Game som butiksmedarbejder?

Åbnere, rutiner, gambits.

Game som butiksmedarbejder?

Indlægaf Musars » man 23. mar 2015 23:03

Jeg starter arbejde i en butik i zoo her i påskeferien, og jeg tænkte at det ville være en glimrende anledning til at øve sig på daygame ( dog skal det nok være på en ret subtil måde - det er jo et arbejde).
Mindes at have læst om en PUA der startede på den måde og fandt ud af at det faktisk virkede en gang imellem, det ville være fedt på samme måde at kunne blive bedre mens man arbejder.

Så mit spørgsmål er:
Er der nogle der kender til nogle teknikker/rutiner man kan prøve af når man står bag kasse/ render rundt i butik?
Musars
MacDaddy

Re: Game som butiksmedarbejder?

Indlægaf James Collin » tirs 24. mar 2015 17:54

Musars skrev:Jeg starter arbejde i en butik i zoo her i påskeferien, og jeg tænkte at det ville være en glimrende anledning til at øve sig på daygame ( dog skal det nok være på en ret subtil måde - det er jo et arbejde).

Hvor tit er det du spørg en sælger, om han er sig selv på jobbet eller han er en sælger på jobbet?

Musars skrev:Mindes at have læst om en PUA der startede på den måde og fandt ud af at det faktisk virkede en gang imellem

Vi starter alle på samme måde, hvorvidt om vi bruger vores job som undskyldning for at møde nye mennesker eller score piger eller the game. Reglerne og processerne er de samme :)

Musars skrev:det ville være fedt på samme måde at kunne blive bedre mens man arbejder

Der gælder de samme regler som man man lære et nyt job: Bevidsthed omkring det man laver og kontinuerligt udvikling af det man laver og retter fejlene af det man gør forkert, ved det man laver.

Musars skrev:Er der nogle der kender til nogle teknikker/rutiner man kan prøve af når man står bag kasse/ render rundt i butik?

1. Smalltalk smalltalk og smalltalk = øv dig i at holde samtaler og holde på dem
2. Led samtalen over mod hvad han hun laver, Status,
3. Hvorfor personen kom ind i på pågældende sted og en undskyldning hvorfor personen skal besøge pågældende sted igen. Bare med dig som guide... (proferne lukker helst aftalen samme dag ellers tager man en day 2, hvor man har lidt mere frihed)
4. Day 2, aftalt hvor man skal mødes og undskyldningen hvorfor man skal mødes også tager/gamer der fra af, også lukker den samme dag eller torsdag, fredag eller lørdag.

Men svaret på dit spørgsmål er ikke teknikker eller en bestemt teknik: Men Smalltalk, smalltalk og lidt mere af det. For du kender ikke personerne, hvad deres baggrund er, om de er single.
Og du har rigtigt kort tid til at få alle de informationer og lede alt det mod en day 2.
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Musars » tirs 24. mar 2015 20:06

Tak for svar, jeg tænkte dog lidt på at man da umuligt kan have tid til særlig meget smalltalk hvis man fx står i kasse samtidig eller generelt arbejder. Man har jo ikke meget mere end 30 sek, og det var derfor jeg tænkte på en rutine.
Men kan helt klart godt se det som en vej frem ift. kollegaer eller kunder på dage hvor man intet har at lave, jeg ledte dog mest efter muligheden for at gøre det kort. :)
Musars
MacDaddy

Indlægaf Kaizen » tirs 24. mar 2015 20:27

Har svært ved at se hvordan du skulle kunne nå at dhv'e særlig meget på 30 sek hvis hun skal videre, og der står en masse i kø bag ved hende.

Men ok, her er et forslag:
Benyt dig af lejligheden til at øve dig i at spotte og kommentere på sjove/attraktive ting ved ALLE de personer (m/k) der køber ting af dig.
Alle mennesker elsker komplimenter, også din næste chef, så det er et godt life skill/personal trait generelt, og det er en mega stor DHV hvis du signalerer social skills og positive outlook nok til at kunne se noget cool i alle mennesker.

