Min tolkning af at være cocky funny

Åbnere, rutiner, gambits.

Min tolkning af at være cocky funny

Indlægaf Beefsquatch » fre 14. aug 2015 21:01

Har læst rundt på forskellige sider, youtube videoer og diverse artikler og fået lavet en lille opsamling. Håber at det kan bruges.

Vi kan vel alle være enige om at humoren er en vigtig del af hverdagen. Jeg har i mit liv aldrig set en person ikke blive glad eller trukket på smilebåndet over at have grint. Jeg som person ville ikke kunne leve uden humor i hverdagen. Grin er en universel menneskelig non-verbal måde at udtrykke sig på.
Græder man, så er man ofte ked af det. Griner man, så er man oftest glad.
Grin smitter. Glæde smitter. Glæde og grin skaber tryghed.
Det giver god mening ik’?

Men hvad er forskellen på humor og cocky funny?
Alle er i stand til at fortælle vigtigheder/jokes, som man har læst på nettet, men at kunne sende en kæk(cocky)og sjov(funny) bemærkning afsted på det korrekte tidspunkt kan i sidste ende vise sig være guld værd.
For mig er humor noget man ikke er forberedt på. Det er noget der differentierer fra det velkendte og forudsigelige. Noget som kvinder ikke forventer at høre. Jeg bruger til tider den lidt kvindenedværdigende humor, dog uden at reelt mene det. Men det er ikke alt at kunne eksekvere en veltimet kæk bemærkning uden det rigtige kropssprog. Smil for fanden!
Vis over for de andre/den anden at du har det sjovt.

Eksempel (Jeg brugte denne her på en kollega, da jeg kedede mig lidt på jobbet):

*Jeg havde lige fejet ude på arbejdet og rækker derefter kosten til en kollega*
Mig: Hey XXX. Kan du ikke lige stille denne her på plads?
Hende*med et små irriteret smil på*: Jo, selvfølgelig kan jeg det.
Mig: Tak, og nu ikke noget med at sætte dig på den og flyve for langt. *efterfulgt af et veltimet haha*

Og så til det lidt mere seriøse:
Cocky funny kombineres som regel ofte i et push-pull scenarie. Det er en simpel måde at flirte på og som skaber sexual attraction.
Det er vigtig at kende til den korrekte mængde af at være både cocky og funny.
Er man for sjov og for lidt kæk, kan man blive set som klovn. Er man for kæk og ikke spor sjov, kan man risikere at fremstå som lidt af et arrogant røvhul.
Kvinder er tiltrukket af alfehanner. Kvinder er tiltrukket af humor. Kvinder er oftest ikke tiltrukket af mænd som er needy, fedter for dem eller har mangel på selvtillid. Det ved vi vidst alle.
Start med at være cocky og derefter funny.
Det er vigtigt at man holder masken, hvis hun udbryder noget i stil af ”ej, det sagde du bare ikke det der!”
Hold den kørende og for guds skyld undgå at sige undskyld eller at det bare var for sjov. Det viser et tegn på svaghed.
Det er ikke meningen at man skal gøre hende sur, men i stedet for skal du drille eller buste hende ved hjælp af humor.

Eksempler(ingen af disse er field testet endnu) - og kom endelig med jeres, hvis I har nogle:
(…)
Mig: Du har virkelig flot hår. Det er lidt natur-agtig og minder lidt om en fuglerede.
(…)
Mig: Hvor er du fra?
Hende: Jeg er fra XXX
Mig: Åh nej, min mor har advaret mig om piger fra XXX. De laver ikke andet end XXX [indsæt plat statement] hele dagen. Men hvis du er god til at lave pandekager, kan jeg vel godt gå på kompromis.

(…)
Hende: Jeg er faktisk ret sød.
Mig: Sød er ikke godt nok, jeg har brug for en med penge. Men arver du tilstrækkelig nok penge, så kan jeg sagtens med nød og næppe godt holde dig ud et par år indtil at vi får pengene, derefter blive skilt og skride med halvdelen af formuen.

(...)
Mig: Jeg er helt vild med den trøje. Den er super fed!
Hende: Eeeej tak.
Mig: Ja, jeg vidste ikke at man kunne finde så fedt tøj i genbrugsforretninger.

(...)
Mig: Blablabla. Jeg er vildt god til håndlæsning, kom med din hånd.
*Lang tænkepause*
Mig: Åh nej, det ser ikke alt for godt ud.
Hende: Hvad?
Mig: Du har ikke vasket dine hænder ordenligt. Jeg ved ikke hvor dine hænder sidst har været. Shame on you!
Hvorfor være sur, tvær og kedelig, når man kan have det sjovt?
Brugeravatar
Beefsquatch
MacDaddy

Geografisk sted: Kbh

Re: Min tolkning af at være cocky funny

Indlægaf Desire » lør 15. aug 2015 11:44

Bust bust bust. Jeg buster altid pigen jeg snakker med på et eller andet. Hendes Job, hjemstavn, alder, hobby, udseende whatever.

