Bedre udstråling?

Åbnere, rutiner, gambits.

Re: Bedre udstråling?

Indlægaf Glow » tirs 24. nov 2015 13:50

Jffffi: Legede lidt med det idag og må indrømme at det er guld som i jeg er total høj lige nu. Det her opererer på et helt andet niveau. Fedt. Det ændrede hele kontakten til mennesker omkring mig. Ikke bare for andre men det var federe for mig selv i samværet. jeg mærkede dem mere. Var mere ovenpå. Tænker jeg kun lige er begyndt at snuse til det. mit primære fokus var "tilstedeværelse" og "varme". Så meget kraftfuldt. Meget interessant. Ser enormt potentiale i det. Så TAK for inputtet.

James Collin skrev:Grunden til jeg ikke vil give dig mere, er fordi jeg gerne vil have du lige prøver det lidt af.
Så begynder du også at få lidt føling på hvad der er hvad og hvordan du kan gøre din udstråling endnu bedre.
For hvis du ikke ved hvad du skruer op på, så er det svært at vide hvad man gør bedre på og hvad der er at arbejde på, i forhold til sig selv.

Ok men tro mig jeg har leget med det i lang tid. og kan allerede meget på den front. Men sidder lidt fast nu. Oplever der er en eller anden nøgleting jeg skal have rykket. Så søgte inspiration hos jer andre. Derfor er det "rundt om udstråling" såsom framekontrol altid interessant men ikke det jeg søger lige pt. Eller har brug for. Og Fysik, dresscode, ting som at holde hagen lige 2% overvandret, skuldre tillbage, quality of movement, leaning, brug af øjenkontakt etc fungerer ok godt hos mig. Men jeg er bevidst om at der er noget om mit "send" og min "connection" der halter og det holder lidt de andre ting nede. Så søger hvad i andre mener er vigtigt på udstrålingsfronten.
Heard you not the type that you take home to mom
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Desire » tirs 24. nov 2015 15:06

Jeg forstod overhovedet intet før jffffi skrev. Det var alt for flyvsk, abstrakt og rodet, som RSD og lign. Ofte kan gøre helt simple ting. Kanon indlæg jffffi og lige til at gå til.

Jeg kan godt lide ordsproget: klæd dig tilpas, føl dig tilpas.
Ens fysiske fremtræden påvirker imo meget ens generelle udstråling.
Skal bestemt prøve det der af.
"You miss 100% of the shots you don't take" - Wayne Gretzky
Brugeravatar
Desire
T1000

Geografisk sted: København

Indlægaf jffffi » tirs 24. nov 2015 20:52

James Collin:

Jeg er bange for jeg ikke helt er med på hvad du snakker om, så jeg det gør det svært at give dig et konkret svar.Jeg ville dog ønske du kom med nogle eksempler på hvordan du opnår det du snakker om, så kan jeg måske bedre forstå :)

Glow + Desire:

Jeg er glad for det var til at forstå og at det var til en hjælp :).
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

Indlægaf James Collin » tirs 24. nov 2015 20:53

Jeg er glad for at det Jffffi skriver gav mening og det fungerede for dig Glow.
Desire super fedt at det giver mening hvad Jffffi skriver.

Bare for også selv at lære lidt og andre kan lære lidt :)

"Det her opererer på et helt andet niveau."
- Hvordan oprererede det på et andet niveau?
- Hvad var forskellen fra før til nu?
- Hvad gjorde du som forandring i dit game, der gjorde at du kunne se, føle, mærke succes med det?

"Fedt. Det ændrede hele kontakten til mennesker omkring mig."
- Hvordan kunne du se det, mærke det, føle det?

"Ikke bare for andre men det var federe for mig selv i samværet."
- Hvordan var det federe for andre og hvordan kunne du se, mærke, føle at samtale dynamikken ændrede sig?