Og hvis du bliver god nok til at levere den instantly vil du stoppe en del piger dead in their tracks og få dem til VIRKELIG at opdage dig (som andet end en anonym servicefunktion).
Hvis du bare nogenlunde er hendes type burde det spike hendes buying temperature nok til, at du bare kan række hende din telefon og sige hun skal taste sit nummer ind og gå i gang med at betjene den næste i køen, og så slutte den af med "vi ses smukke" og/eller en kæk joke om dyrene i Zoo ("lad nu være med at falde ned til isbjørnene" eller whatever) når hun rækker den tilbage.

Meld gerne tilbage om dine erfaringer, kunne godt tænke mig at høre hvor godt det virker :)
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Musars » tirs 24. mar 2015 21:21

Fedt svar, kompliment + opfølgning hvis det er muligt.
Det vil øve mig på, har lavet en lignende øvelse forleden hvor jeg også skulle spotte lignende ting ved andre. Fandt det lidt svært, men hvis jeg øver mig må det være muligt.
Musars
MacDaddy

Indlægaf James Collin » ons 25. mar 2015 01:00

Musars skrev:Tak for svar, jeg tænkte dog lidt på at man da umuligt kan have tid til særlig meget smalltalk hvis man fx står i kasse samtidig eller generelt arbejder

Hvorfor ikke?

Musars skrev:Man har jo ikke meget mere end 30 sek

Som regel får du 0 sekunder med en pige, hvis du ikke prøver?

Så personligt ville jeg sige 30 sek, er et bedre udgangspunkt end 0 sek.

Musars skrev:jeg ledte dog mest efter muligheden for at gøre det kort. :)

Hvis du ikke er villig til at arbejde med hvad du har, så kan selv 30 min eller en hel dag med en pige ikke hjælpe dig.

Tid eller rutiner er ikke problemet her:
Men om du er villig til at lære at holde på pigerne ellers "kan jeg give dig jordens bedste rutiner og det vil stadig aldrig lykkedes for dig", for hvis der ikke er nogen til at lytte ja....

Hvis du tror det er muligt, så er det nok umuligt.

Men hvis du tror det kan lade sig gøre, så gør vi det også :D

Det er ikke for at være hård, men dette er realiteterne og har set det utallige af gange. Hvis folk ikke kan holde på pigerne, er der ingen pointe i at lære dem rutiner og hvis de ikke tror på det indenfor den tidsramme de har til rådighed. Hvorfor skulle rutinerne så gøre en forskel?

Det er det sure arbejde først, før alt det sjove kommer :)
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Happytalk » ons 25. mar 2015 01:18

Mr hvid.. oldscool gamer. Arbejdede på Mcd. Han skrev en kort besked på et postkort, gik ned og sagde noget i stil med at hun ser sød us og og hun burde ringe og tage med ud og få en kop kaffe. Sagt ret objektivt med et smil på læben. Virkede rigtig godt.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Musars » ons 25. mar 2015 18:26

Hvis du ikke er villig til at arbejde med hvad du har, så kan selv 30 min eller en hel dag med en pige ikke hjælpe dig.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener.
Er helt enig i at 30 sekunder er et fint udgangspunkt, grunden til at jeg ikke nødvendigvis har mere tid er fordi jeg samtidig skal arbejde og fordi man ikke kan sætte så lang tid af på en enkelt kunde hvis der er andre i kø og chefen er i nærheden (Hvilket hun altid er) Jeg søger nemlig råd til at udøve game på kunder - ikke kollegaer
Hvis det er en stille dag er der selvfølgelig meget bedre mulighed for smalltalk.

Jeg forstår dog ikke helt hvad du mener med at lære at holde på dem. Er det ikke noget man lærer ved øvelse, ved at prøve at holde på en pige i længere og længere tid ad gangen og øve sig i at holde en samtale kørende?
Jeg vil gerne lære at holde på en samtale, men er der andre øvelser end den jeg har nævnt?
Min tanke var derfor at en rutine kunne hjælpe mig, men det kan jo godt være at jeg ganske simpelt tager fejl.

Tak for rådet med postkortet ;)
Musars
MacDaddy

Indlægaf James Collin » ons 25. mar 2015 18:58

Musars skrev:Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener... Er helt enig i at 30 sekunder er et fint udgangspunkt, grunden til at jeg ikke nødvendigvis har mere tid er fordi jeg samtidig skal arbejde

Multitasking?

Bartender gør det hele tiden, salgsfolk gør det hele tiden, ekspedienter gør det hele tiden...

