exact amount (like if you said 1,000 ) :) . The colors of the flowers describe your child’s personality, bright colors meaning lively, happy, funny, and outgoing. Darker colors meaning, serious, extremely intelligent, perhaps moody, but very lovable.

Horse: The horse represents you lover or ideal lover. The distance between the horse and the cube represents the closeness you have with your current lover. If the horse is tied up, then it shows the need to be controlling in a relationship. If the horse has a saddle then you feel safe with them. If the horse is free and not saddled, it means you view your lover as uncontrollable, unpredictable. If your horse is brown, black, or any other dark color, you like having a partner that has a darker (Italian, Hispanic, African, or just very tan person) skin complexion, darker hair, or darker eyes. If your horse is white, tan, or any other light color, then you like a partner with blonde, pale skin, or light colored eyes.

Storm: The storm represents some obstacles in your life. If the storm is passing, the issue is current with a resolution in the near future. If the storm is staying put, it has been an ongoing obstacle in your life with no resolution in sight. The size of the storm represents how big of an obstacle this is to you, as does the distance. The further away the storm the less importance you place on it. If the storm is violent it means this obstacle is causing quite some grief. If your storm is anywhere in your room other than the center, then your problems in your life are not your main concern. If it is in the middle of the room, then it is your main concern.

The personality test is designed to be quick and easy. You can be as elaborate as you wish by asking more questions or keep it simple and ask very minimal questions. I prefer asking minimal questions so as to keep my interpretations open to prompt a response from the intended target.

// Bomben
bomben
Gummi Tarzan

Re: The Cube.

Indlægaf Happytalk » lør 21. feb 2015 08:19

I starten byggede jeg en kiss close routine op omkring den..det er mange år siden. Bruger den ikke mere. Synes den er okay hvis man skal winge sin kammerat og bare skal slå tiden lidt ihjæl.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Dreamz » tirs 24. feb 2015 21:30

brugte den et par gange, og med succes. men det er alt for canned til mig, og siden TG udkom har jeg grinet min røv i laser hver gang jeg stod i en bar og overhørt en canned opener eller routine besvaret med 'nåh der er nok en der har læst TG der, hva?' ...

ikke at der ikke er et comeback, men for 95% af alle de gange, jeg har været vidne til det respons har jeg rystet på hovedet af den slukørede fyr på vej væk bagefter (og som regel åbnet pigerne og festet videre med dem).

det er canned, når det er alt for try-hard. en routine der kræver så meget forklaring er ALT for forberedt og derfor ALT for try-hard.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Indlægaf James Collin » tirs 24. feb 2015 22:48

Min oplevelse med The cube er lidt anderledes, men giver Happytalk og Dreamz ret i deres erfaringer.

Der hvor min oplevelse ændrede sig, var at jeg startede som canned gamer og derefter til natural osv...
Hvor jeg tænkte teoretisk, før jeg tænkte praktisk. Hvor jeg så så lidt anderledes på the cube.

Som; Der hvor the cube oftest adskilte sig for mig, var rammen jeg forstod the cube i:
1. For en ny gamer fungere the Cube ofte som en rutine
2. For en gammel gamer fungere the cube ofte som et værktøj, ud af de mange værktøjer eller som et gammeldags værktøj

Der hvor de to optiker 1 og 2 adskiller sig, ligger i hvor øvet man er bevidst eller underbevidst i at være natural.
For den dygtige gamer føler nærmest the cube er spild af tid, da han kunne gøre så mange andre ting, der går hurtigere eller er nemmere. Fordi at han er dygtig til at håndtere konflikter, der opstår før the cube, under the cube og efter the cube.

Den dag i dag, må jeg erkende, at jeg deler samme opfattelse som drengene.

Men det adskiller ikke the cube fra at være en fed lille ting,rutine eller gambit. At lære the game på eller øve the game på. For den indeholder nogle fantastiske grundelementer i the game, som at lære at holde samtaler i gang, håndtering af konflikter under en samtale, efter en samtale og bare generelt en fed måde at komme ind i the game på :)
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Dreamz » tirs 24. feb 2015 22:56

god reflektion James.
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Tilbage til Teknikker og taktikker