Og hvis Jffffi strategi virker og giver mening, er det så ikke bare det der skal arbejdes på?
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf James Collin » tirs 24. nov 2015 20:58

jffffi du er kommet med et svar der fungere for drengene og det er jo det der er det vigtigste :)

Så vil jeg hellere lade dig tage over og lærer af dig i stedet :)
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Glow » ons 25. nov 2015 03:42

Cool stil James, keep writing. Det er flere sandheder. Mere abstrakte skriv som dine bringer noget andet til bordet. Tror blot vi savner at du hiver de forskellige elementer lidt mere i en rød tråd i dit skriv og mere klarhed om koncepter og sammenhæng.

- Hvordan oprererede det på et andet niveau?

Det var på vibe/feel kontakt niveau dvs. noget med den grundlggende menneskelige kontakt, forstået som der hvor følelserne er mere aktiverede og man mærker hindanden. Måske endda et lidt poetisk plan.

- Hvad var forskellen fra før til nu?

Jeg connectede med ham der sad der, vi connectede på et andet niveau. Jeg tror normalt jeg automatisk reagerer i interaktioner med at cutte hurtigere af og ikke give så meget attention til den anden.

- Hvad gjorde du som forandring i dit game, der gjorde at du kunne se, føle, mærke succes med det?

Kort og godt fokuserede jeg på at være mere tilstede og dedikere min attention 100% til en ældre fyr jeg sad med. Så det primære er at tilstedeværelse blev boostet. Så han oplever virkelig a blive lyttet til/mærket/set, Desuden injectede jeg varme ind i det, kom lidt naturligt - mere en følelse af at nyde samværet og smile roligt men varm indefra. Det gav ham vel en følesle af rarhed/glæde måske endda lykke! Jeg søgte mere aktivt hans øjne og kiggede mere på ham og i længere tid. Der opstod flere korte pauser med øjenkontakt hvor kontakten blev forstørret - mimik og kontakten i vores øjne osv kom mere i spil.

"Fedt. Det ændrede hele kontakten til mennesker omkring mig."
- Hvordan kunne du se det, mærke det, føle det?

Jeg oplevede at det var en rarere kontakt og at jeg vare mere cool. Tænker måske netop fordi jeg var "tom" og ude af hovedet, fokuseret på ham. Oplevede dermed en stærk rolig tilstedeværesle i mig selv hvor jeg havde ret godt overblik og var mere skarp.

"Ikke bare for andre men det var federe for mig selv i samværet."
- Hvordan var det federe for andre og hvordan kunne du se, mærke, føle at samtale dynamikken ændrede sig?

konkret i hans ansigsmimik og invovlering i samtalen - han søgte mig mere og mere..Der var mere åbenhed og interesse i mine svar fra ham.

Og hvis Jffffi strategi virker og giver mening, er det så ikke bare det der skal arbejdes på?

Ser udstråling som et meget bredt og spændende område med mange nuancer. JFFFIs bud virker fedt på mange planer. men er åben for mere.
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf James Collin » ons 25. nov 2015 11:18

Glow skrev:Cool stil James, keep writing. Det er flere sandheder. Mere abstrakte skriv som dine bringer noget andet til bordet. Tror blot vi savner at du hiver de forskellige elementer lidt mere i en rød tråd i dit skriv og mere klarhed om koncepter og sammenhæng.

Tak Glow :) Lad os mødes en dag, når jeg er i KBH. Så skal jeg nok prøve at junke det ned, så det er knap så abstrakt.

Lige nu, er det svært for mig at se, hvad jeg kan gøre bedre.
Da jeg ikke kan se, føle eller mærke hvad jeg kan gøre bedre.

Men hvis jeg siger "Your game is a 10 out of 10", hvilke associationer får du med det eller oplever du med det?
Hvordan tror du at dette kan forbedre dit game?

Det er en af kerne elementerne i game, for at tage det til det næste skridt i game. Når man kan alt det andet åbne, kører set's, har nogenlunde styr på sig selv.

Men er hjernedødt svært at forstå i praksis, for det lyder dumt "Your game is a 10 out of 10", men der findes ikke noget stærkere.
Det ville svare til at jeg sagde til dig, at tro flytter bjerge. Ville du tro på mig bagefter og især efter jeg gik hen og sagde til dig, at du skulle flytte en bil bagefter?

hvordan skulle det kunne hjælpe en i ens game?

