Game som butiksmedarbejder?

Åbnere, rutiner, gambits.

Re: Game som butiksmedarbejder?

Indlægaf James Collin » ons 25. mar 2015 20:37

Musars skrev:Umildbart er jeg dog stadig usikker på hvordan du vil have jeg skal tackle det når jeg har kort tid, for jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne nå alt det her på så kort tid.
1. Smalltalk smalltalk og smalltalk = øv dig i at holde samtaler og holde på dem
2. Led samtalen over mod hvad han hun laver, Status,
3. Hvorfor personen kom ind i på pågældende sted og en undskyldning hvorfor personen skal besøge pågældende sted igen. Bare med dig som guide... (proferne lukker helst aftalen samme dag ellers tager man en day 2, hvor man har lidt mere frihed)
4. Day 2, aftalt hvor man skal mødes og undskyldningen hvorfor man skal mødes også tager/gamer der fra af, også lukker den samme dag eller torsdag, fredag eller lørdag.

1. "Hey fik du set showet med løven eller whatever?"
2. "Er du så en af dem, der er med i dyrenes beskyttelse?
3. "Du er sku hyggelig, kig forbi standen senere. Så er der måske en gratis is" (Når hun kommer, siger du, jeg sagde kun måske), smalltalk smalltalk, facebook close, #close eller tinder close eller hvad end man gør...
4. "Jeg skal have fundet en gave til min søster, jeg har en billet for meget til whatever...","Vi mødes torsdag,fredag eller lørdag til en kaffe, øl eller whatever først også videre"...

Det er et udlæg...

Musars skrev:Tillgengæld kan jeg sagtens se at det kan fungere når jeg ikke har så travlt

Travlt er bare et andet udtryk for tid = med en kort tidsramme :)

Når du bliver god, vil du føle at du har uendeligt af tid, selvom du ikke har :D

Musars skrev:Kaizens råd omkring kompliment + opfølgning noget mere overskueligt når jeg har travlt

Bare hun reagere på det du siger, så virker det. Hvorvidt om det er et kompliment eller cockyfunny eller hvad det er...

Musars skrev:Ellers virker det som om du gerne vil have at jeg gør noget så simpelt som forsøger af mig selv, bare snakker med folk og er bevidst omkring mit game?

Præcis

Musars skrev:Det virker dog forbandet svært bare at skulle gøre det af sig selv uden noget man kan "bygge ud fra". Men det er vel vejen frem... :)

Game er forbandet svært, men når man først kan det. Så er det, det sjoveste i hele verden.

Grunden til jeg ikke giver dig alle de andre rutiner osv., er fordi så lære du ikke de fundamentalistiske ting som så simpelt som "at forsøger af mig selv".

For hvad gør du så, når du ikke forsøger. Så møder vi dig i næste uge igen, hvor du sagtens kunne have klaret det selv. Men på grund af din usikkerhed omkring det virker, så skriver du til os, som gør dig endnu mere usikker på om det virker.
Hvor du allerede havde løsningen, du bare skulle have prøvet af og set at det virkede :D

Du kan sku sagtens, jeg tror sku på dig :)

Musars skrev:Jeg vil som sådan gerne skabe attraction hos kollegaerne, grunden til at jeg ikke vil score dem er dog ret praktisk i at der er et aldersskel på mig og mine kvindelige kollegaer.

Kan du hygge med de gamle damer, kan du bestemt også hygge med de unge.

Brug dem som DHV'er, hvis en piger ser du hygger med de gamle damer, så er du helt klart også det værd at tage med hjem til mor ;)

Vær dig selv, med et lille twist af gå på mod, så er du sku rockstar om et år :D
Senest rettet af James Collin tors 26. mar 2015 17:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Musars » tors 26. mar 2015 16:58

Det giver meget bedre mening for mig nu, tak for at gide forklare det ;)
Musars
MacDaddy

Indlægaf Kaizen » søn 29. mar 2015 21:25

Synes du rammer helt ved siden af James.