Gode forslag du kommer med.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf Maggiez » lør 15. aug 2015 12:38

Cocky funny var det første jeg field testede i sin tid.. med stor succes.. fik nogen af mine første kiss closes på det!! ;)
Jeg giver Desire ret i.. at noget af det bedste man kan gøre er at buste pigen på det hun siger.. hvis hun fortæller om skole kan man buste hende på at være nørd.. etc.. man kan buste hende på stort set alt og det er ret simpelt.. har før pulled ved stort set udelukkende at buste hende på alt hun siger og være cocky funny om du vil!! ;)
Tak for en god post!!
Hey girls, I was not the man you were looking for, but here I am. Got my charm, my swag and my game!
Hey guys, I will cya soon in the field any day anytime call me and I will be your wingman!
PickUp since 2010..
Brugeravatar
Maggiez
Witch King of Angmar

Geografisk sted: Aalborg (25 years)

Indlægaf chrisjv » tirs 18. aug 2015 05:49

ohh gamle david deangelo aka Eben Peagan, han tjente sku 5 million dollars på det koncept.. respekt.

Billede
We're all gonna make it brah
Brugeravatar
chrisjv
Witch King of Angmar

Geografisk sted: I'm not your teacher, excuse me..

Indlægaf FTW » ons 14. okt 2015 03:27

Synes det du nævner mere lyder som push pull, eller måske "neg".

for mig handler cocky funny mere om mig selv, og måden jeg er lidt kæphøj på.
Sådan lidt for meget selvtillid men på en sjov måde, og kombineret med selvironi vælter det kegler.

Et godt eksempel er en pige der skrev til mig så sent som idag:

"Du er åbenbart en stor tudeprins"
hvortil jeg svarer: "uha en prins ligefrem, du får mig helt til at føle mig royal"

et andet eksempel er at en pige skrev til mig efter daten, hvad hun skrev er irrelevant, men jeg svarede ikke desto mindre:
"Sødt du allerede savner mig så meget du blev nød til at skrive"

Så for mig handler det mere om at have lidt for meget selvtillid men på en sjov måde, hvis det giver mening :)
FTW
Private Johnson

Indlægaf Kami » ons 14. okt 2015 08:07

Enig med FTW, en stor del af dine eksempler er negs og ikke C&F.

FTW har helt ret i, at cocky-funny handler om kæphøj med humor ... Dvs. at det handler om dig selv og din måde at være på. Det handler om at være super arrogant, flabet og højrøvet, men at være det med så tilpas meget humor og charme, at det bare er sjovt.

Negs er ikke sjove, de får modtageren til at føle sig lidt ilde til mode, fordi det er en måde at sænke deres værdi på i det skjulte, Jantelovs-style.

Jeg har altid hadet negs, dels fordi folk så tit failer i brugen af dem og sprayer dem all-over uden omtanke.
Dels fordi det er et mega tegn på usikkerhed ... Hvis du virkelig følte dig ovenpå, havde du ikke behov for at nedgøre mig, og hvis du af whatever reason havde grund til at stikke mig en verbal lussing, ville du gøre det åbenlyst og ikke være så tøset, at du måtte pakke det ind i en joke.

Schrödinger's Douchebag. En fyr som er nederen, men hvis han bliver bustet på det, så "Ej slap af, det var jo bare en joke, haha".
Kami

Indlægaf Dreamz » man 26. okt 2015 18:17

Funny: Sjov. Jokende. Vittig. Charmerende. Smilende. Latterpåtvingende.
Cocky: Kæphøj. Arrogant. Flabet. Højrøvet. 'For meget.'

Men POINTEN i at køre GODT CnF er at få hende til at tænke i retning af, om du kan bakke ordene op med handling, når det kommer så langt.

Jeg er vel i bund og grund i min adfærd i nattelivet CnF på steroider, og kan finde på at svare på et 'hej!' fra en pige med et mega grinende: HAHA DET sir du KUN fordi du vil ha PIK! Ej... det er ok, vi kan snakke om det senere måske. Jeg er Dreamz, hvem er du?' .... 'Sødt navn! ... ved din mand godt at du bager på fyre i nat eller skal vi holde det heeeeeemmeligt?'

Jeg ku blive ved med eksempler på retorik og tempo i dén kategori, men de af jer der har været med ude har ligget flade af grin over det nok gange til at jeg ikke behøver. Læs min log. LOL. (see what I just did there?)
HOPELESS ROMANTIC <-> SEEKS FILTHY WHORE(S)
'Therefore one who is good at martial arts overcomes others' forces without battle, conquers others' cities without siege, destroys others' nations without taking a long time.' -Sun Tzu
Brugeravatar
Dreamz
Patrokles

Geografisk sted: DK Øst

Tilbage til Teknikker og taktikker