Hvorfor skulle du så ikke kunne?

Musars skrev:fordi man ikke kan sætte så lang tid af på en enkelt kunde hvis der er andre i kø

Hvor tit er det, du går ind i en bar og siger "der er 100 fyre herinde, jeg må helle vente til de alle har været forbi den pige, jeg gerne ville snakke med ellers får jeg aldrig tid til at snakke med hende"?

Man arbejder med hvad man har og ikke det der ikke kan lade sig gøre?

Musars skrev:Chefen er i nærheden (Hvilket hun altid er)

Hvem siger ikke, at man kan levere god service og score samtidigt?

Musars skrev:Jeg søger nemlig råd til at udøve game på kunder - ikke kollegaer
Hvis det er en stille dag er der selvfølgelig meget bedre mulighed for smalltalk.

Hvad er forskellen på at game kunder eller kollegaer, de er vel begge mennesker?

Hvis ikke af alt, så får i en sjovere arbejdsdag og hvis der dukker en personale fest op, så behøver du kun at gøre det halve af arbejdet?

Alle elsker fyren der er sjov, gør alle glade og lidt upassende til tider. Det er altid ham der får alle dammerne, ikke ham der gør sit job super godt. Han får bare et klap på skuldren og vi ses i morgen.

Musars skrev:Jeg forstår dog ikke helt hvad du mener med at lære at holde på dem

At lære at holde på folk, betyder at arbejde med hvad du har og kan lade sig gøre = At håndtere obstacles/samtaledræber/Tidsbarriere/ Kæresten/Social pressure osv.

Musars skrev:Jeg vil gerne lære at holde på en samtale, men er der andre øvelser end den jeg har nævnt?

At holde samtaler er bygget på at håndtere obstacles/konflikter eller mulige konflikter :D

Ofte når det gælder rutiner, er udfordringen leveringen og kongruensen med personen der levere budskabet.

Happy kan nogle ting, jeg ikke kan og det samme gælder alle andre her.
Men når vi udtrykker disse rutiner, så udtrykker vi vores personlighed, selvtillid, charme og med et mix af humor.
Derfor virker det og vi får lov at slippe afsted med det, ikke fordi vi brugte en rutine, men måden vi gjorde det på.
Og dette er næsten umuligt at lære fra sig, fra person til person.

Eksempler på crazy åbninger har jeg nok af, men hvorvidt det hjælper dig, er jeg i tvivl om.
Dermed har jeg fokus på de andre ting, fordi hvis det først virker, så har du utallige historier af crazy åbninger.
Hvor vi andre ikke en gang kan følge med :D
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Musars » ons 25. mar 2015 19:12

Jeg vil som sådan gerne skabe attraction hos kollegaerne, grunden til at jeg ikke vil score dem er dog ret praktisk i at der er et aldersskel på mig og mine kvindelige kollegaer.

Umildbart er jeg dog stadig usikker på hvordan du vil have jeg skal tackle det når jeg har kort tid, for jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne nå alt det her på så kort tid.
1. Smalltalk smalltalk og smalltalk = øv dig i at holde samtaler og holde på dem
2. Led samtalen over mod hvad han hun laver, Status,
3. Hvorfor personen kom ind i på pågældende sted og en undskyldning hvorfor personen skal besøge pågældende sted igen. Bare med dig som guide... (proferne lukker helst aftalen samme dag ellers tager man en day 2, hvor man har lidt mere frihed)
4. Day 2, aftalt hvor man skal mødes og undskyldningen hvorfor man skal mødes også tager/gamer der fra af, også lukker den samme dag eller torsdag, fredag eller lørdag.

Tillgengæld kan jeg sagtens se at det kan fungere når jeg ikke har så travlt, dog virker fx Kaizens råd omkring kompliment + opfølgning noget mere overskueligt når jeg har travlt. Og ellers virker det som om du gerne vil have at jeg gør noget så simpelt som forsøger af mig selv, bare snakker med folk og er bevidst omkring mit game?
Det virker dog forbandet svært bare at skulle gøre det af sig selv uden noget man kan "bygge ud fra". Men det er vel vejen frem... :)

Men igen, det er fedt med respons!
Musars
MacDaddy

Næste

Tilbage til Teknikker og taktikker