Der er meget stor forskel på at stå i og styre sin del af en bar på et venue, hvor folk nærmest forventer at blive ignoreret og så stå og lange fødevarer over en disk til folk i en kø, mens man har en chef hængende på nakken.
Forudsætningen for at Musars overhovedet kan game er at hans chef ikke fyrer ham eller smider ham om i baglokalet til burgerstegning eller opvask, fordi kunderne bliver irriterede og kollegerne bliver nødt til at løbe hurtigere.

Hvor glad er HB10'eren når hun endelig når frem forrest i køen, efter at have set på Musars spilde alles tid ved at stå og klister-snakke til dem foran?
Think quantity, act quality http://danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&p=6851#p6851
Brugeravatar
Kaizen
T1000

Indlægaf Happytalk » man 30. mar 2015 10:23

1. Overvej hvor vigtig det job er? Er det en branche du overvejer at gøre karriere indenfor på lang sigt? Kan du nemt tillade dig at miste jobbet?
2. Hvis du ikke har nogen konsekvenser ved at miste jobbet, så giv den max gas.
Nothing to loose.
Find. Seduce. Repeat.

Min Log - Fra de sidste 8+ år i gamet:
http://www.danskpickup.dk/viewtopic.php?f=4&t=2815
Brugeravatar
Happytalk
Godzilla

Indlægaf Musars » man 30. mar 2015 14:17

Det er et godt job så jeg skal ikke miste det. Men der er bestemt mulighed for smalltalk - når der er få kunder. Når der er flere kunder eller når chef er i nærheden ville det skulle være mere subtilt og hurtigt.
Musars
MacDaddy

Indlægaf James Collin » man 30. mar 2015 20:21

Det er lige præcis dette jeg ville frem til at Musars gjorde :)

Musars skrev:Det er et godt job så jeg skal ikke miste det. Men der er bestemt mulighed for smalltalk - når der er få kunder. Når der er flere kunder eller når chef er i nærheden ville det skulle være mere subtilt og hurtigt.

Han overvejer situationen, overvejer hvad der kan lade sig gøre og ikke kan lade sig gøre. Bruger hvad han har og mest af alt, bruger sin tid effektivt og sundefornuft. Hvilket den ovenstående sætning er det perfekt eksempel på, han tænker refleksivt over hvad han kan arbejde med.

Kaizen skrev:Synes du rammer helt ved siden af James.

Kaizen skrev:Der er meget stor forskel på at stå i og styre sin del af en bar på et venue, hvor folk nærmest forventer at blive ignoreret

Hvorfor forventer folk at blive ignoreret?

Kaizen skrev:Så stå og lange fødevarer over en disk til folk i en kø, mens man har en chef hængende på nakken.

Men er vel altid sin egen chef, ingen tvinger en til at smile på jobbet, ingen tvinger en til at være høflig, ingen tvinger en til at være en god medarbejder?

Kaizen skrev:Forudsætningen for at Musars overhovedet kan game er at hans chef ikke fyrer ham

Jeg forudsætter at han har fået jobbet fordi han er kvalificeret til sit job og godt ved hvornår han skal holde pause på sit job og arbejde?

Kaizen skrev:smider ham om i baglokalet til burgerstegning eller opvask, fordi kunderne bliver irriterede og kollegerne bliver nødt til at løbe hurtigere.

Game har intet at gøre med om man bliver smidt ud i baglokalet eller aj. Hvis man er elendigt til sit job, så ender man ude i baglokalet, uanset hvorvidt man er god til game eller aj. Så er man bare en elendig medarbejder.

Kaizen skrev:Hvor glad er HB10'eren når hun endelig når frem forrest i køen, efter at have set på Musars spilde alles tid ved at stå og klister-snakke til dem foran?

Hvorfor skulle han gøre det?

Hvorfor skulle en HB1 ikke få en lige så god service som en HB10?

Hvorfor skulle Musars spilde folks tid?
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Foregående

Tilbage til Teknikker og taktikker