Mange af de ting kan vi tale om når vi mødes og forhåbentlig vil du grine og tænke, nåååår var det bare det du mente :D

Jffffi er meget inde på det og siger det på en anden måde. Derfor er jeg heller ikke i tvivl om, at når man møder Jffffi, at han har en stærk udstråling :)
Brugeravatar
James Collin
MacDaddy

Indlægaf Glow » ons 25. nov 2015 14:31

Cool JC ;-)
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf Glow » ons 25. nov 2015 14:31

JFFFI: I forhold til dit skriv. Tilstedeværelse og Aftryk gir mening for mig som mere generelle udstrålingsmæssige nøgleelementer. Jeg kan hurtigt skrive mere ind under de rubrikker som subkomponenter til at skabe disse. Men de Giver 2 rigtig gode "top kategorier" for udstråling.

Men netop varme er for mig et valg om den energi du sender som danner den følelsesmæssige reaktion i de andre. Tilstedeværelse og aftryk er mere principper der skaber respekt og kontakt imo. Ikke en speciel feel. I forhold til varme kan man som jeg ser det ligesågodt komme fra eg. en neutralt sted der ikke har noget varme(sixty years of game). Jeg taler her om den dybere afsending man skaber igennem øjenkontakt og facial mimik. Vi ser jo netop at takeaways (eg bare ved at man kigger væk) er meget effektfulde og får den anden til at være bange for at miste. vrede er et stærkt "middel" såvel. Så Hvorfor er du fokuseret på varme som en del af karisma-pakken? Karisma er selvf. fokuseret på at folk kan lide en. Men hvis vi kigger på udstråling kan magtfuldhed være ligeså stærkt. Ligeså sexuelt.

Desire: yup - hvad man tager på er den del af vores "feel good" netop i forhold til hvordan vi ser ud og andre ser os. God pointe. Godt Kropssprog giver den samme feel.

Edit: fjernede noget der forvirrede mere end gavnede.
Senest rettet af Glow ons 25. nov 2015 18:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Glow
T2

Indlægaf jffffi » ons 25. nov 2015 18:10

Hvis jeg læser det rigtigt Glow så ja, vi kan hurtigt blive enige om der er mere end bare de 2 ting som udgør den første del af pakken. Jeg skrev det ret bredt og man kan sagtens smide alle mulige underkategorier ind, som i bund og grund vil lede hen mod det større billede som mine angivelser omfatter. Det er heller ikke fordi jeg mener jeg har den hellige gral, men det er godt at høre du har tænkt videre selv over det :).

Varme, som jeg formulerede det; "følelsen man giver en anden person om hvor meget du kan lide ham/hende", og du skriver "den energi du sender som danner den følelsesmæssige reaktion i de andre" kan vel fortolkes som det samme, bortset fra din også har taget en muligheden for en negativ reaktion med.
Forskellen er at du skriver det er et "valg" og jeg skriver det er umuligt at fake. Det mener jeg det er fordi det er så ekstremt bestemt af dit kropssprog. Mens du læser det her, hvor opmærksom er du så på hvor meget du blinker? Hvor opmærksom er du på hvor tung din tunge føles i munden? Hvor opmærksom er du på hvordan dine tæer er positioneret er i forhold til hinanden?
Hvis du rent faktisk prøver at fake en interesse i personen, en "varm" tilgang til vedkommende (modsat kold/afvisende), så vil dit kropssprog på et eller andet tidspunkt afsløre dig. Nogen gange ved man ikke engang selv andre opfatter det, men det gør folk. Dette skaber inkongruens og får dig til at fremstå falsk. Ikke en god ting. Varme er ikke en ting man sådan slår til/fra. Det kommer af at stå foran en person som giver dig den indre følelse af varme/glæde.
Brugeravatar
jffffi
Voodoo Master

ForegåendeNæste

Tilbage til Teknikker og taktikker